
Witam.
Temat dotyczy wady fabrycznej solenoidów w silnikach z rodziny SR16VE/SR20VE. Jeśli ktoś nie ma tego problemu, niech się go na 90% spodziewa w niedalekiej przyszłości


Mowa jest o zaworach uruchamiających VVL. O takie coś:
Wada polega na tym, że po pewnym czasie, solenoid traci szczelność i wywala olej poprzez wtyczkę. Tak to wyglądało u mnie:
A tak u innych użytkowników:



Istnieje opcja kupna nowych zaworów dostępnych na Ebay, ale to wydatek rzędu 1,5 tys. Więc jest mało opłacalna , za niewiele więcej mamy znowu całe VE.
Po kilku godzinach szukania po zagranicznych forach, okazuje się, że zawór ten montowany był nie tylko w VE, ale również w silnikach z rodziny QG, RB i doładowanych SR. Długo się nie trzeba zastanawiać, tylko brać z Allegro w razie czego. Solenoidy z lat 2000 w górę mają dodatkowo siateczkę wokół pierwszej komory, więc może wyeliminowało to przyczynę rozszczelniania się zaworu poprzez dostawanie się tam syfu…
Wygląda to tak:
I kosztuje max 100zł

Jak widać różnią się wtyczką, którą trzeba podmienić

P.S.
Podziękowania dla kolegi onyxx, za potwierdzenie wiarygodności informacji zdobywanych na szybko i w strachu

Pozdrawiam