Obniżenie zawieszenia
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
co do sprężyn odesłane na mój koszt, jutro dzwonie do kolesia i zwrot hajsu ma być, zadzwonię jutro do samego mts'a i zapytam o wymiary, jeżeli podadzą takie jak moje springi to zamówię cały komplet jeszcze raz, ale już od samego producenta
co do nr sprężyn to już ich nie mam, ale z tego co pamiętam był tylko napis firmowy i chyba data " 08/13"
co do nr sprężyn to już ich nie mam, ale z tego co pamiętam był tylko napis firmowy i chyba data " 08/13"
Jako że mam u siebie zamontowane sprężyny H&R-35mm a samochód nadal stoi jak koza(Co prawda i tak dużo niżej niż na OEM'owych sprężynach) i po prostu kłuje to troszkę w oczy . Na zawias gwintowany jak na razie mnie nie stać więc trzeba szukać innego rozwiązania . Foo przerabiał w byłym suniaczu Spokojnego górne mocowania amortyzatorów tak ze samochód dodatkowo siadał na glebie o daną wartość . Niestety nie wiem na czym ten patent polega więc szukamy dalej .
Opcja nr. 2
Zaznaczony na zdjęciu element stoczyć do średnicy Górnego gwintu amortyzatora i go nagwintować i o taką wartość jaką powiększymy górny gwint samochód powinien niżej siąść , right ?
Tylko czy wtedy będą zachowane wszystkie normalne właściwości amortyzatora ?
Co sądzicie o taki rozwiązaniu ?
Mój samochód fajnie się prowadzi , jest dużo twardszy i niższy o ponad 40mm od serii , ale jednak prześwit mocno kłuje w oczy ...
Seria
Obecnie z H&R -35mm
Tak jak pisałem samochód w porównaniu do serii i tak siadł ponad 40mm ale ...
Jeszcze taka fotka (Przód OEM sprężyny , tył H&R'y)
Może macie jakieś pomysły ?
Opcja nr. 2
Zaznaczony na zdjęciu element stoczyć do średnicy Górnego gwintu amortyzatora i go nagwintować i o taką wartość jaką powiększymy górny gwint samochód powinien niżej siąść , right ?
Tylko czy wtedy będą zachowane wszystkie normalne właściwości amortyzatora ?
Co sądzicie o taki rozwiązaniu ?
Mój samochód fajnie się prowadzi , jest dużo twardszy i niższy o ponad 40mm od serii , ale jednak prześwit mocno kłuje w oczy ...
Seria
Obecnie z H&R -35mm
Tak jak pisałem samochód w porównaniu do serii i tak siadł ponad 40mm ale ...
Jeszcze taka fotka (Przód OEM sprężyny , tył H&R'y)
Może macie jakieś pomysły ?
SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
tak, to zółte tylko na początek je zdejmij zobacz jak będzie, jeśli będzie niżej znaczy że bałwanki blokują. A przede wszystkim zdejmij sprężyny z amorów, zamontuj same amory (bez sprężyn) np. przednie 2 zobacz czy wtedy usiądzie, bo może być tak, że sprężyny masz twarde. Wtedy to podtoczenie, z Twojego posta będzie (tak mi się wydaje jedynym rozwiązaniem) Będzie twardziej, ale niżej bo sprężyny bardziej się ścisną.
I niech mnie ktoś poprawi jak jestem w błędzie, co by sobie chłopak roboty nie potrzebnie nie dołożył
[ Dodano: 2013-06-12, 07:28 ]
Albo najprościej złóż większe kółka do sety i będzie gitara
I niech mnie ktoś poprawi jak jestem w błędzie, co by sobie chłopak roboty nie potrzebnie nie dołożył
[ Dodano: 2013-06-12, 07:28 ]
Albo najprościej złóż większe kółka do sety i będzie gitara
Zobacz u mnie w temacie primery zdjecia na HR -40 tez jest jeszcze przeswit, bez skrecenia gwinta na maxa nie, posadzisz nissanka nizej,
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Te bałwanki to są odboje, zabezpieczają amor przed przekroczeniem zakresu pracy. Jakby auto jeździło na odbojach to nie byłoby w ogóle amortyzacji (sprężyny musiałyby być mega krótkie i obstawiam, że byłoby to czuć w trakcie jazdy). Przy dużym obniżaniu rzeczywiście się je skraca, żeby zlikwidować "dobijanie" zawieszenia, żeby amor miał miejsce na pracę.
Pomysł ze skróceniem i nagwintowaniem pręta amora rzeczywiście spowoduje obniżenie zawieszenia (akurat ostatnio znajomy mechanik pokazywał mi ten patent na swoim audi). Tylko wtedy odboje też do skrócenia, żeby zawieszenie nie dobijało na nierównościach.
Pomysł ze skróceniem i nagwintowaniem pręta amora rzeczywiście spowoduje obniżenie zawieszenia (akurat ostatnio znajomy mechanik pokazywał mi ten patent na swoim audi). Tylko wtedy odboje też do skrócenia, żeby zawieszenie nie dobijało na nierównościach.
pozdr. Kamil
Panowie, co wy piszecie? Jakie podtacznie? Jakie gwintowanie?
Za to czy auto "siedzi" niżej czy wyżej odpowiedzialne są sprężyny. I jeżeli chcemy jeszcze bardziej obniżyć auto to trzeba coś kombinować ze sprężynami lub z ich mocowaniami.
Patent z podtoczeniem pręta sprawi tylko to że napięcie wstępne sprężyny będzie większe i jak postawimy auto na kołach to będzie to samo. Zmieni się tylko to że trzeba będzie mniej lewarkiem kręcić żeby podnieść auto.
Za to czy auto "siedzi" niżej czy wyżej odpowiedzialne są sprężyny. I jeżeli chcemy jeszcze bardziej obniżyć auto to trzeba coś kombinować ze sprężynami lub z ich mocowaniami.
Patent z podtoczeniem pręta sprawi tylko to że napięcie wstępne sprężyny będzie większe i jak postawimy auto na kołach to będzie to samo. Zmieni się tylko to że trzeba będzie mniej lewarkiem kręcić żeby podnieść auto.
czyli po prostu najlepiej zainwestować w gwint , dziwne że od spreżyn -40 oczekuje się że posadzą autko -70 ,
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Pawel18PL MTS+załadowany cały bagaj więc pare kilo różnicy jest
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Puchacz, odbywa się to z wielką ostrożnością, żeby tylko sprężyna nie wyskoczyła ze ściągaczy. Ja widziałem wyskakującą sprężynę ze ściągacza - nie chce więcej. Każda wymiana sprężyn to z duszą na ramieniu. Jak masz ściągacz do sprężyn hydrauliczny to dużo pewniej to się wykonuje.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
3-4pasy transportowe 25mm i na lajcie przód wymieniasz, tylna sprężyna jest praktycznie cała tej samej średnicy więc nie powinna wyskoczyć ze ścisku aczkolwiek pasem można potraktować
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
W przypadku przodu :
"producent zaleca aby śruba i nakrętka mocowania kolumny do wysięgnika, nakrętka mocowania wysięgnika do górnego wahacza oraz nakrętki mocowania kolumny zawieszenia i podkładkę górnego mocowania wymienić na nowe"
w przypadku tyłu :
"do montażu użyć nowych części : nakrętki górnego i dolnego mocowania kolumny resorującej, podkładki górnego mocowania kolumny resorującej i łącznika stabilizatora"
bawić się w takie rzeczy czy złożyć na tych samych śrubkach ?
"producent zaleca aby śruba i nakrętka mocowania kolumny do wysięgnika, nakrętka mocowania wysięgnika do górnego wahacza oraz nakrętki mocowania kolumny zawieszenia i podkładkę górnego mocowania wymienić na nowe"
w przypadku tyłu :
"do montażu użyć nowych części : nakrętki górnego i dolnego mocowania kolumny resorującej, podkładki górnego mocowania kolumny resorującej i łącznika stabilizatora"
bawić się w takie rzeczy czy złożyć na tych samych śrubkach ?
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
Albo te same, albo kupujesz nowe nakrętki samohamujące - te z wkładką z poliamidu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ja takimi wymieniałem w P11 (nawet dwa razy bo amorki zmieniałem osobno) nie łapałem na górnych zwojach, ale gdzieś o jeden zwój niżej, dało rady (i tak się na samej górze nie da, bo sprężyna siedzi w gumowym mocowaniu kolumny). Tylko przez to, że sprężyna ma węższe zwoje na dole, da się tam złapać tylko jedną z tych dwóch "łapek" z obrazka. Nie wiem na ile pasami transportowymi da się ścisnąć twardsze sprężyny, wg mnie nie będzie to łatwe. Co innego seria, te są dość miękkie.
pozdr. Kamil
Foo, ja tam takimi ściągałem Tylko trzeba dobrać ściągacz do sprężyny - średnica. Ogólnie dają radę.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Kochani, ale mnie tego nie musicie tłumaczyć ja mam do tego stacjonarkę. Proponowanie laikowi który pyta o śrubki, takich krótkich ściągaczy do konkretnie przednich sprężyn w P11 to śmierdzi wypadkiem, a skaczącej sprężyny po garażu obstawiam, że żaden z was nie widział z jaką siłą macie do czynienia. Ja niestety miałem tą wątpliwą przyjemność zobaczyć jak śruba ściągacza oddała przy łbie - nie powiem, było to jedno z lepszych adrenalinogennych doznań ever a widok w posadzce betonowej i suficie dwucentymetrowych dziur - bezcenne.
Propozycja Ad@musa jest wg. mnie najlepszą, bo przynajmniej mechanior gunem dokręci poduszki, a nie później przyjeżdża jeden z drugim autem i coś mu klupie i widzisz druciarzy jak płaskim kluczem w zagłębieniu poduszki profi zjechana nakrętka, a trzpień amora okrągły od kleszczy
Propozycja Ad@musa jest wg. mnie najlepszą, bo przynajmniej mechanior gunem dokręci poduszki, a nie później przyjeżdża jeden z drugim autem i coś mu klupie i widzisz druciarzy jak płaskim kluczem w zagłębieniu poduszki profi zjechana nakrętka, a trzpień amora okrągły od kleszczy