Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Swap CG10DE -> CG13DE + dokładka wspomagania

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Swap CG10DE -> CG13DE + dokładka wspomagania

Post autor: elektryk1409 » 2012-10-09, 20:29

Witam :) Chcę wrzucić do mojej K11 silnik CG13DE i wspomaganie kierownicy. Wiem że było już multum tematów o tym jednak nie wszystkie moje wątpliwości zostały rozwiane. W związku z tym mam do Was kilka pytań:
1. Czy zostawiając kompa od 1.0 warto wrzucać wtryski i przepustnicę od 1.6 z Primery? Jeśli tak to w jakim mniej więcej stopniu zwiększy się zużycie paliwa?
2. Jak wygląda sprawa z kołem zamachowym? Podejdzie od 1.0?
3. Czy przy okazji warto wywalić drugi katalizator?
4. Czy przekładnia kierownicza ze wspomaganiem podejdzie na mocowania zwykłej przekładni?
5. Czy zbiorniczek wspomagania może być od Primery lub Sunnego?
Z góry dziękuję za wszelkie rady :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Swap CG10DE -> CG13DE + dokładka wspomagania

Post autor: EnDrIu » 2012-10-09, 21:59

elektryk1409 pisze:Witam :) Chcę wrzucić do mojej K11 silnik CG13DE i wspomaganie kierownicy. Wiem że było już multum tematów o tym jednak nie wszystkie moje wątpliwości zostały rozwiane. W związku z tym mam do Was kilka pytań:
1. Czy zostawiając kompa od 1.0 warto wrzucać wtryski i przepustnicę od 1.6 z Primery? Jeśli tak to w jakim mniej więcej stopniu zwiększy się zużycie paliwa?
2. Jak wygląda sprawa z kołem zamachowym? Podejdzie od 1.0?
3. Czy przy okazji warto wywalić drugi katalizator?
4. Czy przekładnia kierownicza ze wspomaganiem podejdzie na mocowania zwykłej przekładni?
5. Czy zbiorniczek wspomagania może być od Primery lub Sunnego?
Z góry dziękuję za wszelkie rady :)
Pozdrawiam
2. jest takie samo (wszystko jest indentyczne-jedynie roznica jest w sprzegle, ale mozna spokojnie zostawic z 1.0 )
3. Drugi katalizator? Mam Micre po FL i nie ma w niej dwoch katow

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2012-10-09, 22:05

3. Drugi katalizator? Mam Micre po FL i nie ma w niej dwoch katow
W mojej mniej więcej w połowie długości auta jest jakaś puszka, nie wiem czy to kat czy tłumik środkowy.

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2012-10-09, 22:13

elektryk1409 pisze:
3. Drugi katalizator? Mam Micre po FL i nie ma w niej dwoch katow
W mojej mniej więcej w połowie długości auta jest jakaś puszka, nie wiem czy to kat czy tłumik środkowy.
Pewnie środkowy, z ktorego roku masz Micre? Jak masz jeden kat to go nie wywalaj. Poczytaj tematy Szymqa (zanim zalozyl turbo) usuniecie nic nie dalo. A co do spalania napisz PW do Hahkuh on przerabial montaz przepustnicy z GA

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2012-10-09, 22:18

Micrę mam z 1996 roku

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2012-10-09, 22:37

To nie masz dwoch katalizatorow :-)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-10-10, 06:09

elektryk1409 pisze:1. Czy zostawiając kompa od 1.0 warto wrzucać wtryski i przepustnicę od 1.6 z Primery? Jeśli tak to w jakim mniej więcej stopniu zwiększy się zużycie paliwa?
Włożenie większych wtrysków bez wystrojenia spowoduje, że będzie Ci zalewać auto. Jak nie planujesz np ecumastera to bez sensu

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-10-10, 08:10

Tak jak pisze Bombel - zmiana wtrysków bez zewnętrznego kompa i sterowania nimi nic Ci nie da. Przepustnica od 1,6 podchodzi ale jest lekka rzeźba z mocowaniem linki.
Resztę masz opisane.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2012-10-10, 08:28

Przepustnica od 1,6 podchodzi ale jest lekka rzeźba z mocowaniem linki.
Teraz tylko pytanie, czy wtryski od 1.0 poradzą sobie z tą ilością powietrza, którą poda im przepustnica od 1.6? Czy lepiej nie zmieniając wtrysków nie zmieniać też przepustnicy?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-10-10, 09:09

elektryk1409, na moje każdy z tych modów wymaga wsytrojenia

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2012-10-10, 10:21

elektryk1409 pisze:
Przepustnica od 1,6 podchodzi ale jest lekka rzeźba z mocowaniem linki.
Teraz tylko pytanie, czy wtryski od 1.0 poradzą sobie z tą ilością powietrza, którą poda im przepustnica od 1.6? Czy lepiej nie zmieniając wtrysków nie zmieniać też przepustnicy?
Najpierw przeloz silnik na jakis czas moc bedzie wystarczajaca :cool: Dodam, ze u nas po zmianie silnika spalanie wlasciwie sie nie zmienilo, gdyz nie trzeba tak zylowac silnika by przyspieszal :-)

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2012-10-10, 20:34

...do tego co napisałem na priv dodam tylko:
elektryk1409 pisze:2. Jak wygląda sprawa z kołem zamachowym? Podejdzie od 1.0?
...jeżeli zostawisz skrzynię biegów od 1.0, to tak

EnDrIu pisze:2. jest takie samo (wszystko jest indentyczne-jedynie roznica jest w sprzegle, ale mozna spokojnie zostawic z 1.0 )
...nie jest. Koła zamachowe z 1.0 i z 1.3 różnią się średnicą ;-)
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2012-10-11, 08:25

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :) Teraz tylko ogarnąć sianko na parę gratów i biorę się za przekładkę :)

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-10-11, 19:30

Hahkuh pisze:EnDrIu napisał/a:
2. jest takie samo (wszystko jest indentyczne-jedynie roznica jest w sprzegle, ale mozna spokojnie zostawic z 1.0 )

...nie jest. Koła zamachowe z 1.0 i z 1.3 różnią się średnicą ;-)
Jak średnica to i wagą .... pewnie tu jest "pies pogrzebany"... dlatego silnik 1.3 po swapie z 1.0 jedzie lepiej niż fabryczne 1.3 8-)
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2012-10-11, 20:27

...skrzynia od 1.0 krótsza - dlatego wariat po swapie :D
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-10-11, 21:01

w innym temacie napisałem że sprzęgło w 1.0 jest o średnicy 130mm a w 1.3 ma już 180mm

Największa średnica jaka wejdzie pod seryjną skrzynie od Micry 1.3 to 190mm. Mam tak zrobione w swojej Micrze 1.6 - sprzęgło 190mm
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2012-10-11, 21:35

Koledzy, powiedzcie mi jeszcze czy wydech zostawiać tak jak jest czy coś kombinować?

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-10-11, 21:40

jeśli nie planujesz dalszych modyfikacji to możesz zostawić, ale jak bym zrobił wydech to byś auta nie poznał i chciał jeszcze więcej :mrgreen: Apetyt rośnie :mrgreen:
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2012-10-11, 21:57

MacGayver pisze:jeśli nie planujesz dalszych modyfikacji to możesz zostawić, ale jak bym zrobił wydech to byś auta nie poznał i chciał jeszcze więcej :mrgreen: Apetyt rośnie :mrgreen:
Coś mi się zdaje że jak przerzucę ten silnik to się do Ciebie wybiorę ;)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-10-11, 22:07

zawsze można zrobić w pakiecie. Szybki swap w kilka godzin a później machnąć wydeszek i pod koniec dnia wyjeżdżasz z +30KM :mrgreen:
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2012-10-11, 22:13

Pomysł całkiem niezły tylko raczej ciężko będzie się wyrobić w jeden dzień, bo przy okazji swapa chciałbym też dorzucić wspomaganie ;)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-10-11, 22:15

no to działaj na spokojnie ze swapem a resztę się domówi ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2012-11-09, 20:02

Powiedzcie mi jeszcze, jaką oliwę zalać do tego silnika? Przebieg silnika to ponoć 150 tys km, rocznik 1997, nie mam pojęcia jaki olej był wcześniej nalany. Na moje najlepiej by było wlać jakiegoś półsyntetyka na przepłukanie i za jakieś 2 tys km wymienić go na co innego. Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-11-09, 23:41

ja bym lał półsyntetyk, osobiście Motul 6100, a jak chcesz to co innego ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2012-11-09, 23:50

MacGayver pisze:ja bym lał półsyntetyk, osobiście Motul 6100, a jak chcesz to co innego ;-)
Znaczy od razu zalać Motula czy najpierw jakiegoś Castrola czy Mobila żeby się silnik trochę przepłukał a potem dopiero Motula?

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-11-10, 10:34

od razu Motula, tylko wcześniej do starego oleju dolej specyfik do płukania, może być Valvoline, ja osobiście leje Motul Engine Clean. Na gorącym silniku to się tam miesza i miesza :-P przez 15 min i później zlewasz olej i lejesz świeży docelowy
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2012-11-10, 17:59

Dziękować :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”