Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K11] Zapalniczka

Moderator: mimier

Manolito77
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-09-06, 08:03
Lokalizacja: Wrocław

[K11] Zapalniczka

Post autor: Manolito77 » 2010-09-06, 09:51

Witam forumowiczów.
Jestem nowy na forum z uwagi na to, ż emoja dziewczyna zakupiła K11 1.0 z '97r. Auto było sprowadzone 2 lata temu z Niemiec i jest w dość nienagannym stanie. Z tego co widzę to albo nie miało w ogóle albo ktoś coś tam gmerał w zapalniczce. Miałą podłączony tylko kabel masowy. Kabla "+" nie stwierdzono. W związku z tym chciałbym podciągnąć ten kabelek z kostki auta, do której jest podłączone radio. Pytanie mam takie - czy na ten kabel dawać bezpiecznik a jeśli tak to o jakich parametrach?
Pzdr.
Z idiota nie dyskutuję - najpierw sprowadzi człowieka do swojego poziomu by potem pokonać doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-09-06, 11:19

Pobór prądu w zapalniczce jest duży więc myślę, że ok 20A trzeba dać ... w puszcze z bezpiecznikami lepiej poszukać prądu i stamtąd pociągnąć ....
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2010-09-06, 16:14

Hmmm...raczej ktoś kombinował, bo nawet w Micrach, gdzie nie było w wyposażeniu zapalniczki to kable i kostka jest podciągnięta i wystarczy dokupić sam wkład.

Manolito77
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-09-06, 08:03
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Manolito77 » 2010-09-06, 21:56

No właśnie są tam 2 kostki - jedna jest wpięta w radio a druga zdaje się spina jakieś inne kable ale nie ma żadnego wolnego + przegrzebałem tam całe bebechy. Jest jeden masowy przykręcony śrubą do karoserii ale już PLUSa żadnego wolnego nigdzie nie ma. w tej kostce gdzie jest radio jest PLUS 12v czerwony i chcę z tego podciągnąc choc nie wiem jak to będzie funkowac, że radio i zapalniczka będzie z jednego kabla. Ewentualnie można by podciągnąc z bezpieczników w kabinie ale z czego najlepiej wziąc ten PLUS bo jakoś w temacie elektroniki nie jestem zbytnio oblatany?
Pzdr.
Z idiota nie dyskutuję - najpierw sprowadzi człowieka do swojego poziomu by potem pokonać doświadczeniem.

crovax85
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2010-06-13, 11:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: crovax85 » 2010-09-07, 07:31

Witam
Ja miałem gniazdo i zaślepkę ale nie było żadnych przewodów :-| Poprowadziłem "+" od akumulatora (najszybciej i najbardziej estetycznie) i już w kabinie zamontowałem gniazdo na bezpiecznik (można kupić w każdym sklepie z elektroniką), a "-" poszedł tuż obok masy od jednostki sterującej. Bezpiecznik 15A - taki jaki zaleca Nissan.

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2010-09-07, 08:24

Profesjonalnie to się robi bezpiecznik jak najbliżej akumulatora, na wypadek jakby się gdzieś kabelek przetarł to żeby pożaru nie było. Ja mam zamontowane dodatkowe gniazdo zapalniczki z aku + przekaźnik żeby działało tylko po zasilaniu.
Do zasilania zaplniczki polecam taką oprawkę.
Obrazek
Szczelna, łatwo dostępny bezpiecznik i do tak małego poboru prądu wystarczy.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
walti
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2010-02-14, 10:34
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Post autor: walti » 2011-02-09, 14:57

Witam !!!
Postanowiłem wrzucić opis montażu gniazda zapalniczki w K-11 wg mojego patentu (zrobiłem zagadnienie 2 lata temu i do dziś wszystko ok.)
Sprawa montażu zapalniczki jest prosta, ale niestety pracochłonna.
Potrzebne są:
- kable (20 cm cienkiego i jakieś 1,5 m grubszego)
- gniazdo bezpiecznika (najlepiej zamykane)
- konektory i obudowy plastikowe do nich
- obciskarka
- klucze 12 i 10 oraz wkętaki
A więc po kolei:
1. zdemontuj konsolę środkową, radio, panel przewietrzania wnętrza, dolną półkę w konsoli środkowej, półkę pod kierownicą (opisy w książce, którą można znależć na forum)
2. otwórz pokrywę skrzynki bezpieczników i wyczep gniazdo diagnostyczne (na dole, biały kolor)
3. wykręć dolną śrubę mocowania skrzynki bezp., wsadź prawą rękę od dołu do środka pod deskę rozdzielczą z kluczen 10 a lewą przez otwór z przodu i wykręć skrzynkę bezp. (cholernie niewygodnie się to robi, ale da radę)
4. wypchaj delikatnie całą skrzynkę w dół i wyczep z niej dwa główne kable zasilające od akumulatora (czarna kostka, kable biało-czerwone, łatwo znaleźć, bo są najgrubsze.)
5. podepnij do jednego z nich kabel, którym będzie zasilana zapalniczka
6. zamontuj wszystko z powrotem a kabel zepnij plastikowymi spinkami razem z wiązką, która idzie pod kierownicą do konsoli środkowej
7. po przycięciu kabla, załóż konektorki i połącz do z gniazdem bezpiecznika (bezpiecznik 15A), a z gniazda konektorem do zapalniczki
8. zasilanie do podświetlenia weźmiesz od radia lub (lepiej) od podświetlania panelu sterowania nawiewem (przekręć panel wewnątrz konsoli - trudno to zrobić - po prawej z tyłu jest biała kostka z dwoma kabelkami czerowym i czarnym. Czerwony to plus).
9. masę pociągnij ok. 15-20 cm od zapalniczki i zakończ konektorkiem na śrubkę, przymocujesz go do jednej ze śrub, które trzymaję bocznę osłonę konsoli środkowej (najlepiej od strony pasażera, ja umieściłem tam też gniazdo z bezpieczikiem.)
10. podłącz wszystko, sprawdź czy działa i poskręcaj.
11. przed 'dłubaniem' proponuję odłączyć akumulator.
12. To wszystko (w wielkim skrócie oczywiście), ale jeżeli ktoś ma choć trochę smykałki w rękach to sobie poradzi
13. takie podłączenie (starannie wykonane, zgodnie z zasadami sztuki) jest bezpieczne i zapewnia możliwość korzystania z gniazda bez potrzeby włączania silnika (np. odkurzania, czyładowania telefonu). Ja tok to wszystko wykonałem i jest ok.

Aha, jeszcze jedno: nie ma innej możliwości dostania się do skrzynki bezpieczników, chyba że zdemontujesz kierownicę i wyciągniesz całą deskę rozdzielczą (nie polecam, dnia może nie starczyć) :devil::diabel:
Pozdrawiam !!! ....i powodzenia
Ciszę się, jeśli moja odpowiedź okazała się pomocna przy rozwiązaniu Twojego problemu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”