Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Wymiana "fabrycznej" holenderskiej 2 generac

Moderator: janusz

Drachenfels
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2010-05-14, 22:35
Lokalizacja: Częstochowa, Wrocław

[A32] Wymiana "fabrycznej" holenderskiej 2 generac

Post autor: Drachenfels » 2010-06-10, 18:39

Kupiłem w maju tego roku Maximę, można powiedzieć, że zupełnie przez przypadek :D Jakoś mi wpadło to auto w oko ;) wkrótce umieszczę parę zdjęć w galerii, jak już do końca ją ogarnę. Chciałem tu podziękować Grześkowi z grupy Stołecznej/Częstochowskiej, za ogarnięcie tematu lamp tylnych i halogenów, a Piotrkowi z grupy Dolnośląskiej za dostarczenie wyżej wymienionych (browar się należy i to nie jeden - nadrobię to na spocie xD). Nie wiedziałem gdzie mam im podziękować za pomoc, więc robię to tutaj.

A wracając do tematu to zdecydowałem się na wymianę 2 generacji gazu (zamontowana najprawdopodobniej na życzenie klienta w salonie) na 4 generację, czyli wtrysk sekwencyjny w fazie lotnej. Z początku nie chciałem ruszać tej instalacji, ale niestety nie znalazłem nikogo, kto by się podjął serwisowania tej holenderskiej instalacji, więc na jakiś czas pod maską wylądował nowy parownik i przysłowiowa "śrubka"... na szczęście długo tam nie posiedziała :->

Zmotywowany takim obrotem sytuacji zacząłem się rozglądać co by tu włożyć mojej Maximie, żeby było przyzwoite, ale nie kosmiczne drogie, przestudiowałem to forum i doszedłem do wniosku, że dobrym rozwiązaniem będzie tutaj Stag 300 plus, reduktor Zavoli Zeta S i wtryski MagicJET. Po odrzuceniu kilku drogich ofert we Wrocławiu, wróciłem do "macierzy" i znalazłem gazownika pod Częstochową w miejscowości Bargły, który za przyzwoitą cenę zgodził się taką konfigurację zamontować.

Tutaj zaczęły się pierwsze schodki w postaci braku dostępności uszczelek pod kolektor ssący... udało mi się znaleźć 2 mniejsze w przyzwoitej cenie 40 zł za sztukę firmy Victor Reinz, ale duża dostępna tylko w serwisie w cenie hmmm około 150 zł. Padła decyzja o reanimacji istniejącej uszczelki, tutaj znów przyszedł z pomocą kolega Grzechu i po konsultacji telefonicznej z Szalonym wyszło, że taka reanimacja jest możliwa :) Ktoś może przerabiał już ten temat i może ma jakieś dojścia do tych uszczelek? Jaki środek uszczelniający tam zastosować? Jakiś silikon?

Jutro auto będzie składane w całość: w sensie kolektor ssący i konfiguracja gazu, więc podzielę się wrażeniami jak to wszystko chodzi i jak panowie gazownicy się spisali :)

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-06-10, 19:07

Bardzo ciekawy jestem jak ten STAG 300 plus Ci będzie śmigał, upewnij się że zasilenie gazu to rurka 8mm a nie 6. Parę maxim z klubu ma stag'a 300 i sobie chwali ale do nowszych STAGów nikt sie nie przyznawał.

Silikon do uszczelniania powinien mieć gazownik.
Ostatnio zmieniony 2010-06-10, 23:10 przez GRZECHu, łącznie zmieniany 1 raz.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Drachenfels
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2010-05-14, 22:35
Lokalizacja: Częstochowa, Wrocław

Post autor: Drachenfels » 2010-06-10, 22:41

Ja też jestem ciekaw, ale na jakieś większe podsumowania przyjdzie czas pewnie po jakimś pół roku użytkowania ;) Będę miał porównanie do Scirocco + KME Silver + Matrixy, bo taką instalkę mam w beemce (M20B20 - 130 koniurów).

Myślę, że to jaką grubość miedzi dali będzie zależało od tego co dali tam Holendrzy - tyłu mi mają nie ruszać, a nie sprawdziłem jaka grubość rurki jest podprowadzona od zbiornika do reduktora. W sumie z drugiej strony to jest to tylko V6 2.0... 140 koni, to nie to samo co 193. Powiedziałem im, że mają tak zrobić, żeby ładnie jeździło, jutro będą testy.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2010-06-12, 09:05

ja mam zwykłego staga300 i sobie radzi. ogólnie stag to najlepszy sterownik w swojej cenie.

Drachenfels
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2010-05-14, 22:35
Lokalizacja: Częstochowa, Wrocław

Post autor: Drachenfels » 2010-06-13, 09:21

No i czas na pierwsze wrażenia - generalnie bardo pozytywne. Auto odebrałem dopiero wczoraj rano - było gotowe na popołudnie w piątek, ale nie miałem jak dojechać. Ostatecznie został zamontowany STAG 300 plus, wtryski MagicJET i reduktor MagicJet III zamiast Zavolaka. Wrażenia z samej jazdy bardzo dobre, muszę tylko zamontować brakujące elementy rezonatora w dolocie - Holendrzy je wywalili montując 2 generację i rurki odpowietrzenia idą do filtra powietrza oraz do emulatora dołożonego za mikserem i przed przepustnicą - cały ten kramik musi zniknąć (już zamówiłem części z alledrogo ;) ) Jedyny problem to zbyt wolne reagowanie na wciśnięcie pedału gazu na wolnych obrotach i troszkę za niskie wolne obroty, ale to wszystko zostanie usunięte przy pierwszym przeglądzie. Po doprowadzeniu dolotu do porządku instalacja będzie strojona jeszcze raz. Jak już wszystko będzie tak jak być powinno, to zrobię zdjęcia i pokaże jak to wygląda pod maską - moim zdaniem całkiem przyzwoicie :) no może poza czerwonym tjuninkowym silikonem spod kolektora, bo niestety tej jednej uszczelki mi się dostać nie udało, to wymaga wyczyszczenia. A tak podsumowując jak na razie "alles gut".

Awatar użytkownika
cefiro28
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2010-05-09, 16:05
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: cefiro28 » 2010-06-13, 16:52

Omijaj gazowników we Wrocławiu - to istna żenada co oni wyrabiają. Mam namiar do b.dobrego w Bielawie - jakbyś kiedyś potrzebował - daj cynk.

Ps. Czy przypadkiem nie byłeś dziś na myjni BP ul.Legnicka ?

Pozdrawiam

Drachenfels
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2010-05-14, 22:35
Lokalizacja: Częstochowa, Wrocław

Post autor: Drachenfels » 2010-06-14, 08:00

Co do gazowników we Wrocławiu to mam już spore doświadczenie z moim drugim autem, no i faktycznie nie ciekawie to wyszło, znaczy auto jeździ, ale żeby tak było to chyba przez miesiąc czasu musiałem do nich jeździć co 2-3 dni na regulację, aż wszystko działało tak jak należy. No i druga sprawa, że naprawdę się "cenią". Za podstawową instalację gazu 4 generacji we Wrocku krzyczą sobie 750 zł więcej od tej, którą mam zamontowaną w tej chwili. A namiar się przyda na pewno - jak coś to się odezwę ;)

Nie - ja dopiero późnym wieczorem przyjechałem do Wrocka, także to jakaś inna Maxima musiała być, moja jeszcze na belgijskich blachach jeździ.

Również pozdrawiam.
BMW - Nissano maniak :P i nie tylko - w skrócie samochodziarz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”