Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Zwiększenie średnicy przepustnicy ??

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

SnepooN
stały bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 2009-12-10, 12:43
Lokalizacja: LbN

Zwiększenie średnicy przepustnicy ??

Post autor: SnepooN » 2010-09-22, 09:12

gdzieś kiedyś wyczytałem, że w sr20de można rozwiercić przepustnice do 64mm bez ingerencji w komputer. Mam możliwość profi przerobienia mojej przepustnicy tylko tu pytanie czy jest sens robić takiego moda. Jeśli ktoś kiedyś coś takiego robił to jakies porady mile widziane :-)

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-09-22, 13:04

nie wiem jak w de ale w det wieksza przepustnica bez strojenia potrafi popsuc przebieg i wartosc momentu i mocy (udowodnione na hamowni).

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-09-22, 13:17

W GA16DE to daję moc jeśli się założy przepustnicę z P11 2.0 np., ale trzeba już stroić np. ECU Majstrem lub SMT6.

Co do 2.0 to Coobcio się zajmuje modzeniem przepustnic więc pisz do niego.

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-10-08, 21:36

nie wiem jak z poprawą wartości mocy i momentu,ale reakcja na gaz zdecydowanie się poprawi no i dzwięk bardziej rasowy powinien być
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-10-09, 13:35

Zastanawiałem się czy u siebie nie dać większej przepustnicy albo nie rozwiercić swojej. U Masa w N16 zapodaliśmy większą przepustnicę z Maximy i w połączeniu z innymi modami i strojeniem przyrost to dało.
W N14 GTi razem z przepustnicą przydało by się wymienić przepływkę na szerszą. Przy podmianie na tą z P11 bez strojenia się nie obejdzie. Ogólnie sens jest :-)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-10-10, 09:47

W moim SR20VE po przerobieniu seryjnej przepustnicy z 60mm na 66mm doszło 6KM i 5Nm - bez żadnego strojenia...

Przebiegi poprawiły się następująco:
Obrazek
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-10-10, 11:01

A nie jest najlepiej po prostu dać cały dolot z P11 GT? Tam przepustnica ma jakieś 70mm, przepływka też sporo większa.
No i kwestia tego, czy dać lowporta z P11 GT, czy zostawić highporta z Sunny GTI, bo wyczytałem, że highport jednak trochę lepszy.

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-10-10, 12:23

Coobcio pisze:W moim SR20VE po przerobieniu seryjnej przepustnicy z 60mm na 66mm doszło 6KM i 5Nm - bez żadnego strojenia...

Przebiegi poprawiły się następująco:
Obrazek
Tego momentu to od 2k RPM to tylko pozazdrościć :p

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-10-10, 14:28

Zobaczymy, jak wyjdzie rudzielcowi po modach i po strojeniu. :-P
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-10-25, 08:50

Coobcio, wiesz może z czego wynika ten "dołek" w przebiegu wykresu momentu obrotowego w zakresie od 3000 do 4500 obr./min?
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-10-28, 22:18

Taka charakterystyka niższych krzywek na wałku. Budują wysoki i w miarę płaski moment w niskim zakresie obrotowym ale szybko padają. Powyżej 4500 to już wyższe krzywki i krzywe szybują w górę.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-10-29, 19:41

bodek,
nie rozumiem, przecież dla danego wałka, który właśnie siedzi w silniku i jest robiony pomiar krzywki mają cały czas taką samą wielkość. Dlaczego więc dla obrotów 2000-2500 moment jest wyższy niż w zakresie 2500-4500, a potem idzie znowu w górę?
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-10-29, 19:52

Hiszpan 207 pisze:przecież dla danego wałka, który właśnie siedzi w silniku i jest robiony pomiar krzywki mają cały czas taką samą wielkość.
Hiszpan 207, poczytaj sobie o VVL, nie mają, tu masz na zachętę:

Obrazek

Obrazek

Tak jak pisze bodek, krzywka na niskie obroty ma po prostu taką charakterystykę, ma być spokojna i ekonomiczna ;) A później zaczyna się jazda na drugiej krzywce ;)

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2010-10-29, 20:30

Hiszpanowi chyba chodzi bardziej o wałek z sr-ki bez zmiennej fazy. Tam wałki są o tej samej krzywce a mimo to bardziej w p11 niż p10 widać dwa szczyty w NM. Jeden przy 2,5 tys potem dołek i drugi szczyt koło 4,5-5 tys.
Akurat w ja i kolega z Almery GTI nie mamy na dole tego wzgórka. Za to w P11 siostry jest bardzo wyraźny pod 180 nm i spadk przy 3,5 tys do 165-170 nm po czym rośnie do 200nm. W Primerach mamy wałki z wersji GT.

W VVL jest tak jak wyżej koledzy piszą.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-10-30, 12:54

Hiszpan 207 pisze:Coobcio, wiesz może z czego wynika ten "dołek" w przebiegu wykresu momentu obrotowego w zakresie od 3000 do 4500 obr./min?
Taka charekterystyka silnika, na skłąd której wchodzi:
- kolektor ssący
- kolektor wydechowy
- kształt kanałów w głowicy
- średnice zaworów

Chodz tu o zjawiska falowe których na których totalnie się nie znam :)
Fakt że po strojeniu można wyraźnie wyprostować przebieg momętu np. cofnąć zapłon w miejscu gdzie chcemy go zredukować...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Dolotowy”