
Autko to Saab 9-5 sedan z 2001r.
Silnik
2.0 LPT 150KM
Skrzynia
Manual
Koła
Typowo Saabowe alu 17
oponki Pirelli P zero nero 225/45/17
Wyposażenie jak to w Saabie całkiem bogate, ze szczegółów które pamiętam:
-ABS, TCS,
-elektryczne szyby,
-elektryczne i podgrzewane lusterka,
-dwustrefowy climatronic,
-halogeny,
-czarna skórzana tapicerka z podgrzewanymi przednimi fotelami,
-pakiet "sport" czyli body jak w aero, wspomniane wcześniej 17-tki, kierownica jak w aero,
-centralny zamek,
-alarm,
-4 poduszki,
-tempomat,
-całkiem przyzwoite audio,
-sterowanie radiem z kierownicy,
-komputer pokładowy
i pewnie jeszcze trochę rzeczy o których zapomniałem.
Zawieszenie i hamulce póki co seryjne i na chwilę obecną w pełni satysfakcjonujące w końcu to limuzyna a nie jakiś killer

Po zakupie i wymianie podstawowych płynów ustrojowych oraz filtrów, a także zadbaniu o typowo Saab-owe bolączki jak czyszczenie miski olejowej, smoka, pokrywy zaworów, wymianie odmy, paru tulejek i silentbloków itp przyszła pora na:
Modyfikacje
Jedyną planowaną na ten rok modyfikacją była wizyta u Coobcia który wgrał Saabowi troszkę lepszy program oraz odblokował open SID-a. Nie wiem jaką mocą dysponowł Saab po programie, ale jeździł całkiem miło do czasu aż Garret odmówił współpracy. Nie było to jakieś wielkie zaskoczenie, gdyż wóz kupowałem z uszkodzonym turbo, a mimo to wytrzymało 8tys km zanim całkiem podziękowało.
Jako że stało się to niedługo przed 1 Listopada rozpoczęły się szybkie poszukiwania turbiny.
W planach był montaż turbo od 9-5 Aero, ale nie było akurat takiej w okolicy, więc pod maską znowu pojawił się Garret, ale po regeneracji, roztoczeniu obudowy i montażu nieco większego wirnika.
Po zmianie turbo Saab jeździ chyba lepiej chociaż przydałaby się korekta programu żeby ładował w okolice 1,2 Bara, co powinno dać osiągi na poziomie wersji Aero co w takiej limuzynie zapewni jeszcze przyjemniejsze wrażenia

Plany
W najbliższych planach jest wymiana wężyków podciśnienia na silikonowe, oraz wymiana pompy paliwa, bo chyba nadchodzi jej czas (na benzynie obcina boost, a na LPG ładuje aż miło), no i później coś tam jeszcze podstroić.
Zawiasu ani hamulców na razie zmieniać nie planuję, bo to co jest jak na razie w zupełności wystarcza i jest w bardzo dobrym stanie.
na razie tylko kilka fotek, jak czas i pogoda pozwoli będzie więcej.



A tu z sesji z zaprzyjaźnionym Accordem:

