Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Komputer ECU Nissan Almera / Sunny

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

[N14] Komputer ECU Nissan Almera / Sunny

Post autor: imachine » 2015-01-01, 19:09

Witam

Czy kompy z Almery można wkładać do Sunny?

Są to inne P/N ale wygląd podobny (puszka i piny :))

Np:

http://allegro.pl/nissan-almera-1-4b-98 ... 36636.html

Mam 1.4 na wtrysku a kompa od 1.6 i jak dla mnie to auto nie jeździ jak powinno, jak jest zimny to jest spoko ale jak się rozgrzeje to muli, jak wcisnę pedał gazu do pewnej głębokości i tam utrzymuję, to auto cały czas przyspiesza, zamiast osiągać określoną prędkość.

Mechanik wymieniał stwierdził że gaźnik do d... i należy wymienić ale po operacjach wymian stwierdziliśmy, że dajemy wtryski, bo akurat miał komplet z wiązką.

Podpięte i jakoś tak to... spalanie wyraźnie mniejsze (o to chodziło, chociaż jest i tak ok 10l/100) ale na gaźniku to auto miało but - jak się wciskało pedał gazu, to reagowało.

A teraz śpi, dopiero w średnich-wyższych obrotach zaczyna jakoś tam się zbierać.

Pompa pompi, wtryski wtryskują. Filtr paliwa i powietrza nowe. Kable WN < 15kkm. Świece < 4kkm.

Rozumiem, że jeszcze ew. lambda może być odpowiedzialna za taką sytuację?

Świece niedawno wymieniałem, to się dowiem, jaka mieszanka, jak wyjmę.

Pytanie jeszcze pozostało jedno wcześniej bez odp, mianowicie, czy jest w ogóle jakaś różnica między kompami 1.6 a 1.4 ? Czy one mają zaszyte mapy, czy one jakoś się zmieniają dynamicznie?

Bo jak nie to, to jadę zbadać co mówi lambda a co wydech i jak się to pokrywa ze sobą.

A tak to 10zł+kw nie majątek nowa lambda znacznie droższa.

P/N z Almera 1.4 na tej aukcji to 23710-2N305
P/N z Sunny 1.4DE w/g ruskich to 23710-74C01 02 lub 03
Ostatnio zmieniony 2015-01-01, 19:23 przez imachine, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-01, 19:17

Mapy są statyczne, zaszyte i nie da się ich edytować.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2015-01-01, 19:22

janusz, elegancko, czyli jeśli mam kompa z 1.6 to może powodować takie objawy - niedolewać bądź przelewać na różnych obrotach siedząc w 1.4? czy mapy będą na to wpływać?

rozumiem to tak, że silnik jeździ w/g map a sondą jedynie się koryguje - nie jest to wystarczająco szybka jednostka ani szybka forma komunikacji między nimi by samą lambdą był w stanie przy obciążeniu jak np wyprzedzanie odpowiednio dobrać skład.

to by się zgadzało bo jak jadę np z określoną prędkością i obrotami (nie zmieniając ich) to po kilku sekundach jakby "prawidłowiej" jechał - na ucho ;) słyszę że lepiej pracuje silnik, bardziej sobie buczy i jak lekko dam w gaz to reaguje lepiej - tak, jak by zdążył sobie zrobić duża korektę po odczycie z lambdy i zaczął odpowiednio lać.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-01, 19:39

Imachine, może powodować takie coś.

Sonda koryguje czasy otwarcia wtrysku. Chodzi o to, żeby mieszanka była stechiometryczna - czyli na 14,7kg powietrza przypada 1kg paliwa. Jeśli nie masz sondy to silnik będzie przelany - zwłaszcza na wolnych obrotach - śmierdzi benzyną z wydechu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2015-01-01, 19:43

janusz, a orientujesz się czy wtyczki N14/N15 do kompa w silnikach GA są takie same? pnp? (obstawiam że tak, ale wolę się upewnić)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-01, 19:50

Imachine, tak, są takie same, bo robiliśmy swapa u Lestanta z GA14DE na GA16DE. Wiązkę silnika zostawiliśmy, bo jest taka sama. Kompa normalnie przepiąłem i wszystko bangla.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2015-01-01, 20:55

Dzięki, temat do zamknięcia, komp zamówiony. Ew mogę napisać czy się zmieniło jak zamontuję.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-01, 21:03

Imachine, nie ma sensu zamykać, ktoś może mieć jakieś pytania :] O tym czy coś się zmieniło napisz obowiązkowo :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2015-01-01, 21:44

A mam jeszcze takie pytanie - czy ten komp z Almery ma jakieś połączenie z NATS i czy mogą być z tego tytułu cyrki czy to oddzielne układy?

Spoko, opiszę co i jak dla potomnych. Już obczaiłem gdzie tego w aucie szukać.

Przy okazji spróbuję wymienić żarówki konsoli.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-01, 21:52

NATS ma do gadania i to sporo - jak nie dostanie ECU sygnału od NATSa to się raczej auta nie odpali :]

Poniżej masz foto do czego jest podpięty NATS (zrzut z service manuala z P11.144)

Obrazek


___________________________________________

Nie wiem czy przeedytowałeś post jak ja pisałem swojego czy też później, ale w N14 i N15 wtyczki do kompów niekoniecznie mogą być takie same - GA14DE i GA16DE w N14 ma takie same.






_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2015-01-01, 22:35

Czy NATS był w każdej Almerze N15?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-01, 22:41

Imachine, tak, bo od chyba '94 lub '95 kluczyki były kodowane - przynajmniej w Primerach. Większość jak nie wszystkie N15 jakie widziałem miały naklejkę NATSa na szybie.
Napisz do Lestanta powinien chyba jeszcze mieć kompa od N14 GA14DE.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2015-01-01, 23:18

Poszło PW do niego.

Dzięki za cynk może da radę odkręcić jeszcze wysyłkę.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-01, 23:41

Imachine, mam nadzieję, że Ci się uda odkręcić wszystko. Jakbyś potrzebował manuala do N14/N15 to napisz :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2015-01-19, 18:17

Ok, więc mam już (dzięki lestant) kompa od Sunny 1.4 DE.

Po wpięciu w moją wiązkę pompa nie pompi za czym auto nie odpala.

Sprawdziłem co mam, wiązkę obecnie mam z Almery 16DE i takiego też kompa - 23710-1N616

Ruscy mówią max o 23710-1N006 i podobnych.

Na allegro są kompy 1N616.

Nie mam NATS'a - i teraz pytanie, wychodziły Almery bez NATS? Np wersje Japońskie?

Czy może (bo seryjnie w Sunny nie było) jest opcja, że mechanik dał wiązkę z NATS, i jakoś go "zaślepił" żeby zawsze sygnał szedł "gotowy" i auto odpalało?

Po czym poznać (w gratach) że jest wiązka z NATS?

Czy ta niebieska kostka dołączona do kompa jest wymienialna, czy tam jest jakiś kod? Jak przekładałem kompa to kostkę zostawiłem z tego od 1.6, miała te same oznaczenia co ta na kompie z Sunny 1.4 od Lestanta.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-19, 19:24

Imachine podociskaj wszystkie przewody w kostce. Być może ten co wychodzi na przekaźnik pompy paliwa nie ma styku.

Jak to nie zabangla to załącz pompę paliwa na krótko i zobacz czy wystartuje.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2015-01-19, 22:40

Przewody w kostce dokręcam, są na śrubę w kompie, gniazdo fizycznie jest to samo.

Jutro spróbuję poszukać na schematach. Być może gdzieś jest coś pozamieniane na kablach między Sunny 14DE a Almera 16DE.

:edit:

Ok wychodzi na to że są trochę inne układy kabli na gniazdach między Almerą a Sunny.

Mechanik mówi że w aucie jest komp z Almery 1.6 z wyciętym immo.

Póki co porównując układ (z NX1600) widzę że coś tam z czujnikiem wału czy przepustnicy jest zmienione o jedno oczko i sygnałem z sondy lambda, dalej nie patrzyłem.

Większość pozostałych tych co patrzyłem się pokrywa między Almerą a Sunny.

Czy jest taka możliwość żeby chałupniczo wyciąć immo z kompa? Lub ktoś to robi np z forum?

http://www.emel-alarmy.pl/moduly.htm czytałem o gościu który robi IMMO 8AS.

Taka wstawka do Lucasa która emuluje sygnał z imo do kompa.

Tylko że to koszty, myślę że może bym pozamieniał kable w obecnej wiązce - najlepiej było by zrobić przelotkę albo ogarnąć kompa z Almery i wyciąć możliwie najtaniej to imo.

W sumie przeciąć kilka kabli przy wiązce i zamienić to niewielka robota, tylko miejsce liche do pracy, leżąc na podłodze pod kierownicą :)

Rozumiem, że powinno wtedy latać prawidłowo? Czy są jakieś czujniki w Almerze w mechanice w GA16DE co w Sunny GA14DE nie ma, a są potrzebne?

Z tego co patrzyłem na rozkłady u ruskich, to wszystko się pokrywa, prócz immo.

:edit:

Zacząłem od sprawdzenia ładowania ponieważ juz wcześniej trochę kulał altek, obstawiałem ze gwiżdże, no i ma juz 22lata (23 w tym roku).

Na mierniku na aku podczas pracy silnika wychodzi ok 13v :)

Obstawiam, ze to mało. Dam do rege altka i zobaczymy co z tego wyniknie, jeśli nadal będzie odczuwalny wyraźnie brak buta, to zmienię kompa na ten z 1.4.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”