Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Naprawa półosi

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Naprawa półosi

Post autor: wod2u » 2012-10-18, 20:45

Dziś rano przy ruszaniu ze skrzyżowania z dobrym butem strzeliła mi prawa półoś. Całe szczęście, że przejechałem jeszcze rozpędem. Jak na Primerę rzecz typowa, trochę kląłem ale moja wina, nie wymieniłem to mam za swoje. Jeszcze pod koniec sierpnia MacGayver się pytał czy coś z tym już robiłem, czy planuje zmieniać oryginały. Wydawało mi się, że jest jeszcze czas. No mniejsza, 120 zeta za lawetę w plecy.
Ale do sedna, auto zawiozłem do mojego znajomego mechanika, który okazuje się, jest niezłym macherem. Co zrobił:
1. wyjął półoś oryginalną i dorobił tuleję na wymiar wewnętrzny średnicy półosi,
2. do rozgrzanej tulei wbił na prasie oba kawałki pękniętej półosi,
3. końce tulei dodatkowo obspawał do półosi,
4. przewiercił przez tą tuleję osiem otworów, nagwintował je i wkręcił jakieś śruby/bolce,
5. całość wrzucił na jakiś rodzaj wyważarki i tak obrobił/zeszlifował, że półoś wyważył.
Autem się przejechałem, rozpędziłem się do 160km/h, na zakopiance trochę głupota ale póki co nie miałem okazji gdzie indziej. W każdym razie nic nie wali, kierą nie trzęsie, jedzie się dobrze. Na moje pytanie czemu tak tą półoś naprawił dowiedziałem się, że oni jak robili swapy w Hondach to tak robili bo gościom nawet te niby najmocniejsze, wzmacniane, sportowe półosie strzelały. Dowiedziałem się też, że jeszcze nikt nie wrócił z ukręconą półosią po ich naprawie. Niezła reklama :D
Powiem szczerze, że gość mnie zaskoczył, sam nie wiem co mam myśleć o takiej naprawie. Ktoś o takim czymś w ogóle słyszał?

PS: cena za usługę 250zł za całość, sama półoś z Motomaxu 190zł + kurier i montaż.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-10-18, 20:54

wod2u pisze:Ktoś o takim czymś w ogóle słyszał
Słyszał na którymś zlocie przy sobocie jakiś magik też naprawił półoś z tego co wiem jeździ do dziś
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2012-10-18, 21:00

Normalna sprawa, jedynie co to korozja może z zewnątrz brać. Oryginalne półosie są o tyle do dupy że mają ten odważnik wyważający pod którym koroduje, poza tym w tym miejscu jest przewężenie co dodatkowo wpływa na powstawanie tam naprężeń skręcających większych niż gdzie indziej na półosi. Dlatego dobry zamiennik dłużej pojeździ niż oryginał bo nie ma przewężenia.

Awatar użytkownika
deBestciak
fanatyk nissana
Posty: 358
Rejestracja: 2010-11-01, 13:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: deBestciak » 2012-10-18, 21:07

przy jakim przebiegu się to stało koledze ???
przygoda z nissanem zakończona :( teraz TOYOTA ;)

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-10-18, 21:40

deBestciak pisze:przy jakim przebiegu się to stało koledze ???
174 tys., raczej wiarygodne.
W sobotę jeszcze wejdę pod auto i cyknę foty, bo sam jestem strasznie ciekawy jak toto wygląda.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-10-18, 21:59

wod2u pisze:174 tys., raczej wiarygodne.
Mi bardzo podobnie strzeliła

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2012-10-19, 06:08

To przewężenie robi się jak zżera to rdza. Oryginalnie tego przewężenia nie ma , jak w miarę szybko zetnie się ten odważnik to nie ma problemu. Jeśli chodzi o naprawę półosi to już nie jedną naprawiałem. Moja taka uwaga , przez wiercenie półosi można ją osłabić , nie do końca jestem przekonany , że to dobry zabieg.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-10-20, 11:16

Mechanik twierdził, że przewężenie było oryginalnie, ja w sumie nie wiem, już słyszałem obie wersje.
W każdym razie zrobiłem foty dziś:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2012-10-20, 11:59

przewężenie to oryginał, nie spotkałem się jeszcze z oryginałem który miał odważnik a nie miał przewężenia.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2012-10-20, 18:30

A ja się spotkałem u mnie w primerze.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2012-10-20, 19:55

jesteś pewny że to był oryginał :-P
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2012-10-20, 22:24

Jastrząb pisze:jesteś pewny że to był oryginał :-P
200%
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2012-10-21, 08:01

No i tu się nie zgodzę, nawet w manual-u w dziale (przeguby i półosie) jest pokazany rysunek półosi z uwzględnieniem przewężeń i mas wyrównoważających.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”