Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Lekkie koło zamachowe Otoczak

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2012-03-03, 21:34

goago pisze:Chodziło mi o techniczny aspekt samej obróbki koła przez w/w Pana. Poprosiłem go aby zrobił na max gdyż uważałem że z tego kółka nie zdejmie więcej jak 1,5kg, a tu taka niespodzianka :-P
trzeba było zapytać, robilem u tego pana na jesieni koło z sr20 i z wagi 8,8 (p12) zdjął na 6,4 dodając że mógłby dużo więcej. ale taka była moja prośba żeby zatyrzymac się w okolicy 6,5kg.

Z jedną rzeczą ludzie mają racje przy spadku wagi na wale (ogólnie układ korbowo-tłokowy) spada Nm i to jest nie do unikniecia. ale ten silnik kręci się natyle dalego i ma na tyle mocy że nadrobi to wlaśnie mocą i obrotami.

Mam pytanie koło pasowe przerabiałes ori czy pochodzi z czegoś innego?? Ile waży ono teraz?? i z czego masz przepustnicę??
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2012-04-03, 06:02

SiwoL pisze: jak to się odbije na Nm
Ryba pisze:Chciałbym zauważyć że NM zapewne spadnie.
Ryba pisze: NM spadł
Ryba pisze:A moment obrotowy spadnie na pysk :D
Chochlik pisze: przy zbyt dużym odelżeniu tracimy moment
PumaRST pisze: spada Nm i to jest nie do unikniecia.
,ale żeście się uparli z tym momentem.
Obrazek

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2012-04-03, 07:13

hehe :mrgreen:
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2012-04-03, 08:24

goago pisze:,ale żeście się uparli z tym momentem.
tylko nie wiesz ile by było na seryjnym kole, co nie zmienia faktu że wynik bardzo ładny ;-)
Ostatnio zmieniony 2012-04-03, 08:28 przez PumaRST, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-04-03, 08:28

Ja się tylko zapytałem jak to sie odbije na Nm :)) A widze że jest bajka. Jak to sie będzie krecić.
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-04-03, 14:15

faktycznie wynik zacny :D może istotnie się myliłem.. :)

Goago czy wyważałeś układ korbowo tłokowy pod to koło zamachowe ??

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2012-04-03, 21:26

Panowie, lekkie koło to tylko część zasług. Paweł w zamyśle tworzenia auta poszedł bardziej na hardkor. Brak wspomagania, brak klimy, mały alternator, malutkie koło pasowe wału, większe niż seryjne kółko alternatora. To wszystko pięknie odmuliło silnik a wynik mówi sam za siebie. Do tego jest mega lekka buda. Auto robi totalny szał!
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2012-04-03, 21:34

a ja zawsze powtarzam,że TEORIA A PRAKTYKA NIE ZAWSZE IDĄ W PARZE...moment powinien spaść a jest pięknie chociaz GOAGO masz spory pakiet dodatkowych przeróbek osprzętu z poprzedniego SR20DEH...
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2012-04-04, 09:56

Ja mam wyfrezowane koło zamachowe warzy około 6-6.5 kg i ja mogę powiedzieć ze ja odczułem różnice i to jest bomba coś takiego i panowie polecam xD

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-04-04, 16:51

Faktycznie przy takich modach NM jest na bardzo dobrym poziomie :)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2012-04-04, 19:41

Trzeba też dodać poszerzoną przepustnicę i przepływkę, dzięki którym to zabiegom auto trzyma idealny AFR w całym zakresie w zasadzie bez konieczności strojenia (lekko środkowy zakres poprawialiśmy).

z mojej strony koniec OT nie związanego z tematem lekkich kół
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2012-04-19, 22:11

Goago niezły wynik, gratuluje ;-) czyli wychodzi, że w takich przypadkach jak Twój można odchudzać kółko oporowo i raczej w niczym to nie przeszkadza :) co do Seryjnego SR z tego co piszecie okolica 6kg też powinna być ok. A tak z ciekawości to wszystko jedno z jakiego modelu kupuje sie koło, ważne żeby to był SR20??
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-04-20, 07:26

9kg z groszem :)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-04-20, 10:14

KTR pisze:A tak z ciekawości to wszystko jedno z jakiego modelu kupuje sie koło, ważne żeby to był SR20??
nie do końca. Inne wpusty na wał są itp. Na pewno różni się P10, 100NX, Sentra od P11, N14GTi bo inna ilość zębów na wieńcu i wspomnianym wcześniej wpustem (otworem) na wale
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2012-04-20, 15:09

Czyli z N14GTi nie podejdzie do P10GT??
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-04-20, 20:56

KTR pisze:Czyli z N14GTi nie podejdzie do P10GT??
z tego co sam dochodziłem do tego to nie
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-04-21, 10:56

Nie nie ma takiej opcji jest inny wpust na 100% :)

Nie masz co próbować :)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-09, 08:54

co Wy za bzdury piszecie??? jak to koło z N14 GTI i z P10 GT nie podejdzie przecież one sa takie same. mi pasuje jakoś bez problemu. bloki te same wały te same to nawet skrzynia jest taka sama więc jakkoło zamachowe ma być inne. w SR20 DET z 200sx jest wieksze koło.

wracajac do tematu lekkego koła. ja bym się bał zamontować odchudzone koło kręcic tak wysoko nie wyważając tego z wałem

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2013-03-09, 10:31

czajnik pisze: ja bym się bał zamontować odchudzone koło kręcic tak wysoko nie wyważając tego z wałem
To kolo jest wazone z walem na zero czy kazdy element z osobna jest wywazony?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-09, 10:38

tam gdzie ja daję do ważenia jest najpierw wstępnie koło. potem koło z dociskiem a nastepnie wszystko razem z wałem.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2013-03-09, 10:44

A z fabryki jak wyjezdza? Moze kazda marka robi inaczej ale raczej te elementy sa wywazane oddzielnie wiec wsadzenie kola wywazonego na zero nie powinno zniszczyc wywazenia ukladu. Tyle teorii, raz ze w praktyce moze wyjsc inaczej a dwa jesli podniesiemy odcinke wchodzimy w zakres obrotow ktorego fabryka mogla nie przewidziec.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-09, 10:57

ale zwróż uwagę że koło jest odchudzone. wieniec dospawany . ok mozna wyważyć na zero.
nie porównujmy silnika seryjnego z silnikiem do sportu. przytoczę Ci taki przykład. Były kiedyś wyścigi np. puchar Cinqecento, Megane czy Alfa. wszystkie auta seryjne + klatka zawieszenie i jakies tam wyposarzenie bezpieczeństwa ale generalnie wszystkie takie same jak to w pucharze. więc żadnych modyfikacji robić nie mozna bylo. Jednak przy odpowiedniej selekcji tłoków poprawieniu wyważenia fabrycznego i odowiednim pasowaniu widac było róznicę w całej stawce samochodów.
fabryka to produkcja seryjna i wszystko jest w określonych granicach dokładności dążąc do ideału polepszamy również osiągi nawet fabrycznych silników. to jest takie składanie grosz do grosza . każda rzecz z osobna z pozoru nie da efektu ale kilka razem owszem

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2013-03-09, 11:10

Nie mam zamiaru kwestionowac faktu, ze nie da sie poprawic fabryke bo tak jak napisales tam jest masowka. Chodzi bardziej o to co napisales o wsadzaniu odchudzonego lub po prostu lzejszego kola zamachowego bez wazenia tego z walem. przeciez wsadzajac nowe lekkie kolo tak samo "zmieniamy wywazenie" z walem jak po wsadzeniu kola odchudzonego.
Moze przyklad z dupy ale zakladajac wieksze kola czy tarcze hamulcowe nie wywazamy tego z piasta, poloska czy innymi elementami bo przeciez kazdy z nich teoretycznie powinien byc wywazony na zero.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-09, 11:25

nie no przykład z dupy faktycznie.bo jak koła nie wyważysz to też pojedziesz:) półośka nie jest wyważana. piasta też nie jedynie tarcze hamulcowe są wyważane.

napisałem tylko że ja bym sie bał. jesli chcesz wysoko kręcić to jest to wskazane. nikt nikomu nie nakazuje tego robić.

teoretycznie wszystko powinno być ok ale sprawdzenie wyważenia wykaże jak sie ma teotia do praktyki


dyskutujemy na temat tego co można a nawet zalecane jest a nie że coś trzeba. fabrycznie wszystko ze soba współgra czyli dobranie mas obrotów i wyważenie. zmieniając znacząco masę koła te proporcje zostaja zmienione.więc dobrze jest sprawdzić. szlifując wał też nie wymaga się wyważenia. przy obrotach np 8000 moze powodować szybsze zużywanie panewek. a nie rozpadniecie sie silnika. są pewne zasady jesli chodzi o sztukę składania modyfikowanych silników i to nie oznacza że tak trzeba:)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-01, 23:56

konkluzja panowie:
-lekki zamach w parze z modami silnika wplywa na dynamike jednostki napedowej
-wywazenie zamachu jest konieczne, wywazenie wszystkoego z walem jest konieczne w samochodach ktorych uzywamy wyczynowo
-lekki zamach zmniejsza vmax
-lekki zamach nie koniecznie zmniejsza NM

pytania:
-czy powinno sie odchudzac zamach pod dana mase auta?
-czy 5,5kg mozna wlozyc do lekkiego sunnego i masywnej primery
-odechudzajac zamach i krecac silnikiem w seryjnym zakresie skroci jego zywot

ostateczna konkluzja:
-krecenie powyzej odcinki i uzywanie auta do sportu skraca jego zywot
-odchudzenie kola do samochodu na codzien poprawia samopoczucie ale czy ubija szybciej motor?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-02, 00:09

konkluzja chyba jest taka ze nie da się zrobić silnikaktóry b edzie dobry do sportu na ryby czy do lansu po miesci. chcesz kręcić wysoko i trzmac cału czas górne partie... to odchudzasz ile wlezie ale licz się z tym ze silnik straci elastyczność ... jak chcesz bujac ekonomicznie przy 2.5 koła obrotów to daj sobie spokój bo i po co
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-02, 00:35

odchudzanie napewno ma sens bo u wielu z nas poprawilo sie to i owo ale interesuje mnie czy sa jakies zasady odchudzania czy poprostu wio na 5,5kg nie zaleznie od ciezaru auta etc...

moje auto to dupowoz ktory raz na czas przeciagam z pod swiatel, wiec jak odchudzac:
-seryjne kolo
-kolo -20%
-kolo 5,5kg czy w ogole inaczej jeszcze
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-02, 00:48

Zamachu nie odchudzałem za to włożyłem wał lżejszy o 4 przeciwwagi i zostawiłem zamach z N14. Ja zajebi... sobie chwalę taki mod :-D lepsza reakcja na gaz i szybsze dokręcanie zwłaszcza trzy pierwsze biegi :-P .
Nie odczułem spadku Nm czy niższego v-max jedynie ruszać trzeba z wyższych obrotów żeby silnika nie zdławić :-P

PS. Zamach z Sunnego waży ok 8kg a najlżejszy fabryczny do SR'ki jest z SR16VE i waży ok 6kg
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2014-11-02, 01:14

ja mam zamach z sr16ve ale jakiejś mega różnicy nie zauważyłem
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-02, 01:43

U mnie zamach seria tylko wał lżejszy i według moich odczuć gwałtowniej reaguje i jest bardziej agresywny nawet zejście z obrotów wygląda inaczej.

O tym z sr16 wspomniałem bo skojarzyłem że to najlżejszy fabryczny w SR.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”