Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Note] Hamulce - problem

Moderator: Zielkq

Awatar użytkownika
was79
stały bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 2009-12-09, 07:09
Lokalizacja: Katowice

[Note] Hamulce - problem

Post autor: was79 » 2010-06-13, 18:04

Weekend dla Note zdecydowanie niezbyt udanie się zakończył:

Obrazek

Powód przyblokowane koło prawy przód, prawdopodobnie zacisk chwycił. Dużo smrodu i ciepła i w efekcie laweta. Jak dotąd nie miałem żadnych problemów z hamulcami i wszystko było w normie.
Jutro pewnie ciąg dalszy historii, którą nie omieszkam opisać :-/

Awatar użytkownika
Dar1962
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2009-12-09, 18:25
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: Dar1962 » 2010-06-14, 07:35

Chwycił ale nie odbił- może coś z tłoczkiem? sporadycznie potrafią się zapiekać, choć w nissanie o takim przypadku nie słyszałem

zdarzyło mi się parę razy, gdy samochód (szczególnie po jeździe w deszczu) postał kilka dni w garażu nie ruszany - przy próbie ruszenia klocki były jak przyspawane i aż coś zgrzytnęło przy przełamywaniu ich oporu, potem przez jakiś czas odgłosy słabnącego delikatnego ocierania. Ale to raczej chyba rdza (te elementy błyskawicznie powierzchniowo się utleniają) przyspawała klocki do powierzchni tarczy? Zauważyłem,że między tarczą a klockiem w Note jest wyjątkowo mały luz

Awatar użytkownika
ranger
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2010-04-25, 18:15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: ranger » 2010-06-14, 13:04

Po deszczu, jak samochód długo stoi - a już w szczególności na hamulcu ręcznym, warto przed ruszeniem (i po zwolnienu hamulaca), energicznie "bujnąć się" we wnętrzu. Taki dynamiczny - aczkolwiek nie wielki ruch spowoduje, "odklejenie" się okładzin i klocków od tarcz i bebna. Praktykuję od wielu lat :).

[ Dodano: 2010-06-20, 23:36 ]
I jak tam Was79 skończyła się "przygoda" z hamulcami?

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2010-06-21, 09:02

Dar1962 pisze:Chwycił ale nie odbił- może coś z tłoczkiem? sporadycznie potrafią się zapiekać, choć w nissanie o takim przypadku nie słyszałem

zdarzyło mi się parę razy, gdy samochód (szczególnie po jeździe w deszczu) postał kilka dni w garażu nie ruszany - przy próbie ruszenia klocki były jak przyspawane i aż coś zgrzytnęło przy przełamywaniu ich oporu, potem przez jakiś czas odgłosy słabnącego delikatnego ocierania. Ale to raczej chyba rdza (te elementy błyskawicznie powierzchniowo się utleniają) przyspawała klocki do powierzchni tarczy? Zauważyłem,że między tarczą a klockiem w Note jest wyjątkowo mały luz
Dar,że odległość od tarczy jest mała to dobrze!Przekłada się to na skok pedału(fuj)hamulca.Im większy odstęp tym większy luźny skok i późniejsze hamowanie.U Was'a mogło wystąpić ,albo nie odbicie tłoczka,albo uszkodzeniu uległa blaszka-sprężyna która trzyma klocki w uchwycie aby nie klekotały i to ona odpowiada za odstęp klocków od tarcz.Można również wnioskować ze strony(prawa),że brud unieruchomił klocki właśnie w tych sprężynkach.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Awatar użytkownika
was79
stały bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 2009-12-09, 07:09
Lokalizacja: Katowice

Post autor: was79 » 2010-06-21, 10:11

JACKO29 pisze:Można również wnioskować ze strony(prawa),że brud unieruchomił klocki właśnie w tych sprężynkach.
Dobrze prawisz - zawinił klocek. Zaaferowany podałem jednak złą stronę - poszedł z lewej strony (od kierowcy). Efekt: wymienione tarcze + klocki.
Taka ciekawostka, auto dziś znów w aso, ponieważ odkryli na szarpakach (ja jeżdżąc nic nie czułem, żadnych stuków ani nic takiego), że do wymiany nadają się wahacze!! powód: rozwulkanizowanie gum, a że nie są rozbieralne trzeba wymienić całe.
Uff coś ostatnio Note nie ma dobrej passy :-/

Awatar użytkownika
ranger
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2010-04-25, 18:15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: ranger » 2010-06-21, 14:59

Dobrze, że auto na gwarnacji i robią bez kręcenia nosem. Wykryli sami przy okazji roboty przy hamulcach, czy coś im zasugerowałeś?

Awatar użytkownika
was79
stały bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 2009-12-09, 07:09
Lokalizacja: Katowice

Post autor: was79 » 2010-06-21, 15:34

Sami wykryli i stwierdzili że trzeba naprawić. Prawdę mówiąc ja nie odczuwałem zmiany w prowadzeniu.Tym bardziej nie było słychać stuków.
A gwary nie zostało już niestety dużo, ledwie do września :-/

Awatar użytkownika
ranger
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2010-04-25, 18:15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: ranger » 2010-06-21, 16:24

I tak moim zdaniem brawo za profesionalizm. Czyli wspomniane gumy mają juz ponad 2 lata. Biorąc pod uwagę jakość naszych dróg (2-3 lata temu byłem w Katowicach i niektóre drogi w tym mieście w moim odczuciu to była istna masakra) i to czym je sypią zimą - w to w sumie mogło się zdarzyć. Zwłaszcza, że wszystko "trzymało", padły jedynie gumy których wymienić sie nie da.

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2010-06-21, 17:35

was79 pisze:
JACKO29 pisze:Można również wnioskować ze strony(prawa),że brud unieruchomił klocki właśnie w tych sprężynkach.
Dobrze prawisz - zawinił klocek. Zaaferowany podałem jednak złą stronę - poszedł z lewej strony (od kierowcy). Efekt: wymienione tarcze + klocki.
Taka ciekawostka, auto dziś znów w aso, ponieważ odkryli na szarpakach (ja jeżdżąc nic nie czułem, żadnych stuków ani nic takiego), że do wymiany nadają się wahacze!! powód: rozwulkanizowanie gum, a że nie są rozbieralne trzeba wymienić całe.
Uff coś ostatnio Note nie ma dobrej passy :-/
Nie dziwię się,Kolega Notek(tak,tak,Was ten sam :D ) wymieniał chyba ze dwa razy wahacze,a i mnie to samo chyba czeka ,bo po wczorajszej jeździe(600 km) odczułem że autko przy 80 i wyżej zaczyna myszkować,a luzów jako takich (dzisiaj sprawdzałem)nie znalazłem.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Awatar użytkownika
was79
stały bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 2009-12-09, 07:09
Lokalizacja: Katowice

Post autor: was79 » 2010-06-21, 20:30

ranger pisze:Czyli wspomniane gumy mają juz ponad 2 lata. Biorąc pod uwagę jakość naszych dróg (2-3 lata temu byłem w Katowicach i niektóre drogi w tym mieście w moim odczuciu to była istna masakra) i to czym je sypią zimą - w to w sumie mogło się zdarzyć.
Powiem tak - w drugim aucie pomimo sztywnego i obniżonego zawiasu nic sie nie dzieje, chociaż jest jeżdżone naprawdę szybko. W nissanie po niecałych 30kkm zonk. Trochę żenua moim zdaniem :-/

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2010-06-21, 20:47

Ale drugie to nie jest made in renault
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Awatar użytkownika
ranger
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2010-04-25, 18:15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: ranger » 2010-06-21, 23:39

was79 pisze:[quote="ranger"
Powiem tak - w drugim aucie pomimo sztywnego i obniżonego zawiasu nic sie nie dzieje, chociaż jest jeżdżone naprawdę szybko. W nissanie po niecałych 30kkm zonk. Trochę żenua moim zdaniem :-/
No to może i faktycznie zonk :-|. Note ma raczej typowo francuskie zawieszenie - fajnie wybiera, ale nie jest niestety nadzwyczaj trwałe. Po lifcie, zawieszenie wyraźnie "usztywniło się". Być może z trwałością też będzie lepiej.

Awatar użytkownika
was79
stały bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 2009-12-09, 07:09
Lokalizacja: Katowice

Post autor: was79 » 2010-06-22, 06:05

ranger pisze:Być może z trwałością też będzie lepiej.
Też mam cichą nadzieje, że może "poprawili" coś w jakości montowanych ponownie elementów i może nie będzie ponownych niespodzianek z ich jakością. Skoro obecnie testuje się auta na użytkownikach, to może Oni też się uczą i konsekwetnie poprawiają swoje wyroby! Przynajmniej mam taką nadzieję...
W każdym razie okaże się w praniu :mrgreen: a note wydaje mi się sztywniejszy po pierwszej jeździe po naprawie - ale może to tylko autosugestia :->

Awatar użytkownika
El_Diablo
fanatyk nissana
Posty: 698
Rejestracja: 2009-12-09, 12:23
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: El_Diablo » 2010-09-12, 22:57

Pytanko po ilu km wymieniłeś tarcze i klocki ???

A co do rozwulkanizowanych gum to chyba norma bo u mnie to samo przy 45tys. km.

Awatar użytkownika
was79
stały bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 2009-12-09, 07:09
Lokalizacja: Katowice

Post autor: was79 » 2010-09-13, 06:05

El_Diablo pisze:Pytanko po ilu km wymieniłeś tarcze i klocki ?
w momencie awarii było na liczniku coś koło 30 tys. km

ODPOWIEDZ

Wróć do „Note”