Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

modyfikacje SR20DE czy swap na SR20VE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-19, 22:26

czajnik pisze:no to zjeb....model:)))))
Że już o ODB2 i dwóch sondach lambda nie wspomnę :P

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-19, 22:27

Boro1989 pisze:W p11 normalnie mozna wywalic natsa i to na nic nie wplywa :P to tak dla info posiadaczy P11 :) jakby ktos chcial ogolnie sie tego pozbyc :)
ale mowa o p11 144
Ostatnio zmieniony 2013-03-19, 22:36 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-19, 22:29

bombel, tylko o p11.144 wspomina :mrgreen:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-03-19, 22:48

Tak wiem ze mowa o p11.144 dlatego DODALEM ZE TAK ZAMIESZCZAM INFO JAKBY KTOS COS SZUKAL
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2013-03-20, 06:50

Dodałbym, że jak od kilku lat obserwuję wyniki z hamowni, to p11gt w serii ma mniej niż 150KM, powiedzmy średnio 145KM. Za to wyniki P11.144 były zazwyczaj trochę wyższe w serii, powiedzmy 142KM. Nie widziałem, żeby ktoś wsadził kolektor z P11gt do P11.144, ale może wtedy moce tych silników byłyby identyczne.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-20, 06:54

żeby ktoś wsadził kolektor z P11gt do P11.144, ale może wtedy moce tych silników byłyby identyczne.
P11.144 ma lepszy kolektor dolotowy. Nawet Coobcio go przeklada do P11 celem zwiekszenia mocy. Wydechowy z katalizatorem faktycznie może mulić

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-20, 08:47

a niemają oba przypadkiem żeliwnych? nie lepiej z p10gt 4-2-1 zasadzić?

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2013-03-20, 09:18

bombel pisze:P11.144 ma lepszy kolektor dolotowy. Nawet Coobcio go przeklada do P11 celem zwiekszenia mocy.
w czym lepszy?? bo seryjny kolektor z N15/P11 teraz zaczynam robić a jak jest ten od P11.144 jest lepszy to można by na szybko zmienić front działania.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-20, 10:20

PumaRST pisze:a jak jest ten od P11.144 jest lepszy to można by na szybko zmienić front działania.
Większe kanały ma podobno

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2013-03-20, 11:58

a są jakieś wykresy na obu??
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-21, 00:17

nie odpowiedzieliście czy ten rurowy z p10 gt lub n14 nie jest oki? bo mam dwa takie na stanie jakby kto chciał

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-21, 07:31

PumaRST pisze:a są jakieś wykresy na obu??
NIe wiem.
nie odpowiedzieliście czy ten rurowy z p10 gt lub n14 nie jest oki?
Jest ok. Lepszy niż seryjny w De

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-21, 09:00

ale jak to sie ma do tego żeliwnego z p11

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-03-21, 09:26

między żeliwnym z P11 GT będzie spora różnica, a jeśli nie GT to jeszcze więcej bo w kolektorze jest katalizator. Różnica spora czyli kilka koni :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2013-03-21, 13:13

czajnik pisze:ale jak to sie ma do tego żeliwnego z p11
jest duzo lepszy od tego co w P11GT/N15GTi. w sumie to sądze że jest niewiele gorszy od Chinola. Mam taki to chwalę ;-)
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-21, 22:53

czyli generalnie z tego co mówicie to seryjny rurowy z P10 GT/n14 GTI jest nie wiele gorszy od ssaca.
pytałe już w temacie wydechu o średnicę ssaca ale nikt mi nie raczył odpowiedzieć

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2013-03-22, 01:14

pytałe już w temacie wydechu o średnicę ssaca ale nikt mi nie raczył odpowiedzieć
No to napiszę w ten sposób :) kupiłem chinola ponieważ zostałem zmuszony.Mianowicie oryginalny wydech zaczął przepuszczać na elastycznym łączniku więc po obliczeniu kosztów wolałem kupić nówkę z ebaya dopłacając parę euro za SSAC`a niż naprawiać stary.Byłem przekonany na temat informacji z forum że są dwa rodzaje do SR (2,25 oraz 2,50).Po zmierzeniu okazało się że mój 4-2-1 ma na wylocie 2,38 cala.Dla mnie dziwna sprawa pomijając fakt że nie zależało mi na średnicy.Teraz pytanie z innej beczki ;) http://cars.donedeal.ie/for-sale/carparts/4739043 Czy takie coś podejdzie do 20VE aby zrobić sobie auto w domowym zaciszu? :)
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2013-03-22, 07:44

czajnik pisze:pytałe już w temacie wydechu o średnicę ssaca ale nikt mi nie raczył odpowiedzieć
w pierwszej almerze mialem ssac-a i wyjście miał 60mm/2,25" (zewnętrznie) firmy OBX. ten od p10GT ma wyjście 55mm (przynajmniej ten co ja mam od Ryby)
Ostatnio zmieniony 2013-03-22, 07:46 przez PumaRST, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-22, 07:45

vimek999 pisze:Teraz pytanie z innej beczki ;) http://cars.donedeal.ie/for-sale/carparts/4739043 Czy takie coś podejdzie do 20VE aby zrobić sobie auto w domowym zaciszu? :)
To jest ECU z 16VE z VZR'a wydaje mi się, że i tak byś musiał jechać na strojenie.
Aby tego uniknąć to lepiej kupić cały silnik z wiązką i ECU --> http://allegro.pl/silnik-nissan-2-0-16v ... 22524.html

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-22, 07:57

DubSon standardowy ecu ma dużo bolączek. Ten wyżej ma przesunietą odcinkę i zmienną fazę oraz usunięty ogranicznik prędkości do 180km/h :) vimek999 bardzo fajne rozwiązanie, z tym, że VZR miały SR16VE :)

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-03-22, 08:58

Ja mam kolekrtor wydechowy od n14 gti ten wlasnie rurowy, i powiem szczerze ze jestem z niego zadowolony, na pewno odczulem mega duza roznice wzgledem tego seryjnego syfu co byl u mnie.. nie mam wykresu zadnego jak to wyglada wzgledem hamowni, pisze tylko swoje odczucia, :) moge w weekend zapodac fotki jak u mnie ten kolektor wyglada..
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-22, 09:22

no właśnie dlatego chciałem sie dowiedzieć ja sie maja średnice ssac wzgledem tego seryjnego rurowego.konkretnie wszystkie po kolei czyli 4-2-1. bo moze wcale aż takiej rewelacji pomiedzy ssac a nim nie ma. a jednak jakieś 600 czy 700zł kosztuje.to tak w temacie wydechu. fajnie by było jakby ktoś porównał na chamowni ssac kontra ten rurowy

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-03-22, 09:46

czajnik, ja mam SSAC-a z UK i ma rurę zbiorczą 63mm, pomierzę Ci jutro resztę, chociaż nie wiem na ile uda mi się do tego dobrać, bo mam bandaż założony. Z tego co pamiętam, to SSAC jest tak zrobiony, że pasuje i do VE i do DE, a to oznacza, że średnica tych czterech rur jest za duża jak na DE (VE jak wiadomo ma większe kanały), przez co przynajmniej wg mnie nie jest to optymalny wybór (tracimy prędkość spalin już zaraz po wyjściu z głowicy).
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-03-22, 11:58

bombel pisze:DubSon standardowy ecu ma dużo bolączek. Ten wyżej ma przesunietą odcinkę i zmienną fazę oraz usunięty ogranicznik prędkości do 180km/h :) vimek999 bardzo fajne rozwiązanie, z tym, że VZR miały SR16VE :)
Czyli standardowy ECU z SR20VE ma ogranicznik prędkości do 180km/h? A zmienna faza od ilu obr się załącza w seryjnym ECU SR20VE?

Ja u siebie zamontowałem kolektor od P10GT i w porównaniu z kolektorem jaki miałem czyli żeliwnym i z katem przy kolektorze to jest duża różnica. Co mi muli jeszcze wydech to końcowy tłumik. No ale i tak to nic nie mówi ile daje kolektor z P10GT a ile daje SSAC.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-22, 12:09

zuh pisze:Czyli standardowy ECU z SR20VE ma ogranicznik prędkości do 180km/h?
Japonia :D Nie wiem na ile jest zmienna faza, bo chyba nikt tego nie testował
zuh pisze:No ale i tak to nic nie mówi ile daje kolektor z P10GT a ile daje SSAC.
Myślę, że róznica 1-2 KM, ale za to SSAC dodawał ok 11 Nm

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-03-22, 13:45

Dawno dawno temu, jak powstawał mój pierwszy kolektor pod DE zakładany u Ryby mierzyłem go na hamowni względem właśnie tego standardowego rurowego. Ktoś nawet jeszcze jeździ na tym kolektorze ale już nie ogarniam kto :-P

Obrazek

Obrazek
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2013-03-22, 14:00

MAC ja go mam.

szkoda że nie ma trzeciego pomiaru z seryjnym z P11GT/N15GTi lub od zwykłego sr20. to by dało pełny obraz. Inna sprawa że to jeszcze jeden element nad którym się zastanawiam czy by nie zmienić u siebie, czyli kolektor. Boję się że będzie zbyt dławiący.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2013-03-22, 15:05

bombel pisze:bardzo fajne rozwiązanie, z tym, że VZR miały SR16VE
Ale ogólnie 2.0 i 1,6 są identycznie zbudowane ;-) Ja i tak mam od trzech lat 20ve w polsce a mieszkam na obecną chwilę w irlandi i mam dylemat co zrobić z tym silnikiem :roll:
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2013-03-22, 15:14

w primerze masz tego sr20ve
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-22, 15:17

vimek999, jak ma się marnować to chętnie przygarne :)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”