Coobciowy "Power Button"
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Coobciowy "Power Button"
Odkopałem post na NKP, pomyślałem zamontuję
Zrobiłem to tak:
[img]http://www.iv.pl/images/43734059782714707513.png[img]
Po przełączeniu obr. wzrastają do ok 1600, pytanie czy to ma być tak podłączone? Bo kombinowałem też między szary, a brązowy kabelek. Wtedy obroty podskakiwały na chwilę i wracały do normy, a podczas jazdy - toczenia bez gazu po przełączeniu było czuć takie pojedyncze szarpnięcie.
I pytanie, Czy opornik ma być równorzędnie do np. tylko szaregokabelka, czy szerogowo między dwa kabelki czujnika szary a brązowy?
Zrobiłem to tak:
[img]http://www.iv.pl/images/43734059782714707513.png[img]
Po przełączeniu obr. wzrastają do ok 1600, pytanie czy to ma być tak podłączone? Bo kombinowałem też między szary, a brązowy kabelek. Wtedy obroty podskakiwały na chwilę i wracały do normy, a podczas jazdy - toczenia bez gazu po przełączeniu było czuć takie pojedyncze szarpnięcie.
I pytanie, Czy opornik ma być równorzędnie do np. tylko szaregokabelka, czy szerogowo między dwa kabelki czujnika szary a brązowy?
Ten schemat umieszczony przez @garygrary nie ma prawa działać.
Poniżej zamieszczam połączenia dla różnych wersji czujników
1) - czujnik z dwoma przewodami - sygnał i masa
2) - czujnik z jednym sygnałem (obudowa czujnika jest masą)
3) - czujnik podwójny - z wyjściem na zegary (wskaźnik temp.) i pomiar dla ECU
Oczywiście wartość rezystora należy dobrać doświadczalnie, czyli zmierzyć czujnik w temp. około 0 stopni i taki zastosować rezystor jaki odczyt da czujnik.
Poniżej zamieszczam połączenia dla różnych wersji czujników
1) - czujnik z dwoma przewodami - sygnał i masa
2) - czujnik z jednym sygnałem (obudowa czujnika jest masą)
3) - czujnik podwójny - z wyjściem na zegary (wskaźnik temp.) i pomiar dla ECU
Oczywiście wartość rezystora należy dobrać doświadczalnie, czyli zmierzyć czujnik w temp. około 0 stopni i taki zastosować rezystor jaki odczyt da czujnik.
Foo, tak właśnie przeczytałem to, co napisałeś i już chyba wymyśliłem Tylko nie wiem jak to zadziała w praktyce, na początek trzeba przesymulować.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
lepiej kupić za 200zl / 300zl smt6 lub masterka det2, ustroić i smigac a nie guziki naciskac
Zrobisz zapłon i paliwo po AFR i po temacie.
Wysokie obroty to dość szczególny zakres pracy silnika i ostatnią rzeczą jaką bym zrobił to wciskanie w trakcie kręcenia magicznego guzika
Power buton można potraktować jako ciekawostke lub obiekt testów i zabaw, ale nie jako mod i tuning bo na bank przyczyni się do umarcia motora
Zrobisz zapłon i paliwo po AFR i po temacie.
Wysokie obroty to dość szczególny zakres pracy silnika i ostatnią rzeczą jaką bym zrobił to wciskanie w trakcie kręcenia magicznego guzika
Power buton można potraktować jako ciekawostke lub obiekt testów i zabaw, ale nie jako mod i tuning bo na bank przyczyni się do umarcia motora
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Adaś, zgoda, mody konkret = strojenie itd. żadna ameryka, ale seryjne auto chcesz stroić? C.P.B. wpisuje się w kanon budżetowych modów seryjnego auta, wykorzystując dostępne możliwości kompa... rezystor + kawałek przewodu + włącznik. Owszem, też to nazywam tuningiem dla ubogich, ale dlaczego nie skorzystać skoro masz możliwość? Ile wydasz, 3pln na to? Jechałeś takim seryjnym Sunny/NX GTI z zapiętym buttonem zimną nocą? Poczułeś i znasz tę różnicę, że piszesz to co piszesz? Mierzyłeś afr na tak wymuszonym "dogrzewaniu", ile pokazało? Stałeś choćby koło w ten sposób wysadzonego SR20? No to gratuluję, bo za 12lat zabaw z SR20 nie zdarzyło mi się choćby o takim przypadku pokątnie usłyszeć, w przeciwieństwie do wysadzonych strojeniem reliktem smt6, czy wykrzaczającym się co zmiana pory roku det2, ale to nie o tym temat
a mierzył ktoś? jeśli tak to podajcie wartości... cenna informacja, cenniejsza od kosztu rezystorafoo pisze: Mierzyłeś afr na tak wymuszonym "dogrzewaniu", ile pokazało?
Niefoo pisze:Jechałeś takim seryjnym Sunny/NX GTI z zapiętym buttonem zimną nocą?
Niefoo pisze:Poczułeś i znasz tę różnicę, że piszesz to co piszesz?
Nie!foo pisze:Stałeś choćby koło w ten sposób wysadzonego SR20?
Nie wysadziłfoo pisze: w przeciwieństwie do wysadzonych strojeniem reliktem smt6
latam... nie krzaczy. Chyba ze ktoś sumy kontrolne pomyli to wtedy jest kupafoo pisze:czy wykrzaczającym się co zmiana pory roku det2,
czyli do seryjnego auta guzik i gra muzyka to ile ten AFR wynosił? Jak z dopalaniem paliwa? Jak z rozrzedzaniem oleju? Coś często panewki kręciło... bo SR ma slabe panewki i popsute fabrycznie pomy oleju. No nie bo ACL racing tez obracało... no ale guzik to na pewno nie byłfoo pisze:ale seryjne auto chcesz stroić?
foo, szanuję twoje zdanie. Nie wiem ile SRek zrobiłeś, przypuszczam że sporo bo co chwila się koło ciebie jakiś ciekawy nissan kręcił. Jeśli uważasz że guzik to jest Mod Modów to okej-ale pamiętaj, że są osoby które mają inne zdanie w tej materii. Forum to wyrażanie swoich opinii. Może ktoś, kto czyta te wszystkie nasze wypociny wybierze swoją własną metode moda i też będzie okej.
Notabene jest łatwiejszy sposób na podlanie seryjnego silnika, skówka w powrocie na listwie paliwowej i tez dawkowanie zwiększysz... drożej w mody idąc to MFC etc itd. bla bla bla
a jednak ile takich sr u nas na forum?foo pisze:mody konkret = strojenie itd. żadna ameryka
zamiast propagować zdrowe podejście do tematu coraz więcej trafia się tenatów za grosze.
Okej, power rura, wydech z odzysku czy przyśpieszanie zapłona jest okej, ale nie wiem czy gmeranie w algorytmach ecu to dobry pomysł-stąd moje wstawki w temat
Aby nie było OT to dodam od siebie mody za frytki które podlewają silnik:
-CPB omawiany w tym temacie
-zwężenie powrotu na listwie wtryskowej (low budget MFC)
-odpięcie lambdy w SR z sondami tytanowych (Egt ph1, sunny GTI, 100nx GTI)
wszystkie powyższe wykonujecie na własne ryzyko
a Ciebie Krzysiu zapraszam na prywatną rozmowę do siebie lub tel który podeśle ci na PW
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Czy jest na sali MOD
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Po prostu lubię jedynie rzeczową dyskusję - zawsze mi nie pasuje jak ktoś zbacza bo bałagan się robi - moim zdaniem temat do wydzielenia z instrukcją wykonania zamknięty i osobno dyskusja w temacie.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
VE Killer, tylko to, że komp myśli, że silnik jest zimny i go trochę bardziej podlewa.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
było by miło bo w końcu chyba każdy wie przy jakim AFR sa najlepsze osiągi silnika i czy faktycznie podlanie paliwem na ciepłym zrobi nam dobrzeDubSon pisze:VE Killer, mogę to zrobić ale w GA16. mam pomiar AFR, a zrobienie przycisku to chwila.
Także jak finalnie skończę swap silnika to mogę pomóc
[ Dodano: 2015-10-08, 16:34 ]
jest jeszcze jedna kwestia która mnie zastanawia ... co dzieje sie z mapą zapłonu w tej sytuacji
XXX
Taaaa, to by było na tyle w temacie. Adaś, mam Twój telefon, będę przelotem w okolicy, to kolnę i jak szczęście dopisze na herbatkę wdepnę. Naprawdę są dużo ciekawsze tematy do rozmowy niż sr20...
Nie jestem skory do dzielenia się ot tak wiedzą, bo raz, że nie diagnozuję aut na odległość - wróżką nie jestem, a i czasu i kasy niekiedy ta wiedza kosztowała mnie sporo. Nie wypowiadam się na tematy których ręką nie dotknąłem, a Ci co mieli szczęście (w skromności swej niebotycznej, że hej hehehe) mnie poznać, wiedzą, że tak jest. Jak mam Ci powiedzieć, że coś robisz źle - usłyszysz to ode mnie, nie będę głaskał po jajkach bo jesteś fajny kumpel, czy coś i to czynię choćby w tym momencie, się lubi, się nie lubi - piąteczka, mądry ogarnie.
Ja się nie wpierniczam ludziom na siłę. Ktoś chce - wybiera taką ścieżkę, ktoś chcę inną - proszę uprzejmie. Nie bądź jak pies ogrodnika co sam nie spróbuje i innemu też nie da, bo jego mojsza jest najmojsza. Święte słowa z tym, że łatwiej świniaka itd., ale tuning w PL tych konkretnych aut to drut druta pogania. 20.000 wsadzone w SSS, w idealną budę, heble, zawias, osprzęt w każdym calu tip top wszystko na nówkach i 9000 nie było komu wyłożyć... Tak, że tym bardziej trzeba docenić mod za 3pln, bo rzeczywistości nie zmienisz ot tak.
Chcesz stroić - strój w gis-mol, czy w skali frygijskiej, albo miksolidyjskiej, choćby po zmianie piór wycieraczek - i poprę Cię jak ma to przynieść choćby 2KM bo jak mantrę powtarzam od lat, jestem za każdą formą zwiększania mocy i każdemu kibicuję na równi, choćby patenty miał z kosmosu, ale niechajże zrobi coś sam, a nie płacze, że nie może podstawowego swapa dokończyć, bo coś tam itd.
EOT, bo tu nie ma o czym pisać i epopeja jakaś rośnie. Pozdro!
Nie jestem skory do dzielenia się ot tak wiedzą, bo raz, że nie diagnozuję aut na odległość - wróżką nie jestem, a i czasu i kasy niekiedy ta wiedza kosztowała mnie sporo. Nie wypowiadam się na tematy których ręką nie dotknąłem, a Ci co mieli szczęście (w skromności swej niebotycznej, że hej hehehe) mnie poznać, wiedzą, że tak jest. Jak mam Ci powiedzieć, że coś robisz źle - usłyszysz to ode mnie, nie będę głaskał po jajkach bo jesteś fajny kumpel, czy coś i to czynię choćby w tym momencie, się lubi, się nie lubi - piąteczka, mądry ogarnie.
Ja się nie wpierniczam ludziom na siłę. Ktoś chce - wybiera taką ścieżkę, ktoś chcę inną - proszę uprzejmie. Nie bądź jak pies ogrodnika co sam nie spróbuje i innemu też nie da, bo jego mojsza jest najmojsza. Święte słowa z tym, że łatwiej świniaka itd., ale tuning w PL tych konkretnych aut to drut druta pogania. 20.000 wsadzone w SSS, w idealną budę, heble, zawias, osprzęt w każdym calu tip top wszystko na nówkach i 9000 nie było komu wyłożyć... Tak, że tym bardziej trzeba docenić mod za 3pln, bo rzeczywistości nie zmienisz ot tak.
Chcesz stroić - strój w gis-mol, czy w skali frygijskiej, albo miksolidyjskiej, choćby po zmianie piór wycieraczek - i poprę Cię jak ma to przynieść choćby 2KM bo jak mantrę powtarzam od lat, jestem za każdą formą zwiększania mocy i każdemu kibicuję na równi, choćby patenty miał z kosmosu, ale niechajże zrobi coś sam, a nie płacze, że nie może podstawowego swapa dokończyć, bo coś tam itd.
EOT, bo tu nie ma o czym pisać i epopeja jakaś rośnie. Pozdro!
no dobra, widzę że nie mam argumentów i zostałem odpowiednio zaszufladkowany
nie samym SR żyję, inne tematy? no problem, nawet nie wiesz ile mamy ich do omówienia
Nie od dzisiaj wiem, że przez to, że dzielę się zdobytą wiedzą jestem znienawidzony przez tych, którzy tego przez lata nie robili...Zakładajta power batony, ja sie już nie wypowiadam
nie samym SR żyję, inne tematy? no problem, nawet nie wiesz ile mamy ich do omówienia
Nie od dzisiaj wiem, że przez to, że dzielę się zdobytą wiedzą jestem znienawidzony przez tych, którzy tego przez lata nie robili...Zakładajta power batony, ja sie już nie wypowiadam
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Hehe, ale się dyskusja wywiązała
Co do bezpieczeństwa stosowanie to szczerze nie mam pojęcia, przyrosty km, też nie wiem. Ale każde auto na ssaniu ma większe kopyto, a dokładnie to robi CPB załącza ssanie. Żeby CBP był jak kolwiek bezpieczny dla silnika, trzeba zmierzyć oporność czujnika temperatury cieczy na zimnym silniku, i zastosować taki opornik który zapewni identyczną, bądź bardzo zbliżoną opornoś po włączeniu CPB. Patent na dokłądkę do kierownicy ala nitro, ma zapobiegać przelewaniu do 4k obr.
Pozatym przy odłączonej sondzie, silnik do jakichś 3k obr będzie wariował, a przy CPB, jak go przytrzymasz kciukiem, przekraczając 3-4 k obr, doleje chwilowo paliwa, jak zabierzesz kciuk to wszystko wraca do normy, więc mamy serię + mały dodatek.
Przyrosty mocy na wciśniętym batonie, będą pewnie większe przy zastosowaniu stożka.
Właśnie CPB różni się tym - od chociaż by odpięcia sondy, że jak chcesz to go wciskasz i masz więcej paliwa, a jak nie chcesz to jest seria.Ad@mus pisze:Aby nie było OT to dodam od siebie mody za frytki które podlewają silnik:
-CPB omawiany w tym temacie
-zwężenie powrotu na listwie wtryskowej (low budget MFC)
-odpięcie lambdy w SR z sondami tytanowych (Egt ph1, sunny GTI, 100nx GTI)
Co do bezpieczeństwa stosowanie to szczerze nie mam pojęcia, przyrosty km, też nie wiem. Ale każde auto na ssaniu ma większe kopyto, a dokładnie to robi CPB załącza ssanie. Żeby CBP był jak kolwiek bezpieczny dla silnika, trzeba zmierzyć oporność czujnika temperatury cieczy na zimnym silniku, i zastosować taki opornik który zapewni identyczną, bądź bardzo zbliżoną opornoś po włączeniu CPB. Patent na dokłądkę do kierownicy ala nitro, ma zapobiegać przelewaniu do 4k obr.
Pozatym przy odłączonej sondzie, silnik do jakichś 3k obr będzie wariował, a przy CPB, jak go przytrzymasz kciukiem, przekraczając 3-4 k obr, doleje chwilowo paliwa, jak zabierzesz kciuk to wszystko wraca do normy, więc mamy serię + mały dodatek.
Przyrosty mocy na wciśniętym batonie, będą pewnie większe przy zastosowaniu stożka.
ma większe kopyto od czego???garygary pisze:Ale każde auto na ssaniu ma większe kopyto
dlaczego tak uważasz?? i na jakiej podstawie sadzisz że będą w ogóle jakieś przyrosty mocy przy zastosowaniu magicznego batona?garygary pisze:Przyrosty mocy na wciśniętym batonie, będą pewnie większe przy zastosowaniu stożka.
XXX