Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-09, 22:58

modzicie coś chłopaki?
bo jakąś stypą powiało w temacie 8-)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-09, 23:39

książke piszesz o modach? sam się pochwal coś namodził :P
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-10, 00:32

Ja robie wysokoobrotową głowicę RR :D Wszystkie pastylki nacinane + Ślizg łańcucha z P10 + napinacz z p11.144 i zastanawiam się nad arm stoppers, ale z tego co wiem w RR to niekonieczne
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-10, 09:43

high czy low portową?
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-10, 11:02

RR są tylko low portowe, no chyba, że się high port przerobi na RR. Nie potrzebne mi są "korzyści" głowicy high portowej. Moja fabryczna RR, zrobiona pod 9k rpm w zupełności wystarczy pod Turbo.

Jedynie co to kminię jak powiększyć komorę kolektora ssącego, jakąś custom bańkę, albo coś.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-10, 12:22

można wyspawać z alu ;)
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-10, 17:45

tez o tym myslalem, mozna spwac ale moze dobrym pomyslem byla by przekładka, jak dobrze sie obrobi i podniesie o 1cm plennum do gory to powinno zwiekszyc dosc znacznie pojemnosc kolektora
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-11-11, 14:22

Arias, do przedliftowej P11 podobno łatwo zaadoptować kolektor od P10, tam plenum jest największe.
pozdr. Kamil

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-11, 15:39

to nie ma co adoptować.... po prostu do głowicy z p11 pasuje P&P kolektor z p10 low port bo po prostu te głowice to ten sam odlew.

[ Dodano: 2014-11-11, 15:42 ]
Ad@mus pisze:tez o tym myslalem, mozna spwac ale moze dobrym pomyslem byla by przekładka, jak dobrze sie obrobi i podniesie o 1cm plennum do gory to powinno zwiekszyc dosc znacznie pojemnosc kolektora
kolekto można zbudować jaki się chce wystarczy tylko zaprojektować a reszta to bajka. zrobienie samego plenum to w ogóle banał :P
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-11, 15:55

VE Killer pisze:to nie ma co adoptować.... po prostu do głowicy z p11 pasuje P&P kolektor z p10 low port bo po prostu te głowice to ten sam odlew.
tylko wode trza przerobic-moze sie na to złapie kiedys bo te kolektory sa tanie jak barszcz
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-11, 15:56

W p10 plenum jest większe ale długość kolektora większa. Customowy kolektor spoko, jak kupię tiga to naskrobię coś na wzór HKS'a do EVO + przepustnica większa :] Ale to raczej temat na przyszły rok.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-11, 16:36

tylko spawanie czegos na pale nie ma sensu, tam jakies falowanie rezonowanie i inne tego typu syfy sa, choc ten kanciak z p10 wyglada jakby na pale robiony:)

kanciak z p10 dodatkowo ma ciasniejsze runnery, ale powerup mimo to daje
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-11, 16:51

Dlatego bym perfidnie zerżnął wzór tego od HKS'a za granicą takie właśnie robią custom, cechuje się tym , że jest "trójkątny" i teoretycznie pierwszy gar ma najmniejszą powierzchnię w kolektorze, ale zasada działania tego jest bardziej skomplikowana. w sumie to to co Ryba teraz naskrobał do tej FC, to właśnie taki kolektor. Zaznaczyć trzeba jednak, że jest to typowo kolektor pod turbo i dużą przepustnicę.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-11, 17:17

do high porta turbo to kolektor z GTI-R by bysł oki
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-11, 18:10

tak z ITB :], ale wróćmy do tematu N/A jakie pomysły na większą przepustnicę po za alfa romero 3.0 V6, która jest ciężko dostępna ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-11, 18:53

a seryjna jaka jest? i jaką chcesz mieć średnicę
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-11, 19:05

seryjna ma 60mm i w sumie jak poszperałem to śmiało do 400KM wystarcza, więc ten temat chyba odpuszczę, ale do N/A by się pewnie zdała :] Wiem że Infiniti Q45 ma przepustnicę monstrualną 90mm :D
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-11, 20:56

no to po temacie
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-11, 22:22

a jakie masz propozycje na 70 i 80mm ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-11-13, 22:22

Też mnie ciekawią propozycje przepustnic fi70 i większych.
Tak po za tym mam parę pytań. (DE lowport)
1. Pompa oleju wyda spokojnie do 200 wolnossących KM?
2. Do ilu wyda seryjna pompa paliwa i seryjne wtryski?
3. Jaka jest bezpieczna granica maksymalnych obrotów silnika dla seryjnej głowicy? (seryjne sprężynki, itd)
4. To samo tylko głowica splanowana 1-1,5 mm + ostre wałki, reszta seria. Do 7500 zakręci bez obaw?
5. Dając większą przepustnicę pasuje dać MAF o większej średnicy?
6. Jak się ma przepływka z 300zx do p11gt?

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-13, 22:33

1. smarowac bedzie, ale jak sie cos odda to wiadomo czemu, kilka mocnych sunny lata na serii wiec wydaje sie ze pompa wyrabia-tutaj wazny tez odpowiedni olej bedzie
2. ogarnia okolice 200ps/220nm
3. dyskusyjny temat... nie ma sensu krecic wysoko jesli wysoko nie ma mocy, tez sie nie kreci caly czas po 9000rpm, mysle ze bezpieczne bedzie ok 7000rpm
4. jak wyżej
5. przekroje powinny byc te same, jedno drugim mozna zdlawic i bedzie kupsztajn
6. jest wieksza, ale nie ma sensu bo kosztuje sporo siana, lepiej dac w rure wklad mafa i wystroic
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-11-13, 22:43

Dzięki :-D
Ad@mus pisze: 3. dyskusyjny temat... nie ma sensu krecic wysoko jesli wysoko nie ma mocy, tez sie nie kreci caly czas po 9000rpm, mysle ze bezpieczne bedzie ok 7000rpm
4. jak wyżej
To to ja wiem, ale jeżeli ciągnie do końca to warto zakręcić wyżej. Pytanie ile bezpiecznie.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-13, 22:51

https://www.youtube.com/watch?v=8zhGOIeQ-Vc

zobacz jak kreci tutaj rus swoje p11gt, do 7000rpm i jak to jedzie:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-14, 11:34

tumba pisze: Tak po za tym mam parę pytań. (DE lowport)
1. Pompa oleju wyda spokojnie do 200 wolnossących KM?
2. Do ilu wyda seryjna pompa paliwa i seryjne wtryski?
3. Jaka jest bezpieczna granica maksymalnych obrotów silnika dla seryjnej głowicy? (seryjne sprężynki, itd)
4. To samo tylko głowica splanowana 1-1,5 mm + ostre wałki, reszta seria. Do 7500 zakręci bez obaw?
5. Dając większą przepustnicę pasuje dać MAF o większej średnicy?
6. Jak się ma przepływka z 300zx do p11gt?
AD.1
Seryjna pompa śmiało wydala do 200-250KM, ważny jest dobry olej. Warto smoka wymienić w DEHu bo jest lipny, lepsza pompa z polifta i DETa, najlepsza z VE.

AD.2
Pompę paliwa warto wymienić, przy jakichkolwiek modyfikacjach powyżej 150KM, co by problemu nie było. Jeśli mowa o wtryskach z GT to ok 180-200KM. Regulator ciśnienia paliwa ewentualnie dołożyć.

AD.3
Głowica z DEHa RR śmiało bez żadnych modyfikacji 7500 wytrzyma, 8000 czy 9000 też wytrzyma, ale są obawy o wylatujące Y i podskakujący łańcuch. Sposoby na to są na forum i niebawem w moim temacie :P

AD.4
Jak wyżej, bo przy splanowanej głowicy trzeba się martwić o dół bardziej niż górę, od uszczelki głowicy zaczynając, bo zwiększasz stopień sprężania.

AD.5 i 6
Oczywiście jak dajemy większą przepustnicę to całą reszte dolotu również. Przepływka z Z32 jest większa, tak samo jak ze Skyline, ale jak wspomniał Ad@mus są tańsze i bardziej dostępne rozwiązania :)
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-11-14, 17:39

To już dużo mi się rozjaśniło :-)
Arias pisze: AD.4
Jak wyżej, bo przy splanowanej głowicy trzeba się martwić o dół bardziej niż górę, od uszczelki głowicy zaczynając, bo zwiększasz stopień sprężania.
Czyli pasowało by przyjrzeć się też panewkom? Na seryjnym dole jaki maksymalnie może być stopień sprężania zakładając, że jest dobry olej? Z drugiej strony panewkę można obrócić nawet na seryjnym silniku..

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-14, 18:34

Chodziło mi o to, że splanowanie głowicy nie obniża Ci wytrzymałości dołu. Sprawny dół 400KM wydali bez zakuwania i generalnie seryjna pompa oleju powinna to obsłużyć, ale ja bym nie ryzykował i wsadził co najmniej pompę z polifta.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-11-14, 18:54

Tak się składa, że u mnie silnik siedzi z polifta :-)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-14, 19:19

sprawa jest taka, ze aby wysoko krecic trza miec dobry olej. Mozna miec pompe z VE, panewki z ACL i inne wodotryski i jak sie na castrolu pojedzie to panweka wylata na sto pro:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2014-11-14, 19:28

Ad@mus, dobrze gada. warto poczytać na czym jeździł np Daro swoim sunny, czy inni regularnie upalający swoje auta z SR. oni jakoś mimo agresywnej jazdy nie mieli/mają problemu z panewkami :-)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-14, 19:37

Majchrzok,, Daro lał do swojego Sunnego Millersa :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”