Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Sonda lambda

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

[A32] Sonda lambda

Post autor: GRZECHu » 2010-04-09, 22:53

Dzwoniłem dziś do paru sklepów i wszędzie mają tylko 1 sondę, a mi trzeba obie. W aso chcą 680zł, trochę za dużo. Czy komuś udało się kupić zamiennik?

Jedna sonda mi pokazuje 0-0.2V a drugą zachowuje się jak emeryt, bardzo wolno rośnie od 0.2 do 0.5, więc obie już mam walnięte (podobno co 160 k się wymienia).

Gdzie kupić żeby nie przepłacać w aso 700 za sztukę? I jak z zamiennikami? Ktoś używa?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Sonda lambda

Post autor: Mas » 2010-04-09, 23:46

GRZECHu pisze:Dzwoniłem dziś do paru sklepów i wszędzie mają tylko 1 sondę, a mi trzeba obie. W aso chcą 680zł, trochę za dużo. Czy komuś udało się kupić zamiennik?

Jedna sonda mi pokazuje 0-0.2V a drugą zachowuje się jak emeryt, bardzo wolno rośnie od 0.2 do 0.5, więc obie już mam walnięte (podobno co 160 k się wymienia).

Gdzie kupić żeby nie przepłacać w aso 700 za sztukę? I jak z zamiennikami? Ktoś używa?
GRZECHu, zerknij i zapytaj tu:
http://www.autosklepbydgoszcz.pl/
Ja od nich brałem pierwszą sondę i raz, że było taniej niż w IC a dwa, to ściągnęli mi ją w 2 dni :)
Pozdro

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2010-04-10, 01:32

u mnie była taka sytuacja, że zepsuta sonda zakłócała działanie dobrej i zaraz po wymianie tej złej, druga wróciła do normy. u mnie siedzi sonda od mercedesa CLS jutro wrzucę fotki, to zobaczycie czym się różnią :-P tylko ze do maxy idzie 3 piny a tu miałem 4 ale ten czwarty(szary)to masa jest. wszystko przelutowałem, bo wiadomo że wtyki nie pasowały i jest git:) ten mercedes miał przebiegu 10 tys km. część została wyjęta z nowiutkiego, ale skasowanego auta. nawet nie nadpalona czy przegrzana. podczas zakupu trzeba patrzeć na jej zakres, bo sondy idące za katem głównym mają większy tj powyżej 1 v.
A tak ogólnie to sonda ma mieć dwa białe kabelki, jeden czarny i ewentualnie szary jako masa, którą przykręcamy np do silnika.jest kwestia też gwintu, bo są różne rozmiary. do maxy chyba idzie 18mm ale nie jestem pewien. klucz 22 :-)

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-04-10, 05:35

No właśnie nie chce używek ani podróbek, chciałbym oryginalne BOSHa kupić, chyba że ktoś ma w A32 jakieś doświadczenie z innymi (najlepiej na LPG)

Mas - dzięki zapytam u nich
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

ejaskulska
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2009-12-15, 19:29
Lokalizacja: Margonin

Post autor: ejaskulska » 2010-04-10, 07:14

Grzechu, a jakie są objawy walniętej sondy czy sond? Moja Maxi ma 275.000 km przebiegu i sondy od nowości. Nic złego się nie dzieje, spalanie cały czas takie samo. Sprawdzić profilaktycznie sondy? Czy napięcie mierzy się samemu czy pojechać do warsztaty elektromechaniki? A jeśli mierzyć samemu, to zmieniając obroty silnika? Same pytania, ale w tej materii jestem zielony.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-04-10, 08:40

Jak spalanie masz OK i nic się nie dzieje niedobrego z obrotami itp, to padnięte na pewno nie są. Profilaktycznie oczywiście możesz podjechać do jakiegoś warsztatu aby sprawdzić jak falują.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
Akiro
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-02-09, 11:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Akiro » 2010-04-10, 15:42

Ja kupiłem zamiennik boscha za 170 PLN o numerze 0258986502.


Link do aukcji allegro : http://www.allegro.pl/item1062767223_so ... 86502.html

Jeśli nie pasuje Ci z allegro to zgogluj numer sondy i na pewno znajdziesz mnóstwo sklepów z tą właśnie częścią.
Ostatnio zmieniony 2010-07-12, 13:53 przez Akiro, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-04-10, 15:53

Przemku, Szalony: Podłączyłem kompa i na kompie pokazuje że obie są już na wykończeniu z czego jedna szczególnie.

Akiro, i jak śmiga? z podłączenie nie było problemów? pasował gwint? Właśnie znalazłem wątek na maxima.org, że uniwersalne są do dupy a teraz że kolesie polecają uniwersalne ale boscha a nie zamienniki. Znalazłem za 165zł takie i chyba w te pójdę.

Tylko jeszcze jedno pytanie, obie są 3 żyłowe? Bo koszt jest nieduży więc wymienię obie i będzie spokój.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Akiro
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-02-09, 11:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Akiro » 2010-04-10, 16:24

Tylko te dwie które masz do wymiany mogą się różnić, ta którą Ci podałem jest zapewne tą tańszą która jest przed kolektorem i ma na pewno trzy przewody. Z tego co gdzieś wyczytałem to amerykańska wersja ma trzy sondy chociaż ja trzeciej na komputerze nie widziałem.

Najlepiej zadzwoń do któregoś sklepu i ktoś Ci to wytłumaczy bo ja niestety już nie pamiętam różnicy pomiędzy tymi sondami.

Co do spasowania to zakładali mi mechanicy, ale nie mieli z tym żadnych problemów - wtyczka jest inna, ale dołączenie przewodów z nowej sondy do starej wtyczki jest raczej banalnie proste. Co do spalania zeszło z 22 litrów do 18,7 co daje niestety nadal za wysokie spalanie.

[ Dodano: 2010-04-10, 17:35 ]
ejaskulska pisze:Grzechu, a jakie są objawy walniętej sondy czy sond? Moja Maxi ma 275.000 km przebiegu i sondy od nowości. Nic złego się nie dzieje, spalanie cały czas takie samo. Sprawdzić profilaktycznie sondy? Czy napięcie mierzy się samemu czy pojechać do warsztaty elektromechaniki? A jeśli mierzyć samemu, to zmieniając obroty silnika? Same pytania, ale w tej materii jestem zielony.
Wysokie spalanie, spadek mocy !
Wymiana według producentów to 100 - 160 tyś., z czego bosch radzi kontrole co 30tyś.

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-04-10, 17:07

Akiro, a sprawdzałeś przepływkę ?
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
Akiro
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-02-09, 11:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Akiro » 2010-04-10, 17:10

Michalllo pisze:Akiro, a sprawdzałeś przepływkę ?
Nie sprawdzałem, ale w takim wypadku nie miałbym raczej problemów z obrotami ?

U mnie jest tylko wysokie spalanie w mieście i to tyle, bo ostatnio mierzyłem go na dosyć długiej trasie i z prędkością do 120 km/h bez nagłego wyrywania miałem 9,8.

Cały czas piszę o wynikach LPG.

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-04-10, 17:10

Z tego co wiem to przy instalacji LPG ze względu na wyższą temperaturę spalania to sondy padają szybciej i trzeba je częsciej wymieniać
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
Akiro
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-02-09, 11:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Akiro » 2010-04-10, 17:11

Odrazu wyprzedzę komentarze na temat korków itp. - jeżdżę nim od półtora roku tymi samymi trasami i wiem jakie miałem wcześniej spalanie.

[ Dodano: 2010-04-10, 18:13 ]
Michalllo pisze:Z tego co wiem to przy instalacji LPG ze względu na wyższą temperaturę spalania to sondy padają szybciej i trzeba je częsciej wymieniać
No właśnie sonda z samochodu wyglądała całkiem dobrze i sama wymiana średnio pomogła, poza tym nie zauważyłem spadku mocy.

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-04-10, 17:13

No przy padnietej przepływce to raczej na pewno obroty by Ci szalały :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-04-10, 21:00

Wie ktoś jak w QX wygląda ta druga sonda? 3 czy 4 żyłowa?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-04-10, 23:04

Obie sondy są takie same!
Jedynie amerykańce miały 3 sondy i właśnie ta ostatnia była 4 żyłowa
Ostatnio zmieniony 2010-04-11, 10:09 przez Szalony, łącznie zmieniany 1 raz.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2010-04-11, 08:11

u mnie są sondy 3 żyłowe, ale tak jak pisałem..4 żyłowe też się nadają, bo mają czwarty kabel, jak wyżej pisałem szary, który z powodzeniem można przypiąć do silnika, lub nie przypinać i też będzie śmigać, bo to masa jest.ja od niczego przypiąłem.
Szalony sonda która jest w katalizatorze w wersji usa ma 4 żyły, bo tam właśnie jest jeszcze masa.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-04-11, 10:09

Faktycznie walnąłem "literówkę" miało być, że trzecia sonda w wersji US jest 4 żyłowa.... już poprawiam.

Podsumowując:
Maxima QX ma 2 sondy 3-żyłowe
Maxima US ma 3 sondy...... 2szt. 3-żyłowe oraz jedną 4 żyłową.

Jeśli ktoś nie wierzy, to wystarczy podnieść maskę i spojrzeć na wtyczki.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-04-11, 10:13

Jesli chodzi o zamienniki sond 3 zylowych to do maximy powinna pasowac kazda pracujaca w zakresie 0-1v. Prosze poprawic jesli sie myle :-)
Gwint to 18/1,5 - Szalony dobrze napisalem? :-)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-04-12, 23:27

GRZECHu we wtorek dzwonie do magazynu.
Wstrzymaj się jeszcze chwile i nie kupuj zamienników.
Dam znać.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-04-26, 12:01

Dla potomnych: w maximie QX obie sondy są 3 przewodowe BOSCH, ceny:

ASO: 680zł
InterCars: 410 zl (bez zniżek)
Inne sklepy: 310zł
Uniwersalna Bosch (trzeba przerobić końcówkę ze starej sondy): od 165zł
Ostatnio zmieniony 2010-04-26, 19:35 przez GRZECHu, łącznie zmieniany 1 raz.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Tomek
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2009-12-30, 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomek » 2010-04-26, 14:44

Cześć, I jaką w końcu kupiłeś?

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-04-26, 15:17


Awatar użytkownika
Akiro
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-02-09, 11:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Akiro » 2010-04-26, 18:48

Te podane przez Ciebie są 4-przewodowe, poza tym gość który poradził mi wymianę stwierdził, że już wymieniał na uniwersalne nie-Boscha i działały około roku.

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-04-26, 19:40

4 przewodowe sondy BOSCH już występują różne, mają różne oporności mimo, że pracują w tym samym zakresie (1V czy 5V) a 3 przewodowe BOSCH ma jedne do nissanów wszystkich, więc kupując taką za 165zł mam taką samą sondę jak oryginalnie była montowana. To jest coś co się wymienia raz na 160tyś (przy lpg podobno lekko szybciej) więc nie będę oszczędzał 70zł dla zamienników (NGK).
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-04-26, 20:30

Akiro pisze:Te podane przez Ciebie są 4-przewodowe,
To akurat nie jest wiekszy problem.
Akiro pisze:poza tym gość który poradził mi wymianę stwierdził, że już wymieniał na uniwersalne nie-Boscha i działały około roku.
Uniwersalna sonda nie rozni sie niczym od dedykowanej. No moze poza tym, ze do uniwersalnej trzeba przelutowac kostke ze starej.
GRZECHu pisze:4 przewodowe sondy BOSCH już występują różne, mają różne oporności mimo,
Zapewne chodzi o opornosc grzalki sondy. Jednak to raczej nie jest duzy problem zeby to zmierzyc i dobrac sonde.
GRZECHu pisze:więc nie będę oszczędzał 70zł dla zamienników (NGK).
Z matematyka cos slabo stoisz :-P
165-79=86 (ngk 4ro przewodowa)
165-84=81 (bosch 4ro przewodowa)
Zreszta akurat ngk nie jest gorsza firma od boscha.

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-04-26, 20:44

dylson pisze:
Akiro pisze: napisał/a:
Te podane przez Ciebie są 4-przewodowe,

To akurat nie jest wiekszy problem.
Jak to mówią, "druciarstwo" :)

dylson pisze: Z matematyka cos slabo stoisz :-P
165-79=86 (ngk 4ro przewodowa)
165-84=81 (bosch 4ro przewodowa)
Zreszta akurat ngk nie jest gorsza firma od boscha.
Ale z czytaniem dobrze :) 4 przewodowe maja inną oporność. Nawet zakładając, że mają taką samą (a nie mają bo sprawdziłem w katalogu) to warto się tyle bawić dla 86żł ?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-04-26, 21:00

GRZECHu pisze:Jak to mówią, "druciarstwo"
Bo jeden kabelek do masy podlacze? Chyba nie wiesz co to slowo znaczy.
GRZECHu pisze:4 przewodowe maja inną oporność.
A jaka maja opornosc seryjne w maximie? Tez mam chyba sondy do wymiany wiec przyda mi (i chyba nie tylko mi) sie taka informacja.
GRZECHu pisze:warto się tyle bawić dla 86żł ?
x2 i jak dla mnie warto.

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-04-26, 21:17

Jak chcesz oszczędzić to weź jakiś zamiennik tej BOSCHa a nie całkiem inny produkt, w sklepie gdzie się dowiadywałem koleś mi mówił, że mają tańsze zamienniki BOSCHa (nie tylko NGK), więc pewnie jakiś katalog odpowiedników mają.

Nie wiem czy to taki ale masz np tu:
http://allegro.pl/item1007636635_uniwer ... odowa.html
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-04-27, 07:31

GRZECHu pisze:Jak chcesz oszczędzić to weź jakiś zamiennik tej BOSCHa a nie całkiem inny produkt
Przeciez tlumacze, ze jedyna roznica to taka, ze musisz kabelek z masa podlaczyc wiec nie wiem o jakim innym produkcie mowisz.
Podaj jak mozesz ta opornosc i moc grzalki w seryjnej sondzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”