Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Primera po hamowni

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Primera po hamowni

Post autor: elmer80 » 2012-01-11, 20:35

Dzisiaj w końcu byłem ze swoją strzałą na hamowni. Wizytę tą planowałem od czasu zakupu auta tj kwietnia zeszłego roku i w końcu dzisiaj powiedziałem basta, jadę i zobaczę co wujek helmut mi wcisnął.
Wyszło coś takiego jak w linku. Pomiary na no Pb i LPG.
Proszę o jakiś komentarz i wyjaśnienie czy taki spadek Nm na gzie to normalka i czy da się to jakoś podciągnąć?

Sory za jakość zdjecia KLIK
Ostatnio zmieniony 2012-01-11, 20:36 przez elmer80, łącznie zmieniany 1 raz.
na razie 120KW/270Nm

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-01-11, 20:36

Foty brak.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-01-11, 21:00

Jak brak jak jest --> KLIK
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2012-01-11, 21:05

Nie nie, spokojnie, faktycznie przez chwile nie było ;-)
na razie 120KW/270Nm

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-01-11, 21:09

Seria czy coś robione?? Generalnie ładny wykres, ale na gazie strasznie źle wystrojone. 10 Nm straty to ciut za dużo

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-01-11, 21:10

Bomblu, to jest LPG normalne :D choć dobrze mówisz, myślę ze strojnenie na sondzie AFR by pomogło :)

Moim skromnym zdaniem możesz spać spokojnie :)

Nawet mogę zaryzykować stwierdzeniem że jest to fabryka :)
Jednak sam wykres nam nic nie powie, spr. jak sytuacja wygląda pod deklem od głowicy ( często gęsto jest tak że jest tam aż czarno ) a nagar łyżeczką można zbierać :P

Kontroluj ilość oleju, spr. czy czasem za dużo go nie łyka a jak wszystko będzie w porządku to możesz być dumny z zakupu :)

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2012-01-11, 22:23

Seria, jedyne co było robione to zaraz po zakupie (przed zał gazu) Coobcio przyspieszył troszkę zapłon.
Co do silnika oleju nie łyka, wymiana co 10 kkm. Pod deklem czyściutko. Tu również wspomniany kolega zaglądał i mówił że jest czysto i widać ze na syntetyku był jeżdżony.

Co do gazu, to da się to wystroić lepiej bez AFR? Zakładał mi go człowiek polecany przez lukasgt który dobiera podzespoły z zapasem pod mody. Zapewniał ze do 160 KM mogę podbijać i instalka wydoi.
na razie 120KW/270Nm

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-01-12, 06:37

elmer80 pisze:Co do gazu, to da się to wystroić lepiej bez AFR?
NIe. Ustawił Ci pewnie na ekonomie

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-01-12, 07:20

Ekonomicznie również nie znaczy bezpiecznie dla silnika ;)

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2012-01-12, 18:20

Ryba pisze:Bomblu, to jest LPG normalne :D choć dobrze mówisz, myślę ze strojnenie na sondzie AFR by pomogło
To nie jest normalne, spadek jest już dość duży. Co to za instalacja ? sekwencja? lambda jest podpięta?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2012-01-12, 21:37

Tak, to jest sekwencja i lambda jest podpięta.
Powiem tak. W poprzednim samochodzie miałem inst IIgen i spadek samej mocy był 5KM i 10 Nm tyle że to były moce rzędu 80KM.
Tutaj wydawało mi się że spadek o 2KM to nie jest źle ale właśnie te Nm mnie zastanowiły, tym bardziej że czuć ich brak podczas przyspieszania.
Teraz pytanie. Jakie spadki tych parametrów są akceptowalne dla dobrze wyregulowanej sekwencji (czy w ogóle powinny być)?
Wydawało mi się że wyreguluje to naprawdę dobrze, troszkę czasu jeździliśmy żeby to ustawił.
Mimo iż 2 tyg później wspomniałem że wydaje mi się słabszy, powiedział że to tylko odczucie
i że na gazie może mieć swoje wart max poprostu przy troche innych obrotach itp.
Zrobiłem od tamtej pory na gazie ok 14 kkm i chyba pojadę na przeglądzik i powiem żeby mi to wyregulował jakoś sensownie.
na razie 120KW/270Nm

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2012-01-12, 22:51

Nie powinno być spadków w ogóle i nie mów o 2KM kiedy od 4000 obrotów masz spadek 10KM a maksymalna różnica będzie ponad 10KM i prawie 15Nm.

Co dokładnie masz za instalację? ile km zrobione? jakie wtryski znasz średnice?
Może masz za małe średnice dysz i lepiej się nie dało wyregulować?

Masz kabel żeby się podpiąć i zobaczyć jakie jest ciśnienie na parowniku?
I czy nie rzuca błędami o zbyt dużych czasach wtrysku?


Ja mam STAG300 + żólte valteki (podobno najgorsze "wtryski" jakie są) a na wykresie LPG jest idealnie jak PB, różnica to 1KM i 2NM (błąd pomiarowy) przy 200KM w maximie. (1KM więcej na PB ale 2NM więcej na LPG :))
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2012-01-12, 23:34

stag4, czerwone valteki, parownik z tego co sam rozkminiłem po numerach to chyba alaska.
Dysze z tego co mówił zmieniał na większe lecz średnicy nie znam. Przelatane na gazie ok 14kkm.
Niestety jeszcze nie posiadam kabla żeby cokolwiek podejrzeć.
na razie 120KW/270Nm

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2012-01-13, 19:10

Wpadnij na spota, ja mam kabel i soft do tego staga możemy zobaczyć co niedomaga.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2012-01-13, 20:12

Właśnie wróciłem z roboty, tak że chyba za późno. Rozumiem że mowa była o Fort Wola i godz 19?
na razie 120KW/270Nm

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-01-13, 22:56

elmer80 pisze:Rozumiem że mowa była o Fort Wola i godz 19?
Tak. Ja własnie wróciłem :0

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2012-01-13, 22:59

Odbierz PW.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2012-01-14, 17:08

Byłem dzisiaj na regulacji i sprawdzeniu. Błedów żadnych nie wyrzuciło (no oprócz jakiś skoków napiecia czy coś - może to przez odp aku) a mapy delikatnie się rozjeżdżały na wykresie. Pokazałem wykres z hamowni, pojezdzilismy, ustawił nowe mapy. Okazało się że na wyższych obr było za bogato i troszke nie tak przy średnich. . Powiedział że instalka ma zapas ( reduktor jak i wtryski ) i tu jest wszystko w porządku. Jako że wspomniałem że ma troszke wyższe obroty na jałowym na gazie, przyspieszył mi troszke zapłon i obroty są teraz takie jak powinny być.
Kazał pojeździć z tydzień, posprawdzać czy jest ok i dać znać co mi sie nie podoba czy trzeba coś poprawić czy nie.
Ogólnie w tym momencie inne auto. Zupełnie inaczej się zbiera, co czuć i mam nadzieję że nie jest to autosugestia :mrgreen: . W kazdym bądź razie nie czuje już róznicy miedzy gazem a benzyną co wczesniej dało się lekko odczuć.
Za jakis czas znowu podjadę na hamownie, jeszcze przed innym mąłymi modami i zobaczymy jak to wygląda w rzeczywistości. Najchetniej bym od razu to sprawdził bo ze mnie troche pedant i lubie mieć wszystko tip top ale nie bede rzucał stówka na lewo i prawo co drugi dzień hehe.
W każdym razie dzięki wszystkim za pomoc a w szczególności koledze GRZECHu

pozdro.

PS Może w końcu się wybiore na jakiś spot jak troszkę ogarne się z robotą i moją latoroślą, bo zbieram sie tak od paru łądnych miesicy,
na razie 120KW/270Nm

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2012-01-14, 18:47

Super, cieszę się że mogłem pomóc.

[ Dodano: 2012-01-15, 12:38 ]
Pamiętaj żeby zrobić na Pb trochę kilometrów jak odpinasz aku. Niech się najpierw ułoży mapa benzyny.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-02-16, 21:06

ObrazekObrazekObrazek

No i po pierwszym hamowaniu. Efekt jest taki, że nie wiem nic, bo 2 pierwsze wyniki wydają mi się zawyżone jak na tylko i wyłącznie przyspieszony zapłon, a ostatni niby już bardziej ok, ale nie dość, że jest przekłamanie w max momencie (górka na początku), to jeszcze ten moment jakoś dziwnie wysoki wyszedł przy 3tys. obr/min. Rozumiem, że hamownia raczej z dupy i niezbyt wiarygodna? W końcu czego się można spodziewać płacąc 50zł na gruponie... :roll:
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-16, 21:19

heh... 228 NM coś raczej nie haloo :P

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-02-16, 21:31

wod2u, źle ustawione przełożenia. 2,0 ma odcinke przy 6700 obrotów. Najbardziej wiarygodny jest nr 2

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-02-17, 10:25

Dzięki bombel za rozjaśnienie. W sumie i tak nie wydaje mi się, że jest aż 150KM (chyba, że temperatura aż tak sprzyjająca?), po lekturze forum wiem, że koniki same z siebie pod maskę nie wskoczą, trzeba inwestować, a ja na razie to tylko nie oszczędzam na częściach eksploatacyjnych. No ale nic, jakieś odniesienie jest, SSAC już leży i czeka, w planach reszta wydechu i mod rozrządu, a wtedy to już jakaś lepsza hamownia i się dopiero okaże.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-02-17, 10:53

wod2u widziałem kilka wykresów primer naszych z 2,0. Wynik po podstawowym kreceniu zapłonem to ok 143-145 KM i 178-183 Nm. Po kolektorze i modzie rozrzadu wychodziło 152 -160 KM i ok 192-195 Nm

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-02-23, 00:20

Coś strasznie zdrowo te P11.144 wychodzą, zima to dobry okres na przeprowadzanie takich pomiarów :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2012-02-23, 19:00

Myślałem, że wszystkie 144 zawsze są zdrowe ;-) Lecz co prawda to prawda. Ja robiłem przy prawie +7 st C i chyba na "optymistycznej" hamowni :mrgreen: Myśle że przy tych -20 byłbym bardziej usatysfakcjonowany wynikiem hehe
na razie 120KW/270Nm

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-12-27, 12:00

Obrazek
W zeszłym roku podejrzanie optymistycznie (tylko zapłon na +), w tym roku podejrzanie pesymistycznie (zapłon, ssac, wydech przelot, mod rozrządu, szeroki dolot do fabrycznej puszki filtra powietrza + sporo części eksploatacyjnych nowych). Auto jedzie wyraźnie lepiej niż rok temu, możliwe, że hamownia przekłamuje na minus?
Ostatnio zmieniony 2012-12-27, 12:24 przez wod2u, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-12-27, 12:17

wod2u, Myślę, że Struna ma po prostu wiarygodną hamownię i ten wynik należy przyjąć za realny.
Obrazek

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-12-27, 13:09

Może kwestia nawiewu na hamowni ??
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-12-27, 13:54

Hmm auto stało "pod górę", nawiew był niżej niż dolna linia zderzaka, był trochę po skosie w sosunku do auta (wiało od spodu), maska podczas pomiarów była zamknięta. Na A4 podczas strojenia LPG licznikowe 220 pękło, poszedłby i więcej tylko się już bałem (opony zimówki 185, index T).
pozdr. Kamil

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”