Mam przełącznik od poliftowej Micry jednak po podłączeniu w aucie nie działa czasowy tryb pracy wycieraczek (pozostałe tryby działają) i teraz nie wiem czy wszystkie przełączniki od poliftowych K11 tak mają czy po prostu mój jest uszkodzony
[K11] Przełącznik wycieraczek
Moderator: mimier
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
[K11] Przełącznik wycieraczek
Witam! Wie ktoś może czy przełącznik wycieraczek z K11 po lifcie pasuje P&P do K11 przed liftem wyposażonej w airbag? Z zewnątrz te przełączniki wyglądają identycznie, tak jak ten:
Mam przełącznik od poliftowej Micry jednak po podłączeniu w aucie nie działa czasowy tryb pracy wycieraczek (pozostałe tryby działają) i teraz nie wiem czy wszystkie przełączniki od poliftowych K11 tak mają czy po prostu mój jest uszkodzony
Mam przełącznik od poliftowej Micry jednak po podłączeniu w aucie nie działa czasowy tryb pracy wycieraczek (pozostałe tryby działają) i teraz nie wiem czy wszystkie przełączniki od poliftowych K11 tak mają czy po prostu mój jest uszkodzony
Ostatnio zmieniony 2012-11-19, 23:12 przez elektryk1409, łącznie zmieniany 1 raz.
nie wiem czy pasuje P&P ale zastanawiam się o co Ci konkretnie chodzi z czasowym trybem pracy. Jeśli o to, czy są 3 różne "biegi" (odstępy między przetarciem) to potwierdzam - po lifcie normalnie tak to działa.
ok, załapałem o co Ci chodzi, machnięcie wajchą w górę lub w dół (nie pamiętam) powoduje przetarcie dwa czy trzy razy. To też powinno działać.
ok, załapałem o co Ci chodzi, machnięcie wajchą w górę lub w dół (nie pamiętam) powoduje przetarcie dwa czy trzy razy. To też powinno działać.
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
No niestety nie załapałeśpioters pisze:ok, załapałem o co Ci chodzi, machnięcie wajchą w górę lub w dół (nie pamiętam) powoduje przetarcie dwa czy trzy razy. To też powinno działać.

[ Dodano: 2012-11-19, 23:08 ]
Problem został rozwiązany

Do K11 przed liftem, które mają włącznik wycieraczek jak na zdjęciu

pasuje włącznik od K11 po lifcie i od Primery P11 (zapewne podejdzie też od Almery i innych Nissanów które mają takie włączniki). Włączniki te generalnie różnią się niektórymi funkcjami (np po zastosowaniu włącznika z P11 w K11 po włączeniu tylnego spryskiwacza samoczynnie włącza się tylna wycieraczka), ale jest też mały haczyk. Otóż włączniki z poliftowych K11 oraz z P11 mają inaczej rozwiązany styk odpowiedzialny za czasowy tryb pracy wycieraczek.
Tak wygląda kostka włącznika z K11 po lifcie (w dalszej części opisu oznaczony 2)

A tak z K11 przed liftem (w dalszej części opisu oznaczony 1)

Jak widać styk w lewym górnym rogu w jednej i drugiej kostce jest inny. Jeśli założymy włącznik 2 zamiast 1 to nie będzie działał przerywany tryb pracy wycieraczek. Rozwiązaniem tego problemu jest wetknięcie kawałka sztywnego drutu w kostkę włącznika. Uwaga: po wykonaniu tej operacji montując włącznik lepiej najpierw podłączyć go do kostki znajdującej się w aucie a potem "manewrować" nim w celu zamocowania.
Chcąc zamontować włącznik 1 zamiast 2 zapewne należy uciąć wspomniany styk na odpowiedniej wysokości, ale nie wiem jak to dokładnie wygląda.
A na koniec odpowiedź na pytanie po co w ogóle zamieniać te włączniki:
Ja w swojej K11 miałem uszkodzony włącznik (miałem wersję 1), kupiłem wersję 2 z Primery P11.144 (wtedy nie wiedziałem że różnią się kostkami). Po zamontowaniu wersji 2 okazało się, że:
- wycieraczka tylna uruchamia się automatycznie po włączeniu tylnego spryskiwacza (wcześniej trzeba było włączać osobno wycieraczkę i spryskiwacz)
- zamiast ciągłego trybu pracy tylnej wycieraczki jest tryb przerywany
- jest możliwość regulacji częstotliwości pracy wycieraczek w trybie czasowym (jeszcze nie sprawdzałem czy działa)
Gdyby ktoś miał jakieś pytania związane z tematem to piszcie tu lub na PW

PS. Przepraszam za jakość zdjęć, były robione tym co akurat było pod ręką.
Pozdrawiam

Witam,
U mnie problem polega na tym że tryb szybki, i ten najszybszy działają normalnie.
Problem pojawia się gdy włączę tryb przerywany. Wycieraczka idzie w góre ale już nie wraca.
To samo się dzieję gdy daje wajchę w górę, ta odbija na dół, ale wycieraczka już sama nie chcę wrócić...
Czy wszystkim tym problemom jest winny przekaźnik?
Trzeba wymieniać, czy jest jakaś regeneracja? (zielony w tych prądach jestem)
Pozdr!
U mnie problem polega na tym że tryb szybki, i ten najszybszy działają normalnie.
Problem pojawia się gdy włączę tryb przerywany. Wycieraczka idzie w góre ale już nie wraca.
To samo się dzieję gdy daje wajchę w górę, ta odbija na dół, ale wycieraczka już sama nie chcę wrócić...
Czy wszystkim tym problemom jest winny przekaźnik?
Trzeba wymieniać, czy jest jakaś regeneracja? (zielony w tych prądach jestem)
Pozdr!
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
Sterownik znajduje się w silniczku wycieraczek, i to on ci się popsuł. Trzeba wymienić silnik wycieraczek na sprawny alb tak jak w tym temacie trzeba otworzyć przedni silniczek od wycieraczek.
viewtopic.php?t=3272&highlight=wycieraczki
nie cytujemy ostatniego postu

viewtopic.php?t=3272&highlight=wycieraczki
nie cytujemy ostatniego postu

Ostatnio zmieniony 2014-07-13, 18:28 przez Mariusz.b86, łącznie zmieniany 1 raz.