Rady jak zwiększyć moc w GA14DE i GA16DE (oraz GA14/16DS)
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Kuba - tak na marginesie - wtryski z sr20det pewnie nie podejda pod ga16?? Generalnie nie wiem czy pamietasz ale kiedys mowilem Ci ze troche mi primera oleju bierze co denerwuje mnie przy przebiegu 98000... Wiec zastanawiam sie czy nie wyrwac z niej silnika na wiosne jak juz bede wozil sie sx'em i nie sprobowac zrobic malego remontu na wlasna reke (plus ten porting strasznie mnie zainteresowal...).
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Porting i przede wszystkim roztoczenie gniazd zaworowych co by FLOW poprawić...
[ Dodano: 2010-01-06, 22:00 ]
NA fotce z mojej głowicy od czerwonej primery widać o co mi chodzi:
I dopiero pod ten powstały rancik robi się porting głowy...
[ Dodano: 2010-01-06, 22:00 ]
NA fotce z mojej głowicy od czerwonej primery widać o co mi chodzi:
I dopiero pod ten powstały rancik robi się porting głowy...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Mnie do takiej roboty zawsze dobrze nastraja ten artykul http://www.turbomagazine.com/tech/turp_ ... index.html
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
w primce ok 2mm ssące były rozciągane i ok 3mm wydechowe...
Zawory seria, choć je tez można zmodyfikować, żeby były lżejsze o oferowały lepszy przepływ.
Zawory seria, choć je tez można zmodyfikować, żeby były lżejsze o oferowały lepszy przepływ.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Tak myślę, że z tym turbo to ciekawie : wychodzi m/w. ta sama kasa jakieś 3-4k zł za graty + robota.
Jakiego można spodziewać się tu przyrostu:
czyli:
-turbina+całe oprzyrządowanie np. taka http://allegro.pl/item889023009_turbina ... _inne.html
-wałki od DS
-73c
-4-2-1
-wydech fi 50 od kata do końca czy cały od kolektora? -kat
-pompa paliwa + regulator
-od czego wtryski?
-bez obróbki głowicy itp. ?
-smt6
Widział bym taki setup u siebie, świst z pod machy .....
trzeba poczekać aż się ociepli i działać.
ps. a jak by tu wyglądała sprawa kompressora, poruszanego w SR?
Jakiego można spodziewać się tu przyrostu:
czyli:
-turbina+całe oprzyrządowanie np. taka http://allegro.pl/item889023009_turbina ... _inne.html
-wałki od DS
-73c
-4-2-1
-wydech fi 50 od kata do końca czy cały od kolektora? -kat
-pompa paliwa + regulator
-od czego wtryski?
-bez obróbki głowicy itp. ?
-smt6
Widział bym taki setup u siebie, świst z pod machy .....
trzeba poczekać aż się ociepli i działać.
ps. a jak by tu wyglądała sprawa kompressora, poruszanego w SR?
To moze byc niezly punkt odniesienia: LINK
generalnie wyciska 190 koni na silniku z ~0.55bara na T25 (bez dotykania glowicy), a oprocz tego o czym piszesz ma jeszcze walki. Glownym pytaniem byloby dla mnie jaka moc (doladowanie) na seryjnym GA16 jest bezpieczna, bo z T25 mozesz tez dmuchnac i bara (choc osobiscie trzymalym sie troche nizszej wartosci). Obrobka glowicy nie jest konieczna ale na bank dalaby dobre rezultaty (bo raz GA16 powinno byc na nia podatne, dwa przy turbo jeszcze bardziej ). Od czego podejda wtryski to sam jestem ciekaw bo powaznie mysle nad remontem GA16 w mojej P11.
generalnie wyciska 190 koni na silniku z ~0.55bara na T25 (bez dotykania glowicy), a oprocz tego o czym piszesz ma jeszcze walki. Glownym pytaniem byloby dla mnie jaka moc (doladowanie) na seryjnym GA16 jest bezpieczna, bo z T25 mozesz tez dmuchnac i bara (choc osobiscie trzymalym sie troche nizszej wartosci). Obrobka glowicy nie jest konieczna ale na bank dalaby dobre rezultaty (bo raz GA16 powinno byc na nia podatne, dwa przy turbo jeszcze bardziej ). Od czego podejda wtryski to sam jestem ciekaw bo powaznie mysle nad remontem GA16 w mojej P11.
A jak obejść 2 sondę lambda w P11.114 żeby można było wyciąć kata? Mile widziana rada kogoś kto ma to już za sobą
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Ładnie pięknie tam pod maseczkąAdams pisze:To moze byc niezly punkt odniesienia: LINK
generalnie wyciska 190 koni na silniku z ~0.55bara na T25 (bez dotykania glowicy), a oprocz tego o czym piszesz ma jeszcze walki. Glownym pytaniem byloby dla mnie jaka moc (doladowanie) na seryjnym GA16 jest bezpieczna, bo z T25 mozesz tez dmuchnac i bara (choc osobiscie trzymalym sie troche nizszej wartosci). Obrobka glowicy nie jest konieczna ale na bank dalaby dobre rezultaty (bo raz GA16 powinno byc na nia podatne, dwa przy turbo jeszcze bardziej ). Od czego podejda wtryski to sam jestem ciekaw bo powaznie mysle nad remontem GA16 w mojej P11.
Mi by tak 0,8 bara max starczyło, co by motorownia trochę pojeździła. A z drugiej mańki czy nie lepiej iść w GT? bo za 4-5k zeta można w GT mieć z turbo 200km
Zobaczymy, najważniejsze mieć koncepcję.
Od marca będę chciał pośmigać w RallySprincie na torowych pojeżdżawkach, a z 90km pod maską to daj pan spokój. Tak więc 140-150 kucy po uturbieniu było by jak znalazł . Inna opcja to Sunny GTi lub P10 GT, kupić tanio, odgruzować i do dzieła Tylko że 2.0 przeniesie mnie w inną klasę...
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Też ciekawa opcja z uturbieniem 1,6 ale nie wiem czy wiesz że montaż strojenie, jakaś kustomowa listwa paliwowowa i wtyrski przynajmniej z 2.0 to jedna sprawa a druga to to że doładowanie silnika w KJS, rally sprintach i wszsytkich tego typu pojeżdżawkach przenosi cię do klasy sporo wyższej tzn. przelicznik razy 1,7 jak masz 1,6 pod maską to latasz w najwyższej klasie
Hehe chyba żeby zrobić to po cichiu, tzn. wydech, DV seryjna z 200SX, i seryjna puszka powietrza wraz z tłumikiem szmerków - żeby nie było słychać że tam turbo pod maską jest...
Hehe chyba żeby zrobić to po cichiu, tzn. wydech, DV seryjna z 200SX, i seryjna puszka powietrza wraz z tłumikiem szmerków - żeby nie było słychać że tam turbo pod maską jest...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Uuuu.... to nie ładnie jak mam walczyć z STi więc pozostaje N/ACoobcio pisze:Też ciekawa opcja z uturbieniem 1,6 ale nie wiem czy wiesz że montaż strojenie, jakaś kustomowa listwa paliwowowa i wtyrski przynajmniej z 2.0 to jedna sprawa a druga to to że doładowanie silnika w KJS, rally sprintach i wszsytkich tego typu pojeżdżawkach przenosi cię do klasy sporo wyższej tzn. przelicznik razy 1,7 jak masz 1,6 pod maską to latasz w najwyższej klasie
A jak wyjdzie na wierzch "psssst" to mnie zdyskwalifikują ? i rympałCoobcio pisze: Hehe chyba żeby zrobić to po cichiu, tzn. wydech, DV seryjna z 200SX, i seryjna puszka powietrza wraz z tłumikiem szmerków - żeby nie było słychać że tam turbo pod maską jest...
Koncepcja jest: jak braknie na projekt Sunny GTi/P10GT gł. pod kątem toru i niedzielnych wypadów to się wzmocni to GA16 i tyle
Oby się niedługo już ociepliło co by zacząć działać.
pozdro
Co do tych czterołapów to mogę się jednak mylić. Zawsze myślałem, że to oddzielna klasa a teraz sam już nie wiem. Wyczytałem tylko o 4 klasach pojemnościowych.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Witam
Miałem u siebie wałki DE, zmieniłem je na wersję z DS'a, mam teraz możliwość kupienia wałków od sentry za 150 zł (w miarę dobra cena).
Moje pytanie brzmi, czy to jest wersja DE, czy DS i jakich przyrostów można się spodziewać w porównaniu do DE i DS ?
Powiem, że jakiejś mega różnicy po przejściu na DS nie odczułem.
Pozdrawiam
Miałem u siebie wałki DE, zmieniłem je na wersję z DS'a, mam teraz możliwość kupienia wałków od sentry za 150 zł (w miarę dobra cena).
Moje pytanie brzmi, czy to jest wersja DE, czy DS i jakich przyrostów można się spodziewać w porównaniu do DE i DS ?
Powiem, że jakiejś mega różnicy po przejściu na DS nie odczułem.
Pozdrawiam
counterox pisze:Witam
Miałem u siebie wałki DE, zmieniłem je na wersję z DS'a, mam teraz możliwość kupienia wałków od sentry za 150 zł (w miarę dobra cena).
Wym. się z tego co piszą tylko ssący...
No jak miałeś 90km to po wym. samych wałków dostałeś jakieś 6-7km max więc aż tak tego nie odczujesz.counterox pisze: Powiem, że jakiejś mega różnicy po przejściu na DS nie odczułem.
A co za różnica turbo czy kompresor? Jedno i drugie trzeba wystroić co w przypadku gaźnika jest trudniejsze. Coś mi się obiło o uszy i gaźnikach podciśnieniowych i nadciśnieniowych. Z tymi pierwszymi ponoć jest gorzej przy turbo ale niech się wypowie ktoś bardziej ogarnięty w temacie. Kolega alfabox (chyba nie przekręciłem nicka uturbiał K10 (pamięć też mnie chyba nie myli . Powinien coś na ten temat wiedzieć.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Witam
Wrzucam propozycję mojego moda do GA16:
Taki kolektorek z modelu bez katalizatora pierwszego wędruje do mnie, gdzie katalizator jest. Teoretycznie powinny się poprawić przepływy i troszeczkę lepszą barwę dźwięku nabrać silnik. Na wzrost mocy jak przy SSAC nie liczę, ale na +2 konie względem serii - czemu nie Cena ? blisko 10 razy taniej niż chinol..
Pozdrawiam
Wrzucam propozycję mojego moda do GA16:
Taki kolektorek z modelu bez katalizatora pierwszego wędruje do mnie, gdzie katalizator jest. Teoretycznie powinny się poprawić przepływy i troszeczkę lepszą barwę dźwięku nabrać silnik. Na wzrost mocy jak przy SSAC nie liczę, ale na +2 konie względem serii - czemu nie Cena ? blisko 10 razy taniej niż chinol..
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2010-03-21, 22:50 przez counterox, łącznie zmieniany 2 razy.
Ok. RZ przysłał mi prywatną wiadomość, że niby kolektor w gaźniku i DS jest taki sam..
Żeby pokazać niedowiarkom wstawiam zdjęcia:
Teraz powiedz mi RZ, czym różnią się te 2 kolektory ? Dodam, że mój był już nieszczelny, czyli furkał - więc lepiej zmienić chyba na taki, bez tej "gruchy" ?
Na dodatek są kolektory wydechowe 73 i 74c, tak jak w przypadku ssących (rzadziej stosowane w wydechowych)
Pozdrawiam
Żeby pokazać niedowiarkom wstawiam zdjęcia:
Teraz powiedz mi RZ, czym różnią się te 2 kolektory ? Dodam, że mój był już nieszczelny, czyli furkał - więc lepiej zmienić chyba na taki, bez tej "gruchy" ?
Na dodatek są kolektory wydechowe 73 i 74c, tak jak w przypadku ssących (rzadziej stosowane w wydechowych)
Pozdrawiam