U poleconego (od znajomych i na forum warszawa, ul Ludwinowska 19) mechanika dowiedziałem się, że dużo tańszym i lepszym rozwiązaniem jest założenie używki całych kolumn z P12 sedana.
1) sztywniejsze
2) trwalsze
3) 150 zł kolumna + wymiana to dużo mniej niż 200 amor, 150 poducha + wymiana (na stronę)
4) przy instalacji gazowej gdzie w kufrze standardowo zawsze minimum 60 kg więcej to rozsądne rozwiązanie
Posłuchałem mądrzejszego ode mnie i tak uczyniliśmy.
Efekt: auto wyżej stoi z tyłu, konieczna regulacja wysokości świateł z przodu ale auto sztywniejsze, nie buja i można śmiało dociążać bagażem bez obawy o zawias tylni

Operacja okazała się tym bardziej trafniejszym wyborem, że do wymiany były zarówno amorki (jeden nawet na tulei wygięty) oraz odkształcone i rozwulkanizowane poduszki. W tylnym zawiasie nastała błoga cisza. Wcześniej dochodziły odgłosy skrzypienia stuletnich niesmarowanych zawiasów na każdej jednej nierówności oraz przy ruszaniu i hamowaniu.
fotka poglądowa jak się prezentuje:
http://zapodaj.net/10c8e3ab4d79.jpg.html
http://zapodaj.net/8e1cb2235878.jpg.html
Między kołem a rantem błotnika jest około 10 cm prześwitu a między nadkolem a oponą jeszcze więcej. Po jakimś czasie deko usiądzie i będzie lepiej wyglądać, tak więc jeśli komuś nie zależy na wyglądzie a zależy na solidnym i trwalszym zawiesiu to polecam tę operację jak najbardziej.
Jeśli moderatorzy uznają to za pomocny wpis proszę o przeniesienie do stosownego tematu
