Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K11] Kilka pytań

Moderator: mimier

osman71
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2014-05-01, 19:04
Lokalizacja: śląsk

[K11] Kilka pytań

Post autor: osman71 » 2014-05-01, 19:14

Najpierw witam wszystkich serdecznie!! Własnie kupiliśmy synowi micrę z 95roku silnik 1.0 i miałbym kilka pytań, bo wiadomo samochód już dorosły są rózne problemy... Po pierwsze bardzo wysoko prawie na samej górze bierze sprzęgło, co z tym można zrobić bo cięzko się przyzwyczaić do tego, albo może już koniec sprzęgła? choć wszystkie biegi wchodzą lekko,nie ślizga się...po drugie jakie są żarówki(może lepiej jakieś diody?) do oświetlenia zegarów? ktoś coś tam zamieszał i nic nie świeci jakies ciemno niebieski dwie żarówki ledwo świeca,byłby wdzięczny za podanie jakiś symboli itp,żeby dwa razy tego nie ściągać,jest to wersja bez obrotomierza. Juz dziękuję za pomoc. Jest jeszcze jedna kwestia...może ktos byłby zainteresowany sportowym tłumikiem? mam taki założony,fajnie daje czadu, ale wolałbym wymienić na zwykły..
Ostatnio zmieniony 2015-07-01, 20:11 przez osman71, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Łabi1610
aktywny forumowicz
Posty: 180
Rejestracja: 2012-04-01, 21:57
Lokalizacja: Szczecin-Północ

Re: Micra K11-kilka pytań.

Post autor: Łabi1610 » 2014-05-01, 20:49

Witaj , sprzęgło w micrze niestety większości micr jak się kończy takie jest, i nie będzie się może akurat ślizgać a biegi będą wchodziły sam jeżdżę dwa lata tak i moje ciężko chodzi i skrzypi ale jeżdżę aż padnie dopiero wymienię. co do żarówek w każdym elektrycznym dostaniesz taką żarówkę a jej symbol to " T5 " 12V 1.2W , diod raczej bym nie montował z uwagi na to ,że szybciej się przepalają bynajmniej w moim przypadku. oryginalne świecą zawsze a ledy gasną po kolei. Co do sprzęgła możesz regulacją trochę podciągnąć

osman71
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2014-05-01, 19:04
Lokalizacja: śląsk

Post autor: osman71 » 2014-05-01, 21:00

OK,dzięki..a mozesz cos więcej napisać gdzie i jak to podregulować? chodzi o regulację na lince? może jest jakieś dojście od komory silnika? nie wiesz ile jest wszystkich tych żarówek w całym zestawie zegarów/

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2014-05-02, 08:01

Sprzęgło regulujesz na lince, jest dojście spod maski. Od podświetlenia zegarów są bodajże 4 żarówki

osman71
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2014-05-01, 19:04
Lokalizacja: śląsk

Post autor: osman71 » 2014-05-02, 14:18

sprzęgło już zrobione, jest o niebo lepiej! zamiast podciągać, popuściłem linkę i skróciłem potem skok pedału śrubą regulacyjną, wszystkie biegi wchodzą bez problemu,a pedał bierze w połowie,no i wymieniłem tłumik! Do oświetlenia wezmę się przy okazji...Dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-02, 14:25

Osman71 tu masz wykaz żarówek do podświetlania deski rozdzielczej http://nissan4u.com/parts/micra/el_k11e ... tration_1/
Ta blue to jest z niebieskim kapturkiem pewno - jak to w Nissanach :] Po zdjęciu kapturków o niebo lepiej świeci. A i jk będziesz kupował żarówki - te większe to obowiązkowo W3W, a nie W5W. W5W potrafią potopić plastik z deski rozdzielczej.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

osman71
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2014-05-01, 19:04
Lokalizacja: śląsk

Post autor: osman71 » 2014-05-02, 15:12

OK,dzięki serdeczne! Przypomniało mi się jeszcze o jednym. Jaki olej silnikowy polecacie,używacie? za 3tys trzeba by wymienić a mnie mam pojęcia co tam i ile nalać. Silnik 1.0 rocznik 95. Dzięki

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-02, 15:15

Osman71 polecam przeczytać ten wątek związany z olejami viewtopic.php?t=13837&start=0 - po olej pisz do Gawła

Wszystko tylko nie lotos czy castrol.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Felipe
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2010-02-07, 22:25
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Felipe » 2014-05-05, 16:51

osman71 pisze:OK,dzięki serdeczne! Przypomniało mi się jeszcze o jednym. Jaki olej silnikowy polecacie,używacie? za 3tys trzeba by wymienić a mnie mam pojęcia co tam i ile nalać. Silnik 1.0 rocznik 95. Dzięki
Przy wymianie oliwy pamietaj o filtrze oleju z tzw. "zaworkiem zwrotnym". Wyeliminujesz w ten sposob glosne odpalanie w stylu wysypujacj sie skrzynki z narzedziami :)

osman71
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2014-05-01, 19:04
Lokalizacja: śląsk

Post autor: osman71 » 2014-05-06, 19:13

o kurde, a to ciekawostka..możesz coś więcej na temat napisać? myślałem, że wystarczy kupić filtr oleju i tyle.. Będę wdzięczny za jakies info albo jakiś link do problemu. Z tego co wyczytałem to z olejami tez rozbieżne opinie,co wpis to inny olej...myślę ze zdecyduję się na 5W30 (3.5l wystarczy?)tylko jeszcze nie wiem jakiej firmy,obecnie jest jakiś castrol.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-06, 20:23

Osman71, wylej tego castrola. Link do wątki z olejami podałem wcześniej.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

osman71
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2014-05-01, 19:04
Lokalizacja: śląsk

Post autor: osman71 » 2014-05-07, 19:42

no OK castrol zniknie, a co z tym "zaworkiem zwrotnym" w filtrze oleju? nie kumam o co chodzi, są różne filtry??

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-07, 23:08

Osman71, chodzi o to, że filtr w sobie, w swojej budowie wewnętrznej ma zawór zwrotny. Zapobiega on cofaniu się oleju po tym, jak się wyłączy silnik. Zawór taki posiadają filtry MANNa i KNECHTa.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

osman71
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2014-05-01, 19:04
Lokalizacja: śląsk

Post autor: osman71 » 2014-05-11, 20:34

OK, powoli zbieramy się do wymiany oleju itd, dzisiaj zauważyłem, że autko zawsze na 3-ce jak przyspiesza to dziwnie jakoś idzie tak jakby szarpało,nie idzie całkiem płynnie, o co może chodzić? na jedynce,dwójce ok.,ciekawe...

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-11, 20:38

Osman71, filtr paliwa kiedy był wymieniany?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

osman71
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2014-05-01, 19:04
Lokalizacja: śląsk

Post autor: osman71 » 2014-05-12, 19:20

nie mam zielonego pojęcia,auto przyjechało z Niemiec,kupiłem i tyle. Przy okazji, jaki klucz jest do korka z miski olejowej?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-12, 19:27

Osman71, prawdopodobnie 14. Wymień profilaktycznie filtr paliwa - dużo nie kosztuje, a warto to zrobić.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
ForesteR
doświadczony forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2013-08-28, 23:58
Lokalizacja: Czersk

Post autor: ForesteR » 2014-05-13, 21:34

Jak możesz podeslij proszę zdjęcie wydeszku. Może się skuszę 8-)

osman71
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2014-05-01, 19:04
Lokalizacja: śląsk

Post autor: osman71 » 2014-05-14, 21:06

wydech już niestety zamieniony, więc nieaktualne.. Dzisiaj micra zrobiła przykrą niespodziankę! po nocy nie chciała niestety odpalić! Nie wiem czy może wilgoć,deszcz itd jej zaszkodziło? wieczorem udało mi się jakoś odpalić i teraz chodzi, ale były problemy, jakby nie chciała zaskoczyć, musiałem jej pomóc pedałem gazu. Miał ktoś taki objaw?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-14, 21:43

Osman71 na dzień dobry przeczyść masy i sprawdź akumulator.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2014-05-14, 21:59

W poprzedniej K11 miałem tak, że trzeba było dość długo kręcić zanim silnik odpalił. Jakby znów nie chciała odpalić to zacznij od sprawdzenia iskry i koniecznie zobacz czy aby świece nie są mokre

osman71
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2014-05-01, 19:04
Lokalizacja: śląsk

Post autor: osman71 » 2014-05-16, 19:25

Więc juz piszę jak wygląda problem, bo to chyba nie po linii elektrycznej. Kręci i jakby chciał zaskoczyć,ale nie łapie, dopiero jak mu się podpompuje pedałem gazu to zapali ale jabym go nie trzymał na gazie zaraz zgaśnie,chodzi nierówwno,dopiero po chwili załapie obroty i potem już chodzi normalnie. Coś z paliwem?? może pompa,albo silniczek krokowy? Piszcie jakie macie pomysły,albo ktoś to już przerabiał..

[ Dodano: 2014-05-17, 11:47 ]
No i problem rozwiązany, Micra chodzi jak nowa! Okazało się że to jednak kopułka i palec były do wymiany, totalna śniedź, nie wiem jak to mogło działac...Przy okazji wymiana oleju,filtrów, no i oświetlenie zegarów też zrobione,wystarczyło wymienić,uzupełnić żarówki. Mamy jeszcze dwie zagadki. Po pierwsze wskaźnik poziomu paliwa i kontrolka rezerwy paliwa. Po wyłączeniu zapłonu wskazówka poziomu paliwa nie opada (tak ma być?) i nie wiemy kiedy powinna się świecić kontrolka rezerwy? nie chciałbym czekać aż braknie paliwa, a dobrze by było wiedzieć czy to działa. Po drugie radio. Jest zamiontowane dośc fajne radio, ale niestety prawie nic nie można złapać żadnej stacji, niekiedy uda RMF ale ciężko, czy to może być problem anteny,a może jest tam jakiś wzmacniacz czy coś? albo po prostu radio do dupy!

Awatar użytkownika
Junk65
wiem o czym pisze
Posty: 58
Rejestracja: 2012-04-04, 07:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Junk65 » 2014-05-18, 06:27

Wskazówka paliwa w Micrze nie opada, tak ma być. A kontrolka? Nie wiem, u mnie nie świeci, ale się nie wgłębiałem w problem.
* Odmawiam walki na rozum z osobą nieuzbrojoną.

BOX47
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2014-04-02, 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: BOX47 » 2014-05-18, 17:10

tak jak poprzednik pisze wskazówka nie opada
żarówka rezerwy zapala się na "głębokiej" rezerwie, u mnie sprawdzałem i jest to około 1-2mm poniżej czerwonego wskaźnika, proponuję sprawdzić czy sama żarówka świeci jak tak to możesz testować rezerwę
co do radia to jakie masz to fajne radio, np jakiś kenwood czy "psiendsuperpower600w 6x highend sound" bo to też jest ważne
najprawdopodobniej jest to problem z anteną bo do radia wystarczy w gniazdo antenowe wetknąć kawałek kabla i odbiera co ma w zasięgu sprawdz to najpierw na antenie gdy masz radio zdemontowane, bo też może np być to przerwany kabelek w samym radiu na sygnale lub masie

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2014-05-19, 08:53

Rezerwę w K11 sprawdza się bardzo szybko: kanapa do góry, odkręcasz 3 śrubki od pokrywy, odpinasz 3 pinową wtyczkę i włączasz zapłon. Wskazówka od paliwa zjedzie na sam dół (poza skalę). Bierzesz kawałek kabelka/drucika i zwierasz ze sobą piny 2 i 3. Powinna zapalić się rezerwa. Jeśli się nie zapala to zewrzyj piny 1 i 2. Jeśli dalej się nie świeci to masz przepaloną żarówkę lub przerwany przewód. Jeśli po zwarciu pinów rezerwa się pali, ale podczas jazdy już nie to do wymiany jest czujnik rezerwy w zbiorniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”