Obniżenie zawieszenia
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Sęk w tym, żeby tak umieścić tuleje, co by była nieruchomo. Mam przyjaciela w Olsztynie mazurskim, który amatorsko bawi się w sportach motorowych, od rajdów po rallycross, oni generalnie nie bawią się w takie bzdety, tylko pełne oryginalne gwinty, ciężko jednak czasem z takim pod konkretny samochód. Tu z pomocą właśnie przyszedł taki zestaw, wkładali to do MR2 pierwszej generacji, jak takie zestawy jeszcze były mało dostępne w polsce.
Do rzeczy: Jego zdaniem, jest to w sumie część normalnego zawieszenia gwintowanego, brakuje tylko regulacji amortyzatorem. I właśnie jeżeli się dobrze zamontuje tą tuleję nagwintowaną (oni ją przyspawali do amortyzatora) i nie przesadza się z regulacją, bo właśnie zbyt mocne ściśnięcie, nie dość że powoduje utratę resorowania przez sprężynę, to właśnie jest efekt jak wspomniał Czajnik, spring lata luźno na amortyzatorze co w skrajnych przypadkach powoduje nieprawidłowe osadzenie się sprężyny. Kolejną modyfikacją była wymiana sprężyn, bo oryginalne z zestawu nie spełniały oczekiwań, wtedy też sami doszli do wniosku, że lepiej było samemu wykonać taki zestawik. Dziś już się nie bawią w takie kity, bo dostępność gwintu jest niemal do każdego samochodu, a dla nich cena to drugorzędny parametr.
Jednakże, w jego opinii i jego kolegów z ekipy, na ulicę taki secik jest jak najbardziej godny uwagi, problem w tym tylko by odpowiednio dopasować sprężynę, żeby samochód prowadził się lepiej niż na seryjnym zestawie i do tego dawał regulację.
Wybaczcie za esej, pozdrawiam.
Do rzeczy: Jego zdaniem, jest to w sumie część normalnego zawieszenia gwintowanego, brakuje tylko regulacji amortyzatorem. I właśnie jeżeli się dobrze zamontuje tą tuleję nagwintowaną (oni ją przyspawali do amortyzatora) i nie przesadza się z regulacją, bo właśnie zbyt mocne ściśnięcie, nie dość że powoduje utratę resorowania przez sprężynę, to właśnie jest efekt jak wspomniał Czajnik, spring lata luźno na amortyzatorze co w skrajnych przypadkach powoduje nieprawidłowe osadzenie się sprężyny. Kolejną modyfikacją była wymiana sprężyn, bo oryginalne z zestawu nie spełniały oczekiwań, wtedy też sami doszli do wniosku, że lepiej było samemu wykonać taki zestawik. Dziś już się nie bawią w takie kity, bo dostępność gwintu jest niemal do każdego samochodu, a dla nich cena to drugorzędny parametr.
Jednakże, w jego opinii i jego kolegów z ekipy, na ulicę taki secik jest jak najbardziej godny uwagi, problem w tym tylko by odpowiednio dopasować sprężynę, żeby samochód prowadził się lepiej niż na seryjnym zestawie i do tego dawał regulację.
Wybaczcie za esej, pozdrawiam.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
-
czajnik
Ja nie, skoro mam gwint na wkładach Bilsteina z regulacja kąta:)DubSon pisze:czajnik, wiem.
Używałbyś czegoś takiego?
http://allegro.pl/uniwersalne-sprezyny- ... 70521.html
- Hahkuh
- fanatyk nissana
- Posty: 2020
- Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
- Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
- Kontakt:
...chyba wiem o kim mówiszArias pisze:Mam przyjaciela w Olsztynie mazurskim, który amatorsko bawi się w sportach motorowych
-=MY GREEN HORNET=-
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
To rozwiązanie nosi nazwę coilovers na zachodzie jest to bardzo popularne.
jestem w stanie w przyzwoitej kasie ściągnąć takei coś dopasowane do konkretnego wozu, bo jak wiemy uniwersalne - jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego...
Z gwintem nie można porównywać, ale fajna sprawa dla kogoś kto chce mieć wpływ na wysokość swojego zawiasu ceny od 550-1500 komplet zależy od firmy
jestem w stanie w przyzwoitej kasie ściągnąć takei coś dopasowane do konkretnego wozu, bo jak wiemy uniwersalne - jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego...
Z gwintem nie można porównywać, ale fajna sprawa dla kogoś kto chce mieć wpływ na wysokość swojego zawiasu ceny od 550-1500 komplet zależy od firmy
Project: Midnight puprle Twin Turbo Z32 EU
Daily: Black g35 sedan US
Family car: Black Z50 EU
Daily: Black g35 sedan US
Family car: Black Z50 EU
-
czajnik
-
czajnik
-
czajnik
Wiem o co chodzi, tylko czy szlifując nie osłabię sprężyny
Po drugie coilovery, czy to firmówki, czy uniwersalne, mają sprężynę nieszlifowaną i jakoś to działa, chodi mi tylko, czy ściśnięty seryjny spring z GT będzie dobrze resorował
Po drugie coilovery, czy to firmówki, czy uniwersalne, mają sprężynę nieszlifowaną i jakoś to działa, chodi mi tylko, czy ściśnięty seryjny spring z GT będzie dobrze resorował
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Pisz do Dodo on ma namiarMandhorm pisze:hmmm ale z tego co widzę to nie ta półka cenowa jak MTS'yBoro1989 pisze:u mnie w temacie możesz zobaczyć jak siedzi prima na H&R -40 , w sumie nie wiem jakie są odczucia odnośnie jazdy bo jeszcze po wymianie sprężyn prima mi nie odpaliłaale to co jeździłem na lince to jest kozak, a do tego dojeżdzam do pracy codziennie po 60 km w 5 osób.. ale myślę że będzie git
![]()
skąd te domysły? znam ludzi ktorzy je mieliSID pisze:raczej kiepska firmaMandhorm pisze: MTS TECHNIK
a czy ktoś ma doświadczenie z jakąś firmą która robi sprężyny na zamówienie z Poznania czy inna PEWNĄ i godną polecenia i wtedy wszystko załatwiane kurierem?
There are no impossible things to do . There're only things which need more time. 
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0
dzisiaj po 2 tyg walki z primerą aby zagadała do mnie w końcu mogę opisać wrażenia odnośnie H&R w P11 , jest po prostu mega twardo, w końcu zniknęło wrażenie "pływania", ale nie są to sprężyny dla kogoś kto szuka komfortu, przy tych springach i pewnie jak innych obniżających traci się komfort, ale po zakrętach super się jeździ 
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Na polskich drogach i tak nie ma komfortu, także strata chyba niezbyt duża...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Boro1989, mega twardo mówisz
u mnie jest dopiero mega twardo
czasami mam wrażenie że zamiast amortyzatorów jakieś kątowniki mam włożone 
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
-
czajnik
Wie ktoś może jakie jest bezpieczne obniżenie zawieszenia w Primerze żeby oryginalny amortyzator pracował normalnie?Tzn. bez dobijania.Myślę o ściśnięciu oryginalnych sprężyn u kowala i nie wiem na ile mogę sobie pozwolić.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
ale tyle obniżają przód, tył to jest raptem parę mm ,
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
dzieki SIDSID pisze:Pisz do Dodo on ma namiarMandhorm pisze:hmmm ale z tego co widzę to nie ta półka cenowa jak MTS'yBoro1989 pisze:u mnie w temacie możesz zobaczyć jak siedzi prima na H&R -40 , w sumie nie wiem jakie są odczucia odnośnie jazdy bo jeszcze po wymianie sprężyn prima mi nie odpaliłaale to co jeździłem na lince to jest kozak, a do tego dojeżdzam do pracy codziennie po 60 km w 5 osób.. ale myślę że będzie git
![]()
skąd te domysły? znam ludzi ktorzy je mieliSID pisze:raczej kiepska firmaMandhorm pisze: MTS TECHNIK
a czy ktoś ma doświadczenie z jakąś firmą która robi sprężyny na zamówienie z Poznania czy inna PEWNĄ i godną polecenia i wtedy wszystko załatwiane kurierem?
MTS'y 40/40 zamówiłem i przyszły, dziś był czas na montaż i się strasznie wk.....
stara sprężyna

nowa

różnica w średnicy jakieś 2-3cm
liczba zwojów w serwisówce (rysunek) przód 9,tył 5- zgadza się tyle mam na starej sprężynie z przodu i tyłu, czyli mam standardowe zawieszenie w mojej p10 ponieważ jak na mój gust mam już dość twardo i zastanawiało mnie to czy przypadkiem wcześniejszy właściciel z zawiechą czegoś nie pomodził, ale wychodzi na to, że nie... Miałem też sporo wątpliwości właśnie czy przypadkiem u mnie coś nie odbiega od stanardu, bo jednak nie ja pierwszy do p10 zamawiałem MTS'y, ale cóż, szkoda tylko, że akurat w mojej paczuszce się pomylili i trzeba było wszystko na nowo składać....
no bo mi chyba nie powiecie, że to ma tak leżeć (jak na drugim foto)
-
czajnik
czajnik, przeca pisze ze te springi co mu przyszło to z p11 i są do stożka a powinien miec do p10 walcowate 
nie zaleznie czy przód czy tył sprężyn sie nie podmieni, z p10 do p11 niet z p11 do p10 niet
nie zaleznie czy przód czy tył sprężyn sie nie podmieni, z p10 do p11 niet z p11 do p10 niet
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
w serwisówce przód jest stożkowaty, tył walcowaty
ja dostałem 4 walce po parze o różnej długości
czyli w p11 albo wszędzie jest walec, albo już całkiem namieszali i nie te springi mi wysłali
żeby było zabawniej to na opakowaniu tył-walec,przód stożek + fotka z aukcji


paczuszka

no i dla porównania średnic
16cm w p10 na tyle

to co dostałem ma 13 cm ( trochę krzywo fotka wyszła)

sprawa chyba wyjaśniona - przynajmniej z tym że złe dostałem
ja dostałem 4 walce po parze o różnej długości
czyli w p11 albo wszędzie jest walec, albo już całkiem namieszali i nie te springi mi wysłali
żeby było zabawniej to na opakowaniu tył-walec,przód stożek + fotka z aukcji

paczuszka

no i dla porównania średnic
16cm w p10 na tyle

to co dostałem ma 13 cm ( trochę krzywo fotka wyszła)

sprawa chyba wyjaśniona - przynajmniej z tym że złe dostałem
może być 
ale foto z aukcji dla mtsów dla hond np. jest inne hehe
przynajmniej w innym ułożeniu
EDYCJA
już wiem Panowie do czego dostałem spręzyny na 99% (nie zaryzykuje i 1% zostawię na niespodziankę- oby żadnej nie było
)
na pudełku jest kod MTSXNIO54, wszedlem na strone mts i wg. ich "katalogu" te sprężyny pasują do CYTUJĘ :
Numer katalogowyMTSXNI054
MarkaNISSAN
ModelPrimera Sedan / Liftback P10
Przeznaczenie2.0D (bez Kombi)
Rocznik09/90-08/96
TypP10
CENA 319zł gdzie jakoś kilka zł więcej zapłaciłem z przesyłką. Zatem powinny przyjść do mnie:
Numer katalogowyMTSXNI053
MarkaNISSAN
ModelPrimera Sedan / Liftback P10
Przeznaczenie2.0 (bez Kombi)
Rocznik09/90-08/96
TypP10
za 415zł, ciekaw jestem jaką bajeczkę będzie chciał mi wcisnąć sprzedawca z alledrogo, oczywiście odesłanie przesyłki na mój koszt będzie...jedna mała literka "D" w aukcji której zabrakło, a będzie się użerania co nie miara jak znam życie.
Czyli Vixo trafiłeś
ale foto z aukcji dla mtsów dla hond np. jest inne hehe
przynajmniej w innym ułożeniu
EDYCJA
już wiem Panowie do czego dostałem spręzyny na 99% (nie zaryzykuje i 1% zostawię na niespodziankę- oby żadnej nie było
na pudełku jest kod MTSXNIO54, wszedlem na strone mts i wg. ich "katalogu" te sprężyny pasują do CYTUJĘ :
Numer katalogowyMTSXNI054
MarkaNISSAN
ModelPrimera Sedan / Liftback P10
Przeznaczenie2.0D (bez Kombi)
Rocznik09/90-08/96
TypP10
CENA 319zł gdzie jakoś kilka zł więcej zapłaciłem z przesyłką. Zatem powinny przyjść do mnie:
Numer katalogowyMTSXNI053
MarkaNISSAN
ModelPrimera Sedan / Liftback P10
Przeznaczenie2.0 (bez Kombi)
Rocznik09/90-08/96
TypP10
za 415zł, ciekaw jestem jaką bajeczkę będzie chciał mi wcisnąć sprzedawca z alledrogo, oczywiście odesłanie przesyłki na mój koszt będzie...jedna mała literka "D" w aukcji której zabrakło, a będzie się użerania co nie miara jak znam życie.
Czyli Vixo trafiłeś
