Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K11] Duże spalanie, dławi się

Moderator: mimier

Tomekcvc
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-04-12, 21:30
Lokalizacja: Szczecin

[K11] Duże spalanie, dławi się

Post autor: Tomekcvc » 2014-04-12, 21:40

Cześć. Od kilku dni jestem posiadaczem micry. Zauważyłem, że spala troszkę za dużo, ok 10l/100km. Po za tym wydaję mi się, że pomimo małego silniczka powinna być szybsza. Czasem po gwłtownyn wciśnięciu gazu przez chwilkę się przydławi i dopiero zaczyna przyśpieszać.
Jakiś czas temu jeździłem k11 1.0 i tam jazda wyglądała zupełnie inaczej. Dzisiaj zacząłem "oglądać silnik" i rzuciły mi się w oczy okopcone świece, czyli dostaje zbyt bogatą mieszankę. Czytałem na forum o przepływce, którą trzeba przelutować, ale u mnie chyba zastosowny jest inny przepływomierz. Na co jeszcze zwrócić uwagę? Czy modele po lifcie mają inne przepłwki niż przed?
Nissan Micra K11 1.0 2000r

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2014-04-12, 22:16

Jeśli nie było nic kombinowane to powinieneś mieć zwykły przepływomierz z 1.0 zabudowany w korpusie przepustnicy. Za zbyt bogatą mieszankę mogą odpowiadać czujnik temperatury, sonda lambda i przepływomierz

Tomekcvc
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-04-12, 21:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tomekcvc » 2014-04-13, 07:23

Czyli taki, który można przelutować? Bo gdzieś wyczytałem, że wersja silnika z cewkami ma inny. Kombinowane raczej nic nie było, auto jest od pierwszego właściciela i prawie do końca serwisowane w aso nissana :)
Nissan Micra K11 1.0 2000r

Awatar użytkownika
Łabi1610
aktywny forumowicz
Posty: 180
Rejestracja: 2012-04-01, 21:57
Lokalizacja: Szczecin-Północ

Post autor: Łabi1610 » 2014-04-13, 08:26

Gdybyś nienaprawił swojej przepływki to mam na sprzedaż do 1.0. Kiedyś miałem ten sam problem w micrze co ty i przelutowanie według schematu zupełnie mi pomogło więc warto spróbować ;-)

Tomekcvc
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-04-12, 21:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tomekcvc » 2014-04-13, 22:15

Niestety przepływomierz mam już nowszego typu. Jutro wymienię świece, bo wydają się być już bardzo zmęczone, po za tym hamulec ręczny był zbyt mocno naciągnięty i tylne koła hamowały. Jeśli chodzi o jazdę, to mam wrażenie, że auto po regulacji ręcznego odzyskało trochę chęci do jazdy, a co do chwilowego dławienia to może sama wymiana świec pomoże. Tak czy tak przede mną jeszcze czyszczenie przednich hamulców ew. reperaturka zacisku (raczej są zapieczone), świece no i muszę sprawdzić pływak. Micra raz pokazuje więcej a raz mniej paliwa. Swoją drogą, czy po 140tyś km. w tym silniczku mają prawo już padać przepływki, sondy itp..?
Nissan Micra K11 1.0 2000r

Awatar użytkownika
Łabi1610
aktywny forumowicz
Posty: 180
Rejestracja: 2012-04-01, 21:57
Lokalizacja: Szczecin-Północ

Post autor: Łabi1610 » 2014-04-14, 10:06

Wszystko ma prawo kiedyś paść i tu nie ma znaczenia ile masz przebiegu , nawet nowe auta się teraz psują więc to nie ma znaczenia , co do hamulców koniecznie sprawdź , ja w swojej micrze zresztą nie pierwszej już zawsze sprawdzam hamulce ponieważ też miałem wrażenie ,że więcej pali i i się nie myliłem były zapieczone a dokładnie jeśli chodzi o tył to linka ciągnie takie cięgno które w moim wypadku było zapieczone i się nie ruszało i sporo się namęczyłem aby to zaczęło pracować tak więc warto sprawdzić , jeśli chodzi o przednie hamulce to prowadnice na 100% są zapieczone więc też zajrzyj sprawdź również czy klocki nie stoją bo nie mogą być na sztywno złożone , wyczyść gniazda na klocki i przetrzyj pilnikiem ścianki klocków tak abyś mógł je włożyć rękę i delikatnie poruszać , u mnie niestety jak kupiłem auto były chyba młotkiem wbite aby tylko były ;) Co do pływaka zapewne rezerwa też się tobie nie zapala u mnie nie zbyt często reaguje ,niestety pompę paliwa z pływakiem nie jest łatwo wyjąć , Powodzenia !

Tomekcvc
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-04-12, 21:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tomekcvc » 2014-04-14, 20:52

Za chwilkę jadę dotaknować (zrobiłem prawie 100 km od zalania pod korek) i wszystko się okaże. Hamulce sprawdzę tak czy tak ;) rezerwa się świeci i to chyba nawet zbyt szybko :) dzięki za podpowiedzi :)
Nissan Micra K11 1.0 2000r

frnek
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-07-27, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: frnek » 2014-04-27, 20:21

Cześć!
Mam prośbę: mam podobny problem z moją K11 1.0, wersja bez cewek. Napisaliście, że podejrzane mogą być czujnik temperatury, lambda i przepływomierz. Czy mogę prosić o podanie sposobu na zdiagnozowanie, które z nich może to być? Nie chcę rozbierać fabrycznie zamkniętej przepływki i kombinować przy niej, wolałbym się upewnić co do przyczyn.

U mnie objaw jest dokładnie taki, że gdy silnik jest zimny, to ma właściwe osiągi, natomiast gdy się nagrzeje to po przyciśnięciu gazu najpierw go przydusza, a dopiero potem wchodzi na obroty, oprócz tego gdy jedziemy autostradą to Vmax się płynnie zmienia, w zakresie od 110 do 140, bez zmian nachylenia drogi czy podobnych czynników. Normalnie te 150 powinna pojechać bez problemu. Problemy występują zarówno na benzynie jak i na gazie, nie muszę chyba pisać że spalanie wzrosło znacznie, w trasie ok. 9/100. W mieście nawet nie próbuję liczyć, nie chcę się dobijać. Świece nówki, kable mają 20k, rozrząd wymieniony mniej niż 10k temu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”