Witam
Jestem nowym szczęśliwym posiadaczem Nissana Terrano II, 2,4 benzyna ( silnik ka24e), pojawił się u mnie problem z szarpaniem obrotów przy około 3000 rpm, doczytałem na forum że może być to problem z filtrem paliwa - kupiłem ustrojstwo i tu moje pytanie ... gdzie ten filterek ( z grubsza ) jest umiejscowiony szukałem w manualu serwisowym ale tam wszystko ładnie z typem i rysunkiem natomiast lokalizacja nieznana ...
z góry dzięki za odpowiedź
pozdrawiam
filtr paliwa
dzięki za odpowiedź - z wymianą sobie poradziłem - ale problem nadal istnieje więc "jedziemy" dalej świce kable kopułka .... jestem uparty ( do czasu ) i mam nadzieje że sobie poradze . Swoją drogą i dzięki forum udało mi się już pousuwać wszystkie znane uzytkownikom bolączki Tyrana ( wentylator 1,2,3 bieg - lutowanie , uszkodzony głosnik itp ) zostało mi tylko szarpanie obrotów i nie odbijająca klamka tylnych drzwi z kołem - finalnie, jak to mówi mój syn "dorobimy wieżyczkę i mamy czołg " jeździliśmy wcześniej hondą CRV 1998 na klockach wrangler ( 3 sezony ) i jesteśmy obydwaj pod wrażeniem możliwości Nissana na zwykłych szosówkach - radość z jazdy , możliwość spojrzenia z góry na innych, i nieopisane szczęście Pani za kasą na stacji paliw bezcenne.
Pozdrawiam
Ps. dam znać o postępach "walki " z silnikiem
Pozdrawiam
Ps. dam znać o postępach "walki " z silnikiem
oskazip dziękuje za rade - biorę się za poszukiwania pod maską - mechanik ze mnie raczej marny - ale zaczynam się tym bawić
[ Dodano: 2013-02-07, 09:39 ]
I jeszcze jedno pytanie : szukałem przepływomierza zaraz za wylotem filtra powietrza i zonk - ( swoją drogą serwisówke mam do ... ) a na mój domysł - jest pod wlotem powietrza do przepustnicy inaczej mówiąc jest z nią połączony - czyli idąc dalej muszę zdjąć pokrywę ( tą czarną półokrągłą i wtedy mogę dostać się do przepływki - poprawcie mnie jeżeli się mylę
z góry dzięki za wszelkie rady
[ Dodano: 2013-02-07, 12:51 ]
Namierzyłem przepływomierz (dla zainteresowanych fotka) - przeczyściłem ( łacznie z przepustnicą )... i dalej to samo nie poddaje się jadę dalej, w planach mam EGR ( kuracja za 50 gr )
[ Dodano: 2013-02-07, 13:55 ]
i jeszcze coś za instrukcją silnik, a w zasadzie komputer posiada funkcje "fuel cut kontrol " - wg papierków i zaprzyjaźnionego mechanika przy obrotach rzędu 2700 rpm, gdy komp nie dostaje ( z różnych przyczyn ) sygnału z czujki prędkościomierza może odciąć na chwile dopływ paliwa - może tu jest pies pogrzebany
[ Dodano: 2013-02-07, 14:00 ]
aha i jeszcze jedna,m zasłyszana teoria ( z pogranicza czarnej magii ) cyt ...to na pewno komputer. Silnik od resetu ( odłączony na długo akumulator ) kręcony był do około 2000 rpm - trzeba odpiąć akumulator ( też na długo ) i dać mu solidnie w ..... żeby komp "nauczył" się że można więcej ....
[ Dodano: 2013-02-20, 13:56 ]
EGR zaślepiony - bez zmian, walczę dalej
[ Dodano: 2013-02-07, 09:39 ]
I jeszcze jedno pytanie : szukałem przepływomierza zaraz za wylotem filtra powietrza i zonk - ( swoją drogą serwisówke mam do ... ) a na mój domysł - jest pod wlotem powietrza do przepustnicy inaczej mówiąc jest z nią połączony - czyli idąc dalej muszę zdjąć pokrywę ( tą czarną półokrągłą i wtedy mogę dostać się do przepływki - poprawcie mnie jeżeli się mylę
z góry dzięki za wszelkie rady
[ Dodano: 2013-02-07, 12:51 ]
Namierzyłem przepływomierz (dla zainteresowanych fotka) - przeczyściłem ( łacznie z przepustnicą )... i dalej to samo nie poddaje się jadę dalej, w planach mam EGR ( kuracja za 50 gr )
[ Dodano: 2013-02-07, 13:55 ]
i jeszcze coś za instrukcją silnik, a w zasadzie komputer posiada funkcje "fuel cut kontrol " - wg papierków i zaprzyjaźnionego mechanika przy obrotach rzędu 2700 rpm, gdy komp nie dostaje ( z różnych przyczyn ) sygnału z czujki prędkościomierza może odciąć na chwile dopływ paliwa - może tu jest pies pogrzebany
[ Dodano: 2013-02-07, 14:00 ]
aha i jeszcze jedna,m zasłyszana teoria ( z pogranicza czarnej magii ) cyt ...to na pewno komputer. Silnik od resetu ( odłączony na długo akumulator ) kręcony był do około 2000 rpm - trzeba odpiąć akumulator ( też na długo ) i dać mu solidnie w ..... żeby komp "nauczył" się że można więcej ....
[ Dodano: 2013-02-20, 13:56 ]
EGR zaślepiony - bez zmian, walczę dalej