Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-11-02, 19:50

VE Killer suwmiarką wszystkie wymiary ściągaliśmy

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2014-11-02, 20:26

Silnik mam z Almery Tino, ale buda to Primera P11 przedliftowa. Jeśli numery wałków z Tino są identyczne jak w GT czy też P11.144 to znaczy, że są identyko i wymiana u mnie mija się z celem w takim przypadku? Czy to znów jakis chwyt z tymi numerami OE ?
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-02, 20:44

bombel pisze:VE Killer suwmiarką wszystkie wymiary ściągaliśmy
ale jakie wymiary?? bo chyba jedynie wznios krzywki można zmierzyć suwmiarką?? przecież czaso przekroju nie zrobisz

dwa wałki mogą mieś dokładnie taki sam wznios a różne czaso przekroje wiec porównywanie wałków na podstawie samego wzniosu nie gwarantuje że są one takie same

[ Dodano: 2014-11-02, 20:48 ]
howard512 pisze:Silnik mam z Almery Tino, ale buda to Primera P11 przedliftowa. Jeśli numery wałków z Tino są identyczne jak w GT czy też P11.144 to znaczy, że są identyko i wymiana u mnie mija się z celem w takim przypadku? Czy to znów jakis chwyt z tymi numerami OE ?
jeśli numery oem wałków sa takie same to i wałki sa takie same... jaki chwyt?? matetingowy ma być?? :-o
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2014-11-02, 20:58

A jeśli numery są inne to wałki takie same w przypadku GT i P11.144 dlatego przestałem już ogarniać i wierzyć tym numerom :-/ Jakieś japońskie cuda. I no właśnie, jak pomierzyć kąty, suwmiarką się nie da. Chyba, że ktoś w tokarkę wkładał i punkt odniesienia jednego wzdlędem drugiego określił.
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-02, 21:00

jeśli numery sa inne to nie mogą być wałki takie same.... chyba że nissan zmienił numeracje bo tak też mogłosię wydarzyć.

[ Dodano: 2014-11-02, 21:02 ]
howard512 pisze: I no właśnie, jak pomierzyć kąty, suwmiarką się nie da


właśnie dlatego napisałem że takie pomiary nie mogę być podstawą do porównania wałków
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2014-11-02, 21:09

VE Killer pisze:jeśli numery sa inne to nie mogą być wałki takie same.... chyba że nissan zmienił numeracje bo tak też mogłosię wydarzyć.
Ad@mus pisze:to jest to samo, roznia sie numery miedzy GT a poliftem ale wsniosy i kąty maja te same . roznica w walku z GT i z polifta jest taka ze ten poliftowy latwiej dostac:) bo byl montowany w kazdym polifcie:)
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-02, 21:21

wznios, kat to rozumiem jako kat otwarcie czyli np. 250* ale czasoprzekrój może być inny.... czyli np wałek mże być bardziej ostry lub łagodniejszy.....

np jeden będzie miał otwarcie zaworu 1mm dla kata 15* a inny dla 18* a wznios oba 10mm i czas otwarcia 248*

jarzysz o czym mowa?? ;)

[ Dodano: 2014-11-02, 21:31 ]
http://www.catcams.com/products/camshaf ... TUP_id=677

tu masz dla przykładu czaso przekrój będzie ci łatwiej zrozumieć o co chodzi
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2014-11-02, 21:37

Tak, rozumiem o co chodzi, ale dalej jestem w lesie z numerami. Szukałem wałka od GT, znalazłem od P11.144, który jest taki sam. Marudzę, żę chcę go kupić, a teraz się okazuje, że mam z Tino to samo. Głównie to chcę wyjaśnić.
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-02, 21:41

w manualu sa tez czasoprzekroje więc myslę że jeśli masz numer wałka to znajdż z jakiego samochodu , z jakiego rodzaju silnika i poszukaj danych w manualu... wiem trochę roboty ze szperaniem ale takie to już sa modyfikacje ...
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2014-11-02, 21:48

Szukałem, mam coś takiego https://lh3.googleusercontent.com/-ffgz ... timing.png Widać różnicę. Wałki te same, kólka zębate te same, kąty inne. Gdzie logika? Od Tino nie mogę znaleźć niestety
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-02, 22:01

howard512 pisze:Wałki te same, kólka zębate te same, kąty inne. Gdzie logika?
skoro kąty inne to jak wałki mogę być te same??? skoro jest róznica to i logika jest.... nie zrozumiałeś o czym wcześniej pisałem ... poszukaj w googlu więcej teorii o wałkach rozrządu to może zrozumiesz dlaczego teoretycznie te same wałki róznia się numerami

[ Dodano: 2014-11-02, 22:06 ]
poza tym jest błąd dla wałka z p11.144 kat e ma być 30* a nie 3* gdzies zero wcięło:)))
widać poza tym różnicę że kąt otwarcia jest taki sam ale zawór szybciej się otwiera i szybciej zamuka względem górnego martwego zwrotu tłoka
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2014-11-02, 22:07

Zrobiłem porównanie kątów na podstawie manuala P11 i P11.144 Wszyscy twierdzą, że w GT i P11.144 wałki są takie same, a wg manuali kąty mają inne w tym właśnie brakuje mi logiki. Chociaż w GT jest DEH, którego w tym manualu nie widzę
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-02, 22:15

Howard512, w linku, który podałeś w przypadku P11 jest SR20De i SR20DE - mam pewne podejrzenia, że SR20De to jest wersja 130 konna, a SR20DE to jest DEH 150 konny.

Teraz P11.144 wychodziła chyba w dwóch wariantach EP1 i EP2 i dla SR20DEH i SR20DE z EP2 wałki są te same. Dla EP1 byłby inny :-| To jest Nissan, tego nie ogarniesz.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-02, 22:16

howard512 pisze:Zrobiłem porównanie kątów na podstawie manuala P11 i P11.144 Wszyscy twierdzą, że w GT i P11.144 wałki są takie same, a wg manuali kąty mają inne w tym właśnie brakuje mi logiki. Chociaż w GT jest DEH, którego w tym manualu nie widzę

to jest forum ... to że wszyscy twierdza nie znaczy że to prawda:)) dlatego zawsze warto samemu tez analizować a nie bezgranicznie ufać co inni twierdzą.... właśnie masz tu prosty dowód na to... :))))

i dlatego czekam az mi Bombel napisze co ta suwmiarką w tych wałkach mierzyli? ;) skoro na tej podstawie stwierdzono ze wałki sa takie same
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2014-11-02, 22:23

Z początku też przeszło mi to przez myśl i coraz mniej ogarniam :/ To jak Tino, (przy której tak się teraz upieram, bo przypomniało mi się, że zmieniałem z niej silnik) ma te same numery wałka co GT to kupno i wymiana na ten z P11.144 jest bez sensu, bo ten wałek rzekomo już siedzi tam sobie :-o
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-11-02, 22:29

Ale z tego porównania wychodzi, że wysokości wałków są inne dla P11 DE jest 37,989-38,179 a dla P11.144 DE jest 37,775. Z samej wysokości można wywnioskować, ze są inne. Z tego co napisał janusz to bombel musiał mieć wersje EP2

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-02, 22:33

na wzniosie ponad 0.2 mm różnicy to robi różnicę istotna sprawa
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-02, 22:33

to sie jeszcze okaze ze almera GTI ma inny jak p11GT :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-02, 22:35

Tak rozmawiając z Howardem512, chyba przypadkowo coś odkryłem - P11GT miała montowane różne wałki ssące :-| A tu by było potwierdzenie:
http://nissan4u.com/parts/info/130202J215/
http://nissan4u.com/parts/info/130207J501/
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-02, 22:36

janusz pisze:To jest Nissan, tego nie ogarniesz.....
i z tym się zgadzam a jak jeszcze sobie używany silnik kupisz to już w ogóle się połapać nie można co kto kombinował
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-02, 22:37

i po to są te wątki panowie żeby obalać mity:) i żeby rozwijać się do przodu:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-11-02, 22:39

To może tak bardziej obrazowo dla tych który nie zrozumieli o co chodziło VE killer
Zakładamy że wałki mają tą samą wysokość i ten sam kąt otwarcia.
Po protu przebieg wychylenia zaworu jest inny.
Obrazek
I teraz już ode mnie pytanie który jest lepszy?
Ostatnio zmieniony 2014-11-02, 22:41 przez zuh, łącznie zmieniany 1 raz.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-02, 22:40

janusz pisze:Tak rozmawiając z Howardem512, chyba przypadkowo coś odkryłem - P11GT miała montowane różne wałki ssące :-| A tu by było potwierdzenie:
http://nissan4u.com/parts/info/130202J215/
http://nissan4u.com/parts/info/130207J501/
no to teraz wszystkim kolega zrobił wode z mózgu:)) jutro wszyscy dekle w góre i szperają po numerach kto jaki ma:)))

[ Dodano: 2014-11-02, 22:43 ]
zuh pisze:To może tak bardziej obrazowo dla tych który nie zrozumieli o co chodziło VE killer
Zakładamy że wałki mają tą samą wysokość i ten sam kąt otwarcia.
Po protu przebieg wychylenia zaworu jest inny.
[url=http://images66.fotosik.pl/330/773c634c0bd0205cm.jpg]Obrazek[/URL]

właśnie o to... czas otwarcia i wznios ten sam a geometria kompletnie inna:) dzięki za rysunek :)
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2014-11-02, 22:46

Żeby bylo zabawniej mam w ręku w tej chwili wałek z P11 SE 131KM z SR20DEL i ma oznaczenie 1300193J40 - w katalogach go nie ma :)
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-11-02, 22:47

Ale SR20DEL to były 115km w P11

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-02, 22:48

aaa i jak dobrze się przeanalizuje oba czasoprzekroje to wałki mogą mieć nawet geometrię identyczna ale zauważyłem ze jeden jest przefazowany wzgladem drugiego ... cos jakby przestawiony na regulowanym kółku rozrządu... stąd róznica w numerze tez może być. zrobili po prostu fabryczny mod rozrządy na klinie wałka:))))
Ostatnio zmieniony 2014-11-02, 22:50 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 997
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-11-02, 22:48

janusz pisze:Tak rozmawiając z Howardem512, chyba przypadkowo coś odkryłem - P11GT miała montowane różne wałki ssące :-| A tu by było potwierdzenie:
http://nissan4u.com/parts/info/130202J215/
http://nissan4u.com/parts/info/130207J501/
To mając kombi przynajmniej wiem który mam:-)
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-11-02, 22:50

PrzeRuSco, ale dalej nie wiemy, który z nich jest "tym lepszym" :P
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-02, 22:50

Zuh, papier wszystko przyjmie - któryś z chłopaków pojechał swoim DELem na hamownie, która wypluła chyba 130KM właśnie :-|
Na niemcownie mogli wbić 115KM, żeby tylko ubezpieczenie było tańsze, a w rzeczywistości miało 130KM
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-02, 22:50

zuh, jak porownywalem na oko walek z sri z walkiem z almery gti to wysokosc krzywek byla ta sama a ksztalt w gti byl bardziej garesywny

tylko ciekawe czy nissan w tych walkach nie stosowala roznych opoznien:)
jedne mogly byc jakby na seryjnym przestawieniu, stad roznice w mocach GT i 144 bo ten z GT ma inny numer to i miejsce montazowe na walku z zebatka bylo juz przyspieszane w serii :) hę?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”