[A32] Sonda lambda
Moderator: janusz
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
-
- nowy na forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
- Lokalizacja: Jaktorów
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
-
- nowy na forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
- Lokalizacja: Jaktorów
Dzięki Lombardo za odpowiedzi.
Ostatnie pytanie do Was i kończę temat sondy.
Czy ta sztuka:
BOSCH 0 258 986 506
Będzie pasować jako zamienniki tej w katalizatorze?
Grzałka 12v., czterożyłowa.
Tutaj:
http://www.nissanpartszone.com/Page_Pro ... entsNo=226
znalazłem info, ze Nissanowski numer tej sondy to 226A0-40U21, zamiennie z 226A0-40U61, ale w tym problem, że w katalogu Bosha nie odnajduję zamiennika zarówno do jednej, jak i drugiej
Z góry dzięki za info.
Ostatnie pytanie do Was i kończę temat sondy.
Czy ta sztuka:
BOSCH 0 258 986 506
Będzie pasować jako zamienniki tej w katalizatorze?
Grzałka 12v., czterożyłowa.
Tutaj:
http://www.nissanpartszone.com/Page_Pro ... entsNo=226
znalazłem info, ze Nissanowski numer tej sondy to 226A0-40U21, zamiennie z 226A0-40U61, ale w tym problem, że w katalogu Bosha nie odnajduję zamiennika zarówno do jednej, jak i drugiej
Z góry dzięki za info.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
-
- nowy na forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
- Lokalizacja: Jaktorów
Wczoraj byłem na przeglądzie i korzystając z kanału przyjrzałem się tej sondzie. Na pewno nie jest to oryginał. Łączenia przewodów sondy z przewodami samochodu wykonane były niechlujnie (czego nie przylookałem wcześniej), a do tego część z nich była w ogóle niezaizolowana. W domu połączyłem te przewody na nowo specjalnymi zaciskami (nie wiem jak się fachowo one nazywają - ojciec mi je dał po czym solidnie je zaizolowałem. Po ok 160 km błędu nadal nie ma. Może przypadek, a może to było przyczyną - nie wiem. Jak się jednak pokaże ten błąd, to się zdecyduję na tą sondę od Ciebie Lombardo, ale na razie poczekam.
A co do zamienników, to np. zamiennik czujnika spalania stukowego (zakupiony od kolegi z tego forum) spisuje się jak na razie dobrze.
A co do zamienników, to np. zamiennik czujnika spalania stukowego (zakupiony od kolegi z tego forum) spisuje się jak na razie dobrze.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
-
- nowy na forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
- Lokalizacja: Jaktorów
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
-
- nowy na forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
- Lokalizacja: Jaktorów
Zapomniałem wcześniej napisać - moja sonda w katalizatorze ma 3 przewody.Szalony pisze:Faktycznie walnąłem "literówkę" miało być, że trzecia sonda w wersji US jest 4 żyłowa.... już poprawiam.
Podsumowując:
Maxima QX ma 2 sondy 3-żyłowe
Maxima US ma 3 sondy...... 2szt. 3-żyłowe oraz jedną 4 żyłową.
Sonda jak i wtyczka wygląda dokładnie tak:
http://www.1aauto.com/o2-oxygen-sensor- ... wkeos00009
To jak to w końcu z nimi jest?
Nie wiem co to za stwór, bo się nie da jej wykręcić. Gwint na pewno ma mniejszy niż 18x1,5
Lombardo, Ty miałeś tą sondę (zanim ją zepsułeś ) z 3 czy 4 przewodami?
Bo CHECK mi znowu zawitał. Zauważyłem, że wywala go, jak jadę dłuższą chwilę ze stałą prędkością z obrotami ok 2-3tys/min. Jak jeżdżę dynamiczniej, to potrafi długo się nie zapalać.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
-
- nowy na forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
- Lokalizacja: Jaktorów
Lombardo, to albo moja Maxima była modyfikowana, albo faktycznie ma 3 przewodu - poniżej załączam zdjęcie kostki spod fotela kierowcy (przewód wskazany palcem idzie od kompa Maximy).Lombardo88 pisze:oryginał ma 4 przewody.4 to masa i jest wprasowany w obudowę sondy. wydaje mi się, że w przedlifcie sonda jest inna (w mojej przedliftowej tak było), taka jak na zdjęciu, ale na pewno kostka jak i gwint są takie same
http://zapodaj.net/758c24013d394.jpg.html
I co do samej sondy - nie mierzyłem gwintu, ale jak EL-TEC robił mi wydech, to powiedzieli, że to nie jest standardowy gwint sondy (pierwotnie dali standard, to później musieli go przerobić, zeby ją wkręcić). No i oczywiście CHECK dalej występuje mimo zastosowania oszukiwacza "made by EL-TEC", więc jak nadal ktoś ma na zbyciu taką sondę, to chętnie odkupię
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
piotreks24 pisze: Sonda jak i wtyczka wygląda dokładnie tak:
http://www.1aauto.com/o2-oxygen-sensor- ... wkeos00009
oryginał ma 4 przewody.4 to masa i jest wprasowany w obudowę sondy. wydaje mi się, że w przedlifcie sonda jest inna (w mojej przedliftowej tak było), taka jak na zdjęciu, ale na pewno kostka jak i gwint są takie same
pomyliłem się co do kostki. ale że fakt w maximach 95,96 jest inna sonda- 3 przewodowa. taka jak na zdjęciu. spróbuj dołożyć masę, bo jest to tak rozwiązane,że masę ma na takiej miedzianej plecionce przykręconej od mocowania kata do budy, i ta "linka" się przerywa od drgań z czasem i wychodzą kwatki. w poliftowej maximie zastosowali już 4 przewodową sondę z własną masą. myślę że jak dasz zwykłą sondę boscha w jej miejsce to też będzie pracować.
Planuje zakup sondy, błąd jaki wypluwa to "P1148 Nissan - Closed Loop Control Function Bank 1", czyli dotyczy to sondy przed katem, wiem że sondy przed katem są dwie, pacjent to maxima A33B, czyli amerykaniec, czy obydwie sondy przed katem są identyczne? co polecacie zakupić? póki co, skłaniam się ku zamiennikowi uniwersalnemu Boscha, 3 żyłowa, jeśli ktoś pamięta moc grzałki to prosiłbym o podanie aby uniknąć ewentualnych niepewności.
Pozdro
[ Dodano: 2014-08-09, 09:28 ]
Panowie, macie możliwość zakup sondy lambda poniżej 200zł? nie mogę znaleźć żadnej korzystnej oferty na necie, a mechanik u którego serwisuję Maxe, taką właśnie cenę mi zaproponował. Pacjent - A33B
Pozdro
[ Dodano: 2014-08-09, 09:28 ]
Panowie, macie możliwość zakup sondy lambda poniżej 200zł? nie mogę znaleźć żadnej korzystnej oferty na necie, a mechanik u którego serwisuję Maxe, taką właśnie cenę mi zaproponował. Pacjent - A33B
... jedno życie masz, tylko raz możesz być wielki...
-
- nowy na forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
- Lokalizacja: Jaktorów
Lombardo, miałeś rację co do tego zerwanego przewodu. Niestety, ale po dołożeniu nowego przewodu masowego błąd nadal występujeLombardo88 pisze: spróbuj dołożyć masę, bo jest to tak rozwiązane,że masę ma na takiej miedzianej plecionce przykręconej od mocowania kata do budy, i ta "linka" się przerywa od drgań z czasem i wychodzą kwatki. w poliftowej maximie zastosowali już 4 przewodową sondę z własną masą.
P0136.......0707...................downstream oxygen sensor or circuit fault
Byłem u magika z "Japan Auto Serwis", gość się podpiął pod kompa i stwierdził, że odczyty sondy są w normie (jeszcze były katy).
Potem EL-TEC robił mi wydech(wywaliłem wszystkie katy) i uspawał swój uszukiwacz (na zasadzie tulejki, tylko bardziej PRO), ale to nic nie dało (dopszedł błąd EGR, ale to dałem w innym temacie).
Już naprawdę nie mam siły do tego. Nie wiem, czy koleś z JapanAutoSerwis źle zbadał sondę, czy może tulejka zrobiona przez EL-TEC za dużo/mało spalin dopuszcza do sondy.
Naprawdę stawiam dobrą flaszkę jeżeli ktoś mi pomoże rozwiązać ten problem.