[N14] Licznik z obrotomierzem i różne wersje zegarków
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[N14] Licznik z obrotomierzem i różne wersje zegarków
Dorwałem licznik z N14 z obrotomierzem (po prawej stronie, wersja bez linki, 1993 r), w którym zegarek ma dwufunkcyjny przycisk:
- push temp
- pull reset
Moje zegary z 1995 roku są identyczne, ale zegarek ma tylko reset po wciśnięciu, czyli "push reset"
W serwisówkach nie znalazłem takiej wersji (wciśnij/pociągnij), a tego jeszcze nie zdążyłem podłączyć.
Czy ktoś spotkał się z takimi zegarami i co to za funkcja? Wygląda na pomiar temperatury.
- push temp
- pull reset
Moje zegary z 1995 roku są identyczne, ale zegarek ma tylko reset po wciśnięciu, czyli "push reset"
W serwisówkach nie znalazłem takiej wersji (wciśnij/pociągnij), a tego jeszcze nie zdążyłem podłączyć.
Czy ktoś spotkał się z takimi zegarami i co to za funkcja? Wygląda na pomiar temperatury.
Ostatnio zmieniony 2011-07-27, 07:31 przez Kejk, łącznie zmieniany 1 raz.
--
K.
K.
O nie nie, to oryginał. Zegarek resetuje się po pociągnięciu cycka, a po wciśnięciu nic się nie dzieje, bo trzeba coś jeszcze doprowadzić. Jak do jednego z pinów podłączyłem +12V wyświetlacz pokazał wszystko co może wyświetlić i ukazały się jednostki - stopnie C i F. Płytka jest większa od zwykłego zegarka (dłuższa) i ma większą kość (mikrokontroler Hitachi). Wielkość wyświetlacza i jego umiejscowienie jest identyczna. Do płytki w sumie dochodzi 5 sygnałów. Do zwykłego zegarka 2 lub 3. W pozostałe nie są wkręcone śrubki doprowadzające napięcie. Ciekawostka, choć na Allegro już takie widziałem. Model '93. Reszta jest identyczna jak w moim '95. W serwisówkach ani śladu. Net też przeryłem wszerz i wzdłuż. Jak będzie cieplej podłączę, bo nawet samo resetowanie zegarka jest lepiej rozwiązane. Już mi się zdarzyło wcisnąć przypadkowo cycek, a tu trzeba pociągnąć. Do tego zobaczymy jak się zachowa 'ta reszta' zegarka. Nie chce mi się wierzyć, że wycinali specjalnie coś z komputera w późniejszych wersjach. W moim Sunnym jest nawet komputer do AIRBAGa, mimo że go fizycznie nie mam.
--
K.
K.
- fifi_women
- wiem o czym pisze
- Posty: 49
- Rejestracja: 2011-04-04, 19:15
- Lokalizacja: SWD / EP / WWL
Żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się pod ten. Kupiłam N14 i nie ma obrotomierza Oglądałam zegary z obrotkiem i występują w różnych wersjach (jedne mają po prawej a drugie po lewej obrotek). Stąd moje pytanie: który licznik mam wybrać? Czy różnią się mocowaniem linki i kostkami? Czy wszystko jedno? Z góry dziękuję za pomoc
Ibizka 1.2i - sprzedana
Sunny 1.4i N14 -> przeszczep na 1.6i - sprzedany
Clio w posiadaniu....
Sunny 1.4i N14 -> przeszczep na 1.6i - sprzedany
Clio w posiadaniu....
- fifi_women
- wiem o czym pisze
- Posty: 49
- Rejestracja: 2011-04-04, 19:15
- Lokalizacja: SWD / EP / WWL
- fifi_women
- wiem o czym pisze
- Posty: 49
- Rejestracja: 2011-04-04, 19:15
- Lokalizacja: SWD / EP / WWL
- fifi_women
- wiem o czym pisze
- Posty: 49
- Rejestracja: 2011-04-04, 19:15
- Lokalizacja: SWD / EP / WWL
kontynuując, a właściwie podsumowując temat:
po podłączeniu zegarów z zegarkiem z pomiarem temp. - zegarek działa, pomiar temp. (po wciśnięciu) - nie (pusty wyświetlacz). Można się było spodziewać. Moduł zegarka nie ma żadnego czujnika i nie ma dodatkowych pinów do doprowadzenia 'czegoś' z zewnątrz. Prawdopodobnie kwestia softu w ECU. O tyle dziwne, że zegary pochodzą od wersji 5D z '93, czyli starszego od mojej fury, która jest w najbogatszej wersji - nawet ma komp. do AIRBAGa i kontrolkę na prędkościomierzu (wystarczy podpiąć poduchę).
Ot taka ciekawostka zegarowa, bo i tak wiele ten termometr nie wnosi.
po podłączeniu zegarów z zegarkiem z pomiarem temp. - zegarek działa, pomiar temp. (po wciśnięciu) - nie (pusty wyświetlacz). Można się było spodziewać. Moduł zegarka nie ma żadnego czujnika i nie ma dodatkowych pinów do doprowadzenia 'czegoś' z zewnątrz. Prawdopodobnie kwestia softu w ECU. O tyle dziwne, że zegary pochodzą od wersji 5D z '93, czyli starszego od mojej fury, która jest w najbogatszej wersji - nawet ma komp. do AIRBAGa i kontrolkę na prędkościomierzu (wystarczy podpiąć poduchę).
Ot taka ciekawostka zegarowa, bo i tak wiele ten termometr nie wnosi.
--
K.
K.
Witajcie,
dzisiaj natknąłem się na to forum. Postanowiłem się zarejestrować. Na pewno się przydadzą mi się informacje, gdyż jestem świeżym posiadaczem nissana sunny (sedan)
Co do tematu wątku, ja mam auto z `95 i miałem licznik bez obrotomierza i miałem funkcję PUSH TEMP. niedawno wymieniłem na licznik z obrotomierzem - było wiele niejasności przy podłączaniu (dalej mi nie chce działać obrotomierz), ale w nowym też jest funkcja TEMP PUSH i po wciśnięciu wskazuje aktualną temp. Dodam, że auto to chyba golas, nie ma w nim praktycznie żadnych bajerów....
Pozdrawiam serdecznie
dzisiaj natknąłem się na to forum. Postanowiłem się zarejestrować. Na pewno się przydadzą mi się informacje, gdyż jestem świeżym posiadaczem nissana sunny (sedan)
Co do tematu wątku, ja mam auto z `95 i miałem licznik bez obrotomierza i miałem funkcję PUSH TEMP. niedawno wymieniłem na licznik z obrotomierzem - było wiele niejasności przy podłączaniu (dalej mi nie chce działać obrotomierz), ale w nowym też jest funkcja TEMP PUSH i po wciśnięciu wskazuje aktualną temp. Dodam, że auto to chyba golas, nie ma w nim praktycznie żadnych bajerów....
Pozdrawiam serdecznie
potwierdzam niedługo będę się zagłębiał w strefę kabelkową i nie omieszkam przekazać informacji co, gdzie i dlaczego. Zapewne brak jakiegoś czujnika.Kejk pisze:zewnętrzną i to dość dokładnie +/-1`
UPDATE
Siwy_223 Jakie masz wyposażenie jeszcze? grzane dupy, wycieraczki na reflektorach(ciekawostka te lampy nie mają elektrycznej regulacji wysokości),ABS. Nie jest to przypadkiem wersja skandynawska/Szwedzka?
rozgrzebałem dzisiaj wnętrze(specjalnie dla Ciebie Kejk ) i teraz tak:
1. sprawdziłem który to kabelek w zegarach (czerwone kółeczko)
na zegarku oznaczono to miejsce SIG/signal powinna tam być śrubka
2. czujnik znajduje się na słupku przed chłodnicą tam gdzie jest montowany klakson (ale się skur.... naszukałem )
4. kabelki dochodzące do czujnika zielony/żółty pasek (-); jasnozielony (+) odłączona kostka na zapłonie 5,5V; czujnik podłączony 2,2-2,3V; masa czy jest i czy przewodzi zapomniałem sprawdzić
Jurto sprawdzę którą stroną wiązki idą kabelki rozrząd/aku oraz oporność tego ustrojstwa zamrażarka-> pełne słońce
Wszystko działałem na odłączonym ECU więc nie jest to kwestia softu, a zegarek działa na zapłonie
Jutro działam dalej bo dzisiaj telefonem sobie przyświecałem
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 168
- Rejestracja: 2010-03-21, 21:54
- Lokalizacja: krk
Mam sprawę do Ciebie MAGIKU Po podłączeniu DIGITALA Z NX1600 i przerobieniu całej instalacji ni posiadam obrotomierza. Najpierw był a po pomyleniu pinów nagle zgasł. Nie wiem czy się coś w nim przyjarało ale raczej nie. W trybie DEMO MODE czyli aby sprawdzić czy wszystko działa pokazuje jak skacze obrotomierz. Gdzie szukać przyczyny i jak to naprawić. Nie mam już obrotomierza około 3 miesięcy Proszę o pomoc
W tym trybie demo mode myślę że zapalają się tylko diody/ lampki nie wiem co tam za świecidełko siedzi .Prezkładałeś kabelki według serwisówki?
Napięcie na odpalonym silniku powinno oscylować pomiędzy 1-5 V w kostce do licznika(kabelek do obrotka). Dane serwisówki więcej nie pomogę resztą to już elektronika steruje jakiś mikrokomputer czy coś. Może on jest uwalony jakiś elektronik pewnie coś by przy tym zdziałał.
Co do licznika z termometrem bo bym zapomniał
podziałałem dopiero dzisiaj/wczoraj w każdym razie sobota
tak wygląda czujnik
Kostka jest opisana (+) zielony z żółtym paskiem (-) jasnozielony.
Przechodzą przez główna rozdzielnię, idą do licznika
zielono-żółty
jasnozielony
Napięcie na odpalonym silniku powinno oscylować pomiędzy 1-5 V w kostce do licznika(kabelek do obrotka). Dane serwisówki więcej nie pomogę resztą to już elektronika steruje jakiś mikrokomputer czy coś. Może on jest uwalony jakiś elektronik pewnie coś by przy tym zdziałał.
Co do licznika z termometrem bo bym zapomniał
podziałałem dopiero dzisiaj/wczoraj w każdym razie sobota
tak wygląda czujnik
Kostka jest opisana (+) zielony z żółtym paskiem (-) jasnozielony.
Przechodzą przez główna rozdzielnię, idą do licznika
zielono-żółty
jasnozielony
dawidkrakow może coś znajdziesz pod tym linkiem:
http://www.sr20forum.com/technical-info ... -r-nx.html
http://www.sr20forum.com/technical-info ... -r-nx.html
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 168
- Rejestracja: 2010-03-21, 21:54
- Lokalizacja: krk
Według serwisówki składałem a na zagranicznych forach przeleciałem wszystko dotyczące digitałów. Wiem, że na tym kablu miał być zmienny prąd a u mnie o ile dobrze pamiętam było 4v cały czas i nie ważne czy na odpalonym czy nie i czy dodawało się gazu. Aby ogarnąć digitale zajęło mi to ponad miesiąc czasu. Cała instalacja do przerobienia a to co jest na necie to tylko kostka na 12 pin się zgadzała. Jest parę wersji digitalów z rozłożeniem kontrolek itd. Ja sprawdzałem z starym licznikiem i tak wkońcu doszedłem ale i tak nie mam impulsatora z NX1600 więc przekłamuje licznik. Podobno z 240sx z silnikiem 2,4 pasuję. Nie miałem w ogóle do digitalów kostek więc trzba było przerabiać stare i dołążyć piny takie jak do płyty głównej na tą 12 pinową kostkę bo nigdzie takiej nie znajdziesz jak nie dostaniesz z zegarem.
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 168
- Rejestracja: 2010-03-21, 21:54
- Lokalizacja: krk
Próbowałem ale coś nie chciał chodzić. Instalację miałem całą rozgrzebaną i kostek nie miałem jak już podłączyć do starego więc próbowałem do ścieżek na zegarach ale nie chciało ruszyć. Osobnego obrotomierza nie posiadam więc inaczej nie miałem jak sprawdzić. Podpiąłem niebieski kabel "TAM" do śrubki z obrotka i masę do karoseri i sygnał z ECU do ścieżki z ECU ale nie chciało ruszyć. A na kablu TAM napięcie jest stałe i na kablu od ECU też. TAM około 4v a na ECU 12v. Już nie pamiętam dokładnie bo nie mam jak tego sprawdzić bo auto jest w garażu w Polsce a ja aktualnie we Włoszech na Calabri a wrócę dopiero na początku sierpnia
aleś się ładnie dogrzebał! Zjechałem z urlopu, a tu takie ładne opracowanie.ciapek pisze:rozgrzebałem dzisiaj wnętrze(specjalnie dla Ciebie Kejk ) i teraz tak:
W sumie traktowałem to jako ciekawostkę, bo mam dodanego kompa pokładowego, który mierzy mi mnóstwo bajerów: od spalania po przyspieszenia itp. i m.in. 2 temperatury. Malutki wyświetlacz zamontowałem w zegarach i jest git!
Ale może ten termometr w zegarku też 'udrożnię'. THNX!
--
K.
K.
Kejk, Gratuluję pomysły, i oczywiście montarzu w profesjonalny sposób. Kiedyś widziałem taki właśnie komputer uniwersalny na allegro. Nawet myślałem o zakupie, tylko nie wiedziałem gdzie go zamontować. Twój pomysł aby zamontować go pod wskaźnikiem poziomu paliwa jest świetny.
Czy to ten? http://moto.allegro.pl/uniwersalny-komp ... 61666.html
Czy to ten? http://moto.allegro.pl/uniwersalny-komp ... 61666.html
czy do DS podejdzie taki komputerek? jest coś wspomniane o LPG... aczkolwiek mam blosa i zastanawia mnie to czy będzie to w ogóle dzialac?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
ten, ten. Tu link do sklepu:sxp22 pisze:Kejk,
Czy to ten? http://moto.allegro.pl/uniwersalny-komp ... 61666.html
http://www.sklep.nestor-electronic.pl/k ... 4,2,1.html
tylko silniki na wtrysku. Do poprawnego liczenia wszystkiego co wyświetla, potrzebne są impulsy wtrysku i drogi pobierane z ECU. Jak ktoś kupi i będzie miał problem ze znalezieniem tych dwóch pinów na ECU - pomogę. Reszta to zasilanie itp.majchrzok pisze:czy do DS podejdzie taki komputerek?
--
K.
K.
a szkoda... dzieki za odp.pozdrawiam
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859