Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[X-trail I] X-trail 2.2 dci ciężko zapala i szarpie....

Moderatorzy: bonzo, azorek

wysoki_tomas
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2010-10-30, 15:40
Lokalizacja: Lublin

[X-trail I] X-trail 2.2 dci ciężko zapala i szarpie....

Post autor: wysoki_tomas » 2010-10-30, 15:46

Witam
Mam problem z moim Xem T30 który od pewnego czasu ciężko zaczął zapalać (po dłuższym postoju) tzn na początku trzeba było długo kręcić rozrusznikiem lub dzielić na 2 razy zapalał po ok 10 sek ale palił....oczywiście będąc elektrykiem nie omieszkałem sprawdzić wszystkich czujników, temperatury silnika, temperatury paliwa, położenia wału, położenia wałków rozrządu, rezystancji wtrysków, ciągłości przewodów czujników do ECM...i wszystko na sucho jest ok , zgodnie z dokumentacją...Po pewnym czasie ok tygodnia problem pojawił się już nie tylko z paleniem (już po ok 4 razach) ale również z "szarpaniem" na zimnym silniku po ok 3 min (jak silnik się nagrzeje) wszystko powraca do normy. Dodam że w czasie szarpania po dodaniu gazu silnik nie ma mocy obroty skaczą (dość rytmicznie przy stałym dodaniu gazu). Niestety tan model nie posiada OBDII więc nie ma możliwości zdiagnozowania podczas pracy silnika...Proszę o pomoc , może ktoś miał podobny problem z nissanem 2.2 dci ??

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2010-10-31, 08:36

Świece żarowe sprawdziłeś ??

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-10-31, 08:54

azorek, a co mają świece żarowe do pracy już odpalonego silnika ?
Podejrzewam ze może być problem z pompą paliwa lub po prostu paliwo kiepskiej jakości.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-10-31, 11:14

Michalllo pisze:azorek, a co mają świece żarowe do pracy już odpalonego silnika ?
Bardzo duzo, swieca nawet po odpaleniu grzeje rope.

wysoki_tomas
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2010-10-30, 15:40
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wysoki_tomas » 2010-10-31, 15:08

Świece oczywiście sprawdziłem są ok (przez podanie napięcia na świecę i sprawdzenia prądu), choć fakt najlepiej by było wyciągnąć i sprawdzić temperaturę...Poza tym to DENSO.. :lol: jeśli chodzi o paliwo to próbowałem różnych stacjii i cały czas to samo...

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-10-31, 15:42

Moze ropa sie cofa? Jesli masz reczna pompke (przewaznie jest przy filtrze paliwa) to podpompuj pare razy przed zapaleniem. Seryjnie jest tam na pewno jakis zaworek zwrotny i moze puszcza.

wysoki_tomas
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2010-10-30, 15:40
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wysoki_tomas » 2010-10-31, 17:11

Pompowałem kilka razy ...nadal to samo...

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-10-31, 20:00

Tylko ze takie podpompowanie nie usunie calkowicie problemu a jedynie moze go troche oslabic. Nawet dlugo pompujac nie usunie sie calkowicie powietrza.

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2010-11-01, 10:30

Sprawdzałeś świece tylko na przejście? Może przekaźnik od świec nie podaje napięcia. Jeśli z tej strony jest wszystko ok, to szukał bym problemu w pompie wtryskowej. Można kupić zaworek zwrotny, taki zakładany na wężyk paliwa, może to by pomogło znaleźć problem.

wysoki_tomas
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2010-10-30, 15:40
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wysoki_tomas » 2010-11-01, 21:08

Dzisiaj sprawdziłem świece dokładnie i wszystkie grzeją w układzie, przekaźnik oczywiście też....

[ Dodano: 2010-11-07, 09:17 ]
Swiece sprawdziłem na pewno są OK , nissanik był w ASO niestety wszystko nawet na zimnym okazało się w porządku. Wymieniłem na wszelki wypadek filtr paliwa ale nadal to samo... podejrzenie padło na zawór SCV na pompie... takie same są w toyocie d4d czy ktoś może wie jak sprawdzić zawory SCV ?? Jest czerwony i zielony który i jak zdiagnozować?? Może BIGELEKTRON coś pomoże :> ??

[ Dodano: 2010-12-18, 16:43 ]
Pojeździłem po serwisach w lublinie i niestety nic nie stwierdzili w AUTONISS podłączyli kompa i stwierdzili że paliwo kiepskie... (informatycy tylko komputer potrafią podłączyć i co im wyskoczy na kompie to powiedzą, średnio inteligentna małpa też to potrafi) i jeszcze 200PLN skasowali...w innym serwisie (całkiem porządnie podeszli do rzeczy) posprawdzali wiele elementów np. czujniki, wtryski oczywiście, elektrykę, wymienili nawet zaworki na pompie ten czerwony i zielony, podgrzewali pompę paliwa...i też nie pomogło ale brawa dla serwisu za cierpliwość i nawet grosza nie wzieli a roboty było ... ale zmierzyli ciśnienie sprężania i okazało się że jest tak ok 23 bar... i moje pytanie czy w silniku 2.2 dci to jest wystarczające?? pomiar na zimnym silniku.. w dokumentacji Nissan jest napisane że powinno być od 24 do 28 bar ale czy na zimnym czy na ciepłym?

zakamarek
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2011-07-29, 09:31
Lokalizacja: Wiesiowo

Post autor: zakamarek » 2011-08-26, 21:15

przeszedłem ten temat.
To nie paliwo ale od niego sie zaczęło.
To wtryski.
Dowiedz sie teraz czy masz Delphi czy Bosha (tak sie pisze)?
Obyśmiał Bo..a bo są tańsze i możliwe że je nawet naprawisz w dobrym warsztacie. Polecam z Rzeszowa.
Pozdrawiam.
----------------------
Skazany na rusa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „X-trail”