[X-trail I] X-trail 2.2 dci ciężko zapala i szarpie....
-
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-10-30, 15:40
- Lokalizacja: Lublin
[X-trail I] X-trail 2.2 dci ciężko zapala i szarpie....
Witam
Mam problem z moim Xem T30 który od pewnego czasu ciężko zaczął zapalać (po dłuższym postoju) tzn na początku trzeba było długo kręcić rozrusznikiem lub dzielić na 2 razy zapalał po ok 10 sek ale palił....oczywiście będąc elektrykiem nie omieszkałem sprawdzić wszystkich czujników, temperatury silnika, temperatury paliwa, położenia wału, położenia wałków rozrządu, rezystancji wtrysków, ciągłości przewodów czujników do ECM...i wszystko na sucho jest ok , zgodnie z dokumentacją...Po pewnym czasie ok tygodnia problem pojawił się już nie tylko z paleniem (już po ok 4 razach) ale również z "szarpaniem" na zimnym silniku po ok 3 min (jak silnik się nagrzeje) wszystko powraca do normy. Dodam że w czasie szarpania po dodaniu gazu silnik nie ma mocy obroty skaczą (dość rytmicznie przy stałym dodaniu gazu). Niestety tan model nie posiada OBDII więc nie ma możliwości zdiagnozowania podczas pracy silnika...Proszę o pomoc , może ktoś miał podobny problem z nissanem 2.2 dci
Mam problem z moim Xem T30 który od pewnego czasu ciężko zaczął zapalać (po dłuższym postoju) tzn na początku trzeba było długo kręcić rozrusznikiem lub dzielić na 2 razy zapalał po ok 10 sek ale palił....oczywiście będąc elektrykiem nie omieszkałem sprawdzić wszystkich czujników, temperatury silnika, temperatury paliwa, położenia wału, położenia wałków rozrządu, rezystancji wtrysków, ciągłości przewodów czujników do ECM...i wszystko na sucho jest ok , zgodnie z dokumentacją...Po pewnym czasie ok tygodnia problem pojawił się już nie tylko z paleniem (już po ok 4 razach) ale również z "szarpaniem" na zimnym silniku po ok 3 min (jak silnik się nagrzeje) wszystko powraca do normy. Dodam że w czasie szarpania po dodaniu gazu silnik nie ma mocy obroty skaczą (dość rytmicznie przy stałym dodaniu gazu). Niestety tan model nie posiada OBDII więc nie ma możliwości zdiagnozowania podczas pracy silnika...Proszę o pomoc , może ktoś miał podobny problem z nissanem 2.2 dci
azorek, a co mają świece żarowe do pracy już odpalonego silnika ?
Podejrzewam ze może być problem z pompą paliwa lub po prostu paliwo kiepskiej jakości.
Podejrzewam ze może być problem z pompą paliwa lub po prostu paliwo kiepskiej jakości.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
-
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-10-30, 15:40
- Lokalizacja: Lublin
-
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-10-30, 15:40
- Lokalizacja: Lublin
-
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-10-30, 15:40
- Lokalizacja: Lublin
Dzisiaj sprawdziłem świece dokładnie i wszystkie grzeją w układzie, przekaźnik oczywiście też....
[ Dodano: 2010-11-07, 09:17 ]
Swiece sprawdziłem na pewno są OK , nissanik był w ASO niestety wszystko nawet na zimnym okazało się w porządku. Wymieniłem na wszelki wypadek filtr paliwa ale nadal to samo... podejrzenie padło na zawór SCV na pompie... takie same są w toyocie d4d czy ktoś może wie jak sprawdzić zawory SCV Jest czerwony i zielony który i jak zdiagnozować?? Może BIGELEKTRON coś pomoże
[ Dodano: 2010-12-18, 16:43 ]
Pojeździłem po serwisach w lublinie i niestety nic nie stwierdzili w AUTONISS podłączyli kompa i stwierdzili że paliwo kiepskie... (informatycy tylko komputer potrafią podłączyć i co im wyskoczy na kompie to powiedzą, średnio inteligentna małpa też to potrafi) i jeszcze 200PLN skasowali...w innym serwisie (całkiem porządnie podeszli do rzeczy) posprawdzali wiele elementów np. czujniki, wtryski oczywiście, elektrykę, wymienili nawet zaworki na pompie ten czerwony i zielony, podgrzewali pompę paliwa...i też nie pomogło ale brawa dla serwisu za cierpliwość i nawet grosza nie wzieli a roboty było ... ale zmierzyli ciśnienie sprężania i okazało się że jest tak ok 23 bar... i moje pytanie czy w silniku 2.2 dci to jest wystarczające?? pomiar na zimnym silniku.. w dokumentacji Nissan jest napisane że powinno być od 24 do 28 bar ale czy na zimnym czy na ciepłym?
[ Dodano: 2010-11-07, 09:17 ]
Swiece sprawdziłem na pewno są OK , nissanik był w ASO niestety wszystko nawet na zimnym okazało się w porządku. Wymieniłem na wszelki wypadek filtr paliwa ale nadal to samo... podejrzenie padło na zawór SCV na pompie... takie same są w toyocie d4d czy ktoś może wie jak sprawdzić zawory SCV Jest czerwony i zielony który i jak zdiagnozować?? Może BIGELEKTRON coś pomoże
[ Dodano: 2010-12-18, 16:43 ]
Pojeździłem po serwisach w lublinie i niestety nic nie stwierdzili w AUTONISS podłączyli kompa i stwierdzili że paliwo kiepskie... (informatycy tylko komputer potrafią podłączyć i co im wyskoczy na kompie to powiedzą, średnio inteligentna małpa też to potrafi) i jeszcze 200PLN skasowali...w innym serwisie (całkiem porządnie podeszli do rzeczy) posprawdzali wiele elementów np. czujniki, wtryski oczywiście, elektrykę, wymienili nawet zaworki na pompie ten czerwony i zielony, podgrzewali pompę paliwa...i też nie pomogło ale brawa dla serwisu za cierpliwość i nawet grosza nie wzieli a roboty było ... ale zmierzyli ciśnienie sprężania i okazało się że jest tak ok 23 bar... i moje pytanie czy w silniku 2.2 dci to jest wystarczające?? pomiar na zimnym silniku.. w dokumentacji Nissan jest napisane że powinno być od 24 do 28 bar ale czy na zimnym czy na ciepłym?