Traveller Y10 SR20DE GTI
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Traveller Y10 SR20DE GTI
Decyzja o swapie została podjęta w momencie kiedy okazało się, że fabryczny GA16DS doznał śmierci klinicznej głowicy, następnie podróż po dawcę do Bydgoszczy, skąd na holu przyturlany został granatowy szczur 100NX GTI, wyjęto z niego układ napędowy i przystąpiono do remontu. Smaczku moze dodać fakt, że ten silnik nie posiadał nigdy sondy lambda, za to 4-pinową przepustnicę z przypuszczalnie podgrzewaczem i 110kW według niemieckiego briefu. Auto datowane było na grudzień 1990 roku.
Wymieniono panewki, pierścienie, dokonano szlifu wału, zrobiono głowicę.
Wsparciem duchowym służył nam mój najlepszy przyjaciel:
Inna praca zresztą mnie nie opuszczała.
W końcu nadszedł czas
Wybebeszyliśmy wnętrze:
I tu nadszedł zonk, okazało się że instalacja el. z Y10 nijak ma się do tej z B13 GTI, mianowicie 100NX ma 3 częściową instalację (4 - jeśli liczyć ABS) na którą składa się wiązka sterowania silnikiem, wiązka komory silnikowej i wiązka przedziału pasażerskiego. Y10 posiada zaś wiązkę sterowania silnikiem oraz wiązkę silnikowo-pasażerską. Chwila oddechu, parę przekleństw po czym nóż i lutownica w dłoń i w efekcie w 9 popołudni powstała autorska wiązka do Y10 SR20DE.
Przy czym chcę zaznaczyć, że silnik odpalony został wieczorem trzeciego dnia:
Zaś auto opuściło warsztat po 13 dniach:
Dodam od siebie, że było to robione głównie popołudniami i wieczorami, a do godziny 17 warsztat pracował według normalnego rozkładu.
Umieściłbym to dużo wcześniej na NKP, ale administracja położyła na mnie lachę i nowego hasła do konta nie uzyskałem do dziś...
Pozdrawiam.
Q.
Wymieniono panewki, pierścienie, dokonano szlifu wału, zrobiono głowicę.
Wsparciem duchowym służył nam mój najlepszy przyjaciel:
Inna praca zresztą mnie nie opuszczała.
W końcu nadszedł czas
Wybebeszyliśmy wnętrze:
I tu nadszedł zonk, okazało się że instalacja el. z Y10 nijak ma się do tej z B13 GTI, mianowicie 100NX ma 3 częściową instalację (4 - jeśli liczyć ABS) na którą składa się wiązka sterowania silnikiem, wiązka komory silnikowej i wiązka przedziału pasażerskiego. Y10 posiada zaś wiązkę sterowania silnikiem oraz wiązkę silnikowo-pasażerską. Chwila oddechu, parę przekleństw po czym nóż i lutownica w dłoń i w efekcie w 9 popołudni powstała autorska wiązka do Y10 SR20DE.
Przy czym chcę zaznaczyć, że silnik odpalony został wieczorem trzeciego dnia:
Zaś auto opuściło warsztat po 13 dniach:
Dodam od siebie, że było to robione głównie popołudniami i wieczorami, a do godziny 17 warsztat pracował według normalnego rozkładu.
Umieściłbym to dużo wcześniej na NKP, ale administracja położyła na mnie lachę i nowego hasła do konta nie uzyskałem do dziś...
Pozdrawiam.
Q.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Bardzo fajna sprawa, od dawna o czymś takim myślałem, Sunny kombi, na dużym kole glebie i pod maską zgrzebane na ok 220KM SR20VE...
Super mega nie pozorne auto by było no i jest
Super mega nie pozorne auto by było no i jest
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Nie tylko, swego czasu były Y10 ofertyna autoscout właśnie wersji 4x4, tak samo jak były N14 1.6 4x4. Temat też był poruszany na NKP w dawnych czasach.Wieshaq pisze:Y10 i WP10 4x4 były tylko RHD z tego co kojarzę czyli kraj kwitnącej wiśni jako rynek docelowy
Kończąc dyskusję i dywagacje na temat napędu GTi-Ra w Y10 to Y10 ma tylną oś napędową jako całość.
http://www.jagy.jm-art.cz/nissan/Y10_awd/index.php
"Mistrzów świata uprasza się o spokój"
Tyle że teraz to jest unikat.mushroom pisze:Nie tylko, swego czasu były Y10 ofertyna autoscout właśnie wersji 4x4, tak samo jak były N14 1.6 4x4. Temat też był poruszany na NKP w dawnych czasach.Wieshaq pisze:Y10 i WP10 4x4 były tylko RHD z tego co kojarzę czyli kraj kwitnącej wiśni jako rynek docelowy
Kończąc dyskusję i dywagacje na temat napędu GTi-Ra w Y10 to Y10 ma tylną oś napędową jako całość.
http://www.jagy.jm-art.cz/nissan/Y10_awd/index.php
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Świetny projekt, do tego jeszcze zderzak od GTI (4 halogeny) i trochę większa felga i całkiem ciekawy śpioch:)A jak tam z osiągami tego kombiaka?
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/48114 ->Nismo na PJ
Y10 -> Skyline Combi:)
Y10 -> Skyline Combi:)
Ten konkretny egzemplarz nie będzie już bardziej modyfikowany - właściciel auta postanowił, że będzie mułem roboczym. Za to przypuszczam, że w lato zbudujemy kolejne Y10 z SR pod maską, lepiej dopracowane, wyposażone i wiele lepiej wyglądające.
Co do osiągów to powtarzalne przyspieszenie na G-Techu to ok 7,9s; V-max nie jest jeszcze znana
Co do osiągów to powtarzalne przyspieszenie na G-Techu to ok 7,9s; V-max nie jest jeszcze znana
U mnie Coobcio zamknął budzik, ja sam się nie odważyłem. Powodzenia z nowym projektem.
Y10 z takim powerem będzie mile widziane
Y10 z takim powerem będzie mile widziane
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
Jak na razie, w Travellera moc 150 koni to sensowne maximum, pewnie - można byłoby dać i 300KM, ale póki nie ogarnie się tematu zmiany tylnego układu hamulcowego z bębnowego na układ tarczowy z ABS-em z końcowego okresu produkcji Y10, upgradeowany do zacisków i tarcz z przynajmniej B13 GTI, oraz nie znajdzie się sensownych zamienników obniżajacych i utwardzających tylne zawieszenie... Bez tego dalsze podnoszenie mocy jest bezcelowe.
Tu masz filmik jak przerobiono Y10 na 1/4 mili
http://www.youtube.com/watch?v=P26b9-8k ... re=related
A tu jak jaka skale tuningują Y10 w Malezji, maja nawet Nismo Wagon Club,
http://www.youtube.com/watch?v=Ka0hfvS7 ... re=related
Duzo tego jest, mam już nawet namiar na forum Y10, niestety przynajmniej dla mnie nieczytelne ale galeria interesująca
http://www.youtube.com/watch?v=P26b9-8k ... re=related
A tu jak jaka skale tuningują Y10 w Malezji, maja nawet Nismo Wagon Club,
http://www.youtube.com/watch?v=Ka0hfvS7 ... re=related
Duzo tego jest, mam już nawet namiar na forum Y10, niestety przynajmniej dla mnie nieczytelne ale galeria interesująca
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/48114 ->Nismo na PJ
Y10 -> Skyline Combi:)
Y10 -> Skyline Combi:)
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Białe kombi z dużym spoilerkiem na tylnej klapie, do tego koła, gleba, maska z GTI-R i naprawdę interesujące auto się robi...
Do tego oczywiście swap na SR20DET...
Do tego oczywiście swap na SR20DET...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Ładne, piękne, wyglądają z przodu jak SubarakiPlawgo pisze:
A tu jak jaka skale tuningują Y10 w Malezji, maja nawet Nismo Wagon Club,
http://www.youtube.com/watch?v=Ka0hfvS7 ... re=related
Duzo tego jest, mam już nawet namiar na forum Y10, niestety przynajmniej dla mnie nieczytelne ale galeria interesująca