[N14] Komputer ECU Nissan Almera / Sunny
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[N14] Komputer ECU Nissan Almera / Sunny
Witam
Czy kompy z Almery można wkładać do Sunny?
Są to inne P/N ale wygląd podobny (puszka i piny
Np:
http://allegro.pl/nissan-almera-1-4b-98 ... 36636.html
Mam 1.4 na wtrysku a kompa od 1.6 i jak dla mnie to auto nie jeździ jak powinno, jak jest zimny to jest spoko ale jak się rozgrzeje to muli, jak wcisnę pedał gazu do pewnej głębokości i tam utrzymuję, to auto cały czas przyspiesza, zamiast osiągać określoną prędkość.
Mechanik wymieniał stwierdził że gaźnik do d... i należy wymienić ale po operacjach wymian stwierdziliśmy, że dajemy wtryski, bo akurat miał komplet z wiązką.
Podpięte i jakoś tak to... spalanie wyraźnie mniejsze (o to chodziło, chociaż jest i tak ok 10l/100) ale na gaźniku to auto miało but - jak się wciskało pedał gazu, to reagowało.
A teraz śpi, dopiero w średnich-wyższych obrotach zaczyna jakoś tam się zbierać.
Pompa pompi, wtryski wtryskują. Filtr paliwa i powietrza nowe. Kable WN < 15kkm. Świece < 4kkm.
Rozumiem, że jeszcze ew. lambda może być odpowiedzialna za taką sytuację?
Świece niedawno wymieniałem, to się dowiem, jaka mieszanka, jak wyjmę.
Pytanie jeszcze pozostało jedno wcześniej bez odp, mianowicie, czy jest w ogóle jakaś różnica między kompami 1.6 a 1.4 ? Czy one mają zaszyte mapy, czy one jakoś się zmieniają dynamicznie?
Bo jak nie to, to jadę zbadać co mówi lambda a co wydech i jak się to pokrywa ze sobą.
A tak to 10zł+kw nie majątek nowa lambda znacznie droższa.
P/N z Almera 1.4 na tej aukcji to 23710-2N305
P/N z Sunny 1.4DE w/g ruskich to 23710-74C01 02 lub 03
Czy kompy z Almery można wkładać do Sunny?
Są to inne P/N ale wygląd podobny (puszka i piny
Np:
http://allegro.pl/nissan-almera-1-4b-98 ... 36636.html
Mam 1.4 na wtrysku a kompa od 1.6 i jak dla mnie to auto nie jeździ jak powinno, jak jest zimny to jest spoko ale jak się rozgrzeje to muli, jak wcisnę pedał gazu do pewnej głębokości i tam utrzymuję, to auto cały czas przyspiesza, zamiast osiągać określoną prędkość.
Mechanik wymieniał stwierdził że gaźnik do d... i należy wymienić ale po operacjach wymian stwierdziliśmy, że dajemy wtryski, bo akurat miał komplet z wiązką.
Podpięte i jakoś tak to... spalanie wyraźnie mniejsze (o to chodziło, chociaż jest i tak ok 10l/100) ale na gaźniku to auto miało but - jak się wciskało pedał gazu, to reagowało.
A teraz śpi, dopiero w średnich-wyższych obrotach zaczyna jakoś tam się zbierać.
Pompa pompi, wtryski wtryskują. Filtr paliwa i powietrza nowe. Kable WN < 15kkm. Świece < 4kkm.
Rozumiem, że jeszcze ew. lambda może być odpowiedzialna za taką sytuację?
Świece niedawno wymieniałem, to się dowiem, jaka mieszanka, jak wyjmę.
Pytanie jeszcze pozostało jedno wcześniej bez odp, mianowicie, czy jest w ogóle jakaś różnica między kompami 1.6 a 1.4 ? Czy one mają zaszyte mapy, czy one jakoś się zmieniają dynamicznie?
Bo jak nie to, to jadę zbadać co mówi lambda a co wydech i jak się to pokrywa ze sobą.
A tak to 10zł+kw nie majątek nowa lambda znacznie droższa.
P/N z Almera 1.4 na tej aukcji to 23710-2N305
P/N z Sunny 1.4DE w/g ruskich to 23710-74C01 02 lub 03
Ostatnio zmieniony 2015-01-01, 19:23 przez imachine, łącznie zmieniany 2 razy.
Mapy są statyczne, zaszyte i nie da się ich edytować.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, elegancko, czyli jeśli mam kompa z 1.6 to może powodować takie objawy - niedolewać bądź przelewać na różnych obrotach siedząc w 1.4? czy mapy będą na to wpływać?
rozumiem to tak, że silnik jeździ w/g map a sondą jedynie się koryguje - nie jest to wystarczająco szybka jednostka ani szybka forma komunikacji między nimi by samą lambdą był w stanie przy obciążeniu jak np wyprzedzanie odpowiednio dobrać skład.
to by się zgadzało bo jak jadę np z określoną prędkością i obrotami (nie zmieniając ich) to po kilku sekundach jakby "prawidłowiej" jechał - na ucho słyszę że lepiej pracuje silnik, bardziej sobie buczy i jak lekko dam w gaz to reaguje lepiej - tak, jak by zdążył sobie zrobić duża korektę po odczycie z lambdy i zaczął odpowiednio lać.
rozumiem to tak, że silnik jeździ w/g map a sondą jedynie się koryguje - nie jest to wystarczająco szybka jednostka ani szybka forma komunikacji między nimi by samą lambdą był w stanie przy obciążeniu jak np wyprzedzanie odpowiednio dobrać skład.
to by się zgadzało bo jak jadę np z określoną prędkością i obrotami (nie zmieniając ich) to po kilku sekundach jakby "prawidłowiej" jechał - na ucho słyszę że lepiej pracuje silnik, bardziej sobie buczy i jak lekko dam w gaz to reaguje lepiej - tak, jak by zdążył sobie zrobić duża korektę po odczycie z lambdy i zaczął odpowiednio lać.
Imachine, może powodować takie coś.
Sonda koryguje czasy otwarcia wtrysku. Chodzi o to, żeby mieszanka była stechiometryczna - czyli na 14,7kg powietrza przypada 1kg paliwa. Jeśli nie masz sondy to silnik będzie przelany - zwłaszcza na wolnych obrotach - śmierdzi benzyną z wydechu.
Sonda koryguje czasy otwarcia wtrysku. Chodzi o to, żeby mieszanka była stechiometryczna - czyli na 14,7kg powietrza przypada 1kg paliwa. Jeśli nie masz sondy to silnik będzie przelany - zwłaszcza na wolnych obrotach - śmierdzi benzyną z wydechu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Imachine, tak, są takie same, bo robiliśmy swapa u Lestanta z GA14DE na GA16DE. Wiązkę silnika zostawiliśmy, bo jest taka sama. Kompa normalnie przepiąłem i wszystko bangla.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Imachine, nie ma sensu zamykać, ktoś może mieć jakieś pytania O tym czy coś się zmieniło napisz obowiązkowo
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
NATS ma do gadania i to sporo - jak nie dostanie ECU sygnału od NATSa to się raczej auta nie odpali
Poniżej masz foto do czego jest podpięty NATS (zrzut z service manuala z P11.144)
___________________________________________
Nie wiem czy przeedytowałeś post jak ja pisałem swojego czy też później, ale w N14 i N15 wtyczki do kompów niekoniecznie mogą być takie same - GA14DE i GA16DE w N14 ma takie same.
_
Poniżej masz foto do czego jest podpięty NATS (zrzut z service manuala z P11.144)
___________________________________________
Nie wiem czy przeedytowałeś post jak ja pisałem swojego czy też później, ale w N14 i N15 wtyczki do kompów niekoniecznie mogą być takie same - GA14DE i GA16DE w N14 ma takie same.
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Imachine, tak, bo od chyba '94 lub '95 kluczyki były kodowane - przynajmniej w Primerach. Większość jak nie wszystkie N15 jakie widziałem miały naklejkę NATSa na szybie.
Napisz do Lestanta powinien chyba jeszcze mieć kompa od N14 GA14DE.
Napisz do Lestanta powinien chyba jeszcze mieć kompa od N14 GA14DE.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Imachine, mam nadzieję, że Ci się uda odkręcić wszystko. Jakbyś potrzebował manuala do N14/N15 to napisz
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ok, więc mam już (dzięki lestant) kompa od Sunny 1.4 DE.
Po wpięciu w moją wiązkę pompa nie pompi za czym auto nie odpala.
Sprawdziłem co mam, wiązkę obecnie mam z Almery 16DE i takiego też kompa - 23710-1N616
Ruscy mówią max o 23710-1N006 i podobnych.
Na allegro są kompy 1N616.
Nie mam NATS'a - i teraz pytanie, wychodziły Almery bez NATS? Np wersje Japońskie?
Czy może (bo seryjnie w Sunny nie było) jest opcja, że mechanik dał wiązkę z NATS, i jakoś go "zaślepił" żeby zawsze sygnał szedł "gotowy" i auto odpalało?
Po czym poznać (w gratach) że jest wiązka z NATS?
Czy ta niebieska kostka dołączona do kompa jest wymienialna, czy tam jest jakiś kod? Jak przekładałem kompa to kostkę zostawiłem z tego od 1.6, miała te same oznaczenia co ta na kompie z Sunny 1.4 od Lestanta.
Po wpięciu w moją wiązkę pompa nie pompi za czym auto nie odpala.
Sprawdziłem co mam, wiązkę obecnie mam z Almery 16DE i takiego też kompa - 23710-1N616
Ruscy mówią max o 23710-1N006 i podobnych.
Na allegro są kompy 1N616.
Nie mam NATS'a - i teraz pytanie, wychodziły Almery bez NATS? Np wersje Japońskie?
Czy może (bo seryjnie w Sunny nie było) jest opcja, że mechanik dał wiązkę z NATS, i jakoś go "zaślepił" żeby zawsze sygnał szedł "gotowy" i auto odpalało?
Po czym poznać (w gratach) że jest wiązka z NATS?
Czy ta niebieska kostka dołączona do kompa jest wymienialna, czy tam jest jakiś kod? Jak przekładałem kompa to kostkę zostawiłem z tego od 1.6, miała te same oznaczenia co ta na kompie z Sunny 1.4 od Lestanta.
Imachine podociskaj wszystkie przewody w kostce. Być może ten co wychodzi na przekaźnik pompy paliwa nie ma styku.
Jak to nie zabangla to załącz pompę paliwa na krótko i zobacz czy wystartuje.
Jak to nie zabangla to załącz pompę paliwa na krótko i zobacz czy wystartuje.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Przewody w kostce dokręcam, są na śrubę w kompie, gniazdo fizycznie jest to samo.
Jutro spróbuję poszukać na schematach. Być może gdzieś jest coś pozamieniane na kablach między Sunny 14DE a Almera 16DE.
:edit:
Ok wychodzi na to że są trochę inne układy kabli na gniazdach między Almerą a Sunny.
Mechanik mówi że w aucie jest komp z Almery 1.6 z wyciętym immo.
Póki co porównując układ (z NX1600) widzę że coś tam z czujnikiem wału czy przepustnicy jest zmienione o jedno oczko i sygnałem z sondy lambda, dalej nie patrzyłem.
Większość pozostałych tych co patrzyłem się pokrywa między Almerą a Sunny.
Czy jest taka możliwość żeby chałupniczo wyciąć immo z kompa? Lub ktoś to robi np z forum?
http://www.emel-alarmy.pl/moduly.htm czytałem o gościu który robi IMMO 8AS.
Taka wstawka do Lucasa która emuluje sygnał z imo do kompa.
Tylko że to koszty, myślę że może bym pozamieniał kable w obecnej wiązce - najlepiej było by zrobić przelotkę albo ogarnąć kompa z Almery i wyciąć możliwie najtaniej to imo.
W sumie przeciąć kilka kabli przy wiązce i zamienić to niewielka robota, tylko miejsce liche do pracy, leżąc na podłodze pod kierownicą :)
Rozumiem, że powinno wtedy latać prawidłowo? Czy są jakieś czujniki w Almerze w mechanice w GA16DE co w Sunny GA14DE nie ma, a są potrzebne?
Z tego co patrzyłem na rozkłady u ruskich, to wszystko się pokrywa, prócz immo.
:edit:
Zacząłem od sprawdzenia ładowania ponieważ juz wcześniej trochę kulał altek, obstawiałem ze gwiżdże, no i ma juz 22lata (23 w tym roku).
Na mierniku na aku podczas pracy silnika wychodzi ok 13v
Obstawiam, ze to mało. Dam do rege altka i zobaczymy co z tego wyniknie, jeśli nadal będzie odczuwalny wyraźnie brak buta, to zmienię kompa na ten z 1.4.
Jutro spróbuję poszukać na schematach. Być może gdzieś jest coś pozamieniane na kablach między Sunny 14DE a Almera 16DE.
:edit:
Ok wychodzi na to że są trochę inne układy kabli na gniazdach między Almerą a Sunny.
Mechanik mówi że w aucie jest komp z Almery 1.6 z wyciętym immo.
Póki co porównując układ (z NX1600) widzę że coś tam z czujnikiem wału czy przepustnicy jest zmienione o jedno oczko i sygnałem z sondy lambda, dalej nie patrzyłem.
Większość pozostałych tych co patrzyłem się pokrywa między Almerą a Sunny.
Czy jest taka możliwość żeby chałupniczo wyciąć immo z kompa? Lub ktoś to robi np z forum?
http://www.emel-alarmy.pl/moduly.htm czytałem o gościu który robi IMMO 8AS.
Taka wstawka do Lucasa która emuluje sygnał z imo do kompa.
Tylko że to koszty, myślę że może bym pozamieniał kable w obecnej wiązce - najlepiej było by zrobić przelotkę albo ogarnąć kompa z Almery i wyciąć możliwie najtaniej to imo.
W sumie przeciąć kilka kabli przy wiązce i zamienić to niewielka robota, tylko miejsce liche do pracy, leżąc na podłodze pod kierownicą :)
Rozumiem, że powinno wtedy latać prawidłowo? Czy są jakieś czujniki w Almerze w mechanice w GA16DE co w Sunny GA14DE nie ma, a są potrzebne?
Z tego co patrzyłem na rozkłady u ruskich, to wszystko się pokrywa, prócz immo.
:edit:
Zacząłem od sprawdzenia ładowania ponieważ juz wcześniej trochę kulał altek, obstawiałem ze gwiżdże, no i ma juz 22lata (23 w tym roku).
Na mierniku na aku podczas pracy silnika wychodzi ok 13v
Obstawiam, ze to mało. Dam do rege altka i zobaczymy co z tego wyniknie, jeśli nadal będzie odczuwalny wyraźnie brak buta, to zmienię kompa na ten z 1.4.