Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Jakie sportowe sprężyny do Sunny GTI?

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Kubcia
wiem o czym pisze
Posty: 56
Rejestracja: 2009-12-16, 23:06
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Kubcia » 2010-02-23, 21:12

Moim zdaniem tez siadł w sam raz :) niżej gdy by siadł to by bylo za bardzo i nie bylo by to praktyczne :) sprezyny razem z nowymi amorkami, nie wiem jak się by mialy do seryjnych amorkow. pozdr.. a kolor bardzo ladny :D

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-02-28, 16:00

Złożyłem zawias. Jest twardo, bardziej niż się spodziewałem. Miałem okazje jeździć na progresywnych Weitecach w 100NX i tamte były sporo miększe niż te MTSy. Zastanawiam się czy nie stoi teraz na odbojach i będę to musiał sprawdzić. Nie czuć charakterystyki progresywnej ale to dobrze. Wóz przysiadł według mnie ok. 40-50mm względem serii z przodu i ok. 30-40 z tyłu. Fotki wrzucam w swój temat. Wysokich garbów nie łapie ale z przodu pod zderzakiem jest mało miejsca (krawężniki wszystkie moje). Charakterystyka zawieszenia jest w miarę dobra ale mam wrażenie, że przydał by się jeszcze twardszy amorek. Na naszych drogach, przy wysokich prędkościach dość mocno skacze.

[ Dodano: 2010-02-28, 16:15 ]
Sunny na sprężynach MTS
Obrazek

lepszego na razie nie mam
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
hansior
doświadczony forumowicz
Posty: 202
Rejestracja: 2009-12-15, 00:24
Lokalizacja: Poręba k. Zawiercia

Post autor: hansior » 2010-03-01, 23:09

Ładnie usiadł na tych springach ;-). A masz może dokładniejsze foto autka przed zabiegiem?
Już zauważyłem link w podpisie :-P. Dużo się połozył bo widzę na serii nisko nie siedział :mrgreen:. Aż strach pomysleć jakby to u mnie leżało :-)
CENTO & NYSKA
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio

lipass
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2009-12-09, 15:57
Lokalizacja: WK

Post autor: lipass » 2010-03-01, 23:26

dobrze jest ;-) jak wrażenia z jazd? dobrze że doszedłeś do ładu z oznaczeniami bo... ja nie dałem rady :-?

Awatar użytkownika
hansior
doświadczony forumowicz
Posty: 202
Rejestracja: 2009-12-15, 00:24
Lokalizacja: Poręba k. Zawiercia

Post autor: hansior » 2010-03-01, 23:29

lipass pisze:dobrze jest ;-) jak wrażenia z jazd? dobrze że doszedłeś do ładu z oznaczeniami bo... ja nie dałem rady :-?
O jakich oznaczeniach piszesz? :->
CENTO & NYSKA
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio

lipass
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2009-12-09, 15:57
Lokalizacja: WK

Post autor: lipass » 2010-03-01, 23:51

hansior pisze:O jakich oznaczeniach piszesz?
na sprężynach ;-)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-03-02, 20:46

No właśnie sprzedający nie wiedział które są przednie a które tylne :D Zadzwoniłem do MTS i tam mi powiedzieli. 100112 tył; 100163 przód. W zasadzie przód i tył dość znacznie różnią się długością ale w tanich wynalazkach różne rzeczy się zdarzają ;)

hansior, u Ciebie leżał by praktycznie tak samo.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
hansior
doświadczony forumowicz
Posty: 202
Rejestracja: 2009-12-15, 00:24
Lokalizacja: Poręba k. Zawiercia

Post autor: hansior » 2010-03-03, 00:00

To to nie jest pakowane kompletami? :-> . Dziwne trochę...ja jak fk kupowałem to były ładnie w pudełku kompletem zapakowane :-P.
U mnie problem jest taki że mam już jednego niskopodłogowca w domu (ostatnio na śniegu brat zawiesił się podłogą na lekko wystającej studzience :evil: ), a suniacz jest autem do pracy itp. Chce go lekko posadzić i utwardzić ale nie aż tak żebym musiał zwracać uwagę na kazdy próg itp :mrgreen:
CENTO & NYSKA
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio

lipass
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2009-12-09, 15:57
Lokalizacja: WK

Post autor: lipass » 2010-03-03, 00:04

hansior pisze:To to nie jest pakowane kompletami?
jest, ale na sprężynach nie ma oznaczeń przód/tył (VA/HA) tylko cyfry

SnepooN
stały bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 2009-12-10, 12:43
Lokalizacja: LbN

Post autor: SnepooN » 2010-03-09, 16:07

Postanowiłem usztywnić swojego sunniacza i jako laik w tych tematach mam pytanie do Was :


Do wyboru mam springi H&R oraz MTS... H&R wychodzą o jakies 200zl drożej... i tutaj pytanie jakie mogą być realne różnice w jeździe na podanych springach. Będę zakładał je na seryjne amory i wiem ze w przypadku H&R wytrzymają to na pewno ale MTS kładzie przód dużo niżej i nie wiem czy ori amory to wytrzymają? I na których zachowam więcej komfortu bo po zimie drogi w lublinie są w tragicznym stanie :-/ :-/??

lipass
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2009-12-09, 15:57
Lokalizacja: WK

Post autor: lipass » 2010-03-09, 16:30

SnepooN, ja się jedynie spotykałem z przypadkami, że MTS obniża mniej niż jest w katalogu

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2010-12-21, 18:38

Odgrzeje kotleta :-P
W moim składziku klamotów leżą sprężyny z Sunnego GTI-R i teraz moje pytanie czy są one twardsze i trochę obniżą mojego słonecznika czy będzie odwrotny efekt jako że gti-r waży ~1200 a moj 5d HB 1000+
Jeżeli ma to jakieś znaczenie to są srebrne i mają jakieś nalepki ale nie mogę z nich nic odczytać.(chyba fabryka)
Ktoś coś wie na ten temat.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-12-21, 18:56

ja założyłem do gti-r od sedana to stał jak na szczudłach potem wsadziłem od gti obniżane i jest ok
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2011-05-27, 23:45

A ja spytam przy okazji- używał ktoś FK Automotive obniżające? Bo zastanawiam się albo nad nimi, albo MTSy, do seryjnych amortyzatorów póki co.

EDIT:


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Hej, mam taki mały problem, wytargałem sprężynę z Sunny GTI z mcphersona (przód) i w porównaniu do MTS jest BARDZO długa ;/
Macie może pomysł, o co biega? Bo te MTSy są okej raczej, czyli że ktoś wsadził takiego dużego springa na przód?!



Jutro będę rozbierał innego mcphersona z 1,4, zobaczę co tam wyjdzie, ale troszkę się przeraziłem taką długą sprężyną.

Może ktoś ma na wierzchu sprężynę z GTI albo wie jaką powinna mieć wysokość?

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-05-27, 23:52

ale weź pod uwagę że zupełnie inna jest ich twardość. Seryjne są bardziej elastyczne, za to sportowe niewiele już się obniżą z tych wymiarów które masz na zdjęciu. Brałeś to pod uwagę?
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2011-05-28, 00:03

No w sumie o twardości nie myślałem... ;)
Ale na przykład tylna MTSa i seria różnią się właśnie o te 3 cm ;)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

No nic, jutro wybadam jak ten spring z 1,4 będzie wyglądał ;)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-05-28, 00:13

Jarzyn pisze:Ale na przykład tylna MTSa i seria różnią się właśnie o te 3 cm ;)
i tu kolejna odpowiedź na Twoje pytanie, tył jest lżejszy i nie potrzebuje takiej różnicy w wysokości by się opuścić ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2011-05-31, 13:50

Okej, dzięki Mac

Teraz mam kolejną zagwózdkę...

Jak zamontować te sprężyny, czy gęste zwoje na dole, czy na górze?

Piszą ludzie, że gęste na górze, żeby zmniejszyć masę nieresorowaną..

Bodek zaś założył z gęstymi na dole i podobno dystrubutor tak zaleca.

Zgodnie z napisami jak bym chciał, to z przodu byłyby gęste zwoje u góry, a z tyłu gęste na dole.

Sam już nie wiem..


EDIT

No i jest zonk ;/

Dzwoniłem do dystrybutora/producenta (http://www.mts-technik.pl/pl/index.php) i jakiś koleś mi powiedział, że przednie mają iść tak, jak są na nich napisy, czyli gęstymi zwojami do góry..
A z tyłem mi nie potrafił powiedzieć, bo nie mają takich na magazynie akurat... ?!?
A z tego, co pisał Bodek wynika, że dystrybutor mu zalecił gęstymi zwojami do dołu?!

Ja tego nie ogarniam, to jest jakaś porażka z tą "firmą".

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-05-31, 16:14

gęste od góry
Dark Shadow

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-03-14, 23:17

Założyłem Eibachy <idiota> auto siadło hardcorowo bo przód -45mm tył -60 mm z miarka w reku, od środka błotnika do gleby. było tak P 63cm T 64,5 cm

Obrazek
a teraz jest P 59cm T 58cm i jest kicha bo tył siedzi niżej niż przód :-/ jutro zrobię lepszą fotke i wypierd... butle od LPG bo i tak nie używam

Obrazek Obrazek

a tu różnica lewa tył jakaś tam, prawa eibach,
Obrazek

Update butla wyleciała (ale ta cholera ważyła, chyba gaz w niej jeszcze był :roll: ) i auto poszło 12 mm w górę czyli jest teraz po ok 59 cm, ciekawe kiedy tylne amorki(jakieś tanie olejówki) odmówią współparacy :lol:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-03-16, 18:32 przez ciapek, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2012-03-15, 00:14

Gdzie i za ile kupiłeś? Może być PW.
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-03-15, 08:42

Ali-En pisze:Gdzie i za ile kupiłeś? Może być PW.
Cyba yapko sprzedawał springi Eibacha do gti.
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2013-06-16, 23:47

To jak to jest już z tymi zwojami? Bo niektórzy piszą że do góry, niektórzy że do dołu. Gdzie indziej przeczytałem że nie ma znaczenia.
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-06-17, 09:41

W Eibach-u do P11 progresywnym (na tyle) gęste zwoje mają być na górze.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-06-17, 14:59

Ja zakładałem swoje H&R'y w b13 progresem do góry ;)
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2013-06-17, 21:42

Łatwo to sprawdzić biorąc sprężynkę z długopisu w dwa palce ;)

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2013-06-17, 21:46

U mnie wszystkie sprężynki od długopisu mają na dole i na górze gęstsze zwoje ;)
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2013-06-17, 22:00

Chodziło mi raczej o to ,że część sprężyny o rzadszych zwojach zaczyna zgniatać się wcześniej niż ta gęstsza. Więc sposób założenia nie wpływa na sposób jej działania.

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2013-06-17, 22:25

podj pisze:Chodziło mi raczej o to ,że część sprężyny o rzadszych zwojach zaczyna zgniatać się wcześniej niż ta gęstsza.
Raczej na odwrót...

Generalnie zasadą jest, że zakłada się sprężynę tak, by móc przeczytać oznaczenia producenta normalnie, a nie do góry nogami i tam jest dół.

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2013-06-17, 22:45

No to będzie ciężkie po wypiaskowaniu i pomalowaniu ;)
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”