Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Interfejs ELM 327

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

zielson81
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-07-13, 13:15
Lokalizacja: Szczecin

Interfejs ELM 327

Post autor: zielson81 » 2011-07-14, 23:46

Witam ,zakupiłem ostatnio interfejs ELM 327 OBDII ,pasuje jak ulał ale zach..nie moge się połączyć ,komibnowałem z prędkością przesyłu itd i tak Scan Master ELM łączy się i jak mi się poszczęści to pokazuje niektóre opcje ale nie wyświela żadnych wartości. scantool.net łączy się i po chwili pokazuje wskazania i od razu przechodzi wszędzie w stan N/A. Oprogramowanie nissanowskie nissan data scan i OBD nissan to już wogóle kaplica. Ma ktoś jakiś pomysł ?

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-07-15, 07:15

u mnie najlepiej chodzi Proscan. Dane ustawione: baud rate: 38400, protocol: auto, initialization: bypass.

Napisz jeszcze z którego roku masz N16 - przed liftem było EOBD, później OBD2.
Ale oba działają na ELM327 :)

Pozdr

zielson81
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-07-13, 13:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zielson81 » 2011-07-15, 08:45

Dzieki sprubuje ,mam 2001 r 1,5 benzyne ,żeby programy jakos zalapaly ustawilem port jak mowiles na 38400 ale przepustowosc na 512 kilo w jedna i druga i opoznienie 1ms

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2011-07-16, 23:38

Oprócz tych parametrów prędkości ja u siebie na kompie musiałem jeszcze kilka opcji zmienić dla portu zanim to poprawnie poszło, jak nie uruchomisz to mogę Ci podesłać PDF-a na którym się opierałem przy instalacji.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 514
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2011-07-18, 08:23

Podeślij mi takiego PDF-a jeśli możesz, bo też mam problem z ELM 327. A chciałbym badać inne auta też.
DDC-Performance

zielson81
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-07-13, 13:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zielson81 » 2011-08-29, 00:19

bylbym wdzieczny damianzielinski@hotmail.com pozdro

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2011-08-29, 14:48

zielson poszło, Tommy uruchomiłeś już może interfejs z tym PDF-em?
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2011-08-29, 16:32

Ja też miałem problemy z połączeniem swojej P11.144 z 2000r. Jedyny program, który to przemielił to ProScan w wersji 5.8. Pamiętaj, że komputer w samochodzie potrzebuje kilkanaście sekund po załączeniu zapłonu na rozpoczecie komunikacji. Czyli na wyłączonym silniku, kluczyk wyciągnięty podłączasz kabel w złącze obd, potem do kompa, załączasz silnik i czekasz kilkanaście sekunda dopiero potem klikasz "połącz". Powodzenia.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-08-29, 16:45

zaciekawił mnie temat. Mam pytanie czy ten interfejs również działa w starszych modelach np P10 ?

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2011-08-29, 17:52

Chyba nie będzie działał, z tego co kojarzę to interfejs obdII wszedł w 96 roku do samochodów, a do diesli chyba jakoś około 2000 roku.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-08-29, 19:19

hmm.. szkoda... bo też zastanawiałem się jakiś czas temu nad taką sprawą..
A tzw. adaptery do OBDII również nie pomogą.. ?

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2011-08-29, 20:13

Mam taką przejściówkę z obd2 na obd ale czy działa jeszcze nie wiem bo nie miałem kiedy sprawdzić bo kolega z almerą z obd jest chwilowo nieobecny. Jak wróci zabiorę się do testów i dam znać jak poszło.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-08-29, 21:18

spoko :) mam nadzieje że zadziała i również będę mógł zakupić ten interfejs :)

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 514
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2011-08-30, 06:43

bullitt pisze:Tommy uruchomiłeś już może interfejs z tym PDF-em?
Niestety, mam taki kocioł że nawet nie było czasu tego podłączyć... Ryba niestety coś o tym wie... :/
DDC-Performance

zielson81
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-07-13, 13:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zielson81 » 2012-12-23, 13:39

witam po dluzszej przerwie, interfejs zadzialal ale tylko na jednym programie :)
wesoła Alma :)

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2014-01-13, 14:51

Odkopię temat ;)
Może mi ktoś powiedzieć który interfejs kupić pod obdII ? Chcę używać w almie (2003r) jak i primce (2000r), obydwa benzyniaki.
Jest tego na allegro sporo i nie wiem,czy pierwszy lepszy np: http://allegro.pl/elm-327-fiat-ford-nis ... 96661.html
Lepiej na bt czy usb ? Będę używał netbooka.
Edit: z tego co widzę,to dołączone oprogramowanie nie działa z windowsem 7,8,ale to chyba nie problem,bo coś tam poszukam innego.
Ostatnio zmieniony 2014-01-13, 19:37 przez grzeg255, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB

Awatar użytkownika
cesiu111
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2013-02-22, 11:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cesiu111 » 2014-01-13, 17:05

grzeg255, ja mam i używam taki interfejs jak w tej aukcji (przynajmniej na zdjęciu wygląda tak samo)
przy primerce WP11.144 1.8 i sobie chwalę. Jeżeli masz pod ręką smartfona na androidzie,
to polecam apkę Torque. Kosztuje niewiele, a ma dużo możliwości. Na Jabłko i WinPhone pewnie też się coś znajdzie.
Co do programu na laptopa, to niestety nie pomogę. Próbowałem kilku, ale nie działały tak jak powinny.

Co do samego adaptera, to zdarza się, że nie chce się połączyć z telefonem, ale wystarczy chwilę odczekać i się udaje :)

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2014-01-13, 19:23

Aaa no to super.W sumie mam fona na wp8, żona na andku, więc jakbym na lapku nie dawał rady to zassam na smartfona. Dzięki za info:)
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2605
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2014-01-13, 23:09

grzeg255, a ja właśnie mając coś takiego próbowałem się połączyć wielokrotnie i bez szans ,Vilq próbował u mnie to samo, Maniek też próbował jakimś sprzęciorem bez sukcesów ostatnia nadzieje w Mańku z innym kablem się okaże.
była:
Sajmooon'owa "Padlina"
Nissan jeszcze będzie...

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2014-01-14, 10:06

Z naszymi primkami jest problem, zdaję sobie z tego sprawę, bo w warsztacie też nie mogli się połączyć. Myślę,że to zależne od rocznika i silnika.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB

Awatar użytkownika
cesiu111
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2013-02-22, 11:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cesiu111 » 2014-01-14, 16:46

Sajmooon, a próbowałeś się połączyć poprzez smartfona? Bo ze zdjęć wychodzi, że masz dokładnie to samo co ja, a u mnie próbowałem 2 telefonami i z każdym się łączy.

Zwykłe parowanie w ustawieniach bluetootha, krótka konfiguracja w programie i działa :)

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2014-01-14, 18:44

Sajmooon ma ten sam motor co u mnie GA16 ,a w nich jest problem, mają jakiś lewy komputer ;) W zasadzie ,to tyle lat co nią jeżdżę nie widziałem checka,nawet jak coś było nie halo, a żaróweczka dobra.
W końcu kupiłem : http://allegro.pl/show_item.php?item=3866562174
Podobno jeden chincol to robi,więc różnią się obudową, w środku to samo :)
Jak nie zadziała w primie,to będzie do almy.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB

laszlo
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2010-12-07, 19:51
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: laszlo » 2014-01-14, 19:21

Ja też mam na bt i z torque smiga jak należy. Czasami jak podpinam jakiś "nieznany" samochód to trwa to z 3-4 min ale jak już się zapoznają to jest ok.
Nauka Jazdy Ostrów Wielkopolski

Eco driving, Save driving, zniżki
www.oskmaster.pl

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2014-02-15, 14:15

Zainstalowałem program "zdiagnozuj samochód" na wp8 i w primce czyta tylko ładowanie aku, a w almie widzi wszystko i działa pięknie.
Koszt całości 40zł i nie trzeba będzie już latać na komputer za 100zł ;)
Przetestowane także na civic 2,2 i-cdti , błędy pokasowane.
Edit: sprawdzone i działa elegancko : ford mondeo 2002r. tdci, laguna III 2.0 dci
Ostatnio zmieniony 2014-08-30, 10:32 przez grzeg255, łącznie zmieniany 2 razy.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-08-27, 10:05

A znacie to?:

Kod: Zaznacz cały

RENAULT DDT 2000 2.3.0.1 (1997-2006) [ENG/FRA] + instrukcja instalacji

Mam nadzieje że się komuś przyda i nie bedzie miał problemów z instalacją.

Przy pomocy tego programu można zdiagnozować wszystkie systemy znajdujące się w samochodzie, dzięki temu można bardzo szybko wykryć usterkę, oprogramowanie pozwala w bardzo prosty sposób:

kasować kody usterek (AIR BAG, ABS, IMMOBILIZER, SILNIK, ŚWIECE ŻAROWE, CZUJNIK TEMP. SONDA LAMBDA ITD.),
kasować inspekcje olejową zarówno ze stałym przedziałem okresowym, jak i ze zmiennym przedziałem okresowym, Long Life.
podglądać i rejestrować bieżące parametry samochodu podczas jazdy: silnik, ciśnienie doładowania, czasy wtrysków, korekcje i kodowanie wtrysków, temperaturę, przepływomierz, wskaźniki, itp.),adaptować i korygować nowe elementy w samochodzie: kąt wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów i zapłonu, dawkę wtrysku przy rozruchu, uchylenie EGR, )kodować piloty.

Obsługiwane modele:

RENAULT:
Twingo
Clio
Modus
Megane & Scenic
Megane II
Laguna
Laguna II
Avantime
Safrane
VelStatis
Espace IV

Master
Kangoo
W61
Traffic
Mascott

NISSAN:
March-Micra
Primera
Almera

DACIA:
Logan
Nova 

wymagania: interfejs VAG lub ELM'em 327 

- min 64MB RAM,... (rekomendowane 128MB lub więcej)
- monitor o rozdzielczości min 800x600 pikseli
(zalecana rozdzielczość 1024x768), 256 kolorów
(zalecane 65536 kolorów lub więcej)
- port szeregowy (RS 232 ) lub USB
- K&L vehicle interfejs do połączenia z samochodem
- system Windows z Internet Explorer min 5 ( IE najlepiej w wersji 7 )
- MS Visual Basic 6.0 sp5
- XML 3.0 
Trzeba by na spocie sprawdzić. Z renault działa

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1469
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-08-27, 12:28

No ciekawe. Może coś się w końcu skomunikuje z traktorem. Jeśli będziecie mieli taką możliwość to i to też sprawdzcie.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-08-27, 21:37

Z CD20T to nie zadziała.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1469
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-09-01, 12:01

Ehh... co za los :-o

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-09-01, 16:09

pewnie w ogóle nie ma czegoś mądrego do szrotdizla :( co nie kosztuje milionów dolarów
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

kundzi
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2014-10-01, 07:14
Lokalizacja: Poznań

ELM 327 bluetooth

Post autor: kundzi » 2014-10-01, 12:49

U mnie również po podłączeniu ELM 327 bluetooth programy diagnostyczne pokazywały tylko jedną informację: ładowanie akumulatora. I nic poza tym. Niby się łączyło z OBDII i ECU 9141-2, ale zaraz potem zrywało połączenie z samochodem.
Okazało się że przy parowaniu ELM327 bluetooth nie wpisałem kodu - 1234, bo kreator tego nie wymagał. Po wpisaniu ręcznie programy zaczęły czytać pozostałe wartości. A podobno przy parowaniu z telefonem znaczenie ma nawet szybkość wpisania tego kodu. Wiec spróbujcie i dajcie znać czy pomogło.

I od razu moje pytanie: ma ktoś Primere SR20DE 103kw i możliwość podejrzenia parametrów silnika? Bo chciałbym porównać wartości pokazywane przez ten interfejs. W mojej Primci pokazało obciążenie silnika 26-27% przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Zastanawiam się czy to trochę nie za wiele, bo przy włączonej klimie i światłach robi się już 37-38%. Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”