Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Sonda lambda

Moderator: janusz

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-04-22, 18:50

no niby tak....ale niestety wywala checka i tym samym wpływa na zapłon, który natychmiast się wycofuję, więc jeszcze gorzej :P sterownik us'a kapryśny niestety jest ;/

piotreks24
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
Lokalizacja: Jaktorów

Post autor: piotreks24 » 2014-04-24, 08:32

Mówisz, że jeżeli zapala się CHECK (i to nie ważne z jakiego powodu), to komp zawsze cofa zapłon? I jeżeli tak, to czy bardzo jest szkodliwa dla silnika taka jazda z błędem tej trzeciej sondy?

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-04-24, 17:52

czy ja wiem czy to jest aż tak bardzo szkodliwe....cofa zapłon,fura jest przelana, więcej pali rzecz jasna.

piotreks24
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
Lokalizacja: Jaktorów

Post autor: piotreks24 » 2014-04-28, 12:18

Dzięki Lombardo za odpowiedzi.

Ostatnie pytanie do Was i kończę temat sondy.

Czy ta sztuka:
BOSCH 0 258 986 506
Będzie pasować jako zamienniki tej w katalizatorze?
Grzałka 12v., czterożyłowa.

Tutaj:
http://www.nissanpartszone.com/Page_Pro ... entsNo=226
znalazłem info, ze Nissanowski numer tej sondy to 226A0-40U21, zamiennie z 226A0-40U61, ale w tym problem, że w katalogu Bosha nie odnajduję zamiennika zarówno do jednej, jak i drugiej :/

Z góry dzięki za info.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-04-28, 19:21

piotreks24, ja mam taka sondę do sprzedania jak coś:) oem działający ;)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-04-29, 09:04

zamienniki nie wchodzą w grę, szukaj używki, możliwe że też mam taką ale nie wiem gdzie, bierz od Lombardo i będzie cacy :)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

piotreks24
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
Lokalizacja: Jaktorów

Post autor: piotreks24 » 2014-04-29, 18:56

Wczoraj byłem na przeglądzie i korzystając z kanału przyjrzałem się tej sondzie. Na pewno nie jest to oryginał. Łączenia przewodów sondy z przewodami samochodu wykonane były niechlujnie (czego nie przylookałem wcześniej), a do tego część z nich była w ogóle niezaizolowana. W domu połączyłem te przewody na nowo specjalnymi zaciskami (nie wiem jak się fachowo one nazywają - ojciec mi je dał :)) po czym solidnie je zaizolowałem. Po ok 160 km błędu nadal nie ma. Może przypadek, a może to było przyczyną - nie wiem. Jak się jednak pokaże ten błąd, to się zdecyduję na tą sondę od Ciebie Lombardo, ale na razie poczekam.

A co do zamienników, to np. zamiennik czujnika spalania stukowego (zakupiony od kolegi z tego forum) spisuje się jak na razie dobrze.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-04-29, 19:37

piotreks24 pisze: A co do zamienników, to np. zamiennik czujnika spalania stukowego (zakupiony od kolegi z tego forum) spisuje się jak na razie dobrze.

poczekaj do zimy :P

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-04-29, 21:26

Lombardo88 pisze:poczekaj do zimy :P
]:->
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

piotreks24
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
Lokalizacja: Jaktorów

Post autor: piotreks24 » 2014-04-30, 08:35

Da radę, trzeba myśleć pozytywnie :D
A jak nie, to... po kiego robią takie zamienniki?

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-04-30, 10:37

po to żeby ktoś je kupił - proste. Ktoś może być przekonany że jest nowe to jest dobre więc szuka problemu gdzie indziej - a odpowiedź jest taka banalna :mrgreen:
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-04-30, 21:32

miałem sondę i nie mam sondy. :mrgreen: usłyszałem że coś w niej brzęczy, a wiec musiała gdzieś kiedyś upaść, a to oznacza, że moje źródło odpada. ;)

piotreks24
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
Lokalizacja: Jaktorów

Post autor: piotreks24 » 2014-05-06, 22:03

Szalony pisze:Faktycznie walnąłem "literówkę" miało być, że trzecia sonda w wersji US jest 4 żyłowa.... już poprawiam.

Podsumowując:
Maxima QX ma 2 sondy 3-żyłowe
Maxima US ma 3 sondy...... 2szt. 3-żyłowe oraz jedną 4 żyłową.
Zapomniałem wcześniej napisać - moja sonda w katalizatorze ma 3 przewody.
Sonda jak i wtyczka wygląda dokładnie tak:
http://www.1aauto.com/o2-oxygen-sensor- ... wkeos00009
To jak to w końcu z nimi jest?
Nie wiem co to za stwór, bo się nie da jej wykręcić. Gwint na pewno ma mniejszy niż 18x1,5

Lombardo, Ty miałeś tą sondę (zanim ją zepsułeś :-) ) z 3 czy 4 przewodami?
Bo CHECK mi znowu zawitał. Zauważyłem, że wywala go, jak jadę dłuższą chwilę ze stałą prędkością z obrotami ok 2-3tys/min. Jak jeżdżę dynamiczniej, to potrafi długo się nie zapalać.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-05-07, 05:38

oryginał ma 4 przewody.4 to masa i jest wprasowany w obudowę sondy. wydaje mi się, że w przedlifcie sonda jest inna (w mojej przedliftowej tak było), taka jak na zdjęciu, ale na pewno kostka jak i gwint są takie same :)

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2014-06-26, 17:51

Cena oryginalnych sond u dilera Nissana jest niestety bardzo mocno zaporowa - 830 pln za sztukę u Zaborowskiego. Czy są więc w ogóle jakieś godne zaufania zamienniki?

Pozdro
Marcus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-06-26, 21:34

w nissanie płacisz za kostkę. taką samą sondę(o takich samych numerach) kupisz za max 200 zł , tylko bez kostki, ale wykorzystujesz starą i jest złoty podział ;)

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2014-06-27, 00:49

No to niech sobie tę kostkę wsadzą... Wiadomo gdzie :)

Pozdro
Marcus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

piotreks24
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
Lokalizacja: Jaktorów

Post autor: piotreks24 » 2014-07-02, 22:09

Lombardo88 pisze:oryginał ma 4 przewody.4 to masa i jest wprasowany w obudowę sondy. wydaje mi się, że w przedlifcie sonda jest inna (w mojej przedliftowej tak było), taka jak na zdjęciu, ale na pewno kostka jak i gwint są takie same :)
Lombardo, to albo moja Maxima była modyfikowana, albo faktycznie ma 3 przewodu - poniżej załączam zdjęcie kostki spod fotela kierowcy (przewód wskazany palcem idzie od kompa Maximy).

http://zapodaj.net/758c24013d394.jpg.html

I co do samej sondy - nie mierzyłem gwintu, ale jak EL-TEC robił mi wydech, to powiedzieli, że to nie jest standardowy gwint sondy (pierwotnie dali standard, to później musieli go przerobić, zeby ją wkręcić). No i oczywiście CHECK dalej występuje mimo zastosowania oszukiwacza "made by EL-TEC", więc jak nadal ktoś ma na zbyciu taką sondę, to chętnie odkupię :)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-07-03, 12:31

piotreks24 pisze: Sonda jak i wtyczka wygląda dokładnie tak:
http://www.1aauto.com/o2-oxygen-sensor- ... wkeos00009
oryginał ma 4 przewody.4 to masa i jest wprasowany w obudowę sondy. wydaje mi się, że w przedlifcie sonda jest inna (w mojej przedliftowej tak było), taka jak na zdjęciu, ale na pewno kostka jak i gwint są takie same :)

pomyliłem się co do kostki. ale że fakt w maximach 95,96 jest inna sonda- 3 przewodowa. taka jak na zdjęciu. spróbuj dołożyć masę, bo jest to tak rozwiązane,że masę ma na takiej miedzianej plecionce przykręconej od mocowania kata do budy, i ta "linka" się przerywa od drgań z czasem i wychodzą kwatki. w poliftowej maximie zastosowali już 4 przewodową sondę z własną masą. myślę że jak dasz zwykłą sondę boscha w jej miejsce to też będzie pracować.

killer
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2011-05-04, 19:15
Lokalizacja: Mikulice

Post autor: killer » 2014-07-23, 16:26

Planuje zakup sondy, błąd jaki wypluwa to "P1148 Nissan - Closed Loop Control Function Bank 1", czyli dotyczy to sondy przed katem, wiem że sondy przed katem są dwie, pacjent to maxima A33B, czyli amerykaniec, czy obydwie sondy przed katem są identyczne? co polecacie zakupić? póki co, skłaniam się ku zamiennikowi uniwersalnemu Boscha, 3 żyłowa, jeśli ktoś pamięta moc grzałki to prosiłbym o podanie aby uniknąć ewentualnych niepewności.
Pozdro

[ Dodano: 2014-08-09, 09:28 ]
Panowie, macie możliwość zakup sondy lambda poniżej 200zł? nie mogę znaleźć żadnej korzystnej oferty na necie, a mechanik u którego serwisuję Maxe, taką właśnie cenę mi zaproponował. Pacjent - A33B
... jedno życie masz, tylko raz możesz być wielki...

piotreks24
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
Lokalizacja: Jaktorów

Post autor: piotreks24 » 2014-08-29, 08:51

Lombardo88 pisze: spróbuj dołożyć masę, bo jest to tak rozwiązane,że masę ma na takiej miedzianej plecionce przykręconej od mocowania kata do budy, i ta "linka" się przerywa od drgań z czasem i wychodzą kwatki. w poliftowej maximie zastosowali już 4 przewodową sondę z własną masą.
Lombardo, miałeś rację co do tego zerwanego przewodu. Niestety, ale po dołożeniu nowego przewodu masowego błąd nadal występuje :/

P0136.......0707...................downstream oxygen sensor or circuit fault

Byłem u magika z "Japan Auto Serwis", gość się podpiął pod kompa i stwierdził, że odczyty sondy są w normie (jeszcze były katy).

Potem EL-TEC robił mi wydech(wywaliłem wszystkie katy) i uspawał swój uszukiwacz (na zasadzie tulejki, tylko bardziej PRO), ale to nic nie dało (dopszedł błąd EGR, ale to dałem w innym temacie).

Już naprawdę nie mam siły do tego. Nie wiem, czy koleś z JapanAutoSerwis źle zbadał sondę, czy może tulejka zrobiona przez EL-TEC za dużo/mało spalin dopuszcza do sondy.

Naprawdę stawiam dobrą flaszkę jeżeli ktoś mi pomoże rozwiązać ten problem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”