[K11] Problem z wycieraczkami.
Moderator: mimier
[K11] Problem z wycieraczkami.
W naszej Micrze mamy problem z wycieraczkami, na pierwszym biegu wycieraczki nie wracaja w swoje polozenie, zatrzymuja sie prawie w polowie szyby...na innych biegach nie ma problemu-zatrzymuja sie odpowiednim miejscu, predkosc ich pracy jest bez zmiany. Czy to jakis przerywacz wycieraczek?
Sprzedam 200sx s13
viewtopic.php?p=396678#396678
viewtopic.php?p=396678#396678
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
Sterownik w tych modelach jak dobrze sie orietuje (reki odciac nie dam) ale na 99% znajduje sie w silniczku wycieraczeka da sie naprawic. Ale napisze jak sprawdze u siebie bo dzisiaj niemam autka, zostalo pod firma
. Trzeba bedzie tylko nity rozwiercic a potem nagwitawac i skrecic spowrotem ale na 99 to ten sterownik bywa w nissan-ach. Jak nie bedziesz mial gdzie rozwiercic nitow, itp to pisz na pw.
Sprawdzilem i nie klamalem

Sprawdzilem i nie klamalem

-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
Chym, zdejmujesz oslony srubek, ktore znajduja sie na koncu pior wycieraczek. Warto zwroic uwage na rozice,jedno piorko bedzie dlusze (chyba prawe
). Odchylic piurka wycieraczek w ten sposob aby znalazly sie prostopadle do przedniej szyby. Odkrecic 2 sruby, chyba 13 lub 15
. Sciagnac piora wycieraczek ( uwaga niezbic przedniej szyby, nie porysowac maski, plastiku. trzeba podwarzyc piorko). Odkrecic 2 srubki od plastiku podszybia( krzyzakowy srubokret) chyba przy zamknietej masce nalezy to zrobic. Otworzyc maske, zdjac uszczelke. Poczym delikatnie zdjac podszybie ( zamontowane na zatrzaskach, uwaga przy piorze lewym, od kierowcy jest jeszcze zatrzask montowany od gory - nie zgubic). Odkrecic krzyzakowym srubokretem 3 srubki mocujace oslone, znajdujaca sie pod podszybiem od strony pasazera. Odlaczyc przewydy dochodzace do silniczka wycieraczek. Odkrecic 4 sruby mocujace silniczek wycieraczek, znajduje sie po prawej stronie odd strony pasazera ( 13 klucz, raczej nie prubowac odkrecic krzyzakowym srubokretem). Rozloczyc silniczek wycieraczek od mechanizmu ( wygiac mechanizm do ok 60 stopni wzgledem silniczka).
W zdjetym silniczku wycieraczek rozwiercamy 4 nity ( przy jednym bardzo blisko przewody nie uszkodzic
). Po rozwierceniu nalezy otworzyc i wytrzec smar znajdujacy w srodku ( EnDrIu jak bys mogl wstawic zdiecie. To by napewno pomoglo ainkaa. ) . Warto miec przygotowane 4 srubki z nakretkami o srednicy rozwierconych otwotow, czyba rozwiercalismy na srednice 3 lub 4 milimetrow. Nity, ktore rozwiercilismy zastapic srubkami. Poloczyc silniczek z mechanizmem (wciskajac koniec mechanizmu na kulke na koncu silniczka), poczym przykrecic silniczek, oslone, poloczyc przewody z silniczkiem, podszybie ( pamietac o zatrzaskach), uszczelka, zamknac maske, przykrecic podszybie( plastikowy zatrzask + 2 srubki), wlaczyc zaplon i wlaczyc wycieraczki na tryb ciagly, tak aby mechanizm lozyl sie w pozyci neutralnej), wylaczyc wycieraczki poczym zaplon. Ustawic pioro wycieraczki w polazeniu spoczynku, zalapac nakretke. To samo z 2 piorem. Zaloczyc zaplon poczym, wycieraczki na tryb przerywany. Sprawdzic czy wycieraczki dobrze sie ukladaja na przedniej szybie. Jesli ok to dokrecamy srubki, jesli nie to korygujemy przed dokreceniem. Kladziemy wycieraczki na szybe, zakladamy zaslepki srub mocujacych piora wycieraczek.
Rowniez pozdrawiam
, szykuj micruske bo sie na minionym zlocie nie scigalismy. Mam nadzieje ze sie poprawisz na najbliszym zlociku
. Jak cos jeszcze nie bedzie zrozumiale po wstawieniu zdiec przez EnDrIu to pytaj.


W zdjetym silniczku wycieraczek rozwiercamy 4 nity ( przy jednym bardzo blisko przewody nie uszkodzic

Rowniez pozdrawiam


-
- nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 2010-11-20, 21:23
- Lokalizacja: okolice Gliwic
wycieraczki
witam
nie orientuje sie jak jest w k11
ale miałem podobny problem w eskorcie i winny był uszkodzony przekaźnik
nie orientuje sie jak jest w k11
ale miałem podobny problem w eskorcie i winny był uszkodzony przekaźnik
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
Przekaźnik inicjuje ruch początkowy, wiec rozpocznie nam ruch przerywany wycieraczek, a za powrod odpowiedzialny jest sterownik (przerywacz pracy). Wiec jesli wycieraczki rusza i zatrzymaja sie w polozeniu krancowym i nie wracaja do polozenia neutralnego to moga byc 2 powody:
- sterownik, ktory inicjuje ruch powrotny (w micrusce znajduje sie w silniczku)
- przewod, ktory dochodzi do kracowki ma jakoms przerwe lub niema poloczenia na kosce
Przekaznik w K11 znajduje sie w komorze silnika w skrzynce przekaznikow ( to ta prostopadla do chlodnicy) pierwszy przekaznik od dolotu powietrza.
Wiec przekaznik do wymiany jesli wycieraczki nie poruszaja sie w trybie przerywanym, a w ciaglym trybie sprawne lub jesli kapletnie nie dzialaja (tutaj warto wyeliminowac jeszcze silnik wycieraczek, napiecie)
- sterownik, ktory inicjuje ruch powrotny (w micrusce znajduje sie w silniczku)
- przewod, ktory dochodzi do kracowki ma jakoms przerwe lub niema poloczenia na kosce
Przekaznik w K11 znajduje sie w komorze silnika w skrzynce przekaznikow ( to ta prostopadla do chlodnicy) pierwszy przekaznik od dolotu powietrza.
Wiec przekaznik do wymiany jesli wycieraczki nie poruszaja sie w trybie przerywanym, a w ciaglym trybie sprawne lub jesli kapletnie nie dzialaja (tutaj warto wyeliminowac jeszcze silnik wycieraczek, napiecie)
Hmm fotek nie mogę znaleźć, ale ogólnie po otworzeniu należy przetrzeć smar i będzie okainkaa pisze:Mariusz.b86, supero taki dokładnie opis mi własnie chodziło
dziękuję
![]()
Foty mile widzianepoproszę, jeśli EnDrIu je masz
Może komuś po mnie zaglądającemu tutaj kiedyś się to przyda
Co do "sparingu" Czarnej i Białej, to jeszcze nie tym razem, jeszcze nie, ale kiedyś na pewno

Sprzedam 200sx s13
viewtopic.php?p=396678#396678
viewtopic.php?p=396678#396678