Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Koło zamachowe

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Koło zamachowe

Post autor: Maniek-ol » 2011-01-09, 00:52

Próbował ktoś manewru odchudzania seryjnego koła zamachowego w SR20 ? Jestem ciekaw na ile taki zabieg można zrobić i co by to dało.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-09, 00:56

Powiem tak takie koło już jest !! :P Reszta niebawem :)

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-01-09, 01:08

Skoro jest , to jestem ciekaw jak zachowuje się furmanka na biegu jałowym , przy ruszaniu i w zakresie wyższych obrotów.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-09, 01:28

Cierpliwości :)

Również chciałbym znać odpowiedzi na te pytania :P

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-01-09, 02:13

leży i czeka kółko po stoczeniu. Odchudzane było na podstawie oryginalnie produkowanego lekkiego koła które mam aktualnie do sprzedania. Było odchudzane na jego wzór
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-01-09, 09:20

Podobno zajefajnie się auto wkręca, tylko, że skrzynia i sprzęgło dostaje po d***

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-01-09, 09:45

Wkręcać tak lepiej się wkręca ale też w trasie czuć wcześniej jakieś pagórki itp.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-15, 22:51

Jeśli ktoś by miał ochotę poczytać, zapraszam do lektury w linku:

http://www.sr20-forum.com/howtos/8164-sr-flywheels.html

Polecam stronę 3 i 6 :)

Wnioskując - najważniejsza jest waga końcowa owego koła zamachowego.. Są różne firmy i różne metody wykonania. Wszystko to składa się na zużycie podzespołów które wymienił bombel.

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-01-16, 09:29

Zabawa z kołem (bynajmniej kupno oryginalnego) to dość droga impreza. Nie wiem ile kosztuje wytoczenie czegoś takiego (ważna jakość wykonania) plus robocizna. Trzeba by sprawdzić co owe koło daje.
W ramach tej kasy jest kilka rzeczy które można zrobić z SR20DE i za koło zabrał bym się na końcu. Tak czy inaczej sprawdzajcie... będzie dla potomnych :P Na pewno do streeta i zakrętów na plus.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-01-16, 09:55

Zjechanie, wyważenie oraz nowe kołeczki na kole kosztowały mnie 120zł.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-16, 12:39

Jeśli masz już to na aucie mógłbyś zmontować filmik z obrotomierza..

A jeśli masz to na zewnątrz to pochwal się ile jaką koło ma wagę i jak to wygląda w całości u Ciebie.

pozdr.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-01-16, 14:07

Koło już mam z pół roku w aucie :) teraz auto jest na zabiegach serwisowych ale w poniedziałek mogę coś skręcić. Dodam tylko, że koło mam niewiele odchudzone- w granicach 10-15% max20% coś mi chodzi po głowie, nie wiem czy dobrze, że tam było ok 1kg zjechane.
Przed:
Obrazek
Po mam tylko miniaturkę ale znajdę zdjęcie w pełnym rozmiarze tylko musze do kielc pojechać:
Obrazek
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

foo
fanatyk nissana
Posty: 1784
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2011-01-16, 20:45

U mnie siedzi delikatnie zjechane w okolicach 20%, wyszła waga 7.1 z czymś tam po przecinku, a wkręca się to tak:
http://www.youtube.com/watch?v=92mG705g9nc

Pan z hamowni stwierdził, że saxo vts gorzej się wkręca :D

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-16, 20:51

Ok... super :)

Ktoś może na szybko określić dokładnie wagę ori zamachu z sr20 :)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-01-16, 21:05

Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

foo
fanatyk nissana
Posty: 1784
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2011-01-16, 21:05

Przedliftowe nx gti 8.74kg, a przynajmniej taką wartość pamiętam.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-16, 21:08

Oki.. dzieki bo własnie chciałem sie upewnić czy u mnie w zapiskach nie ma jakiegoś błędu :P

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-01-16, 21:30

Mi też przypomina się coś w granicach 7, a dokładniej 7,4 czy 7,6...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-01-16, 22:04

foo pisze: a wkręca się to tak:
http://www.youtube.com/watch?v=92mG705g9nc
NXy tak mają czy coś nie tak z niutami? Chyba ze lekkie koło aż tak wpływa :-? Przy takich niutach na wyższym biegu Prima chodziła by jak seryjna :/
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-01-16, 22:11

Nie rozumiem za bardzo o co ci chodzi. Niższy niuton wynika podobno z krótszego układu wydechowego...Sunny/100nx po tych samych modach przy których prima ma ~200nm osiąga jakieś 195nm...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-01-16, 22:26

Tylko że tu foo wyszło 157 koni i 177 nm. Jeszcze daleko do 195. Przy tych kucach nawet zaniżając 185-190 nm powinno być. Dlatego zastanowił mnie fakt czy może niski niuton nie jest spowodowany odelżonym kołem.
Wiadomo że są różnice pomiędzy hamkami i momenty się lubią różnić. Dyskusja może trochę nie w temacie także koniec OT.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-16, 23:25

Czy to wynik seria + koło..??

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-01-17, 00:23

foo ma wydech na ssacu 2.5" reszta 2.25", do tego dolot i zapłon.

Ewentualnie możesz zobaczyć mój wykres bo koło potraktowane ponoć podobnie, ssac 2,5" wydech przelot 2,5" dolot, szeroka przepływka, mod rozrządu i smt6 przy czym u mnie zapłon był ustawiony w czasie pomiaru na 95.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

foo
fanatyk nissana
Posty: 1784
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2011-01-17, 19:19

Pawel18PL pisze:foo ma wydech na ssacu 2.5" reszta 2.25", do tego dolot i zapłon.
Tak po ścisłości to ssac 2.5' > tłumik środkowy 2.25' > reszta do końca 2.5' > końcowy replikant Rs-Type (a'la Apexi n1) zdławiony masakrycznym silencerem - zwężka w okolicach 48~50mm.

Tak, że środkowy i ten silencer prawdopodobnie znacznie odbił się na Nm. Niebawem to się zmieni, bo środkowy 2.5' czeka na montaż, a na koniec wleci twin-loop.

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-01-17, 20:34

Zależnie od modyfikacji ja miałem jakieś tam pomiary robione z silencerem. Wychodziło 3-5 kucy mniej w piku i 2-3 niuty (długość auta w startach). Co do 2.25'' to na tym etapie wątpię żeby zabierał coś. Ja mam cały wydech wew mniej jak 2.25" i daje radę. Uwolniony wydech potrafi zabrać niuty. foo, to na hamowni nie wyjąłeś silencera? :D :D :D
Twin loop dobry wybór ;)
Nissan Primera SR20DE+T

foo
fanatyk nissana
Posty: 1784
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2011-01-17, 21:45

@Neptune
taaa silencer zaspawałem bo go już raz zgubiłem, pomijam że brzęczało to gówno niemiłosiernie na tej jednej śrubeczce xD A ten drugi wynalazek to jedyny w miarę estetyczny sposób by sprawdzić na ile dodatkowa moc bierze się z długości wydechu.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-01-21, 20:25

http://www.youtube.com/watch?v=DxXBu7GSVys

Linkacz jak to moje wozidło się wkręca.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-21, 20:31

Ładnie ładnie... :) Moje koło które wsadzam to 6,4 KG :D

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-01-21, 20:34

Będzie super na wszelkiego typu podjeżdżawkach ale tak na co dzień to trzeba się będzie troszkę przestawić:)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2011-01-21, 20:53

Pawel18PL, robiłeś zamach u Otoczaka może?

Jest spora różnica przy dobrej trakcji jak się wkręca?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”