Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano] Cieknący wtryskiwacz

Moderatorzy: bonzo, azorek

Awatar użytkownika
Dhaeraow
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2011-05-03, 10:44
Lokalizacja: Gdańsk

[Terrano] Cieknący wtryskiwacz

Post autor: Dhaeraow » 2011-06-29, 17:27

Witam, jakiś czas temu opisałem moją naprawę silnika (viewtopic.php?t=5641). Od momentu odpalenia maszyny zauważyłem, że pierwszy wtryskiwacz się "poci". Znaczy się jest gdzieś wyciek ropy. Jest mokry praktycznie cały więc moim zdaniem wyciek z pod uszczelki odpada (ciekło by wtedy tylko od pewnego miejsca). Odkręciłem przewód, "wulkan" wygląda w porządku, gniazdo we wtryskiwaczu też. Dokręcałem mocniej, no ale są jakieś granice, a nie chciał bym zerwać gwintu bo był by tylko problem. Może któryś z kolegów spotkał się z podobnym problemem?

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2011-06-29, 19:09

Witam,

Spotkałem się kiedyś z przypadkiem, że wtryskiwacz był mokry ale od oleju który skapywał na niego z intercooler'a, w tym przypadku na pewno sprawdziłeś, że problemem jest nieszczelność korpusu.

Sprawa niby drobna, ale trzeba pamiętać o paru rzeczach. Jeżeli nie zlikwidujesz uszczelnienia za pomocą dokręcenia korpusu to całkowicie odpada kombinacja rozkręcania, skręcania i kombinowanie z nieoryginalnym uszczelnieniem korpusu z powodu tego, że przy każdorazowym rozkręceniu iglica w gnieździe końcówki wtrysku będzie się dopasowywać na nowo czego skutkiem będzie powiększenie luzów w zespole. Przy dużym zużyciu końcówki wtryskiwacz może nawet przestać właściwie rozpylać paliwo. Nawet jeżeli uda się uszczelnić wyciek to i tak nie ma pewności czy nie występuje spadek ciśnienia który opóźni początek wtrysku czyli zapłon w tym cylindrze.

Dodam jeszcze tak wyłącznie dla ciekawości, że jakbyś miał a na szczęście nie masz wtryskiwacza sterującego i chciałbyś go poddać regeneracji, czyli wymianie uzwojenia cewki, wtryskiwacz oczywiście z układu wtryskowego Bosch, to przeciek przy wyprowadzeniu przewodu z korpusu eliminuje wtryskiwacz z naprawy.

W skrócie to ja na Twoim miejscu wyjąłbym wszystkie wtryskiwacze i dał mechanikowi do sprawdzenia szczelności, ciśnienia otwarcia i jakości rozpylania. Poczekamy na opinie w tym temacie innych osób, może jest jakieś jeszcze inne rozwiązanie.

Pozdrawiam,

Piotr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”