Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Obniżenie zawieszenia

Moderatorzy: Sajmooon, Ryba

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5654
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-03, 02:47

Ja wiem wszystko :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1066
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-05-03, 10:08

vixo to jest stary wyjadacz :) on P10na wylot zna :D :D

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-03, 10:21

vixo pisze:Ja wiem wszystko
no chyba jednak nie

bo W10 jak powiedziałeś to wersja kombi P10 a jak z opisu wynika to żaden z tych zestawów nie jest do wersji kombi. tylko jeden jest do Diesla 2.0 a drugi do benzyny

Mandhorm
stały bywalec
Posty: 91
Rejestracja: 2010-12-26, 03:23
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Mandhorm » 2013-05-03, 21:41

mój błąd oczywiście, poźno już było,Vixo nie masz racji :-P
Obrazek
B13 był :P
P10 JEST :D
viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5654
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-04, 01:32

Nawet jak nie mam to mam :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-04, 17:55

GHOSTRIDER pisze:Wielu tych producentow te durne oznaczenia biora z intercarsu
a zapytali by na forum to by sie przynajmniej czegoś nauczyli:)

Mandhorm
stały bywalec
Posty: 91
Rejestracja: 2010-12-26, 03:23
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Mandhorm » 2013-05-19, 23:06

co do sprężyn odesłane na mój koszt, jutro dzwonie do kolesia i zwrot hajsu ma być, zadzwonię jutro do samego mts'a i zapytam o wymiary, jeżeli podadzą takie jak moje springi to zamówię cały komplet jeszcze raz, ale już od samego producenta

co do nr sprężyn to już ich nie mam, ale z tego co pamiętam był tylko napis firmowy i chyba data " 08/13"
Obrazek
B13 był :P
P10 JEST :D
viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 771
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-06-11, 19:54

Jako że mam u siebie zamontowane sprężyny H&R-35mm a samochód nadal stoi jak koza(Co prawda i tak dużo niżej niż na OEM'owych sprężynach) i po prostu kłuje to troszkę w oczy . Na zawias gwintowany jak na razie mnie nie stać więc trzeba szukać innego rozwiązania . Foo przerabiał w byłym suniaczu Spokojnego górne mocowania amortyzatorów tak ze samochód dodatkowo siadał na glebie o daną wartość . Niestety nie wiem na czym ten patent polega więc szukamy dalej .
Opcja nr. 2

Zaznaczony na zdjęciu element stoczyć do średnicy Górnego gwintu amortyzatora i go nagwintować i o taką wartość jaką powiększymy górny gwint samochód powinien niżej siąść , right ?
Obrazek
Tylko czy wtedy będą zachowane wszystkie normalne właściwości amortyzatora ?
Co sądzicie o taki rozwiązaniu ?

Mój samochód fajnie się prowadzi , jest dużo twardszy i niższy o ponad 40mm od serii , ale jednak prześwit mocno kłuje w oczy ...

Seria

Obrazek


Obecnie z H&R -35mm

Obrazek

Tak jak pisałem samochód w porównaniu do serii i tak siadł ponad 40mm ale ...
Jeszcze taka fotka (Przód OEM sprężyny , tył H&R'y)
Obrazek

Może macie jakieś pomysły :P ?
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 718
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-06-11, 20:58

Benek, patent spoko tak mi się wydaje, tylko weź pod uwgę, że sprężyny się bardziej ścisną i będzie sztywniej, spróbuj wyciąć "bałwanki" może one blokują sprężynę i dlatego buda nie chcę opaść niżej. Zobacz jak będzie i najwyżej utnij po "oponce"

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 771
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-06-11, 21:09

Bałwanki czyli to co kiedyś wysłałeś mi na PW ?
Obrazek
Cięcie oponki w sensie skrócenie bałwanków :hah: ??
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 718
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-06-12, 06:25

tak, to zółte :) tylko na początek je zdejmij zobacz jak będzie, jeśli będzie niżej znaczy że bałwanki blokują. A przede wszystkim zdejmij sprężyny z amorów, zamontuj same amory (bez sprężyn) np. przednie 2 zobacz czy wtedy usiądzie, bo może być tak, że sprężyny masz twarde. Wtedy to podtoczenie, z Twojego posta będzie (tak mi się wydaje jedynym rozwiązaniem) Będzie twardziej, ale niżej bo sprężyny bardziej się ścisną.

I niech mnie ktoś poprawi jak jestem w błędzie, co by sobie chłopak roboty nie potrzebnie nie dołożył :mrgreen:

[ Dodano: 2013-06-12, 07:28 ]
Albo najprościej złóż większe kółka do sety i będzie gitara :mrgreen:

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-06-12, 06:38

Zobacz u mnie w temacie primery zdjecia na HR -40 tez jest jeszcze przeswit, bez skrecenia gwinta na maxa nie, posadzisz nissanka nizej,
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5654
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-06-12, 08:32

Moja jest bodajże -45 i siedzi jak trzeba zero prześwitu :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-06-12, 10:02

Te bałwanki to są odboje, zabezpieczają amor przed przekroczeniem zakresu pracy. Jakby auto jeździło na odbojach to nie byłoby w ogóle amortyzacji (sprężyny musiałyby być mega krótkie i obstawiam, że byłoby to czuć w trakcie jazdy). Przy dużym obniżaniu rzeczywiście się je skraca, żeby zlikwidować "dobijanie" zawieszenia, żeby amor miał miejsce na pracę.
Pomysł ze skróceniem i nagwintowaniem pręta amora rzeczywiście spowoduje obniżenie zawieszenia (akurat ostatnio znajomy mechanik pokazywał mi ten patent na swoim audi). Tylko wtedy odboje też do skrócenia, żeby zawieszenie nie dobijało na nierównościach.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 771
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-06-12, 16:33

Tylko czy skrócenie tłoczyska nie zmieni charakterystyki pracy amortyzatora i sprężyny ?
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1066
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-06-12, 16:58

Panowie, co wy piszecie? Jakie podtacznie? Jakie gwintowanie?
Za to czy auto "siedzi" niżej czy wyżej odpowiedzialne są sprężyny. I jeżeli chcemy jeszcze bardziej obniżyć auto to trzeba coś kombinować ze sprężynami lub z ich mocowaniami.
Patent z podtoczeniem pręta sprawi tylko to że napięcie wstępne sprężyny będzie większe i jak postawimy auto na kołach to będzie to samo. Zmieni się tylko to że trzeba będzie mniej lewarkiem kręcić żeby podnieść auto.

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-06-12, 17:03

czyli po prostu najlepiej zainwestować w gwint , dziwne że od spreżyn -40 oczekuje się że posadzą autko -70 :D ,
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 771
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-06-12, 18:42

Paweł18pl sprężyny MTS - 35mm reszta seria .
Obrazek
Mój też -35mm i reszta seria
Obrazek

:-|
Kurde nie czaje bazy , skoro zawieszenie jest takie samo to czemu są aż takie różnice ? Znajomkowi na MTS'ie siadło jak mi . NIe wiem o co cho ;D
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-06-12, 19:40

Pawel18PL MTS+załadowany cały bagaj więc pare kilo różnicy jest ;)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 393
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2015-03-15, 20:22

cześć,
mam pytanie odnośnie wymiany sprężyn, mianowicie jak wygląda cala ta procedura ? mam zamiar założyć eibachy -40mm na seryjne amory i zobaczyć co z tego będzie ale bd robił to pierwszy raz. wyjaśni ktoś jak to się odbywa ?:)
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8334
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-15, 20:29

Puchacz, odbywa się to z wielką ostrożnością, żeby tylko sprężyna nie wyskoczyła ze ściągaczy. Ja widziałem wyskakującą sprężynę ze ściągacza - nie chce więcej. Każda wymiana sprężyn to z duszą na ramieniu. Jak masz ściągacz do sprężyn hydrauliczny to dużo pewniej to się wykonuje.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-03-15, 20:51

ja sciagalem i wymieniałem bez sciagaczy kiedyś :) hahah
ale sciagacz dobra sprawa, najlepiej wyjac kolumny i podjechać do mechanika, za flaszke zalozy nowe springole i lala
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 713
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-03-15, 20:53

3-4pasy transportowe 25mm i na lajcie przód wymieniasz, tylna sprężyna jest praktycznie cała tej samej średnicy więc nie powinna wyskoczyć ze ścisku aczkolwiek pasem można potraktować
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 393
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2015-03-15, 23:03

W przypadku przodu :
"producent zaleca aby śruba i nakrętka mocowania kolumny do wysięgnika, nakrętka mocowania wysięgnika do górnego wahacza oraz nakrętki mocowania kolumny zawieszenia i podkładkę górnego mocowania wymienić na nowe"

w przypadku tyłu :

"do montażu użyć nowych części : nakrętki górnego i dolnego mocowania kolumny resorującej, podkładki górnego mocowania kolumny resorującej i łącznika stabilizatora"


bawić się w takie rzeczy czy złożyć na tych samych śrubkach ?
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8334
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-15, 23:08

Albo te same, albo kupujesz nowe nakrętki samohamujące - te z wkładką z poliamidu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 718
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2015-03-16, 07:53

Puchacz, tak jak janusz, napisał ściągacze to podstawa bez tego do przodu nie podchodź, i to najlepiej 3 szt, żeby Ci sprężyna bokiem nie wyszła.

Ściągacze można kupić po 50zł o takie w sklepie jula np.

Obrazek

Co do nakrętek, ja np. składałem na starych i nie ma lipy.

Awatar użytkownika
foo
fanatyk nissana
Posty: 1754
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2015-03-16, 10:33

P11 ma sprężynę na pół metra ;) tak, że tymi ściągaczami to sobie kuku może zrobić...

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2015-03-16, 11:57

Ja takimi wymieniałem w P11 (nawet dwa razy bo amorki zmieniałem osobno) nie łapałem na górnych zwojach, ale gdzieś o jeden zwój niżej, dało rady (i tak się na samej górze nie da, bo sprężyna siedzi w gumowym mocowaniu kolumny). Tylko przez to, że sprężyna ma węższe zwoje na dole, da się tam złapać tylko jedną z tych dwóch "łapek" z obrazka. Nie wiem na ile pasami transportowymi da się ścisnąć twardsze sprężyny, wg mnie nie będzie to łatwe. Co innego seria, te są dość miękkie.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8334
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-16, 12:30

Foo, ja tam takimi ściągałem :] Tylko trzeba dobrać ściągacz do sprężyny - średnica. Ogólnie dają radę.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
foo
fanatyk nissana
Posty: 1754
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2015-03-16, 13:20

Kochani, ale mnie tego nie musicie tłumaczyć ;) ja mam do tego stacjonarkę. Proponowanie laikowi który pyta o śrubki, takich krótkich ściągaczy do konkretnie przednich sprężyn w P11 to śmierdzi wypadkiem, a skaczącej sprężyny po garażu obstawiam, że żaden z was nie widział z jaką siłą macie do czynienia. Ja niestety miałem tą wątpliwą przyjemność zobaczyć jak śruba ściągacza oddała przy łbie - nie powiem, było to jedno z lepszych adrenalinogennych doznań ever :roll: a widok w posadzce betonowej i suficie dwucentymetrowych dziur - bezcenne.

Propozycja Ad@musa jest wg. mnie najlepszą, bo przynajmniej mechanior gunem dokręci poduszki, a nie później przyjeżdża jeden z drugim autem i coś mu klupie i widzisz druciarzy jak płaskim kluczem w zagłębieniu poduszki profi zjechana nakrętka, a trzpień amora okrągły od kleszczy ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”