Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Światła dzienne DRL

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

[N14] Światła dzienne DRL

Post autor: Skazony » 2011-03-07, 22:49

Hejka,
nosze się z zamiarem podłączenia tego "ustrojstwa" -> DRL <- (oczywiście jeszcze tego nie kupiłem)
Stąd nasuwa się pytanie czy ktoś już coś takiego zamontował u siebie i jeśli tak to gdzie je podłączył aby było zgodnie z ustawą ( czyli przekręcam kluczyk palą sie DRL, włączam mijania DRL się wyłączają)

Wierzę w WAS
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-03-07, 23:17

Ja w swoim sunny mam zamontowane.
Nie wiem jaki ty chcesz zestaw kupic ale ja kupilem sobie swiatla do jazdy dziennej z homologacja i do tego przekaznik zwierno-rozwierny bo tak taniej a niczym sie nie rozni od kupionego automata.
Podlaczylem sie w skrzynce po prawej stronie auta tam jest prad jak przekrecasz kluczyk na pierwsza pozycje tzn. wtedy co dziala dmuchawa i zapalniczka. Bo nie chcialo mi sie ciagnac pod stacyjke az. A do mijania tez drucik pociagnalem aby sie wylanczaly jak zalanczam mijania. Wiec wszystko zgodnie z przepisami. I musze powiedziec ze troche oszczednosci jest, mniej spala autko.
Obrazek

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-03-07, 23:23

no i oto właśnie chodzi
masz jakąś fotkę gdzie to podłączyłeś ?
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-03-07, 23:28

fotki nie mam. Ale mam schemat podlaczenia pod przekaznik jesli tez ten sposob bys wybral. Prosto mowiac, pod odpowiedni styk w przekazniku podpinasz napiecie np. ze stacyjki. Do odpowiedniego styku na przekazniku podpinasz plusowy z mijania. Do nastepnego podpinasz plusowy od swiatel dziennych. Pozniej jeszcze mase do przekaznika podpinasz i mase do swiatel dziennych. No i tyle.

Obrazek

Obrazek

Tyle ze zapewne bedziesz musial sie podlaczyc pod 87a na przekazniku a nie jak na schemacie 87. Ale to jak cos to sam dojdziesz do tego :-)
Ostatnio zmieniony 2011-03-07, 23:32 przez homik123456, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-03-07, 23:32

Czyli jak kupię światełka z "automatem" wbudowanym do nich to podłączając tak jak piszesz wszystko powinno być oki ?

Nie zmienia to faktu że jakaś fotka by się przydała :/
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-03-07, 23:34

Jak juz kupisz z automatem to inaczej podlanczasz. Bo tam masz trzy kabelki zazwyczaj. Czarny-masaa, czerwony- plusowy, zolty- do lamp mijania.
Wiec kupujac automat niby mniej podlanczania ale i cena wyzsza.

A fotki nie posiadam zadnej bo nie robilem od tamtego czasu.

[ Dodano: 2011-03-07, 23:47 ]
Widze ze juz nie masz pytan to spadam. Narka.
Jak cos to pytaj jutro odpowiem.
Obrazek

tomek1317
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2011-01-04, 12:29
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: tomek1317 » 2011-03-08, 05:28

generalnie zasada jest jedna. Przy włączenie świateł mijania powinny się wyłączyć do jazdy dziennej. Oczywiście zalecam homologacje i odpowiednie odległości. 25cm od ziemi 60 cm odległość pomiędzy światłami i 40 od brzegu. Ja mam tak zrobione że włączam pozycje i dopiero przyciskiem z panelu w aucie uruchamiam światła. Tak czy inaczej (czy przycisk jest włączony czy nie) po włączeniu świateł mijania te do jazdy dziennej wylączają sie.

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-03-08, 13:24

tomek1317, to nie masz calkiem zgodnie z przepisami. Bo od maja 2009 maja sie tylko dzienne swiecic,aczkolwiek postoje tez moga ale mija sie to z celem.
A inna rzecz to to ze powinno sie automatycznie zalanczac a nie na przycisk.
Zapomniales jeszcze ze jesli samochod jest wezszy niz 1,6metra to miedzy lampami moze byc 40 cm.
Obrazek

tomek1317
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2011-01-04, 12:29
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: tomek1317 » 2011-03-08, 16:27

homik123456 pisze:tomek1317, to nie masz calkiem zgodnie z przepisami. Bo od maja 2009 maja sie tylko dzienne swiecic,aczkolwiek postoje tez moga ale mija sie to z celem.
A inna rzecz to to ze powinno sie automatycznie zalanczac a nie na przycisk.
Zapomniales jeszcze ze jesli samochod jest wezszy niz 1,6metra to miedzy lampami moze byc 40 cm.
"W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej." powiem tak prawnikiem to nigdy nie byłem i nie będę (mam kolegę sędziego i styka :mrgreen: ) . Jak kupiłem światła to była homologacja i instrukcja czyli: włączasz pozycje włączają się i dzienne, przełączasz na mijania dzienne wyłączają się automatycznie - przycisk dodałem dla bajery bo wolne miejsce było obok awaryjnych i przycisku do czujników parkowania. Byłem u chłopaków z drogówki (nawet miło się zachowywał pan policeman ) i mówią, że dobrze jest i nie będą mnie zatrzymywać - jeżeli przegląd oczywiście przeszedł. A przegląd przeszedł bo znajomych trzeba mieć wszędzie :-) takie to czasy 8-)

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-03-08, 22:59

no spoko. Podlaczyles wedlug posiadanej instrukcji.
Wlacznik dodatkowy sie przydaje jak np. chcesz posiedziec w aucie z zapalonym silnikiem a nie chcesz zeby sie swiatla swiecily. Mi sie nie chcialo to nie robilem.
Jak bede zakladal w primerce to sie zastanowie tez nad jakims wlacznikiem.
Obrazek

tomek1317
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2011-01-04, 12:29
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: tomek1317 » 2011-03-09, 21:32

homik123456 pisze:no spoko. Podlaczyles wedlug posiadanej instrukcji.
Wlacznik dodatkowy sie przydaje jak np. chcesz posiedziec w aucie z zapalonym silnikiem a nie chcesz zeby sie swiatla swiecily. Mi sie nie chcialo to nie robilem.
Jak bede zakladal w primerce to sie zastanowie tez nad jakims wlacznikiem.
jeżeli masz wolne miejsce w panelu środkowym (jakaś zaślepka, którą można zastąpić włącznikiem ze szrotu) to polecam ponieważ bardzo przydatna rzecz.

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-03-10, 08:48

tomek1317 pisze:jeżeli masz wolne miejsce w panelu środkowym (jakaś zaślepka, którą można zastąpić włącznikiem ze szrotu) to polecam ponieważ bardzo przydatna rzecz.
można wiedzieć do czego jest to potrzebne ?
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

tomek1317
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2011-01-04, 12:29
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: tomek1317 » 2011-03-10, 11:11

Skazony pisze:
tomek1317 pisze:jeżeli masz wolne miejsce w panelu środkowym (jakaś zaślepka, którą można zastąpić włącznikiem ze szrotu) to polecam ponieważ bardzo przydatna rzecz.
można wiedzieć do czego jest to potrzebne ?
homik123456 pisze: Wlacznik dodatkowy sie przydaje jak np. chcesz posiedziec w aucie z zapalonym silnikiem a nie chcesz zeby sie swiatla swiecily. Mi sie nie chcialo to nie robilem.
a poze tym fajna bajerka dodatkowy przycisk zamiast plastkikowej zaślepiki i pytania pasażera: co miałeś w tym miejscu zamiast zaślepki :D:D

Awatar użytkownika
wąski
fanatyk nissana
Posty: 544
Rejestracja: 2010-07-18, 16:21
Lokalizacja: EL

Post autor: wąski » 2011-10-11, 16:44

u mnie wleciały :)
wąski czyli cienki :]
(nie)wąski N14 :)

blabla, looźna guma <okok>

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-10-11, 18:56

Już dorosłem do tego aby zamontować przycisk na konsoli centralnej.
Na wiosnę na bank dołożę do działającego już zestawu jakieś on/off
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
wąski
fanatyk nissana
Posty: 544
Rejestracja: 2010-07-18, 16:21
Lokalizacja: EL

Post autor: wąski » 2011-10-11, 19:04

Skazony pisze:przycisk na konsoli centralnej
ja też zamontowałem. mimo, że zawsze jest w poz. "on", to warto mieć manualną kontrolę nad światłami :) koszt przełącznika typu "on/off" całe 3 zł ;] - dostępny "od ręki" w każdym sklepie elektrotechnicznym.
na allegro widziałem za 1 zł :)


a tak się światełka prezentują:

Obrazek
wąski czyli cienki :]
(nie)wąski N14 :)

blabla, looźna guma <okok>

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-10-13, 15:02

jakoś kształtu nie mogę się dopatrzeć :/
okrągłe czy podłużne ?
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-10-13, 15:54

Skazony pisze:okrągłe czy podłużne
dokładnie takie :

Obrazek

u mnie też czekają na montaż.. z tym że chyba zrobię "opóźniacz" włączenia :)

[ Dodano: 2011-10-13, 16:56 ]
Pytanko .. gdzie konkretnie, najlepiej wpiąć się z +12 V po stacyjce ? (wiem że Wąski wpiął się pod stacyjką) .. ale chodzi mi pod maską? Który przekaźnik/bezpiecznik , która nóżka ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-10-13, 16:08

Fajnie,
ja jestem na siebie troszkę zły by wydumałem że okrągłe będą lepsze - i dupa :/
nie dość że droższe to wygląda to jak przez okno ( jedyna pociech że oryginalnie ;) )

ja również wjechałem do kabiny i po stacyjkę
w jaki sposób robisz to opóźnienie ?
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-10-13, 16:18

scubzik pisze:Skazony napisał/a:
okrągłe czy podłużne
dokładnie takie :
Obrazek
A jakiej firmy te swiatelka?? Bo mam u siebie takie co tak samo wygladaja ale jakas firma do kitu chyba bo juz drugie mi zaparowaly. Pierwsze po myciu auta a drugie po deszczu a podobno wodoszczelne mialy byc.
Jutro jade kolejny raz wymienic a jak znow bedzie to samo to kupuje inne jakies firmowe.
Obrazek

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-10-13, 18:17

sam jestem ciekawy jakiej firmy macie te śwatełka
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
wąski
fanatyk nissana
Posty: 544
Rejestracja: 2010-07-18, 16:21
Lokalizacja: EL

Post autor: wąski » 2011-10-13, 20:20

Skazony pisze:jakoś kształtu nie mogę się dopatrzeć :/
okrągłe czy podłużne ?
Obrazek
Skazony pisze:sam jestem ciekawy jakiej firmy macie te śwatełka
jakieś takie:
Obrazek
zdaje się, że to była ta aukcja
homik123456 pisze:juz drugie mi zaparowaly. Pierwsze po myciu auta a drugie po deszczu a podobno wodoszczelne mialy byc.
podobny problem miałem z dalekosiężnymi, do tego stopnia, że "stała" w nich woda ;/
wymieniłem na inne, które mają od spodu niewielki otwór. powoduje to, że co prawda parują, ale wilgoć z łatwością odparowuje i jest OK :)
jak będzie z dziennymi czas pokaże. przeżyły już całodzienną ulewę, póki co jest OK ...
wąski czyli cienki :]
(nie)wąski N14 :)

blabla, looźna guma <okok>

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-10-13, 20:47

wąski, Z wygladu sa identyczne. Wymiary takie same i wszytko. Nawet cena by sie zgadzala z tymi co teraz oferuja ci u mnie co maja ta firme z swiatlami takimi. Tylko pudelko i firma sie rozni ale i tak zapewne wszystkie to made in china.
Ty masz troche bardziej osloniete to moze dluzej wytrzymaja, ja je mam na gorze na zderzaku.
Obrazek

Awatar użytkownika
wąski
fanatyk nissana
Posty: 544
Rejestracja: 2010-07-18, 16:21
Lokalizacja: EL

Post autor: wąski » 2011-10-13, 20:58

homik123456 pisze:zapewne wszystkie to made in china
niestety pewnie tak jest ;/
markowe DRL to wydatek rzędu 200-400 pln ;/
scubzik pisze:gdzie konkretnie, najlepiej wpiąć się z +12 V po stacyjce ? (wiem że Wąski wpiął się pod stacyjką) .. ale chodzi mi pod maską? Który przekaźnik/bezpiecznik , która nóżka ?
prawda :) ostatecznie wpiąłem się bezpośrednio przy stacyjce :) , po prawej znajduje się kostka od stacyjki, gdzie można podłączyć się pod + "po stacyjce", a po lewej jest kostka od świateł (podłączenie do + po załączeniu świateł postojowych / mijania)
miedzy czasie przewinął się temat + "po stacyjce" ;p
wąski czyli cienki :]
(nie)wąski N14 :)

blabla, looźna guma <okok>

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-10-13, 23:30

wąski pisze:markowe DRL to wydatek rzędu 200-400 pln ;/
można za ~150 PLN i jest pewność że nie będzie cudowania i wymian
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
wąski
fanatyk nissana
Posty: 544
Rejestracja: 2010-07-18, 16:21
Lokalizacja: EL

Post autor: wąski » 2012-03-04, 20:26

do dnia dzisiejszego włącznik do DRL swobodnie "zwisał", przyszedł czas, aby wleciał na swoje miejsce :) :
Obrazek
wąski czyli cienki :]
(nie)wąski N14 :)

blabla, looźna guma <okok>

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2012-07-18, 14:32

Na dzień dzisiejszy musze odszczekać to że te niby formowe są lepsze
G****O prawda :(
jedno padło całkowice w 2-im świecą już tylko 3 led :(
czas na wymianę.


edytowałem "dirty word" :)
Scubz

Nie potrzebnie -> kupa to kupa (a wyraz który edytowałeś nie należy do wulgarnych, do kolokwializmów jak najbardziej ;))
Ostatnio zmieniony 2012-07-18, 21:48 przez Skazony, łącznie zmieniany 2 razy.
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-07-18, 21:31

A u mnie nie chcą działać .. ech .. Wąski .. jak tylko będzie ciepło musisz mi pomóc ogarnąć ten temat :) Sam nie mam tyle zapału :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2012-07-18, 21:35

scubzik, to az takie ciezkie nie jest przeciez.
Nawet na tej stronie wrzucalem jak najprosciej podlaczyc.
Obrazek

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-07-18, 21:51

homik123456, tak .. ale mi się coś po drodze "spitrasiło" .. a wiesz .. najgorzej jest jak "na podłodze" działa , po zamontowaniu niby też .. a potem nagle "trach" i nie działa .. i teraz szukaj ..
Ja u siebie podejrzewam albo uszkodzony przekaźnik . albo coś się "wysunęło" . ech ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”