Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Traveller Y10 SR20DE GTI

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Traveller Y10 SR20DE GTI

Post autor: Quattro » 2009-12-10, 22:57

Decyzja o swapie została podjęta w momencie kiedy okazało się, że fabryczny GA16DS doznał śmierci klinicznej głowicy, następnie podróż po dawcę do Bydgoszczy, skąd na holu przyturlany został granatowy szczur 100NX GTI, wyjęto z niego układ napędowy i przystąpiono do remontu. Smaczku moze dodać fakt, że ten silnik nie posiadał nigdy sondy lambda, za to 4-pinową przepustnicę z przypuszczalnie podgrzewaczem i 110kW według niemieckiego briefu. Auto datowane było na grudzień 1990 roku.

Wymieniono panewki, pierścienie, dokonano szlifu wału, zrobiono głowicę.
Obrazek

Wsparciem duchowym służył nam mój najlepszy przyjaciel:
Obrazek

Inna praca zresztą mnie nie opuszczała.
Obrazek


W końcu nadszedł czas
Obrazek

Wybebeszyliśmy wnętrze:
Obrazek

I tu nadszedł zonk, okazało się że instalacja el. z Y10 nijak ma się do tej z B13 GTI, mianowicie 100NX ma 3 częściową instalację (4 - jeśli liczyć ABS) na którą składa się wiązka sterowania silnikiem, wiązka komory silnikowej i wiązka przedziału pasażerskiego. Y10 posiada zaś wiązkę sterowania silnikiem oraz wiązkę silnikowo-pasażerską. Chwila oddechu, parę przekleństw po czym nóż i lutownica w dłoń i w efekcie w 9 popołudni powstała autorska wiązka do Y10 SR20DE.

Przy czym chcę zaznaczyć, że silnik odpalony został wieczorem trzeciego dnia:
Obrazek

Zaś auto opuściło warsztat po 13 dniach:
Obrazek

Dodam od siebie, że było to robione głównie popołudniami i wieczorami, a do godziny 17 warsztat pracował według normalnego rozkładu.

Umieściłbym to dużo wcześniej na NKP, ale administracja położyła na mnie lachę i nowego hasła do konta nie uzyskałem do dziś...


Pozdrawiam.
Q.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2009-12-11, 10:19

Bardzo fajna sprawa, od dawna o czymś takim myślałem, Sunny kombi, na dużym kole glebie i pod maską zgrzebane na ok 220KM SR20VE... :)

Super mega nie pozorne auto by było no i jest :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2009-12-11, 10:26

To wyobraź sobie, że ten egzemplarz na ogół śmiga z naklejkami Poczty Polskiej na drzwiach :D

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-11, 10:42

Byly y10 4x4? Bo wydaje mi sie, ze tak a wtedy mozna by sie bylo pokusic o przerzucenie wszystkiego od gti-r a :-)

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2009-12-11, 11:01

Quattro, tak sobie myślałem czemu jeszcze nikt się nie podjął zrobienia GTi z Y10 a tu takie miłe zaskoczenie. Zdaj relacje jak to jeździ i czy już uczyło kogoś pokory na mieście :-)

mushroom
fanatyk nissana
Posty: 345
Rejestracja: 2009-12-11, 00:12
Lokalizacja: czasem Gdańsk

Post autor: mushroom » 2009-12-11, 17:36

dylson pisze:Byly y10 4x4? Bo wydaje mi sie, ze tak a wtedy mozna by sie bylo pokusic o przerzucenie wszystkiego od gti-r a :-)
Z tym to może być ciężko. Y10 ma tylne zawieszenie inne od GTi-Ra. Warto byłoby sprawdzić czy wszystko podpasuje.
"Mistrzów świata uprasza się o spokój"

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2009-12-11, 17:44

mushroom, zgadza się, z tyłu jest sztywna oś z drążkiem Panharda - nawet jesli wychodziły wersje 4x4 w co wątpię to układ napędowy obliczony do 90KM silnika GA mógłby nie wytrzymać 226KM oferowanych w SR20DET.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-11, 18:56

Super niepozorny projekt. Czasami myślałem nad Sunny sedan z VE albo DETem. Oby więcej takich cichociemnych.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-11, 19:06

Bardziej mi chodzilo zeby napedy z gtir-a tez przelozyc. Wtedy niepozorniak by byl konkret. A ile w tym sensu co pisze nie mam pojecia :-P

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2009-12-11, 19:18

Y10 i WP10 4x4 były tylko RHD z tego co kojarzę czyli kraj kwitnącej wiśni jako rynek docelowy :-x
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

mushroom
fanatyk nissana
Posty: 345
Rejestracja: 2009-12-11, 00:12
Lokalizacja: czasem Gdańsk

Post autor: mushroom » 2009-12-11, 19:25

Wieshaq pisze:Y10 i WP10 4x4 były tylko RHD z tego co kojarzę czyli kraj kwitnącej wiśni jako rynek docelowy :-x
Nie tylko, swego czasu były Y10 ofertyna autoscout właśnie wersji 4x4, tak samo jak były N14 1.6 4x4. Temat też był poruszany na NKP w dawnych czasach.
Kończąc dyskusję i dywagacje na temat napędu GTi-Ra w Y10 to Y10 ma tylną oś napędową jako całość.
http://www.jagy.jm-art.cz/nissan/Y10_awd/index.php
"Mistrzów świata uprasza się o spokój"

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2009-12-11, 19:31

mushroom pisze:
Wieshaq pisze:Y10 i WP10 4x4 były tylko RHD z tego co kojarzę czyli kraj kwitnącej wiśni jako rynek docelowy :-x
Nie tylko, swego czasu były Y10 ofertyna autoscout właśnie wersji 4x4, tak samo jak były N14 1.6 4x4. Temat też był poruszany na NKP w dawnych czasach.
Kończąc dyskusję i dywagacje na temat napędu GTi-Ra w Y10 to Y10 ma tylną oś napędową jako całość.
http://www.jagy.jm-art.cz/nissan/Y10_awd/index.php
Tyle że teraz to jest unikat. :-|
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2009-12-20, 22:34

hahaha
ale to ciekawe reakcje musi robić u innych kierowców-taki gti tylko w kombiaczku.. :evil:
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
mikey_one
stały bywalec
Posty: 93
Rejestracja: 2009-12-04, 12:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mikey_one » 2010-01-06, 15:57

Jak temat skrzyni, półosi, piast, poduch??

Co do 4x4 to może być problem z wytrzymałością tego napędu, kiedyś właśnie natknąłem się na taką wydumkę z 4x4 ale to na GA16DE+T, nie mogę teraz znaleźć tego tematu w sieci a sam jestem ciekaw jak to wytrzymało...
Fura jest niezła i turla fele :)

Awatar użytkownika
Plawgo
aktywny forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 2009-12-25, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Plawgo » 2010-01-08, 15:40

Świetny projekt, do tego jeszcze zderzak od GTI (4 halogeny) i trochę większa felga i całkiem ciekawy śpioch:)A jak tam z osiągami tego kombiaka?
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/48114 ->Nismo na PJ
Y10 -> Skyline Combi:)

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-01-08, 17:43

Rzadki gośc na tym forum. Tak jak bodek powiedział VE albo DET i robisz furorę :-o
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-01-08, 18:14

Ten konkretny egzemplarz nie będzie już bardziej modyfikowany - właściciel auta postanowił, że będzie mułem roboczym. Za to przypuszczam, że w lato zbudujemy kolejne Y10 z SR pod maską, lepiej dopracowane, wyposażone i wiele lepiej wyglądające.

Co do osiągów to powtarzalne przyspieszenie na G-Techu to ok 7,9s; V-max nie jest jeszcze znana :D

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-01-08, 18:34

U mnie Coobcio zamknął budzik, ja sam się nie odważyłem. Powodzenia z nowym projektem.
Y10 z takim powerem będzie mile widziane :mrgreen:
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-01-08, 18:55

Jak na razie, w Travellera moc 150 koni to sensowne maximum, pewnie - można byłoby dać i 300KM, ale póki nie ogarnie się tematu zmiany tylnego układu hamulcowego z bębnowego na układ tarczowy z ABS-em z końcowego okresu produkcji Y10, upgradeowany do zacisków i tarcz z przynajmniej B13 GTI, oraz nie znajdzie się sensownych zamienników obniżajacych i utwardzających tylne zawieszenie... Bez tego dalsze podnoszenie mocy jest bezcelowe.

Awatar użytkownika
BoluŚ
wiem o czym pisze
Posty: 42
Rejestracja: 2009-12-13, 16:57
Lokalizacja: Reading/Ozorków

Post autor: BoluŚ » 2010-01-08, 20:52

Bardzo dobry i przemyślany projekt ;-) Brawo :-)
Był:
Nissan Sunny
100nx
Citroen Xsara
Honda Prelude
Będzie:
Nissan Almera ?? ;)

Awatar użytkownika
Plawgo
aktywny forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 2009-12-25, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Plawgo » 2010-01-17, 00:53

Tu masz filmik jak przerobiono Y10 na 1/4 mili

http://www.youtube.com/watch?v=P26b9-8k ... re=related

A tu jak jaka skale tuningują Y10 w Malezji, maja nawet Nismo Wagon Club,

http://www.youtube.com/watch?v=Ka0hfvS7 ... re=related

Duzo tego jest, mam już nawet namiar na forum Y10, niestety przynajmniej dla mnie nieczytelne ale galeria interesująca
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/48114 ->Nismo na PJ
Y10 -> Skyline Combi:)

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2010-02-04, 20:29

Y10 with SR20DE ?tego w Polsce chyba jeszcze nie grali hehe.gratki za rewelacyjny pomysł :)
nissan.. i wszystko jasne..

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-02-04, 22:31

Białe kombi z dużym spoilerkiem na tylnej klapie, do tego koła, gleba, maska z GTI-R i naprawdę interesujące auto się robi...
Do tego oczywiście swap na SR20DET...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-02-05, 18:02

Plawgo pisze:
A tu jak jaka skale tuningują Y10 w Malezji, maja nawet Nismo Wagon Club,

http://www.youtube.com/watch?v=Ka0hfvS7 ... re=related

Duzo tego jest, mam już nawet namiar na forum Y10, niestety przynajmniej dla mnie nieczytelne ale galeria interesująca
Ładne, piękne, wyglądają z przodu jak Subaraki :)

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2011-03-08, 01:40

Ale kotleta odgrzebałem...Jeździ jeszcze to Y10?

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2014-01-11, 22:24

Kombi dojeżdża 4 skrzynię i trzeci silnik a po dzwonie ma czarny niemalowany zderzak z przodu i czerwoną maskę - prawdziwy rat-rod ;)

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2014-01-12, 00:09

Hehe...to latwego zycia nie ma

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”