![Obrazek](http://img695.imageshack.us/img695/3761/img0262wc.jpg)
Tył bez obrota:
![Obrazek](http://img338.imageshack.us/img338/545/img0263ib.jpg)
Tył Z obrotem:
![Obrazek](http://img64.imageshack.us/img64/2311/img0266pa.jpg)
Teoretycznie różnią się tylko rozmieszczeniem kostek,ale nie do końca.Na początku trzeba poprzepinać przewody.Kostki rozpinamy śrubokrętem od góry i igłą od dołu,trzeba podważyć zatrzask od dołu wtedy konektorki odchodzą bez problemu.Polecam teraz oznaczyć przewody który był wpięty w które gniazdo np. T/R przykleić taśmą karteczke z napisem T/R.
![Obrazek](http://img514.imageshack.us/img514/5755/img0264r.jpg)
Złącze ILL - Masa do podświetlenia zegarów(-)
Złącze ILL + -Dodatni po przekręceniu włącznika zegarów
GND - Masa
IGN - Dodatni po przekręceniu stacyjki
TM-Temperature Meter (Miernik temperatury)
FM - Fuel Meter (miernik poziomu paliwa)
Beam + -Dodatni po włączeniu świateł
Beam - Ujemny po włączeniu świateł
Door-Dodatni po otworzeniu drzwi
Fuel - nie wiem jak zmierzyć w razie co,ale odpowiada ze rezerwę
BAT- Battery(Bateria na stałe - do zegarka) +12v cały czas
T/R - Turn Right (Zmienne napięcie po włączeniu prawego kierunku)
T/L - Turn Left (Zmienne napięcie po włączeniu lewego kierunku)
FLTR - Puste
CRUI-Puste(Prawdopodobnie na USA Cruise - tempomat)
WASH-Puste(Poziom płynu w zbiorniczku)
Jedziemy do kostki białej(prawa jeśli patrzeć od przodu):
![Obrazek](http://img99.imageshack.us/img99/3273/img0265om.jpg)
Belt-Puste
GND-Masa
BRK- 12v po zaciągnięciu ręcznego
Check - check engine(WTF?)
ODOFF-
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
CHG-Charge(ładowanie)
OIL-Ciśnienie oleju
OK-AMP - Puste
SW-??Ale są 2 przewody - obowiązkowo zapisać
ALB-??
Teraz licznik z obrotkiem:
![Obrazek](http://img44.imageshack.us/img44/9633/img0269t.jpg)
Kostka biała(prawa 6-cio pinowa na stronę)
T/R - Kierunek prawy
ILL -Masa podświetlenia
ILL + - Dodatni podświetlenia
BRK - ręczny
GND - masa
Check - puste
OIL-Ciśnienie oleju
CHG-Ładowanie aku
Kostka czarna 6-cio pinowa na stronę
TM-Temperature meter - miernik temperatury
![Obrazek](http://img337.imageshack.us/img337/4595/img0267e.jpg)
Door-otwarcie drzwi
ACC-12v po przekręceniu kluczyka
T/L-lewy kierunek
GND-masa
Prawa dolna skrajna(nieoznaczona)- + rezerwy
Wash-puste
IGN-12v po stacyjce
FM-miernik paliwa
Kostka czarna 5-cio pinowa na stronę(centralna)
![Obrazek](http://img695.imageshack.us/img695/4411/srodekm.jpg)
BAT-12v stałe
BEAM+-Długie
Beam - masa
SW-przepiąc analogicznie jak ze starego licznika
GND-masa
TAM-impuls obrotka(jak podłączyć bez 1 pina później)
D-Tam-puste
OK-AMP-puste
Teraz szukamy impulsu z cewki.Otóż konstruktorzy byli tak mili i zostawili nam kosteczkę,która jest w okolicach silnika i jest zamknięta(dochodzą do niej 4 przewody):
![Obrazek](http://img412.imageshack.us/img412/4923/img0272x.jpg)
Zatyczka którą wyłamiemy/wyjmiemy posłuży nam jeszcze do jednego:Potrzebujemy 1 wtyk który jest w niej zalany.Aby to zrobić kruszymy ją młotkiem.Lutujemy do tego wtyku przewód(ok 1m) i wtykamy w żółty przewód sygnałowy,który znajduje się w kostce(nie pomylcie z górnymi czarnymi,bo spalicie obrotek).
![Obrazek](http://img441.imageshack.us/img441/7433/img0270tu.jpg)
Izolujemy i przeciągamy do kabiny.Od drugiej strony zakańczamy złączką oczkową:
![Obrazek](http://img28.imageshack.us/img28/8536/img0273lb.jpg)
i przykręcamy pod śrubkę na ścieżce TAM.
Załączamy silnik i cieszymy się skaczącym obrotomierzem
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Powodzenia!!
Poradnik specjalnie dla nissanzone.pl Autor nie zgadza się na rozpowszechnianie go poza stroną bez wiedzy i zgody.
Edytowałem tytuł tematu
Scubzik