Service engine soon i niskie obroty
Moderator: janusz
Service engine soon i niskie obroty
Witam.W mojej Maximie A32,1997r.,VQ30DE świeci się kontrolka "Service engine soon",auto ma wolne obroty na poziomie 550.Ma też muła lekkiego.Objawy są na ciepłym silniku.Na zimnym chodzi extra.Auto ma sekwencję gazową.Czyściłem silnik krokowy i przepustnicę,sprawdzałem świece.Proszę o pomoc bo mechanikom w Zielonej Górze albo się nie chce albo się troszkę nie znają.Może jakiś namiar na fachowca z okolic Zielonej?Pozdrawiam 
-
Saffira
Takie rzeczy na pewno nie w maximieSaffira pisze:a może tak jak koledze w innym nissanie? po prostu komputer protestował przeciwko rpacy silnika bo był tak fabrycznie ustawiony że przy iluśtam km ma sie wyłączać w celu kontroli i czyszczenia?
viewtopic.php?t=96
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Tak miałem i czujnik spalania stukowego się dosłownie rozleciał...nie mniej jednak może być to wina EVAPu w wersji USA... robiłem cuda żeby określić co jest przyczyną takiej zależności, a wystarczyło odkręcić korek wlewu delikatnie (tak żeby tylko trochę powietrza się dostawało do środka). Nie chodziło w tym o to czy silnik jest zimny, czy ciepły, lecz czy zbiornik jest odpowietrzony, czy nie:) Fura dobrze jechała gdy postała trochę i wacha ulatniając się zrobiła ciśnienie. gdy auto przejechało 10 km znów robiła się próżnia itd.
W moim przypadku to chyba nie to,ponieważ jeżdżę głównie na gazie.Ale będę sprawdzał...Lombardo88 pisze:Tak miałem i czujnik spalania stukowego się dosłownie rozleciał...nie mniej jednak może być to wina EVAPu w wersji USA... robiłem cuda żeby określić co jest przyczyną takiej zależności, a wystarczyło odkręcić korek wlewu delikatnie (tak żeby tylko trochę powietrza się dostawało do środka). Nie chodziło w tym o to czy silnik jest zimny, czy ciepły, lecz czy zbiornik jest odpowietrzony, czy nie:) Fura dobrze jechała gdy postała trochę i wacha ulatniając się zrobiła ciśnienie. gdy auto przejechało 10 km znów robiła się próżnia itd.
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Hm... Cóż,kody niby odczytałem ale po pierwsze próbowałem sam i jest dość trudno liczyć "migi" i zapisywać ich ilość.
Po drugie:nie wiem od której cyferki się zaczęło bo byłem zajęty kręceniem śrubki.Później idzie cała sekwencja i nie wiadomo ,która cyfra jest nr 1.To tochę utrudnia.
Chciałem sobie pokombinować więc wziąłem "10",przedtem jest 3 a później 1.Wychodzi kod 0310 lub 1001.Żadnego z tych kodów nie znalazłem więc nie mam punktu zaczepienia.
Poprosiłem kolegę o pomoc i całą sekwencję powtórzył 3 razy tak samo.Chyba stworzyłem nowy błąd w Maximie
Naładowałem właśnie kamerę,ustawię na kierownicy i działam od nowa
[ Dodano: 2011-02-20, 13:05 ]
[ Dodano: 2011-02-20, 13:07 ]
Jak najlepiej sprawdzić sondę?Wybaczcie te dziwne pytania ale jestem tylko lakiernikiem...Za to szybko się uczę
Po drugie:nie wiem od której cyferki się zaczęło bo byłem zajęty kręceniem śrubki.Później idzie cała sekwencja i nie wiadomo ,która cyfra jest nr 1.To tochę utrudnia.
Chciałem sobie pokombinować więc wziąłem "10",przedtem jest 3 a później 1.Wychodzi kod 0310 lub 1001.Żadnego z tych kodów nie znalazłem więc nie mam punktu zaczepienia.
Poprosiłem kolegę o pomoc i całą sekwencję powtórzył 3 razy tak samo.Chyba stworzyłem nowy błąd w Maximie
Naładowałem właśnie kamerę,ustawię na kierownicy i działam od nowa
[ Dodano: 2011-02-20, 13:05 ]
Wyczytałem gdzieś,że robi się to na włączonym D.Prawda?
[ Dodano: 2011-02-20, 13:07 ]
Lombardo88 pisze:wiec może czujnik stuków:) ale to trzeba kompa podpiąć i będziesz wiedzieć. jak będziemy zgadywać, to fura nie będzie jechać, a Ty niepotrzebnie kasę wydasz na części.
[ Dodano: 2011-02-20, 11:26 ]
a lambde sprawdzałeś??
Jak najlepiej sprawdzić sondę?Wybaczcie te dziwne pytania ale jestem tylko lakiernikiem...Za to szybko się uczę
Musisz liczyc krotkie i dlugie migniecia. Jesli czytales opis jak sie odczytuje kody to na pewno wyczytales ze pierwsze sa dlugie a drugie krotkie wiec nie musisz sledzic tego od poczatku bo sekwencje sie powtarzaja. Dlatego tez zastanawia mnie, ze napisales, ze wychodzi kod taki albo inny. Zrob cala operacje jeszcze raz i uwarznie licz dlugie i krtotkie migniecia.
Obroty ustaw tak zeby na luzie bylo ok 750, wrzuc bieg i zobacz do ilu spadna.
Sondy sam raczej nie sprawdzisz, trzeba podpiac sie pod kompa. Ewentualnie jesli sondy masz podpietego pod kompa od gazu to powinno sie to tez sprawdzic po podpieciu pod sterownik gazu.
Obroty ustaw tak zeby na luzie bylo ok 750, wrzuc bieg i zobacz do ilu spadna.
Sondy sam raczej nie sprawdzisz, trzeba podpiac sie pod kompa. Ewentualnie jesli sondy masz podpietego pod kompa od gazu to powinno sie to tez sprawdzic po podpieciu pod sterownik gazu.
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Lutownica i do przodu podgrzej wszystkie cynowe styki i luty będziesz miał z głowy 
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Nr 6,czyli-1001 to Front Left Htd 02 sensor heater nie wiem co oznacza.Akod znalazłem tutaj http://vbxmaxima.8m.com/ecudecoder.html
Sprzedam części do Maxi USA '96.
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
podejrzewam, że jakbyś zresetował ECU i potem ustawiał bez sond, to auto by nie szło jak powinno... jak już się wszystko poustawia, to się zgodzę, że odpięcie sond nic nie powoduje... od tego są chyba korekty krótko i długo terminowe.dylson pisze:Sondy nie maja wplywu na prace silnika w maximie - o dziwo
Lombardo88, ma duzo racji to jak pracuja nasze samochody z uszkodzonymi podzespolami zalezy od zdolnopsci adaptacyjnych danej jednostki sterujacej. Odnosi sie to oczywiscie do elementow kontrolnych (np. sonda przeplywomierz czy czujnik), niz wykonawczych(wtryskiwacz, cewka,pompa paliwa), ktorych zadan nie da sie zastapic czy zasymulowac. Na tych mozliwosciach japonskie marki zbudowaly swoja legende bezawaryjnosci. Pozostali producenci tez stosuja ta metode ale skosniaki sa w tym mistrzami.
Dla przykladu: awaria przeplywomierza w oplu astrze z silnikiem benzynowym konczy sie kichaniem prychaniem szarpaniem gasnieciem i w koncu wizyta w serwisie.
Toyota silnik vvti ta sama awaria: ECU monitorujac przeplywomierz kat pochylenia przepustnicy i odczyt z sondy bedzie dokonywal korekcji pomiarow przeplywomierza uznajac je za nieprawdopodobe. Awaria bedzie prawie nie odczuwalna dla urzytkownika do momentu zresetowania kompa.
Dla przykladu: awaria przeplywomierza w oplu astrze z silnikiem benzynowym konczy sie kichaniem prychaniem szarpaniem gasnieciem i w koncu wizyta w serwisie.
Toyota silnik vvti ta sama awaria: ECU monitorujac przeplywomierz kat pochylenia przepustnicy i odczyt z sondy bedzie dokonywal korekcji pomiarow przeplywomierza uznajac je za nieprawdopodobe. Awaria bedzie prawie nie odczuwalna dla urzytkownika do momentu zresetowania kompa.
dylson, to sprubuj eksperymentu. odlacz przeplywke odpal auto niech chwile pochodzi pare razy przegazuj bedzie sie dlawil. podlacz z powrotem- nie bedzie idealnie. dopiero jak zresetujesz ecu (przez OBD badz odcinajac zasilanie) wszystko wroci do normy. ECU ma sztywne procedury i mapy, ktore moze korygowac (adaptacja). W wiekszosci obecnie produkowanych samochodow po wymianie podzespolu elektronicznego nie wystarczy odciac mu zasilanie zeby zresetowac adaptacje. Za pomoca interfejsu OBD trzeba "cofnac wartosci adaptacyjne" w przeciwnym razie auto bedzie dalej kulalo mimo nowej czesci. W przypadku podzespolow elektromeczanicznych wysterowany przez tarnsmisje typu CAN trzeba je jeszcze przyuczyc.
Qx nie ma obd.
W praktyce nic takiego nie ma miejsca. Mialem zimny lut na przeplywce i raz mialem odczyt raz nie i tak w kolko, gdy odkrylem usterke zlutowalem i fura od razy smigala dobrze. Jednak moj lut nie byl wysokiej jakosci i w trasie sie odlutowal
Przejechalem ok 100km z odpieta przeplywka, ponowne lutowanie (tym razem porzadne) i fura bez zadnych resetow czy podpiec do kompa smiga bez problemow. Maxima jak i inne nissany bez przeplywki nie wkreca sie powyzej 2400 obrotow i reakcja na wcisniecie gazu bedzie mocna opozniona dlatego trzeba bez przeplywki bardzo delikatnie operowac gazem.
Widze, ze posilkujesz sie teoriarabbit79 pisze: odlacz przeplywke odpal auto niech chwile pochodzi pare razy przegazuj bedzie sie dlawil. podlacz z powrotem- nie bedzie idealnie. dopiero jak zresetujesz ecu (przez OBD badz odcinajac zasilanie) wszystko wroci do normy
dylson, Tu się z Tobą nie zgodzę u mnie w Sunny jak padła przepływka to obroty schodziły do 300 na min ale po wciśnięciu pedału bez problemu przekraczałem 5 tyś. (aczkolwiek być może przepływka nie była padnięta do końca )
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Jezeli chodzi o przeplywke w maximie raz po wymianie sprzegla zapomnialem go podlaczayc i efekt byl taki, ze nie moglem ruszyc z miejsca bo gasl.
qx ma OBD 14pinowe , uwazane obecnie za standard OBD2 ma 16 pinow
http://pl.wikipedia.org/wiki/OBD
standard nie odnosi sie do pojazdow pow 3.5t po prostu nie wynika to z miedzynarodowej umowy pomiedzy producentami zlacze jest prawie identyczne 16pinowe ale dla utrudnienia zycia "prawie"
Przy przegladzie obd w 14pinowej kostce nissana porblemem jest wzbudzenie sygnalu dla tego najlepiej uzywac interfejsu Nissan Consult.
qx ma OBD 14pinowe , uwazane obecnie za standard OBD2 ma 16 pinow
http://pl.wikipedia.org/wiki/OBD
standard nie odnosi sie do pojazdow pow 3.5t po prostu nie wynika to z miedzynarodowej umowy pomiedzy producentami zlacze jest prawie identyczne 16pinowe ale dla utrudnienia zycia "prawie"
Przy przegladzie obd w 14pinowej kostce nissana porblemem jest wzbudzenie sygnalu dla tego najlepiej uzywac interfejsu Nissan Consult.
Ja kupiłem BOSCHa uniwersalne (te bez kostek) i śmiga pięknie. Ta z końcówką była dużo droższa a w katalogu BOSCH miała taki sam numer samej sondy (te same parametry)meylo pisze:Dzięki właśnie też to ustaliłem.Szukam obu sond ale słabo mi idzie bo albo oryginał-600,albo zamienniki raczej marne,bez kostek.Lombardo88 pisze:to grzałka na lambdzie tej przy chłodnicy.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
Podobno maxima ma jakies nissanowskie zlacze diagnostyczne, moze to i obd tutaj nie bede sie klocil. Bez przeplywki obroty sa wyzsze, reakcja na gaz gorsza i odcinka na 2400. Ale da sie w miare normalnie jechac nie ma mowy o gasnieciu a tym bardziej o tym, ze sie ruszyc nie da. Zreszta kazdy moze zrobic sobie eksperyment i ja odlaczyc 