Zwiększenie średnicy przepustnicy ??
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Zwiększenie średnicy przepustnicy ??
gdzieś kiedyś wyczytałem, że w sr20de można rozwiercić przepustnice do 64mm bez ingerencji w komputer. Mam możliwość profi przerobienia mojej przepustnicy tylko tu pytanie czy jest sens robić takiego moda. Jeśli ktoś kiedyś coś takiego robił to jakies porady mile widziane
Zastanawiałem się czy u siebie nie dać większej przepustnicy albo nie rozwiercić swojej. U Masa w N16 zapodaliśmy większą przepustnicę z Maximy i w połączeniu z innymi modami i strojeniem przyrost to dało.
W N14 GTi razem z przepustnicą przydało by się wymienić przepływkę na szerszą. Przy podmianie na tą z P11 bez strojenia się nie obejdzie. Ogólnie sens jest
W N14 GTi razem z przepustnicą przydało by się wymienić przepływkę na szerszą. Przy podmianie na tą z P11 bez strojenia się nie obejdzie. Ogólnie sens jest
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
W moim SR20VE po przerobieniu seryjnej przepustnicy z 60mm na 66mm doszło 6KM i 5Nm - bez żadnego strojenia...
Przebiegi poprawiły się następująco:
Przebiegi poprawiły się następująco:
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Tego momentu to od 2k RPM to tylko pozazdrościćCoobcio pisze:W moim SR20VE po przerobieniu seryjnej przepustnicy z 60mm na 66mm doszło 6KM i 5Nm - bez żadnego strojenia...
Przebiegi poprawiły się następująco:
Obrazek
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
Taka charakterystyka niższych krzywek na wałku. Budują wysoki i w miarę płaski moment w niskim zakresie obrotowym ale szybko padają. Powyżej 4500 to już wyższe krzywki i krzywe szybują w górę.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
bodek,
nie rozumiem, przecież dla danego wałka, który właśnie siedzi w silniku i jest robiony pomiar krzywki mają cały czas taką samą wielkość. Dlaczego więc dla obrotów 2000-2500 moment jest wyższy niż w zakresie 2500-4500, a potem idzie znowu w górę?
nie rozumiem, przecież dla danego wałka, który właśnie siedzi w silniku i jest robiony pomiar krzywki mają cały czas taką samą wielkość. Dlaczego więc dla obrotów 2000-2500 moment jest wyższy niż w zakresie 2500-4500, a potem idzie znowu w górę?
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią
Hiszpan 207, poczytaj sobie o VVL, nie mają, tu masz na zachętę:Hiszpan 207 pisze:przecież dla danego wałka, który właśnie siedzi w silniku i jest robiony pomiar krzywki mają cały czas taką samą wielkość.
Tak jak pisze bodek, krzywka na niskie obroty ma po prostu taką charakterystykę, ma być spokojna i ekonomiczna A później zaczyna się jazda na drugiej krzywce
Hiszpanowi chyba chodzi bardziej o wałek z sr-ki bez zmiennej fazy. Tam wałki są o tej samej krzywce a mimo to bardziej w p11 niż p10 widać dwa szczyty w NM. Jeden przy 2,5 tys potem dołek i drugi szczyt koło 4,5-5 tys.
Akurat w ja i kolega z Almery GTI nie mamy na dole tego wzgórka. Za to w P11 siostry jest bardzo wyraźny pod 180 nm i spadk przy 3,5 tys do 165-170 nm po czym rośnie do 200nm. W Primerach mamy wałki z wersji GT.
W VVL jest tak jak wyżej koledzy piszą.
Akurat w ja i kolega z Almery GTI nie mamy na dole tego wzgórka. Za to w P11 siostry jest bardzo wyraźny pod 180 nm i spadk przy 3,5 tys do 165-170 nm po czym rośnie do 200nm. W Primerach mamy wałki z wersji GT.
W VVL jest tak jak wyżej koledzy piszą.
Nissan Primera SR20DE+T
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Taka charekterystyka silnika, na skłąd której wchodzi:Hiszpan 207 pisze:Coobcio, wiesz może z czego wynika ten "dołek" w przebiegu wykresu momentu obrotowego w zakresie od 3000 do 4500 obr./min?
- kolektor ssący
- kolektor wydechowy
- kształt kanałów w głowicy
- średnice zaworów
Chodz tu o zjawiska falowe których na których totalnie się nie znam
Fakt że po strojeniu można wyraźnie wyprostować przebieg momętu np. cofnąć zapłon w miejscu gdzie chcemy go zredukować...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM