Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Bardzo słabe hamulce :(

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

[N14] Bardzo słabe hamulce :(

Post autor: Kejk » 2010-11-14, 20:11

w zeszłym roku wymieniłem tarcze i klocki przód (tył był ok) i przy okazji płyn. Niestety ze względu na oszczędności - mam jakieś japońskie zestawy 'no name' (mechanik kupował). Myślałem, że jak się dotrą, będę miał wreszcie dobre hamulce. Minęły miesiące, a ja się przyzwyczaiłem, że muszę podczas hamowania używać dużej siły. Kół praktycznie przyblokować nie mogę (taki naturalny ABS). Pojeździłem ostatnio prawie nowym Coltem i myślałem, że zęby sobie wybiję takie ma heble. Jak się po dłuższej przerwie przesiadłem do mojego, przyzwyczajony do dobrych hamulców prawie przywaliłem Sunnym, bo skuteczność hamowania jest fatalna. :(

Co radzicie? Wymienić płyn? Klocki? Tarcze+klocki? Kwestia innego elementu układu? Mam się przyzwyczaić, bo "ten typ tak ma"? :/ Oczywiście nie chcę bez sensu wydawać kupy kasy na wymianę praktycznie nowych hamulców. Wczoraj oglądałem tarcze - są jak nowe, a klocki mają niewielkie zużycie.

pzdr.
Ostatnio zmieniony 2012-07-11, 11:33 przez Kejk, łącznie zmieniany 1 raz.
--
K.

Awatar użytkownika
merid
fanatyk nissana
Posty: 1281
Rejestracja: 2009-12-06, 18:55
Lokalizacja: Katowice

Post autor: merid » 2010-11-14, 20:27

no to moze byc wina tych "tanich" tarcz i klocków, dlatego proponuje abys zaczol od wymiany tego elementu a przy okazji wymienil plyn na dot 4, a mechanik moze zobaczyc w jakiej kondycji jest zacisk
blabla przyjedź na najbliższy spot comiesięczny o 19:00. Info w naszym TEMACIE
Posiadam części do N14.

TeroM
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-11, 12:32
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: TeroM » 2010-11-14, 20:29

Możliwe że przednie zaciski do regeneracji - koszt nieduży.
Sprawdź jak chodzi jaźma w zacisku - bo może być przyblokowana.

Pedał normalnie Ci działa? Bo może masz zapowietrzony układ hamulcowy.
Było: Micra K10, Sunny N14 GA14DS 4d, Sunny N14 GA14DE 3d

Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH

Awatar użytkownika
Tuner
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2010-08-11, 15:56
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Post autor: Tuner » 2010-11-14, 20:34

Sprawdź też tylne cylinderki, może gumy puściły i się pocą.
Co jak co ale na hamulcach nie warto oszczędzać, u siebie już dawno temu założyłem wentylowane tarcze brembo + klocki ferodo, hamuje lepiej i co najważniejsze są już któryś sezon i ciągle są w dobrym stanie.
Fotografia
był japoniec - jest japoniec :D
N14 -> E11
Still better than Hunda

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2010-11-14, 22:17

pedał działa normalnie, choć często mam wrażenie, że kolejne (drugie) depnięcie jest mocniejsze. Był drugi raz u mechanika (innego, niż ten który wymieniał), ten tłumaczył, że tak może być. Twierdził, że układ nie był zapowietrzony. Tył przesmarował itd., bo był lekko zapieczony i kazał hamować po męsku + wozić worek pyrów w bagażniku, bo tył wyglądał jakby był mało używany. We wszystkim mogę grzebać, ale hamulce wolę zostawić fachowcowi. Już sam nie wiem co mam robić. :/
--
K.

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2010-11-14, 22:23

U mnie było podobnie - drugie depnięcie wyższy pedał,lepsze hamowanie. Regeneracja pompy pomogła.

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2010-11-15, 09:12

dzisiaj sprawdziłem sprawność serwo: 3-5 depnięć na wyłączonym silniku i pedał twardy, po włączeniu silnika - pedał opadł. Próbowałem podwójnych depnięć przy hamowaniu. Jest wrażenie, że drugie depnięcie jest minimalnie lepsze, ale to może być złudzenie - w końcu fura po pierwszym zwalnia itp. W ogóle przy małej prędkości <50, dość dobrze hamuje. Przy większych - droga hamowania jest bardzo długa, a ja napieram na hamulec dość sporą siłą. Ni cholery nigdy nie udało mi się przyblokować kół. Pomyślałbym, że ten typ tak ma, w końcu to 95' rok i trudno porównywać do nowych fur. Ale pojeździłem też ostatnio z 2 tygodnie 19-letnim Hyundaiem, w którym tarcze miały chyba z 80 tys. Hamulce nie tak agresywne jak w nowym Colcie, ale dużo lepsze od moich. :/

Przychodzi mi do głowy na pierwszy ogień wymiana klocków np. na Ferodo(?) i ew. nowy płyn.
Razem z tarczami, to już za bardzo lecą koszty.

Ma ktoś jakieś pewne źródło na klocki/tarcze? Nie chciałbym kupić jakiegoś podrabianego shitu.

pzdr.
--
K.

Awatar użytkownika
merid
fanatyk nissana
Posty: 1281
Rejestracja: 2009-12-06, 18:55
Lokalizacja: Katowice

Post autor: merid » 2010-11-15, 09:43

ja mysle ze zakup tarcz i klockow trw bedzie dla ciebie najbardziej rozsadne.
blabla przyjedź na najbliższy spot comiesięczny o 19:00. Info w naszym TEMACIE
Posiadam części do N14.

TeroM
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-11, 12:32
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: TeroM » 2010-11-15, 20:15

W Primerce mam klocki TRW i szczerze moge polecić - naprawde dobrze hamują pojazd.
Mi Ferodo piszczały podczas hamowania :/

Ale w Sunny jak było ciężko z kasą to leciały KASHIYAMA i hamowały naprawde dobrze.
Troszke popiskiwały - ale skuteczność była dobra.

Także zanim zaczniesz wymieniać to sprawdź przednie zaciski - bo one mogą być winowajcą.
Auto nie masz pierwszej młodości - wiek + rdza wiele robią.

U siebie ostatnio w Primerce regenerowałem przednie zaciski bo sie zapiekły.
Regeneracja + nowy płyn + nowe klocki - po dotarciu klocków hamulce brzytwa.(mnie to wyszło tanio - bo sam robiłem, przynajmniej wiem co mam).

Miałem 2x N14 i hamulce te auto naprawde miało dobre.
Ojciec ujeżdza N14 także jest to kolejna - trzecia N14-tka w rodzinie i hamulce też ma ok, a ma właśnie KASHIYAMA.

Kolego - a kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy?
Było: Micra K10, Sunny N14 GA14DS 4d, Sunny N14 GA14DE 3d

Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2010-11-15, 22:13

Płyn wymieniany był razem z z tarczami i klockami w zeszłym roku. Pogadam z mechanikiem o regeneracji zacisków + wymiana klocków i płynu. Na razie jestem o tyle spokojny, że to pora na spokojniejsze jeżdżenie.
--
K.

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2010-11-15, 23:29

Kejk pisze:Płyn wymieniany był razem z z tarczami i klockami w zeszłym roku. Pogadam z mechanikiem o regeneracji zacisków + wymiana klocków i płynu. Na razie jestem o tyle spokojny, że to pora na spokojniejsze jeżdżenie.
Nie czujesz,że jeden hamulec mocniej hamuje?Ja miałem jeden tłoczek zapieczony,pomogło jego obracanie i czyszczenie.Teraz to hebel jest ostry ;).Tyle że przed zimą przydało by się płyn wymienić :P.

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2010-11-16, 11:01

wszystko równiutko, ta sama siła, to samo zużycie. Chyba największym problemem jest tu zestaw 'no name' tarcze-klocki. Tak to jest jak się oszczędza na tym, na czym nie powinno. Tak jak pisałem - sprawdzę na razie wymianę zestawu klocki-płyn i sprawdzenie (ew. regeneracja) zacisków. Pogrzebałbym sam, ale aura już za bardzo na to nie pozwala.
Dzięki za porady co do producentów. Widzę, że są też inne propozycje oprócz Ferodo.
--
K.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”