Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Silnik z Almery GTi do Sunny'ego GTi

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Krukon
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-08-20, 09:38
Lokalizacja: Poznań

[N14] Silnik z Almery GTi do Sunny'ego GTi

Post autor: Krukon » 2013-08-20, 10:40

Witam wszystkich,
przychodzę z pytaniem czy silnik z bodajże Almery GTi, bądź Primery GT - w każdym razie chodzi mi o wersję 150-konną - pasuje p'n'p do Nissana Sunny'ego GTi? :)

Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-08-20, 11:27

o ile się nie mylę almera gti N15 ma 143hp. Łapy będą pasować, wiązka chyba też. Jeśli zwrotnice będziesz miał od n14 to od nich musisz mieć półosie/przeguby. Z tym że nie jestem pewien ale 1.4/1.6 miało chyba inna zwrotnice niż gti n14
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
Andrzejek_21
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-01-18, 20:48
Lokalizacja: Warszawa - SM

Post autor: Andrzejek_21 » 2013-08-20, 14:19

Sam silnik będzie pasować z rodziny SR20 :mrgreen:
150 HP jak wspomniał kolega wyżej miały Primery GT ze względu na wydech.
Almera N15 miała ciut mniej...

Silnik będzie pasować, skrzynia z N14 do N15 czy odwrotnie też pasuje.
Andrzejek_21
JędruŚ.-.SM

Krukon
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-08-20, 09:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krukon » 2013-08-20, 23:17

Chodzi mi o sam silnik, mój jest uszkodzony i pytanie jaki mogę włożyć bez żadnych przeróbek reszty samochodu? :)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-08-21, 09:27

Krukon, tak .. Jeśli chodzi o sam słupek . Twój osprzęt podpasuje ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2013-08-21, 09:57

User Grzyb czy tam Grzybek robil swapa DE na DEH w swoim 100NX-ie i pamiętam, że poczyniał pewne przeróbki. Zrobił kiedyś manuala na byłym forum 100nx.pl ale niestety adres padl a bezposredni link mam na kompei w domu.

rz

Krukon
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-08-20, 09:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krukon » 2013-08-21, 12:30

Chcę mieć po prostu pewność, że gdy zakupie silnik z innego modelu niż Sunny to będę mógł ten uszkodzony PO PROSTU nim zastąpić.

Dzięki za pomoc :D

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-08-21, 12:51

Krukon, kup ten sam model silnika to nie będzie problemów :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-08-21, 15:29

Andrzejek_21 pisze:150 HP jak wspomniał kolega wyżej miały Primery GT ze względu na wydech.
Nie tylko. Różniły się kolektorem dolotowym i nastawami ECU.

Różnice konstrukcyjne DE a DEH, to:
- przede wszystkim DEH to hydraulika, a nie mechanika jak w innych DE
- DE to high port, DEH low port
- w DE był normalny kolektor wydechowy, w DEH było coś co tylko wydalało spaliny (słowa Mac'a :D )

Silniki są p&p ;-)
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-08-21, 17:03

Modzelitto pisze:
Andrzejek_21 pisze:150 HP jak wspomniał kolega wyżej miały Primery GT ze względu na wydech.
Nie tylko. Różniły się kolektorem dolotowym i nastawami ECU.

Różnice konstrukcyjne DE a DEH, to:
- przede wszystkim DEH to hydraulika, a nie mechanika jak w innych DE
- DE to high port, DEH low port
- w DE był normalny kolektor wydechowy, w DEH było coś co tylko wydalało spaliny (słowa Mac'a :D )

Silniki są p&p ;-)
DEH i DE to hydraulika
DE może być high portem 100nx/sunny i low portem p10

Ostatniego nie rozumiem, pewnie chodzi że żeliwo miały
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-08-21, 17:07

Pawel18PL pisze:DEH i DE to hydraulika
Źle się wyraziłem, chodzi o Roller Rocker.

Tak, kolektor żeliwny, nie rurowy- jak w DE P10/N14
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-08-21, 17:14

Modzelitto a jakiś pomysł czym zastąpić kolektor wydechowy (odcinek 4-2) w P11GT, tak, żeby było dobrze? Oczywiście jak najtańszym nakładem i bez zmiany całego wydechu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-08-21, 17:18

W normalnych pieniądzach, to tylko kolektor z P10 eGT/ N14GTi. Niektórzy bardziej go chwalą niż SSAC :)
Niedawno ktoś sprzedawał na forum...
vixo :-D :
viewtopic.php?t=13331
QG15+
;-)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-08-21, 17:24

Doszedł jeszcze kolektor z VE na handel jak by ktoś chciał :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-08-21, 17:27

Modzelitto, vixo miał/ma do sprzedania. Tylko u mnie trochę rzeźby będzie, bo trzeba sondę przenieść i zmienić otwór do jej zamontowania...., a niestety teraz nie mam dostępu do kanału i spawarki....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-08-21, 19:48

Fakt- trzeba to przerobić. Ale i tak jest to najtańsza opcja na power up, bez ingerencji w średnicę wydechu ;) W Twoim kolektorze (zejście 2-1) znajduje się również mały katalizator, zdolnie dławiąc spaliny :P
Ostatnio zmieniony 2013-08-21, 20:20 przez Modzelitto, łącznie zmieniany 1 raz.
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-08-21, 19:56

Czekaj, czekaj, to co ja mam wycięte za łączówką elastyczną? Drugi tłumik czy może kata? Ze zdjęć, które zapodał George jak sprzedawał graty ze swojej P11GT to tam był katalizator. Ja u siebie tego już nie mam.
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... d_muffler/
Tu jest oznaczone, że znajduje się w sekcji 208 (SEC.208)
P11GT miałaby dwa katalizatory?!
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-08-21, 20:14

Tak wygląda mój kolektor DEH:
Obrazek

Pod blaszaną osłoną jest kat.

P.S.
Błąd we wcześniejszym poście (zejście 2-1)
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-08-21, 20:37

Kurde to ja miałem 2 katalizatory (teraz 1)?!?!
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-08-22, 08:04

janusz, nic dziwnego ... nawet w moim gaźnikowym sunnym były 2 katy ..
KONIEC OT !
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”