Usprawnianie SR20DE i rezultaty
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Ja robie wysokoobrotową głowicę RR Wszystkie pastylki nacinane + Ślizg łańcucha z P10 + napinacz z p11.144 i zastanawiam się nad arm stoppers, ale z tego co wiem w RR to niekonieczne
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
RR są tylko low portowe, no chyba, że się high port przerobi na RR. Nie potrzebne mi są "korzyści" głowicy high portowej. Moja fabryczna RR, zrobiona pod 9k rpm w zupełności wystarczy pod Turbo.
Jedynie co to kminię jak powiększyć komorę kolektora ssącego, jakąś custom bańkę, albo coś.
Jedynie co to kminię jak powiększyć komorę kolektora ssącego, jakąś custom bańkę, albo coś.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
to nie ma co adoptować.... po prostu do głowicy z p11 pasuje P&P kolektor z p10 low port bo po prostu te głowice to ten sam odlew.
[ Dodano: 2014-11-11, 15:42 ]
[ Dodano: 2014-11-11, 15:42 ]
kolekto można zbudować jaki się chce wystarczy tylko zaprojektować a reszta to bajka. zrobienie samego plenum to w ogóle banałAd@mus pisze:tez o tym myslalem, mozna spwac ale moze dobrym pomyslem byla by przekładka, jak dobrze sie obrobi i podniesie o 1cm plennum do gory to powinno zwiekszyc dosc znacznie pojemnosc kolektora
XXX
tylko wode trza przerobic-moze sie na to złapie kiedys bo te kolektory sa tanie jak barszczVE Killer pisze:to nie ma co adoptować.... po prostu do głowicy z p11 pasuje P&P kolektor z p10 low port bo po prostu te głowice to ten sam odlew.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
W p10 plenum jest większe ale długość kolektora większa. Customowy kolektor spoko, jak kupię tiga to naskrobię coś na wzór HKS'a do EVO + przepustnica większa Ale to raczej temat na przyszły rok.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
tylko spawanie czegos na pale nie ma sensu, tam jakies falowanie rezonowanie i inne tego typu syfy sa, choc ten kanciak z p10 wyglada jakby na pale robiony:)
kanciak z p10 dodatkowo ma ciasniejsze runnery, ale powerup mimo to daje
kanciak z p10 dodatkowo ma ciasniejsze runnery, ale powerup mimo to daje
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Dlatego bym perfidnie zerżnął wzór tego od HKS'a za granicą takie właśnie robią custom, cechuje się tym , że jest "trójkątny" i teoretycznie pierwszy gar ma najmniejszą powierzchnię w kolektorze, ale zasada działania tego jest bardziej skomplikowana. w sumie to to co Ryba teraz naskrobał do tej FC, to właśnie taki kolektor. Zaznaczyć trzeba jednak, że jest to typowo kolektor pod turbo i dużą przepustnicę.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
seryjna ma 60mm i w sumie jak poszperałem to śmiało do 400KM wystarcza, więc ten temat chyba odpuszczę, ale do N/A by się pewnie zdała Wiem że Infiniti Q45 ma przepustnicę monstrualną 90mm
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Też mnie ciekawią propozycje przepustnic fi70 i większych.
Tak po za tym mam parę pytań. (DE lowport)
1. Pompa oleju wyda spokojnie do 200 wolnossących KM?
2. Do ilu wyda seryjna pompa paliwa i seryjne wtryski?
3. Jaka jest bezpieczna granica maksymalnych obrotów silnika dla seryjnej głowicy? (seryjne sprężynki, itd)
4. To samo tylko głowica splanowana 1-1,5 mm + ostre wałki, reszta seria. Do 7500 zakręci bez obaw?
5. Dając większą przepustnicę pasuje dać MAF o większej średnicy?
6. Jak się ma przepływka z 300zx do p11gt?
Tak po za tym mam parę pytań. (DE lowport)
1. Pompa oleju wyda spokojnie do 200 wolnossących KM?
2. Do ilu wyda seryjna pompa paliwa i seryjne wtryski?
3. Jaka jest bezpieczna granica maksymalnych obrotów silnika dla seryjnej głowicy? (seryjne sprężynki, itd)
4. To samo tylko głowica splanowana 1-1,5 mm + ostre wałki, reszta seria. Do 7500 zakręci bez obaw?
5. Dając większą przepustnicę pasuje dać MAF o większej średnicy?
6. Jak się ma przepływka z 300zx do p11gt?
1. smarowac bedzie, ale jak sie cos odda to wiadomo czemu, kilka mocnych sunny lata na serii wiec wydaje sie ze pompa wyrabia-tutaj wazny tez odpowiedni olej bedzie
2. ogarnia okolice 200ps/220nm
3. dyskusyjny temat... nie ma sensu krecic wysoko jesli wysoko nie ma mocy, tez sie nie kreci caly czas po 9000rpm, mysle ze bezpieczne bedzie ok 7000rpm
4. jak wyżej
5. przekroje powinny byc te same, jedno drugim mozna zdlawic i bedzie kupsztajn
6. jest wieksza, ale nie ma sensu bo kosztuje sporo siana, lepiej dac w rure wklad mafa i wystroic
2. ogarnia okolice 200ps/220nm
3. dyskusyjny temat... nie ma sensu krecic wysoko jesli wysoko nie ma mocy, tez sie nie kreci caly czas po 9000rpm, mysle ze bezpieczne bedzie ok 7000rpm
4. jak wyżej
5. przekroje powinny byc te same, jedno drugim mozna zdlawic i bedzie kupsztajn
6. jest wieksza, ale nie ma sensu bo kosztuje sporo siana, lepiej dac w rure wklad mafa i wystroic
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
https://www.youtube.com/watch?v=8zhGOIeQ-Vc
zobacz jak kreci tutaj rus swoje p11gt, do 7000rpm i jak to jedzie:)
zobacz jak kreci tutaj rus swoje p11gt, do 7000rpm i jak to jedzie:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
AD.1tumba pisze: Tak po za tym mam parę pytań. (DE lowport)
1. Pompa oleju wyda spokojnie do 200 wolnossących KM?
2. Do ilu wyda seryjna pompa paliwa i seryjne wtryski?
3. Jaka jest bezpieczna granica maksymalnych obrotów silnika dla seryjnej głowicy? (seryjne sprężynki, itd)
4. To samo tylko głowica splanowana 1-1,5 mm + ostre wałki, reszta seria. Do 7500 zakręci bez obaw?
5. Dając większą przepustnicę pasuje dać MAF o większej średnicy?
6. Jak się ma przepływka z 300zx do p11gt?
Seryjna pompa śmiało wydala do 200-250KM, ważny jest dobry olej. Warto smoka wymienić w DEHu bo jest lipny, lepsza pompa z polifta i DETa, najlepsza z VE.
AD.2
Pompę paliwa warto wymienić, przy jakichkolwiek modyfikacjach powyżej 150KM, co by problemu nie było. Jeśli mowa o wtryskach z GT to ok 180-200KM. Regulator ciśnienia paliwa ewentualnie dołożyć.
AD.3
Głowica z DEHa RR śmiało bez żadnych modyfikacji 7500 wytrzyma, 8000 czy 9000 też wytrzyma, ale są obawy o wylatujące Y i podskakujący łańcuch. Sposoby na to są na forum i niebawem w moim temacie
AD.4
Jak wyżej, bo przy splanowanej głowicy trzeba się martwić o dół bardziej niż górę, od uszczelki głowicy zaczynając, bo zwiększasz stopień sprężania.
AD.5 i 6
Oczywiście jak dajemy większą przepustnicę to całą reszte dolotu również. Przepływka z Z32 jest większa, tak samo jak ze Skyline, ale jak wspomniał Ad@mus są tańsze i bardziej dostępne rozwiązania
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
To już dużo mi się rozjaśniło
Czyli pasowało by przyjrzeć się też panewkom? Na seryjnym dole jaki maksymalnie może być stopień sprężania zakładając, że jest dobry olej? Z drugiej strony panewkę można obrócić nawet na seryjnym silniku..Arias pisze: AD.4
Jak wyżej, bo przy splanowanej głowicy trzeba się martwić o dół bardziej niż górę, od uszczelki głowicy zaczynając, bo zwiększasz stopień sprężania.
Chodziło mi o to, że splanowanie głowicy nie obniża Ci wytrzymałości dołu. Sprawny dół 400KM wydali bez zakuwania i generalnie seryjna pompa oleju powinna to obsłużyć, ale ja bym nie ryzykował i wsadził co najmniej pompę z polifta.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Ad@mus, dobrze gada. warto poczytać na czym jeździł np Daro swoim sunny, czy inni regularnie upalający swoje auta z SR. oni jakoś mimo agresywnej jazdy nie mieli/mają problemu z panewkami
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Majchrzok,, Daro lał do swojego Sunnego Millersa
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_