Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

GA16DE i Turbo

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
ml0dy
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2012-10-07, 09:26
Lokalizacja: Białystok

Post autor: ml0dy » 2012-10-13, 20:17

DubSon pisze:czy jakieś inne auto do modzenia
SzmelcVagen dużo opisów i części aż się <rzygi> chce
DubSon pisze:swap VVLa
Ja jednak będe próbował zrobić DET
DubSon pisze:Wyzwanie? ;D
(żartuję)
__________
Pożyjemy zobaczymy :-D
tel. 537027388
GG:44952507

http://www.kupuje.to/shop/20712

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-10-13, 20:28

ml0dy pisze:SzmelcVagen
Wolę japana, a najlepiej jakiegoś nismo :)
ml0dy pisze:Ja jednak będe próbował zrobić DET
też bym chciał, zabawa z turbo jest świetna!
ml0dy pisze:Pożyjemy zobaczymy :-D
Dokładnie, sam nie wiem co mi jeszcze strzeli do głowy. Mam cały rok jeszcze ;D

cbgala
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-03-12, 16:43
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: cbgala » 2013-03-13, 18:29

Siemanko , Podbijam temat.
Jak idą prace ? Bo ja aktualnie też bardzo poważnie zastanawiam się nad uturbianiem tego silnika ,ale chce to zrobić w taki sposób żeby cały silnik został w serii więc na 160-170km się skończy ,ale to wystarczy bo samochód ma być do codziennej jazdy :-D
Projekt P11 1.6 turbo - prace trwaja

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-03-13, 18:35

Prace nie idą, ponieważ Almerka miała bum i się sprzedała :P
QG15+
;-)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 10:16

i po co uturbiać1.6 na160-180 KM jak tyle jest prawe seryjnie w sr20:))

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-14, 10:53

czajnik pisze:i po co uturbiać1.6 na160-180 KM jak tyle jest prawe seryjnie w sr20:))
Hmm może dla Nm? SR zrobiony na 160 koni będzie miał koło 200Nm, W takim ga16 turbo można by większy moment wydobyć....
A poza tym to tak hobbystycznie można to rozpatrywać
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 10:57

no tak. bo w sumie i do Malucha można hobbystycznie kompresor zamontować:)

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-14, 11:54

czajnik pisze:i do Malucha można hobbystycznie kompresor zamontować:
A jaką satysfakcję będzie miał posiadacz, że maluch robi konkretny przeciąg :)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

cbgala
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-03-12, 16:43
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: cbgala » 2013-03-14, 13:36

Szkoda ,że tamten plan poszedł się walić ... ;/
Ale żeby forumowej loży szyderców zapewnić dostateczne dawki humoru z chęcią podbiję temat twierdzeniem ,ze ja również myślę o uturbieniu GA16DE :)
Silniczek ten pracuje aktualnie w primerce P11 po lifcie i te 105km to zdecydowanie za mało na taką budę . Stąd pomysł o wpakowaniu turbo. Oczywiście ma być max do 170km bo chce mieć za co jeździć przez cały miesiąc a nie każdy tydzień po wypłacie :mrgreen: no i nie chcę zbytnio ingerować w resztę silnika (sprzęgło , tłoki bla bla bla) Ma zostać seria tylko ,że z turbo.
Zastanawia mnie tylko jakie można by tu turbo wpakować ,z tego co czytałem to dużo osób wybiera T25/28 . Oczywiście kolektor ssący do przerobienia ,smarowanko do turbiny (nie mam pojęcia jaką pompę zastosować) i czy patent z wężykami w oplocie od miski olejowej się spisze , IC -mam już fajne miejsce , i jakieś chłodzenie dla samej turbiny z tym też problem bo nie wiem jakie . Zastanawiałem się nad turbiną z grupy VW montowanej do wszystkich 1.8T ale to chyba nie najlepszy pomysł :roll:
Od razu piszę ,że nie interesuje mnie zmiana samochodu na 2.0 czy też pakowanie samego silnika od 2.0 to ma być przyjemny dupowóz z 1.6T pod maską :mrgreen:
Projekt P11 1.6 turbo - prace trwaja

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 14:18

jak chcesz dołożyć turbonie odpręzając silnika?
ogólnie piszecie o dokładaniu turbo jak by tobył montaż radia. jeśli to ma mieć odpowoednią trwałość i być zrobione z głową to wiąże sie z wieloma tematami które trzeba rozwiązać. tym bardziej że niejest to samochód na 1/4 mili tylko do jazdy na codzień.

[ Dodano: 2013-03-14, 14:22 ]
nie wyśmiewamy pomysłu tylko próbujemy uświadomić pewne fakty możeczasem w zbytdosadny sposób:) wiem że i tak jak ktoś cos sobie postanowi to bedzie do tego dążył. to podobnie jest z tym podkręcaniemSR20DE zamiast włożenia VE:)

cbgala
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-03-12, 16:43
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: cbgala » 2013-03-14, 14:34

czajnik, może to tak brzmi i racja zapomniałem dodać o blow off'ie ,ale biorę temat na poważnie dlatego chcę wypytać osób które się tym zajęły już wcześniej bądź mają pojęcie o temacie . Ja aż tak ogarnięty w temacie nie jestem więc proszę o pomoc :) Zdaję sobie sprawę ,że będzie rzeźba jak cholera ,ale przy tym pierwsze w polsce GA16DET . Będę dążył do tego żeby to osiągnąć tylko nie wiem jakie konkretnie części muszę dobrać żeby to wszystko później trzymało się kupy tym bardziej ,że nie chce wyciągać z tego samochodu maxa a jedynie coś ok 170km ,jak będzie mniej to też dobrze :-D
Projekt P11 1.6 turbo - prace trwaja

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 14:55

piszesz ze nie chcesz rozbierać silnika tylko tak zamontować turbo. silnik N/A ma większy stopień sprężania niż turbolot. osobiście ja nie wiem jak odpręzyć silnik nie rozbierając go. bez odkręcenia np głowicy to chyba się nie da:)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 15:32

cbgala wsadzenie 200 KM Sr20VE to koszt ok 7k PLN, a uturbienie masz u mnie w podpisie. Czy da się taniej uturbić? Pewnie da, ale moja wersja to i tak niskobudżetowa

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

Post autor: dzixonZSL » 2013-03-14, 15:38

czajnik pisze:to podobnie jest z tym podkręcaniemSR20DE zamiast włożenia VE:)
Ja właśnie się głowię nad tym czy popracować trochę nad DE czy wsadzić VE. Wiem, że nie na temat ale skoro już o tym powiedziałeś to może wypowiesz sie obszerniej? Bardzo mnie ciekawi Twoja opinia, reszty tez. Każda będzie przydatna i mam nadzieję, że pomoże mi podjąć decyzję ;)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 15:39

tłoki maszpłaskie seryjnie czy te wklęsłe z wersji 130km? jaki stopień uzyskałeś po odprężeniu i przy jakiej uszczelce?

[ Dodano: 2013-03-14, 15:42 ]
looknij do tematu Almery od Pumy tam coś debatowaliśmy. poza tym jest gdzieś nawet taki temat w tym dziale. możesz go odświeżyć i chetnie podyskutuję:) tu zostanmy przy temacie turbo do ga16:)

[ Dodano: 2013-03-14, 15:49 ]
viewtopic.php?p=268510#268510

cbgala
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-03-12, 16:43
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: cbgala » 2013-03-14, 18:24

czajnik, chodziło mi bardziej o to żeby nie ingerować zbytnio w resztę silnika (chce żeby reszta została serią).
Projekt P11 1.6 turbo - prace trwaja

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 18:30

no na pewno musisz kolektor wdydechowy zrobić bo raczej z sr20det nie podejdzie nie wiem w jakiej kondycji masz silnik ale jednak przy urbie inne siły działają na układ tłokowo korbowy i głowicę . nie wiem czy są dostępne uszczelki pod głowicę aby np odprężyć ia aby ona podołała. jest szere rzeczy których nie bierzesz pod uwagę dlatego tak tylko wyliczam aby Ci uświadomić w co sie pakujesz. SR20 był i N/A i turbo zatem sa dostepne części bez problemu np metalowe uszczelki tłoki i inne duperele. Do GA nie słyszałem aby cos takiego było zatem będziesz musiał poszukać firmy która Ci to dorobi. bo nie sądzę aby silnik długo wytrzymał jak po prostu do N/A dokręcisz turbo

cbgala
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-03-12, 16:43
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: cbgala » 2013-03-14, 18:37

Zdaje sobie sprawę z tego ,że tu rzeźba będzie okrutna ale może nie będzie aż tak strasznie w końcu nie robie potwora 1.6 300KM tylko ok 170 więc wydaje mi się ,ze silnik da sobie z tym rade bez większych zwłaszcza biorąc pod uwagę ,ze jest w naprawdę świetnej kondycji bo w dniu dzisiejszym ma zrobione troche ponad 130tyś km. i nic nie było kręcone ani dłubane . Racja z tą uszczelką może być problem bo u nas jeszcze nikt nie robił turbo do tego silnika więc zobaczymy jak to będzie ,ale bądźmy dobrej myśli.
Projekt P11 1.6 turbo - prace trwaja

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 18:39

cbgala pisze:Zdaje sobie sprawę z tego ,że tu rzeźba będzie okrutna ale może nie będzie aż tak strasznie w końcu nie robie potwora 1.6 300KM tylko ok 170
CZytałeś mój temat? Musisz to samo kupić niezależnie od mocy
cbgala pisze:Racja z tą uszczelką może być problem bo u nas jeszcze nikt nie robił turbo do tego silnika więc zobaczymy jak to będzie ,ale bądźmy dobrej myśli.
Jest co najmniej kilka firm co robią uszczelki odprężające. Osobiście odradzam Gimnazjalną w Warszawie

cbgala
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-03-12, 16:43
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: cbgala » 2013-03-14, 18:54

bombel, jutro przysiądę wieczorem i poszukam sobie wszystkiego i w miarę możliwości pozamawiam troche sprzętu ;-)
Projekt P11 1.6 turbo - prace trwaja

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 18:55

Bombel a te uszczelki to jakieś porządne sa metalowe? bo nie orientuje sie, do DE jest od cholery wybór na rynku metalowych na doprężenie na odprężenie, ject Cometic jest Athena Cosworth a nie wiem jak jest z tymi dorabianymi.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 19:22

czajnik Ryba gdzies fajne w łodzi dorabia. Ja swoją miałem na Gimnazjalnej robioną: metal-grafit-metal-grafit-metal, ale ją wydmuchało. To samo u jeszcze dwóch osób

Najlepsza to cosworth oczywiście, ale cena i dostępnośc kiepska

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 19:35

cometic jest za 400 na necie a Athena chyba taniej. ale to do sr a do GA trzeba dorabiać wiec chyba cos koło tego jak byś chciał metalową

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 19:36

250 PLN kosztuje dorobiona

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-14, 19:52

czajnik pisze:jak chcesz dołożyć turbonie odpręzając silnika?
A to aż tak CR w Ga jest wysokie, że trzeba odprężać ?? Spokojnie dobrym wystrojeniem zapewnisz jednostce żywotność jak nie odprężysz...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 19:52

metalowa czy grafit?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-14, 19:54

czajnik pisze:metalowa czy grafit?
Tak jak napisałem, wielowarstwowa

cbgala
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-03-12, 16:43
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: cbgala » 2013-03-14, 19:56

Ogólnie jak myślicie przy jakim sprężaniu suszary wycisne te 170km ?
bombel, gdzie za 250pln'a dorabiają ? Mogę Cie poprosić o jakiś adres nr tel albo stronkę ?
Projekt P11 1.6 turbo - prace trwaja

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-14, 19:58

CR w GA 16 jest 9.8 własnie sprawdziłem w manualu. nie wiem czy to jest oki nie uturbiałem nigdy ale wydajemi sie że jakieś 8.5 pod turbo powinno być.

[ Dodano: 2013-03-14, 19:59 ]
Bombel ale metalowa też jest wielowarstwowa. a jesli mówisz o grafitowej wielowarstwowej to Ci przecierz dmuchnęła.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-14, 20:00

Spokojnie może być więcej... Generalnie do dupowozu to raczej nawet wskazane jest większe cr niż mniejsze....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”