[A33] check engine + problem z wkręcaniem na obroty pow 2500
: 2012-04-10, 12:44
Witam,
mam następujący problem w Maximie QX 3.0 V6 - A33:
Zeszłej wiosny zdarzyło się, że przy mocnym dodaniu gazu silnik nie chciał się wkręcić na obroty powyżej 2500-2700obr/min, zaczął się dławic gdy wskazówka dochodziła do tej wartości obrotów i po jakimś czasie zapalił się check engine. W skrócie: na zimnym silniku było ok, potem silnik nagrzewał się i po jakimś czasie przy mocniejszym przyspieszaniu nie chciał się wkręcić na obrotowy. Po zatrzymaniu się i restarcie silnika problem ustępował i można śmiało jechać dalej. Ale jest to męczące - nie ukrywajny - szczególnie na trasie podczas wyprzedania.
Mechanik w zeszłym roku odczytał, że check engine dot. zaworu EGR, przeczyścił zawór i przepustnicę i niby było ok, ale tej wiosny problem powrócił.. W zimie oraz latem problem w ogóle się nie pojawiał. Zastanawiam się czy jest sens ponownego czyszczenia zaworu i czy przypadkiem problem nie dotyczy jakiejś innej kwestii np. przepływomierza?
mam następujący problem w Maximie QX 3.0 V6 - A33:
Zeszłej wiosny zdarzyło się, że przy mocnym dodaniu gazu silnik nie chciał się wkręcić na obroty powyżej 2500-2700obr/min, zaczął się dławic gdy wskazówka dochodziła do tej wartości obrotów i po jakimś czasie zapalił się check engine. W skrócie: na zimnym silniku było ok, potem silnik nagrzewał się i po jakimś czasie przy mocniejszym przyspieszaniu nie chciał się wkręcić na obrotowy. Po zatrzymaniu się i restarcie silnika problem ustępował i można śmiało jechać dalej. Ale jest to męczące - nie ukrywajny - szczególnie na trasie podczas wyprzedania.
Mechanik w zeszłym roku odczytał, że check engine dot. zaworu EGR, przeczyścił zawór i przepustnicę i niby było ok, ale tej wiosny problem powrócił.. W zimie oraz latem problem w ogóle się nie pojawiał. Zastanawiam się czy jest sens ponownego czyszczenia zaworu i czy przypadkiem problem nie dotyczy jakiejś innej kwestii np. przepływomierza?