Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Co zrobić z N13 GTi

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Jarek104
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-09, 14:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Co zrobić z N13 GTi

Post autor: Jarek104 » 2009-12-20, 15:53

Znajomy kupił wczoraj N13 1.8 GTi z przeznaczeniem do KJS-ów i polatania po torze. Zastanawiamy się, czy dłubac oryginalny silnik, czy wrzucac 2.0 z primery/Sunny N14 gti.

Jeśli dłubać oryginał, to co bedzie najskuteczniejszym zabiegiem?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2009-12-20, 16:12

Jarek104 pisze:Jeśli dłubać oryginał, to co bedzie najskuteczniejszym zabiegiem?
Można wrzucić silnik z 200SX'a 1,8T. Jest juz w Polsce kilka takich z moca ok 250 KM

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-20, 16:36

bombel pisze:Można wrzucić silnik z 200SX'a 1,8T
Tez mialem to zaproponowac ale czy wtedy w kjs-ach nie zostanie wrzucony do wyzszej klasy i nie bedzie musial startowac z mocnymi furami np z evo?

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2009-12-20, 16:49

a jakby wyglądała właśnie przekładka SR20 ? Sunny n13 GTi to rzadki okaz ale mi się bardzo podoba ta buda i pewnie auto leciutkie ciekawe jakby wyglądał swap SR-ki.. bo pewnie p'n'p to nie jest... Turbo też dobra opcja i szlaki przetarte:)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-20, 17:08

Ja zaczął bym z obecnym silnikiem. Wydech fi55-60mm, jakiś dolocik z zimnym powietrzem, przestawić wałki i z 15KM przyrostu pewnie by było. Później można planować głowicę, zrobić porting kanałów, może są dostępne sportowe kolektory wydechowe, można pobawić się w szerszą przepływkę, ecumastra, wałki, więcej paliwa itd.
Ponoć te niedoładowane CA18 są bardzo mocnymi silnikami podobnie jak doładowani bracia.

Druga droga to remont tego co jest i zaturbiać. Na 0,5 bara pewnie okolice 180-200KM by były.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Jarek104
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-09, 14:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jarek104 » 2009-12-20, 17:54

turbienie tego co jest nie wchodzi w gre, bo koszta przewyzszą kilkukrotnie wartość samochodu.. Buda kupiona za 2tys na gwincie bilstein i na 15" alu..

Ćwiczył ktoś wrzucanie do N13 SR-a? Silnik wymaga wymiany wszystkich uszczelek, co pociągnie za sobą planowanie głowicy. Też się zastanawiam nad opcją odetkania wydechu i zabawą z wałkami, tylko nie wiem, jakie wrzucać. Jakiś pseudo-dolot z mega-stozkiem juz jest, ale nie wierzę w te modyfikacje poza dźwiękiem..

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-20, 18:07

Jak chcesz sr-a to kup jakiegos angola na dawce albo rozbitka i swapuj. p&p pewnie nie bedzie bo tych silnikow nigdy w n13 nie bylo. Sprawdz stan tego silnika i jesli okaze sie, ze jest ok to moduj to co masz.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2009-12-20, 19:22

BArdzo fajny silnik ma GTI - zwłaszcza ten 1,8 do tego bardzo fajna skrzynia ze szperą...
Jakiś kolekotr wydechowy do tego wykonać np. na bazie tego z Forda RS2000 albo Astry GSi do tego luźniejszy wydech fi 52-57mm, jakiś porządny dolot wystrugać, wystroić i pozbyć się tej fabrycznej wąskiej przepływki, także można pobawić się z regulowanymi kółkami rozrądu z CA18DET pasują...
Na hamce to dopieścić i fajny lekki zapierdalacz bedzie :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”