[K11] Kilka pytań
Moderator: mimier
[K11] Kilka pytań
Najpierw witam wszystkich serdecznie!! Własnie kupiliśmy synowi micrę z 95roku silnik 1.0 i miałbym kilka pytań, bo wiadomo samochód już dorosły są rózne problemy... Po pierwsze bardzo wysoko prawie na samej górze bierze sprzęgło, co z tym można zrobić bo cięzko się przyzwyczaić do tego, albo może już koniec sprzęgła? choć wszystkie biegi wchodzą lekko,nie ślizga się...po drugie jakie są żarówki(może lepiej jakieś diody?) do oświetlenia zegarów? ktoś coś tam zamieszał i nic nie świeci jakies ciemno niebieski dwie żarówki ledwo świeca,byłby wdzięczny za podanie jakiś symboli itp,żeby dwa razy tego nie ściągać,jest to wersja bez obrotomierza. Juz dziękuję za pomoc. Jest jeszcze jedna kwestia...może ktos byłby zainteresowany sportowym tłumikiem? mam taki założony,fajnie daje czadu, ale wolałbym wymienić na zwykły..
Ostatnio zmieniony 2015-07-01, 20:11 przez osman71, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Micra K11-kilka pytań.
Witaj , sprzęgło w micrze niestety większości micr jak się kończy takie jest, i nie będzie się może akurat ślizgać a biegi będą wchodziły sam jeżdżę dwa lata tak i moje ciężko chodzi i skrzypi ale jeżdżę aż padnie dopiero wymienię. co do żarówek w każdym elektrycznym dostaniesz taką żarówkę a jej symbol to " T5 " 12V 1.2W , diod raczej bym nie montował z uwagi na to ,że szybciej się przepalają bynajmniej w moim przypadku. oryginalne świecą zawsze a ledy gasną po kolei. Co do sprzęgła możesz regulacją trochę podciągnąć
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
Osman71 tu masz wykaz żarówek do podświetlania deski rozdzielczej http://nissan4u.com/parts/micra/el_k11e ... tration_1/
Ta blue to jest z niebieskim kapturkiem pewno - jak to w Nissanach Po zdjęciu kapturków o niebo lepiej świeci. A i jk będziesz kupował żarówki - te większe to obowiązkowo W3W, a nie W5W. W5W potrafią potopić plastik z deski rozdzielczej.
Ta blue to jest z niebieskim kapturkiem pewno - jak to w Nissanach Po zdjęciu kapturków o niebo lepiej świeci. A i jk będziesz kupował żarówki - te większe to obowiązkowo W3W, a nie W5W. W5W potrafią potopić plastik z deski rozdzielczej.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Osman71 polecam przeczytać ten wątek związany z olejami viewtopic.php?t=13837&start=0 - po olej pisz do Gawła
Wszystko tylko nie lotos czy castrol.
Wszystko tylko nie lotos czy castrol.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Przy wymianie oliwy pamietaj o filtrze oleju z tzw. "zaworkiem zwrotnym". Wyeliminujesz w ten sposob glosne odpalanie w stylu wysypujacj sie skrzynki z narzedziamiosman71 pisze:OK,dzięki serdeczne! Przypomniało mi się jeszcze o jednym. Jaki olej silnikowy polecacie,używacie? za 3tys trzeba by wymienić a mnie mam pojęcia co tam i ile nalać. Silnik 1.0 rocznik 95. Dzięki
o kurde, a to ciekawostka..możesz coś więcej na temat napisać? myślałem, że wystarczy kupić filtr oleju i tyle.. Będę wdzięczny za jakies info albo jakiś link do problemu. Z tego co wyczytałem to z olejami tez rozbieżne opinie,co wpis to inny olej...myślę ze zdecyduję się na 5W30 (3.5l wystarczy?)tylko jeszcze nie wiem jakiej firmy,obecnie jest jakiś castrol.
Osman71, wylej tego castrola. Link do wątki z olejami podałem wcześniej.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Osman71, chodzi o to, że filtr w sobie, w swojej budowie wewnętrznej ma zawór zwrotny. Zapobiega on cofaniu się oleju po tym, jak się wyłączy silnik. Zawór taki posiadają filtry MANNa i KNECHTa.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Osman71, filtr paliwa kiedy był wymieniany?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Osman71, prawdopodobnie 14. Wymień profilaktycznie filtr paliwa - dużo nie kosztuje, a warto to zrobić.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
wydech już niestety zamieniony, więc nieaktualne.. Dzisiaj micra zrobiła przykrą niespodziankę! po nocy nie chciała niestety odpalić! Nie wiem czy może wilgoć,deszcz itd jej zaszkodziło? wieczorem udało mi się jakoś odpalić i teraz chodzi, ale były problemy, jakby nie chciała zaskoczyć, musiałem jej pomóc pedałem gazu. Miał ktoś taki objaw?
Osman71 na dzień dobry przeczyść masy i sprawdź akumulator.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
Więc juz piszę jak wygląda problem, bo to chyba nie po linii elektrycznej. Kręci i jakby chciał zaskoczyć,ale nie łapie, dopiero jak mu się podpompuje pedałem gazu to zapali ale jabym go nie trzymał na gazie zaraz zgaśnie,chodzi nierówwno,dopiero po chwili załapie obroty i potem już chodzi normalnie. Coś z paliwem?? może pompa,albo silniczek krokowy? Piszcie jakie macie pomysły,albo ktoś to już przerabiał..
[ Dodano: 2014-05-17, 11:47 ]
No i problem rozwiązany, Micra chodzi jak nowa! Okazało się że to jednak kopułka i palec były do wymiany, totalna śniedź, nie wiem jak to mogło działac...Przy okazji wymiana oleju,filtrów, no i oświetlenie zegarów też zrobione,wystarczyło wymienić,uzupełnić żarówki. Mamy jeszcze dwie zagadki. Po pierwsze wskaźnik poziomu paliwa i kontrolka rezerwy paliwa. Po wyłączeniu zapłonu wskazówka poziomu paliwa nie opada (tak ma być?) i nie wiemy kiedy powinna się świecić kontrolka rezerwy? nie chciałbym czekać aż braknie paliwa, a dobrze by było wiedzieć czy to działa. Po drugie radio. Jest zamiontowane dośc fajne radio, ale niestety prawie nic nie można złapać żadnej stacji, niekiedy uda RMF ale ciężko, czy to może być problem anteny,a może jest tam jakiś wzmacniacz czy coś? albo po prostu radio do dupy!
[ Dodano: 2014-05-17, 11:47 ]
No i problem rozwiązany, Micra chodzi jak nowa! Okazało się że to jednak kopułka i palec były do wymiany, totalna śniedź, nie wiem jak to mogło działac...Przy okazji wymiana oleju,filtrów, no i oświetlenie zegarów też zrobione,wystarczyło wymienić,uzupełnić żarówki. Mamy jeszcze dwie zagadki. Po pierwsze wskaźnik poziomu paliwa i kontrolka rezerwy paliwa. Po wyłączeniu zapłonu wskazówka poziomu paliwa nie opada (tak ma być?) i nie wiemy kiedy powinna się świecić kontrolka rezerwy? nie chciałbym czekać aż braknie paliwa, a dobrze by było wiedzieć czy to działa. Po drugie radio. Jest zamiontowane dośc fajne radio, ale niestety prawie nic nie można złapać żadnej stacji, niekiedy uda RMF ale ciężko, czy to może być problem anteny,a może jest tam jakiś wzmacniacz czy coś? albo po prostu radio do dupy!
tak jak poprzednik pisze wskazówka nie opada
żarówka rezerwy zapala się na "głębokiej" rezerwie, u mnie sprawdzałem i jest to około 1-2mm poniżej czerwonego wskaźnika, proponuję sprawdzić czy sama żarówka świeci jak tak to możesz testować rezerwę
co do radia to jakie masz to fajne radio, np jakiś kenwood czy "psiendsuperpower600w 6x highend sound" bo to też jest ważne
najprawdopodobniej jest to problem z anteną bo do radia wystarczy w gniazdo antenowe wetknąć kawałek kabla i odbiera co ma w zasięgu sprawdz to najpierw na antenie gdy masz radio zdemontowane, bo też może np być to przerwany kabelek w samym radiu na sygnale lub masie
żarówka rezerwy zapala się na "głębokiej" rezerwie, u mnie sprawdzałem i jest to około 1-2mm poniżej czerwonego wskaźnika, proponuję sprawdzić czy sama żarówka świeci jak tak to możesz testować rezerwę
co do radia to jakie masz to fajne radio, np jakiś kenwood czy "psiendsuperpower600w 6x highend sound" bo to też jest ważne
najprawdopodobniej jest to problem z anteną bo do radia wystarczy w gniazdo antenowe wetknąć kawałek kabla i odbiera co ma w zasięgu sprawdz to najpierw na antenie gdy masz radio zdemontowane, bo też może np być to przerwany kabelek w samym radiu na sygnale lub masie
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
Rezerwę w K11 sprawdza się bardzo szybko: kanapa do góry, odkręcasz 3 śrubki od pokrywy, odpinasz 3 pinową wtyczkę i włączasz zapłon. Wskazówka od paliwa zjedzie na sam dół (poza skalę). Bierzesz kawałek kabelka/drucika i zwierasz ze sobą piny 2 i 3. Powinna zapalić się rezerwa. Jeśli się nie zapala to zewrzyj piny 1 i 2. Jeśli dalej się nie świeci to masz przepaloną żarówkę lub przerwany przewód. Jeśli po zwarciu pinów rezerwa się pali, ale podczas jazdy już nie to do wymiany jest czujnik rezerwy w zbiorniku.