[K11] Dziwne drgania na jałowym biegu
Moderator: mimier
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
[K11] Dziwne drgania na jałowym biegu
Witam!
Mamy taki przypadek w naszej Micrze.
W skrócie: silnik chodzi, wiadomo są jakieś tam lekkie drgania odczuwalne i cyklicznie pojawia się takie mocniejsze drżenie trwające około sekundy. Powatrza się to z pewną częstotliwością.
Ma ktoś pojęcie o co chodzi?
Co do teorii o świecach dodam tylko że były wymieniane nie dalej niż dwa lata temu a poza tym w tym samochodzie nie ma kabli WN tylko osobne cewki do każdej ze świec.
Ja podejrzewam że to nie wina np. poduszek bo wtedy chyba trzęsło by cały czas? Obstawiam coś z ukłądem wtryskowo/zapłonowym.
Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie co by to mogło być będę wdzięczny.
Pozdrawiam i czekam na jakieś wskazówki.
Bart.
Mamy taki przypadek w naszej Micrze.
W skrócie: silnik chodzi, wiadomo są jakieś tam lekkie drgania odczuwalne i cyklicznie pojawia się takie mocniejsze drżenie trwające około sekundy. Powatrza się to z pewną częstotliwością.
Ma ktoś pojęcie o co chodzi?
Co do teorii o świecach dodam tylko że były wymieniane nie dalej niż dwa lata temu a poza tym w tym samochodzie nie ma kabli WN tylko osobne cewki do każdej ze świec.
Ja podejrzewam że to nie wina np. poduszek bo wtedy chyba trzęsło by cały czas? Obstawiam coś z ukłądem wtryskowo/zapłonowym.
Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie co by to mogło być będę wdzięczny.
Pozdrawiam i czekam na jakieś wskazówki.
Bart.
Bart
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
Ewentualnie jakieś większe pobory prądu, co obciąża alternator i dodatkowo obciąża silnik i przez to wpada w drgania.
Np. rozbudowany system audio itp.
Np. rozbudowany system audio itp.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
Co so kostek na wtryskach czy innych luzów to wydaje mi się że za bardzo regularne są te drgania. Jak najlepiej posprawdzać te cewki?
Co to obciążenia i rozbudowanego systemu audio to raczej radio Sony + 6 fabrycznych głośników chyba nie można nazwać rozbudowanym systemem . Na razie wlałem jakiś czyściciel do wtrysków i obadam czy coś się zmieni. A jak by jedna cewka była padnięta i np. chodził na 3 gary to jak by się to objawiało?
Co to obciążenia i rozbudowanego systemu audio to raczej radio Sony + 6 fabrycznych głośników chyba nie można nazwać rozbudowanym systemem . Na razie wlałem jakiś czyściciel do wtrysków i obadam czy coś się zmieni. A jak by jedna cewka była padnięta i np. chodził na 3 gary to jak by się to objawiało?
Bart
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
cewka wspólna czy oddzielne , ale patrząc że to ta z opisu z 2000r i 1,4 to na pewno oddzielne , jak oddzielne to któraś daje dup.... ewentualnie gdzieś zaczyna przebijać przewód
NISSAN Qashqai 1.6 NIGDY WIĘCEJ
LEXUS 450LX PAMIETA SPOTY NKP
Chairman Cm600S, EGZOTYK
Suzuki Swift 1.3 GTi KJS, WARIAT:)
HONDA VFR 800 , SZLIFIERKA
LEXUS 450LX PAMIETA SPOTY NKP
Chairman Cm600S, EGZOTYK
Suzuki Swift 1.3 GTi KJS, WARIAT:)
HONDA VFR 800 , SZLIFIERKA
- hordagoga78
- stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
- Lokalizacja: london
ciekawy bylem jak mozna sprawdzic padajace kolo dwumasowe
pierwsze objawy to drgania na sprzegle - wcisnij sprzeglo i popuszczaj je delikatnie, jesli pod koniec bedziesz czul delikatne bicie na pedal to jest to kolo dwumasowe
poza tym drgania bo dwumasa jest skonstruowana po to aby zlikwidowac drgania w dieslach
pierwsze objawy to drgania na sprzegle - wcisnij sprzeglo i popuszczaj je delikatnie, jesli pod koniec bedziesz czul delikatne bicie na pedal to jest to kolo dwumasowe
poza tym drgania bo dwumasa jest skonstruowana po to aby zlikwidowac drgania w dieslach
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat
Re: Dziwne drgania na jałowym biegu
Czy rozwiązałeś ten problem? bo mam identyczny i jedna fajkocewka ma wypadającą sprężynkę u mnie.Bart-qlka2 pisze:Witam!
Mamy taki przypadek w naszej Micrze.
W skrócie: silnik chodzi, wiadomo są jakieś tam lekkie drgania odczuwalne i cyklicznie pojawia się takie mocniejsze drżenie trwające około sekundy. Powatrza się to z pewną częstotliwością.
Ma ktoś pojęcie o co chodzi?
Co do teorii o świecach dodam tylko że były wymieniane nie dalej niż dwa lata temu a poza tym w tym samochodzie nie ma kabli WN tylko osobne cewki do każdej ze świec.
Ja podejrzewam że to nie wina np. poduszek bo wtedy chyba trzęsło by cały czas? Obstawiam coś z ukłądem wtryskowo/zapłonowym.
Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie co by to mogło być będę wdzięczny.
Pozdrawiam i czekam na jakieś wskazówki.
Bart.
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
-no ja mam błędy od zawsze tz. 0171 zbyt uboga mieszanka, a ostatnio 0420 słaby katalizator, ale chyba mechanik go wypatroszył niepotrzebnie i może ten błąd z tego, podejrzany najbardziej jest przepływomierz choć był wymieniany na podróby i za wiele to nie pomogło niby jakiś czas ok. ale potem wracało teraz na starej oryginalnej czyszczonej przepływce z tydzień było ok. ale wszystko wróciło i na rozgrzanym silniku cały czas opadają i rosną auto telepie na jałowym, może być też jakaś nieszczelność w odpowietrzeniu czy uszkodzony zawór pvc, ale trudno jest to zdiagnozować, ten zaworek czyściłem to grzechocze i nie wiem czy tak ma być, gumowy przewód co od niego idzie do kolektora dolotowego(odma) wydaje się ok. choć jest to chyba przewód na którym jest nałożony drugi i ten w środku może być dziurawy? Myślę jeszcze o tej cewce właśnie bo świeca pod nią była jakaś bardziej brudna od pozostałych, może być też coś z wtryskami. Ogólnie trudna sprawa, żeby odgadnąć jednoznacznie przyczynę.
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
P0420 to u mnie też się czasem pojawia ale nic specjalnego nie wnosi. Potrafi sam zgasnąć z czasem.
P0171 wyskoczył jak były te problemy z przepływką. Od tego czasu się nie pojawił.
Pytanie czy w tej wersji silnika na bank jest zwykły silniczek krokowy czy jakieś "cudo" nierozbieralne np.? Niby z autem nic się nie dzieje ale czasem to pr prostu irytuje...
P0171 wyskoczył jak były te problemy z przepływką. Od tego czasu się nie pojawił.
Pytanie czy w tej wersji silnika na bank jest zwykły silniczek krokowy czy jakieś "cudo" nierozbieralne np.? Niby z autem nic się nie dzieje ale czasem to pr prostu irytuje...
Bart
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
No po czyszczeniu przepływki ostatnio też nie wyskakuje p0171, p0420 mi też gasł ale ostatnio nie gaśnie, co do silnika krokowego to nie jest typowy, tylko zawór boczny tz. IAC http://gz-cb.en.alibaba.com/product/558 ... 40583.html , czyściłem go to obroty miałem większe, ale potem wróciło wszystko do starego i dodatkowo uszkodziła się uszczelka nie do kupienia, ale tak cienka, że bez niej złożyłem, zastanawia mnie czy ten zawór nie przymyka się czasami, bo jak go wykręciłem i przekręciłem kluczyk to się zamknął i chyba potem częściowo otworzył. Czy przepływkę wymieniałeś czy jedynie czyściłeś?Bart-qlka2 pisze:P0420 to u mnie też się czasem pojawia ale nic specjalnego nie wnosi. Potrafi sam zgasnąć z czasem.
P0171 wyskoczył jak były te problemy z przepływką. Od tego czasu się nie pojawił.
Pytanie czy w tej wersji silnika na bank jest zwykły silniczek krokowy czy jakieś "cudo" nierozbieralne np.? Niby z autem nic się nie dzieje ale czasem to pr prostu irytuje...
[ Dodano: 2013-03-25, 19:46 ]
Pytam ponownie kupowałeś nową Boscha przepływkę czy czyściłeś jedynie?
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
- czyli masz Boscha przepływkę zamontowaną od N16 tak? czy ona ma ten termistor na boku wygląda jak opornik, bo podobno jak nie ma to trzeba przełożyć ze starej przepływki, jeżeli masz oryginalną wyczyszczoną tylko tak jak ja to, może zamontuj tą od N16 i się okaże czy to winna przepływki czy nie.Bart-qlka2 pisze:Tylko czyściłem płynem do gaźników.
Miałem jakby co przepływkę z N16 więc nie miałem nic do stracenia.
Sama wkładka pasuje i działa na 100%.
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
Wsadzoną mam oryginalną z Micry ale wsadzałem z N16 i też chodzi bez problemu.
Z pewnych źródeł wiem że ta wkładka to dokładnie to samo.
Z micry ma inny nr Bosch ale jak zerkniecie na listę części Boscha to zaprzestano produkcji tego nr części. Dziwne bo razem z całą przepustnicą jest przepływka. Pewnie kwestie finansowe.
Tą z N16 można z powodzeniem wsadzić. Nie pamiętam czy ma termistor ale chyba ma.
Z pewnych źródeł wiem że ta wkładka to dokładnie to samo.
Z micry ma inny nr Bosch ale jak zerkniecie na listę części Boscha to zaprzestano produkcji tego nr części. Dziwne bo razem z całą przepustnicą jest przepływka. Pewnie kwestie finansowe.
Tą z N16 można z powodzeniem wsadzić. Nie pamiętam czy ma termistor ale chyba ma.
Bart
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
-to może wsadź tą z N16 i zobacz czy nadal będą obroty spadały, co by można wykluczyć przepływkę jako winowajcę.Bart-qlka2 pisze:Wsadzoną mam oryginalną z Micry ale wsadzałem z N16 i też chodzi bez problemu.
Z pewnych źródeł wiem że ta wkładka to dokładnie to samo.
Z micry ma inny nr Bosch ale jak zerkniecie na listę części Boscha to zaprzestano produkcji tego nr części. Dziwne bo razem z całą przepustnicą jest przepływka. Pewnie kwestie finansowe.
Tą z N16 można z powodzeniem wsadzić. Nie pamiętam czy ma termistor ale chyba ma.
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
Powiedzcie mi, czy cewki od Micry z 2005 będą pasowały do Almery N16 z 2003?
Chciałbym też, żeby ktoś mi podpowiedział, czy można na pracującym silniku odpiąć cewkę, żeby sprawdzić poprawność jej działania?
Dodam, że mam podobne objawy falowania obrotów, drgań, czy jak to można jeszcze inaczej nazwać.
Szukam przyczyny.
Chciałbym też, żeby ktoś mi podpowiedział, czy można na pracującym silniku odpiąć cewkę, żeby sprawdzić poprawność jej działania?
Dodam, że mam podobne objawy falowania obrotów, drgań, czy jak to można jeszcze inaczej nazwać.
Szukam przyczyny.
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
No to dziś przyszła używana cewka, guma na niej jest ok. samej tej fajki o numerze 1220703023 nie da się chyba nigdzie Kupić a szkoda myślę jeszcze nad naprawą tym sposobem opisanym na forum ( silikon i termokurczliwa izolacja) choć guma w dwóch cewkach mi się naderwała na samym dole.
Zamontuje tą używkę w miejsce gdzie komp pokazuje wypadanie zapłonów licząc od koła pasowego i zobaczymy czy obroty na jałowym się w końcu uspokoją.
[ Dodano: 2013-05-07, 22:07 ]
- tak więc po wymianie cewki, problem z opadającymi obrotami i szarpaniem czasami ustał jak na razie , stara guma na cewce była pęknięta i był widoczny nalot biały na gumie od przebić, pozostały drgania lewarka na wolnych ale to może poduszka, lub ten typ tak ma?
Zamontuje tą używkę w miejsce gdzie komp pokazuje wypadanie zapłonów licząc od koła pasowego i zobaczymy czy obroty na jałowym się w końcu uspokoją.
[ Dodano: 2013-05-07, 22:07 ]
- tak więc po wymianie cewki, problem z opadającymi obrotami i szarpaniem czasami ustał jak na razie , stara guma na cewce była pęknięta i był widoczny nalot biały na gumie od przebić, pozostały drgania lewarka na wolnych ale to może poduszka, lub ten typ tak ma?