Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

DTA- schemat podłączenia

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

czajnik

DTA- schemat podłączenia

Post autor: czajnik » 2013-03-27, 08:18

posiadam DTA I mam schemat podłączenia ale niestety z kabelków nie jestem zbyt dobry. czy ktoś by mi pomógł rozkminić gdzie dokładnie który pin podłączyć i jak ognąc wiezkę bo bez tego ni cholery nie odpale swojego potwora.

[ Dodano: 2013-03-27, 08:41 ]
http://www.dtafast.co.uk/Downloads/Downloads_Index.htm

tu jest schemat. dla E48

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2013-03-27, 15:55

Czajnik sprecyzuj pytanie bo przecież wszystko masz ładnie rozrysowane. Czego dokładnie nie kumasz??

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-27, 20:37

rozrysowane mam ładnie ale jak np masz czujnik połozenia wału z 3 pinami to skad mam wiedzieć który jest który? albo map sensor lub tps?jak mówiłem elektronika to nie moja działka. potrafie zmierzyc ładowanie i sprawdzić diody w alternatorze ale ECU to juz nie moja bajka

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2013-03-27, 21:39

Napisz wiec jaki masz (albo z czego) map, czujnik położenia wału (tu masz chyba coś dołożone), tps (GTI-R?).

Masz kompletne E48 ??

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-27, 22:37

kompletne E48 tzn?
czyjnik wału mam z punto 1.2 wtraz z kołem zębatym. tps w zasadzie najbardziej do mojego ITB pasuje z 300ZX (Z31), cewka 4 wyjściowa Bosch i tu znów wtyk na 3 piny. Map jeszcze nie kupiłem bo nie wiem jaki bedzie najlepszy i najbardziej kompatybilny. wiemże wtryski muszą być wysokoomowe i takie mam ale wydajność coś koło 305-315 czy 325. mam nadzieje że te wydola do wolnossaka przy ITB.

coś jeszcze potrzeba? aha nie mam pojecia jak podłączyc przekażnik do pompy paliwa i nie wiem jaki zastosować.

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2013-03-28, 10:19

Czujnik położenia wału
pin 1 do 20 DTA
pin 2 do 18 DTA

Map
pin A do 20 DTA
pin B do 17 DTA
pin C do 6 DTA

TPS zatrzask u góry ( patrząc na odpiętą kostkę TPS) od lewej

1 do 5 DTA
2 do 14 DTA
3 do 20 DTA

Jeżeli chodzi o zasilania ECU i pompy to chyba macie jakieś założenia w swojej klasie.
Oczywiście dane te należy zweryfikować, pisane na szybko. Daj numer cewki jak możesz.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-28, 20:57

podj pisze:Jeżeli chodzi o zasilania ECU i pompy to chyba macie jakieś założenia w swojej klasie.
nie rozumiem za bardzo o co mnie pytasz.
numer cewki postaram sie spisać jutro.
czujnik położenia wału ma 3 piny co z pinem 3?gdzie go potpiąć?

[ Dodano: 2013-03-28, 23:34 ]
mysle że to jednak dłuższa rozmowa.bo mam jeszcze x pytań co do tego schematu podłączenia. chyba PW?

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2013-03-29, 09:19

Osłona przeciw zakłóceniowa czujnika położenia walu do pinu 20 DTA.

Co do zasilania to pewnie obowiązkowy jest jakiś wyłącznik prądu który musi być odpowiednio połączony. Nie wspominając już o tym ,że musi być odpowiedni( bo jest kilka odmian)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-29, 09:24

a takto mam zamontowany 6pinowy ale to nie ma wpływu na wiAzke dta

[ Dodano: 2013-03-29, 09:26 ]
czyli mostek pin 1 i pin 3 dla tego czujnika?

[ Dodano: 2013-03-29, 09:27 ]
kabel ekranowany trzeba daC?

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2013-03-29, 10:32

Pin nr 3 to ekran.

Pr4zełącznik musi być odpowiednio powiązany z przekaźnikiem pompy i silnika

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-29, 22:20

ja rozumiem że pin 3 to ekran. chodzi o to że czujnik ma 15cm kabla i kostkę. do niej podpinam wiązkę do DTA i rozumiem że ten kabel co idzie do dta ma być dwa przewody plus ekranowanie i przy samym dta pin 1 i pin 3(ekran) zmostkować i razem do 20 w dta.czy dobrze to rozumiem?

wyłącznik pradu ma gasić silnik. ja odcinam zasilanie na stacyjkę i alternator. i to w zupełności wystarczy. po co mam pompę paliwa odcinać?
zawsze tak miałem podłączone i nie było problemu z gaszeniem silnika

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2013-04-01, 21:43

W sprawie czujnika ma byc tak jak piszesz. Masz jakia schemat jak obecnie masz podpiety ten włącznik?
Pytanko dodatkowe: czy dta odłącza przekaźnik pompy gdy nie ma sygnału z zaplonu?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-02, 06:39

no chyba tak. wydaje mi sie że jak nie będzie zasilania dta to wszystko gaśnie.

schematu nie mam ale z tego co kojarzę to zasze z wyłącznikiem jest dostarczany. chodzi o to żeby odłączyć i akumulator i alternator bo jak wiesz to silnika nie zgasisz odpinając akumulator.

[ Dodano: 2013-04-08, 08:56 ]
na razie zająłem sie robieniem body kitu jak sie ogarnę bądą dalej męczył temat

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”