Rady jak zwiększyć moc w GA14DE i GA16DE (oraz GA14/16DS)
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
AAAA Rady jak zwiększyć moc w GA14DE i GA16DE
Nie wiem na ile KM i momentu zabiera ten katalizator pierwszy. Może nawet nic nie zabiera Ale przynajmniej zrobie sobie porting i jak zamontuje ten kolektor to będzie szczelny
A że jest to najzwyklejszy kolektor do GA16, to Ci przyznaję rację.
Może urwę 0,01 sekundy do pierwszej 100, bo przód będzie ciut lżejszy
Pozdro
A że jest to najzwyklejszy kolektor do GA16, to Ci przyznaję rację.
Może urwę 0,01 sekundy do pierwszej 100, bo przód będzie ciut lżejszy
Pozdro
Ostatnio zmieniony 2010-05-14, 15:16 przez counterox, łącznie zmieniany 4 razy.
No niestety miałeś rację.Coobcio pisze:Też ciekawa opcja z uturbieniem 1,6 ale nie wiem czy wiesz że montaż strojenie, jakaś kustomowa listwa paliwowowa i wtyrski przynajmniej z 2.0 to jedna sprawa a druga to to że doładowanie silnika w KJS, rally sprintach i wszsytkich tego typu pojeżdżawkach przenosi cię do klasy sporo wyższej tzn. przelicznik razy 1,7 jak masz 1,6 pod maską to latasz w najwyższej klasie
cyt."Wg regulaminu dla aut z turbodoładowaniem stosuje się przelicznik pojemnościowy x1.7 (z zapłonem ZI) lub x1.5 (z zapłonem ZS), więc bez względu na rodzaj zapłonu auto o tej pojemności będzie klasyfikowane w klasie piątej" czyli 4łapy, Evo i inne
Więc trzeba się zastanowić, czy torowe sprinty czy uliczne i nie tylko (bo na1/4 pewnie też turbo to turbo i nie ma jaka pojemność?)
Jak bym na turbo się zdecydował to w sumie i tak: wałki DS, 4-2-1+73c i wydech bym zrobił + turbo oczywiście.
W portinigi inne juz bym odpuścił na starcie.
To już nie to samoCoobcio pisze: Hehe chyba żeby zrobić to po cichiu, tzn. wydech, DV seryjna z 200SX, i seryjna puszka powietrza wraz z tłumikiem szmerków - żeby nie było słychać że tam turbo pod maską jest...
[ Dodano: 2010-03-25, 09:21 ]
Pytanie wtryski od 2.0, którego brać? De p10, p11 - bez różnicy ? razem z listwą i czy dużo trzeba rzeźbić?
Raczej 4-2-1 i 73c na wiele ci się przy turbolocie nie zda;)NadiR pisze:No niestety miałeś rację.Coobcio pisze:Też ciekawa opcja z uturbieniem 1,6 ale nie wiem czy wiesz że montaż strojenie, jakaś kustomowa listwa paliwowowa i wtyrski przynajmniej z 2.0 to jedna sprawa a druga to to że doładowanie silnika w KJS, rally sprintach i wszsytkich tego typu pojeżdżawkach przenosi cię do klasy sporo wyższej tzn. przelicznik razy 1,7 jak masz 1,6 pod maską to latasz w najwyższej klasie
cyt."Wg regulaminu dla aut z turbodoładowaniem stosuje się przelicznik pojemnościowy x1.7 (z zapłonem ZI) lub x1.5 (z zapłonem ZS), więc bez względu na rodzaj zapłonu auto o tej pojemności będzie klasyfikowane w klasie piątej" czyli 4łapy, Evo i inne
Więc trzeba się zastanowić, czy torowe sprinty czy uliczne i nie tylko (bo na1/4 pewnie też turbo to turbo i nie ma jaka pojemność?)
Jak bym na turbo się zdecydował to w sumie i tak: wałki DS, 4-2-1+73c i wydech bym zrobił + turbo oczywiście.
W portinigi inne juz bym odpuścił na starcie.
To już nie to samoCoobcio pisze: Hehe chyba żeby zrobić to po cichiu, tzn. wydech, DV seryjna z 200SX, i seryjna puszka powietrza wraz z tłumikiem szmerków - żeby nie było słychać że tam turbo pod maską jest...
[ Dodano: 2010-03-25, 09:21 ]
Pytanie wtryski od 2.0, którego brać? De p10, p11 - bez różnicy ? razem z listwą i czy dużo trzeba rzeźbić?
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320
BMW F30 316i 136 mods 210/320
SiwoL pisze:A czy my rozmawiamy o silniku z tylu czy o GA16DE????
Do 4-2-1 to się zgodzę, nie ma gdzie, ale napisałeś że i ssący więc ....
Poza tym na razie będzie mocne N/A, więc żadna podmiana wałków, porting itp. dla ewentualnego przyszłego turbo nie zaszkodzi, a 4-2-1 zawsze można zdemontować i odsprzedać, więc nie ma tego złego
pozdro
ps. ssący wczoraj już wym. i wcześniej egr out. Idzie suka lepiej nie ma co, ale to dop. początek, teraz 4-2-1 i walki DS.
Pytanie: bo przepiąłem kostkę ssącego 74c na 73c ale nie wiem za co ona odp. bo są inne:
(na foto zaznaczyłem o jaką kostkę chodzi) co by mi coś nie wariowało:
Ostatnio zmieniony 2010-03-27, 08:59 przez NadiR, łącznie zmieniany 1 raz.
rz pisze:Czy ja wiem... mysle, ze tak optymistycznie nie bedzieNadiR pisze:rz pisze: czekamy czekamy i nic
Jeszcze się zawstydzisz
No ja optymista zawsze
ps. pojedynek 100nxa z P10tka czemu nie ciut masz lżejszy wózek bo chyba o jakies 50kg, ale damy radę.
ps. obecnie ile masz km? masz już wałki od DS?
Ja dop. shamuje wóz po wszystkim (bo jak wchodzić to raz a porządnie, bez pier.....a)
.... czyli jak osiągnę "teoretyczne" 130-140km N/A oczywiście.
Kolektor z katalizatorowego na bezkatalizatorowy wymieniony
Bez kanału jest kupa pierdo... ale satysfakcja, że zrobiło się samemu - bezcenne !
Efekty dupohamowni:
Niskie obroty około 2,5-3 tys. obrotów lekka poprawa NM
- powyżej 4 tys. obrotów znacznie wyczuwalny lepszy ciąg
Dodam, że mój kolektor miał wybity katalizator, więc spaliny wpadały do pustej gruchy i zawirowywały.. Teraz jest prosta rura, więc i spaliny nie zawirowywują i jest ciut ciszej w aucie
Pozdrawiam
i polecam dla właścicieli p11 z parszywych Niemiec
Bez kanału jest kupa pierdo... ale satysfakcja, że zrobiło się samemu - bezcenne !
Efekty dupohamowni:
Niskie obroty około 2,5-3 tys. obrotów lekka poprawa NM
- powyżej 4 tys. obrotów znacznie wyczuwalny lepszy ciąg
Dodam, że mój kolektor miał wybity katalizator, więc spaliny wpadały do pustej gruchy i zawirowywały.. Teraz jest prosta rura, więc i spaliny nie zawirowywują i jest ciut ciszej w aucie
Pozdrawiam
i polecam dla właścicieli p11 z parszywych Niemiec
[N15] 1,4 87km co z nią zrobić...?
Witam
Mam kilka pytań. Co zrobić z tym 87 konnym demonem? Koszta im niższe tym lepsze
Na forum almery doradzono mi, żebym zamontował stożek. Koszta nie są duże, więc myślę, że ok. Teraz nie wiem jaki kupić czy k&n czy simota?
Co jeszcze mogę w niej zrobić, nie za dużym kosztem, żeby ładnie się bujała
Pozdrawiam
Mam kilka pytań. Co zrobić z tym 87 konnym demonem? Koszta im niższe tym lepsze
Na forum almery doradzono mi, żebym zamontował stożek. Koszta nie są duże, więc myślę, że ok. Teraz nie wiem jaki kupić czy k&n czy simota?
Co jeszcze mogę w niej zrobić, nie za dużym kosztem, żeby ładnie się bujała
Pozdrawiam
Nie za dużym kosztem to możesz ją wybebeszyć do gołej blachy i na pewno odczujesz poprawę osiągów Wydając ~1200zł możesz ugrać ok. 10KM.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Za 2 kpln możesz zrobić układ wydechowy ze zwykłej stali z kolektorem 4-2-1, porządny dolocik np CAI, pokręcić wałkami i przestawić zapłon. Powinno to podnieść moc do ok. 100KM i delikatnie poprawić charakterystykę momentu. Piszę delikatnie bo przy 1.4 spektakularnych przerostów nie należy się spodziewać. Czy warto? hmmm... Na grubo to iść w turbo. Bezpieczne 140KM na seryjnych gratach powinno dać się ugrać.
Przenoszę temat do działu głównego bo nie bardzo pasuje do ukł. dolotowych
Przenoszę temat do działu głównego bo nie bardzo pasuje do ukł. dolotowych
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Rozumiem jeszcze bardziej rozciągnąłeś 73c? Założony i czuć coś lepiej?
Mam pytanie co do wałka ssącego od DS: mam już na stanie i mierzyłem krzywki "na chłopski rozum" i mają ok. h-40mm.... to odp. czy nie? Silnik był DS i gość mówił, że wyjął górny od kolektora ssącego. ale chciałbym się upewnić po czym poznać ten wałek.
Mam pytanie co do wałka ssącego od DS: mam już na stanie i mierzyłem krzywki "na chłopski rozum" i mają ok. h-40mm.... to odp. czy nie? Silnik był DS i gość mówił, że wyjął górny od kolektora ssącego. ale chciałbym się upewnić po czym poznać ten wałek.
To mnie uspokoiłeściapek pisze:Na pewno ten.
1 zdjęcie ostatnia krzywka to takie okrągłe napęd pompki paliwa: Jest
2 zdjęcie zielony pasek: Jest
w ga14ds ów pasek na 50Y jest żółty
w ga16ds jest zielony
PS. ile płaciłeś za jeden wałek?
A tak sobie zapłaciłem 117zł pobranie, ale gość chciał 300 za silnik, ale z przesylka z 400 by wyszlo, ale po co mi on.
Kiedyś 2 szt wyrwałem za 200zł z przesyłką, ale odsprzedałem Coobciowi, bo się pozbyłem NX-a.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Z moich najnowszych odkryć odnośnie grzebania w GA16DE to:
- Kolektor z Sentry zabiera ok 7-9KM i dodaje od 5-6Nm od 1000 do 5000obr.min wzgldem tego 73C
- Wałek ssący z Sentry zabiera ok 7-9Nm i dodaje 5-6KM względem DS...
A co do encyklopedii wiedzy co do podniesienia mocy w GA16DE do 128KM i 160Nm to zapraszam tu:
http://sumo.boo.pl/?p=410
- Kolektor z Sentry zabiera ok 7-9KM i dodaje od 5-6Nm od 1000 do 5000obr.min wzgldem tego 73C
- Wałek ssący z Sentry zabiera ok 7-9Nm i dodaje 5-6KM względem DS...
A co do encyklopedii wiedzy co do podniesienia mocy w GA16DE do 128KM i 160Nm to zapraszam tu:
http://sumo.boo.pl/?p=410
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Coobcio pisze:
A co do encyklopedii wiedzy co do podniesienia mocy w GA16DE do 128KM i 160Nm to zapraszam tu:
http://sumo.boo.pl/?p=410
Mam zamiar złamać magiczne 130km ale na razie tylko wałek zapłon i może dolot i LPG BRC SQ24 a next dalesze modzenia bo zostawiam Primerę, którą odkupią teście więc ze sprzedaż problemu nie będzie także modzić trzeba bo auto jest w gut formie
ps. no i jak byś na zlocie coś zapodawał to ja się pisze na moda r. bo nie wiem czy kolega Katod to robi...ale się chyba nie znacie?