Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K11] Przełącznik wycieraczek

Moderator: mimier

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

[K11] Przełącznik wycieraczek

Post autor: elektryk1409 » 2012-11-07, 12:37

Witam! Wie ktoś może czy przełącznik wycieraczek z K11 po lifcie pasuje P&P do K11 przed liftem wyposażonej w airbag? Z zewnątrz te przełączniki wyglądają identycznie, tak jak ten:
Obrazek
Mam przełącznik od poliftowej Micry jednak po podłączeniu w aucie nie działa czasowy tryb pracy wycieraczek (pozostałe tryby działają) i teraz nie wiem czy wszystkie przełączniki od poliftowych K11 tak mają czy po prostu mój jest uszkodzony
Ostatnio zmieniony 2012-11-19, 23:12 przez elektryk1409, łącznie zmieniany 1 raz.

pioters
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2011-03-28, 21:58
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: pioters » 2012-11-08, 15:07

nie wiem czy pasuje P&P ale zastanawiam się o co Ci konkretnie chodzi z czasowym trybem pracy. Jeśli o to, czy są 3 różne "biegi" (odstępy między przetarciem) to potwierdzam - po lifcie normalnie tak to działa.

ok, załapałem o co Ci chodzi, machnięcie wajchą w górę lub w dół (nie pamiętam) powoduje przetarcie dwa czy trzy razy. To też powinno działać.

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2012-11-08, 21:20

pioters pisze:ok, załapałem o co Ci chodzi, machnięcie wajchą w górę lub w dół (nie pamiętam) powoduje przetarcie dwa czy trzy razy. To też powinno działać.
No niestety nie załapałeś :-P Chodzi o to że po włączeniu tego trybu wycieraczki nie działają cały czas tylko włączają się co powiedzmy 5 sekund. Przełącznik sam w sobie pasuje bez problemu jednak po podłączeniu go nie działa ten właśnie tryb i teraz nie wiem czy przełącznik poliftowy ma trochę inne bebechy i dlatego nie działa czy po prostu ten mój jest walnięty

[ Dodano: 2012-11-19, 23:08 ]
Problem został rozwiązany :) Dla potomnych:
Do K11 przed liftem, które mają włącznik wycieraczek jak na zdjęciu
Obrazek
pasuje włącznik od K11 po lifcie i od Primery P11 (zapewne podejdzie też od Almery i innych Nissanów które mają takie włączniki). Włączniki te generalnie różnią się niektórymi funkcjami (np po zastosowaniu włącznika z P11 w K11 po włączeniu tylnego spryskiwacza samoczynnie włącza się tylna wycieraczka), ale jest też mały haczyk. Otóż włączniki z poliftowych K11 oraz z P11 mają inaczej rozwiązany styk odpowiedzialny za czasowy tryb pracy wycieraczek.
Tak wygląda kostka włącznika z K11 po lifcie (w dalszej części opisu oznaczony 2)

Obrazek

A tak z K11 przed liftem (w dalszej części opisu oznaczony 1)

Obrazek

Jak widać styk w lewym górnym rogu w jednej i drugiej kostce jest inny. Jeśli założymy włącznik 2 zamiast 1 to nie będzie działał przerywany tryb pracy wycieraczek. Rozwiązaniem tego problemu jest wetknięcie kawałka sztywnego drutu w kostkę włącznika. Uwaga: po wykonaniu tej operacji montując włącznik lepiej najpierw podłączyć go do kostki znajdującej się w aucie a potem "manewrować" nim w celu zamocowania.
Chcąc zamontować włącznik 1 zamiast 2 zapewne należy uciąć wspomniany styk na odpowiedniej wysokości, ale nie wiem jak to dokładnie wygląda.

A na koniec odpowiedź na pytanie po co w ogóle zamieniać te włączniki:
Ja w swojej K11 miałem uszkodzony włącznik (miałem wersję 1), kupiłem wersję 2 z Primery P11.144 (wtedy nie wiedziałem że różnią się kostkami). Po zamontowaniu wersji 2 okazało się, że:
- wycieraczka tylna uruchamia się automatycznie po włączeniu tylnego spryskiwacza (wcześniej trzeba było włączać osobno wycieraczkę i spryskiwacz)
- zamiast ciągłego trybu pracy tylnej wycieraczki jest tryb przerywany
- jest możliwość regulacji częstotliwości pracy wycieraczek w trybie czasowym (jeszcze nie sprawdzałem czy działa)

Gdyby ktoś miał jakieś pytania związane z tematem to piszcie tu lub na PW :)

PS. Przepraszam za jakość zdjęć, były robione tym co akurat było pod ręką.

Pozdrawiam :)

bhagwan
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2014-03-28, 13:05
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: bhagwan » 2014-07-13, 16:46

Witam,
U mnie problem polega na tym że tryb szybki, i ten najszybszy działają normalnie.
Problem pojawia się gdy włączę tryb przerywany. Wycieraczka idzie w góre ale już nie wraca.
To samo się dzieję gdy daje wajchę w górę, ta odbija na dół, ale wycieraczka już sama nie chcę wrócić...
Czy wszystkim tym problemom jest winny przekaźnik?
Trzeba wymieniać, czy jest jakaś regeneracja? (zielony w tych prądach jestem)
Pozdr!

Mariusz.b86
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mariusz.b86 » 2014-07-13, 18:24

Sterownik znajduje się w silniczku wycieraczek, i to on ci się popsuł. Trzeba wymienić silnik wycieraczek na sprawny alb tak jak w tym temacie trzeba otworzyć przedni silniczek od wycieraczek. ;-)

viewtopic.php?t=3272&highlight=wycieraczki

nie cytujemy ostatniego postu ;)
Ostatnio zmieniony 2014-07-13, 18:28 przez Mariusz.b86, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”