Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

200sx s13 rozne wersje i róznica

Awatar użytkownika
Zelpin
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2011-05-09, 14:20
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

200sx s13 rozne wersje i róznica

Post autor: Zelpin » 2011-05-11, 13:28

Chciałem sie dowiedziec czegos na temat róznych wersji 200sx s13. Planuje sobie taki kupic i musze wiedziec jaka wersje wybrac np z jakim silnikiem. Mógł by ktos wypisac tu wszystkie wersje tego samochodu i czym się roznily (np chcialem wiedziec która wersja tego samochodu pali najmniej) :-)
Zapraszam wszystkich na moje własne forum wielotematyczne - pogadaj z nami. : http://forum.zelpin.pl/index.php

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-05-11, 13:53

Zelpin poczytaj poniższy temat:
viewtopic.php?p=128217#128217
Zelpin pisze:chcialem wiedziec która wersja tego samochodu pali najmniej
Dziwne kryterium przy wyborze takiego samochodu. One palą tyle ile wlejesz.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-05-11, 15:09

johny_fellow pisze:Dziwne kryterium przy wyborze takiego samochodu. One palą tyle ile wlejesz.
Jak jest dobrze podłubany to jeszcze więcej. :evil:
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
Zelpin
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2011-05-09, 14:20
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: Zelpin » 2011-05-11, 15:53

johny_fellow pisze:Zelpin poczytaj poniższy temat:
viewtopic.php?p=128217#128217

spoko dzieki za linka.

[ Dodano: 2011-05-11, 16:59 ]
ale i tak w tym temacie nie ma nic o wersjach nissana, jest tylko to ze mozna sie dowiedziec na co zwrucic uwage kupujac i linki do allegro.
Zapraszam wszystkich na moje własne forum wielotematyczne - pogadaj z nami. : http://forum.zelpin.pl/index.php

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-05-11, 19:19

"S 13" jest tylko jedna (200sx) wersje wyposażenia i silnikowe chyba 2 ale jest mnóstwo wariacji na temat,
Typu PS 13(240sx), Onevia, nie licząc swapów i innych modyfikacji np.: http://moto.allegro.pl/replika-ferrari- ... 39324.html
Niestety jest tego trochę sporo więc nie pozostaje Ci nic więcej jak zbierać wiedzę szukając np: nissantech.pl
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 200sx s13 rozne wersje i róznica

Post autor: komorokoro » 2011-05-11, 19:30

Zelpin pisze: Mógł by ktos wypisac tu wszystkie wersje tego samochodu
Raczej nikt nic nowego nie wymyśli poza wozami modowanymi

KLIK

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-05-11, 20:48

Zelpin pisze:Chciałem sie dowiedziec czegos na temat róznych wersji 200sx s13. Planuje sobie taki kupic i musze wiedziec jaka wersje wybrac np z jakim silnikiem.
Standard to 1,8 CA18DET, ale jak znajdziesz z 2,0 SR20DET, to bierz ten drugi

Awatar użytkownika
Zelpin
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2011-05-09, 14:20
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: Zelpin » 2011-05-12, 04:47

bombel pisze:
Zelpin pisze:Chciałem sie dowiedziec czegos na temat róznych wersji 200sx s13. Planuje sobie taki kupic i musze wiedziec jaka wersje wybrac np z jakim silnikiem.
Standard to 1,8 CA18DET, ale jak znajdziesz z 2,0 SR20DET, to bierz ten drugi


Wlasnie o to mi chodziło czyli sa 2 wersje silnikowe. Myslałem ze jest wiecej róznic. A czy ten z 2,0 CA18DET nie pali przypadkiem wiecej? Moze to dziwne ze patrze na spalanie w takim samochodzie ale przy dzisiejszych cenach paliwa to nie jest mi to obojetne.

[ Dodano: 2011-05-12, 05:52 ]
Wiecie o co mi chodziło znalazlem to na necie i chcialem zebyscie mi wytłumaczyli:

: ,,S13 napędzane były silnikami CA18DE i CA18DET wziętymi z konca produkcji modelu S13.
Model CA18DET dodatkowo wyposażono w intercooler w celu zwiększenia stabilnosci silnika oraz mocy.
W roku 1990 zadebiutowały silniki SR20DE oraz SR20DET, montowane w modelach od 1991 roku, oferujące większą moc, moment obrotowy oraz bardziej wydajną turbosprężarkę niż ta oferowana w poprzednich modelach. W 1998 roku Nissan S13 Silvia został czesciowo wskrzeszony. Firma Kid?s Heart wyprodukowała wersje S13 zwaną ?Sileighty?, który posiadał nadwozie 200SX z przodem od modelu Silvia. Styl ?Sileighty? oryginalnie został stworzony przez japońskich entuzjastow w ich 180SX i jest do tej pory czesto stosowaną modyfikacja.

[ Dodano: 2011-05-12, 05:53 ]
a nie chce mi sie tego przepisywac. Macie linka sami zobaczcie. http://www.fotka.pl/grupa/864848/Tuning_naszym_zyciem/
Zapraszam wszystkich na moje własne forum wielotematyczne - pogadaj z nami. : http://forum.zelpin.pl/index.php

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-05-12, 07:03

Zelpin pisze: A czy ten z 2,0 CA18DET nie pali przypadkiem wiecej?
2,0 to SR20DET, a 1,8 CA18DET. W p[olsce seryjnie wystepowały tylko z silnikiem 1,8T. NA rynek amerykański była wersja 2,4 bez turbo KA24DE. W POlsce wszystko z 2,0 to zazwyczaj przeszczepy.

Co do spalania to jak szukasz czegoś oszczędnego to sobie kup diesla. Te samochody spokojnie 20 l/100 km

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-05-12, 07:22

Był ostatni 200sx z dieslem :mrgreen:
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-05-12, 07:58

Nawet był do kupienia na Alle i E-bay'u :mrgreen:
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
Zelpin
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2011-05-09, 14:20
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: Zelpin » 2011-05-12, 13:14

a slyszalem o takiej czesci ktura zdaje sie nazywa sie turbo box czy jakos tak i to zmniejsza spalanie i podnosi moc. pozatym to slyszalem ze jak ten samochod jak sie jezdzi na malych obrotach czyli 2tys to spali tylko 10l a jak sie wpakuje ta czesc to podobno spali nawet 8 jak sie go kreci do nie wiecej niz 2 tys.
Zapraszam wszystkich na moje własne forum wielotematyczne - pogadaj z nami. : http://forum.zelpin.pl/index.php

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: komorokoro » 2011-05-12, 13:35

Zelpin pisze:kreci do nie wiecej niz 2 tys.
to chyba jednak jest wam z 200 nie po drodze

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-05-12, 15:40

przecierz to nie diesel żeby go kręcić do 2000 obrotów :shock:

3500-4000 to obroty ekonomiczne dla tych silników.

BOX-y o których piszesz to śmieci do podlewania paliwem, ale w dieslach.
Albo fura albo taczka, wybieraj. :-P
Dark Shadow

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-05-12, 15:44

Zelpin jeżdżąc JApońskim autem do 2000 obrotów rozwalisz rozrząd itd. POszukaj sobie innego auta

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-05-12, 16:41

Nie żeby cię ktoś demotywował, bo 200SX to zeje...ista maszyna z japońską duszą i męskim harakterem 8-)

Jeżeli żeczywiście twoim marzeniem jest ta fura to skup się na poszukiwaniach mało zmęczonej sztuki a spalaniem się nie przejmuj, nigdy nie spali ci więcej niż jej wlejesz :mrgreen:
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2011-05-20, 12:55

Zelpin, miej na uwadze że samo kupno tego samochodu to dopiero początek, żeby utrzymać go w jako-takim stanie np. co 5tys. km trzeba zmieniać olej (na nie byle jaki), gazu do tego nie zamontujesz, chyba że masz drugi silnik w zanadrzu, samochód ma swoje lata i nawet dobrze utrzymany wymagać będzie pewnych napraw. Spalanie 20litrów jest pewnie do osiągnięcia ;-) Jazda do 2tys nie ma sensu- zabjesz silnik jak pisał bombel. Jeżeli zależy Ci na budzie sx'a ze słabszymi osiągami kup wersje z silnikiem 2,4 (bez turbo). Tu nie będzie tanio, nie ma siły :-)

Ponadto widzę, że pewnie dopiero przymierzasz się do zrobienia prawa jazdy, więc jako pierwsze auto sugerował bym coś słabszego...
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-05-20, 13:04

Do 2krpm?? Rozrząd tak jak mówi bombel, dodatkowo liche smarowanie silnika przy takich obrotach....aha no i panewki papa...kup na początek coś wymagającego mniej uwagi....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-05-20, 18:05

Dlaczego rozrzad ma sie rozwalic?

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-05-20, 20:14

Właście dlaczego ?
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-05-20, 21:13

Przypuszczam że chodzi o hydrauliczny napinacz rozrządu, ale nie wiem czy występuje takowy w silnikach z S13.
Wiem że w K13 występuje szybsze zużycie ślizgu i wyciągnięcie łańcucha rozrządu przy nagminnej jeździe na niskich obrotach
( info od kumpla który handluje częściami silnikowymi na co dzień zresztą jest reklama na dole strony po prawej )
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-05-21, 06:09

Niskie obroty = duże obciążenie rozrządu, wału, korb i panewek.

Zalecane jest jeżdżenie w okolicach max momentu obrotowego

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-05-21, 07:44

Zalecane jest jeżdżenie w okolicach max momentu obrotowego
Co jest z resztą zalecane dla każdego samochodu prawda? EOT
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-05-21, 08:20

bombel pisze:Zalecane jest jeżdżenie w okolicach max momentu obrotowego
Dobrze wiesz, ze jest to niemozliwe i ani ja ani Ty tak nie jezdzimy a mimo to rozrzady nam sie nie poryzsypywaly. Zeby moja maxima tak jezdzic musialbym trzymac ja zawsze w okolicach min 3000obr, wolnossace sr20 to jeszcze wyzsze obroty. Generalnie zalezy to od charakterystyki silnika skoro w maximie mam 240nm przy ok 1500 obr to po kiego grzyba mam jezdzic powyzej 3000obr?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-05-21, 10:52

dylson, ale te 2500 powinieneś utrzymywać. Chodzi o to by biegów nie zmieniać przy 2000 obrotów bo po zmianie spadaja na 1200

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-05-21, 21:16

V6 to nie R4 :-o
Dark Shadow

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2011-05-22, 19:55

Ekhm...panowie w s13 jest pasek a nie łańcuch także niskie obroty nie spowodują wyciągnięcie się łańcucha. Faktem jest, że panewki tego nie znoszą najlepiej szczególnie w aucie z turbo, gdy wciska się gaz do oporu a silnik ma niskie obroty.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-05-23, 18:51

bombel pisze: Chodzi o to by biegów nie zmieniać przy 2000 obrotów bo po zmianie spadaja na 1200
W zyciu nigdy :-) A watpie zeby primera miala dluzsza skrzynie od maximy.
BaSsGrU pisze:V6 to nie R4
Czyli co r4 trzeba jezdzic na max momencie, v6 juz nie koniecznie a v8? Trzeba poznac charakterystyke silnika i wtedy pisac co i w jakim przedziale obrotow mozna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serie Z, ZX, SX”