
[P11/WP11] KOMPUTER POKŁADOWY
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
janusz, teraz mówisz o takiej opcji? To bym nie szukał na siłę eurpejskiego do siebie 
byczynho, do diesla dużo ciężej znaleźć licznik z całym komputerem niż do benzyny... Od kiedy przeglądam allegro pod kątem liczników ten jest chyba jedyny, który widziałem.

byczynho, do diesla dużo ciężej znaleźć licznik z całym komputerem niż do benzyny... Od kiedy przeglądam allegro pod kątem liczników ten jest chyba jedyny, który widziałem.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Ciekawe czy Nissan ma takie coś jak Focus - tryb testowy zegarów
http://mr-fix.pl/2010/05/ford-focus-mk1 ... y-zegarow/
byczynho ja bym na Twoim miejscy wziął te zegary i potrenował na nich
. Może się uda przestawić cały bajzel.
http://mr-fix.pl/2010/05/ford-focus-mk1 ... y-zegarow/
byczynho ja bym na Twoim miejscy wziął te zegary i potrenował na nich

赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
byczynho, benzynę
Co do stanu przebiegu, to w P11 jest on zapisany w samych licznikach, wyminiając liczniki, zmieniasz tym samym przebieg całości... (z tego co patrzyłem bez pełnego rozbierania licznika, to konieczne byłoby przelutowanie kości ze starego do nowego, aby przebieg pozostał taki sam). Z drugiej strony jaką masz pewność, że przed Tobą nikt tam nie grzebał?
janusz, moja amerykańska serwisówka mówi, że coś takiego jest, ale tam zegary trochę inaczej wygladają, także nie wiem jakie to ma przełożenie dla nas.
Na YT jest jednak taki film:
http://www.youtube.com/watch?v=N2EXvXiOBvA
Pozdrawiam

janusz, moja amerykańska serwisówka mówi, że coś takiego jest, ale tam zegary trochę inaczej wygladają, także nie wiem jakie to ma przełożenie dla nas.
Na YT jest jednak taki film:
http://www.youtube.com/watch?v=N2EXvXiOBvA
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Zwykły licznik trybu serwisowego nie posiada, wersja z komputerkiem pewnie coś takiego ma. Patrzyłem na swój licznik i kreska oznaczająca 110km/h jest dokładnie na środku co oznacza, że zgadzało by się to z tym co pokazuje ten angielski licznik. Moje pytanie, czy te tarcze da się bez problemu przełożyć?
[ Dodano: 2013-05-03, 14:45 ]
tą kość trudno przelutować?
[ Dodano: 2013-05-03, 14:45 ]
Pewności nie mam żadnej ale skoro tak jest to chciałbym, żeby tak zostałoZielkq pisze:byczynho, Z drugiej strony jaką masz pewność, że przed Tobą nikt tam nie grzebał?
Pozdrawiam

byczynho to się wiąże z przelutowaniem kości pamięci chyba, ale temat do ogarnięcia. Chyba, że może załatwić to Consultem. Za niedługo pewnie sobie zrobię Consulta i powiem Wam co on może pozmieniać.
Przy okazji http://www.youtube.com/watch?v=N2EXvXiOBvA
I procedura odpalania - serwisówka do P11 dla Europy

Przy okazji http://www.youtube.com/watch?v=N2EXvXiOBvA
I procedura odpalania - serwisówka do P11 dla Europy

赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Kurde, chłopaki, aż nie wierzę własnym oczom, przez ponad dwa lata przeglądania allegro, nareszcie los się do mnie uśmiechnął. Kupiłem białego jednorożca - licznik z kompem do TD
niestety od anglika, ale będziem kombinować.

P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
janusz, to wrzuć to może do "zrób to sam"? 
U jakiś specjalistów od kręcenia licznikiem widziałem rozpiskę, gdzie P11 figurowała w dziale "trzeba rozebrać i dostać się do kości pamięci". Ale może da radę inaczej?
byczynho, nie wydaje mi się, aby w angielskiej wersji tarcze miały inny kształt niż w europejskiej. Aby dostać się do kości pamięci i tak musisz całość rozebrać, w tym również wyjąć same tarcze. Także nie powinno być problemu z ich podmienieniem.
Pozdrawiam

U jakiś specjalistów od kręcenia licznikiem widziałem rozpiskę, gdzie P11 figurowała w dziale "trzeba rozebrać i dostać się do kości pamięci". Ale może da radę inaczej?
byczynho, nie wydaje mi się, aby w angielskiej wersji tarcze miały inny kształt niż w europejskiej. Aby dostać się do kości pamięci i tak musisz całość rozebrać, w tym również wyjąć same tarcze. Także nie powinno być problemu z ich podmienieniem.
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Podkupiłeś białego jednorożca, o którym rozmawialiśmy w innym temacie 
A on już tam trochę wisiał i jakoś nikt go nie chciał...

A on już tam trochę wisiał i jakoś nikt go nie chciał...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
o kurka... jak go zobaczyłem to się wcale nie zastanawiałem dłużej niż 3 sekundy...
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Zielkq żeby ogarnąć temat pamięci w zegarach musiałbym najpierw dostać jakiegoś pacjenta coby potrenować na nim, a najlepiej dwóch. Jeden z Anglii a drugi z Europy <idea> . To nawet miałoby sens - zrobienie diesela z pełnym kompem to tylko byłaby formalność
.
A to jak jest montowana pamięć to musiałbym najpierw dostać zegary, żeby zobaczyć co kotek ma w brzuszku![:]](./images/smilies/kwadr.gif)

A to jak jest montowana pamięć to musiałbym najpierw dostać zegary, żeby zobaczyć co kotek ma w brzuszku
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Przelutowanie to akurat najmniejszy problem.
Najpierw ja zrobię Consulta przetestuję i powiem co da się nim zrobić. Tu nie chodzi o sam kabel, trzeba jeszcze zrobić układ do tego.
Najpierw ja zrobię Consulta przetestuję i powiem co da się nim zrobić. Tu nie chodzi o sam kabel, trzeba jeszcze zrobić układ do tego.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Wiooreck będziesz robił przeszczep kości pamięci z przebiegiem?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Jakbym miał stację lutowniczą to oczywiście, że tak. Ale nie mam
Szukam w schematach odpowiedzi, czy da radę wpłynąć na zmianę jednostek.

P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Ja mam stację lutowniczą i jak trzeba to też HOT-AIR. Termokompresja tez się znajdzie 
Ja przekopałem Service manuala i nie znalazłem - a mam do wersji europejskiej.

Ja przekopałem Service manuala i nie znalazłem - a mam do wersji europejskiej.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
To fakt, nie ma nic co by wskazywało na taką możliwość. Jest tylko pin powiązany z kompem (TC - Trip Computer) i tyle. Ale to dziwaki te Japończyki, jakoś np w volvo przyciskiem sobie można zmienić a tu... Zresztą, może mnie jeszcze zaskoczą 
W p11.144 znalazłem pin podpisany "Units". Ciekaw jestem czy dałoby się przeszczepić zegary od poliftowej do przedliftowej, oczywiście uwzględniając modyfikację w podłączeniu okablowania. Bo to na pewno nie jest plug&play.

W p11.144 znalazłem pin podpisany "Units". Ciekaw jestem czy dałoby się przeszczepić zegary od poliftowej do przedliftowej, oczywiście uwzględniając modyfikację w podłączeniu okablowania. Bo to na pewno nie jest plug&play.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Trzeba byłoby wejść w tryb serwisowy zegarów i tam ustawić. Bo skoro zegary mają zarówno MPH jak i KPH to to musi się dać jakoś przełączyć.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Możesz byc pierwszym, który zamontuje zegary poliftowe i opisze na forum. Jak w innych modelach to działa, to dlaczego tu miałoby się nie udać? 

Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Jest gotowy na alledrogo za 30zł z wysyłką, ale trzeba mieć w laptopie RS232. Ja mam takiego lapa, ale chwilowo nie mam kasy......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
No właśnie, skoro chciało im się pisać jedne i drugie jednostki na tarczy, to chyba jest jakiś haczyk. Nie mam pojęcia jak się zabrać do tego trybu serwisowego. Jest jakaś możliwość poprzez kombinacje z przyciskami i zapłonem? Bo w niektórych markach jest (np. astra czy focus), czy to tylko kwestia consult'a?janusz pisze:Bo skoro zegary mają zarówno MPH jak i KPH to to musi się dać jakoś przełączyć.
Pewnie tu też da się coś pokombinować, aczkolwiek na eksperymenty naukowo-badawcze potrzebne są funduszeZielkq pisze:Możesz byc pierwszym, który zamontuje zegary poliftowe i opisze na forum


P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Wiooreck tak dziś znalazłem, ale to raczej tryb testowy.
viewtopic.php?t=12730
Niech ktoś rozbierze zegary i podrzuci mi zdjęcia płytek PCB, które są w zegarach.
viewtopic.php?t=12730
Niech ktoś rozbierze zegary i podrzuci mi zdjęcia płytek PCB, które są w zegarach.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Tam niby dalej jest możliwość odczytania jakiś błędów z licznika, masz następną stronę?
Dobrze by było, żeby ktoś kto posiada komp pokładowy w samochodzie zrobił taką diagnostykę, to by było wiadomo czy czymś się jeszcze różni.
Dobrze by było, żeby ktoś kto posiada komp pokładowy w samochodzie zrobił taką diagnostykę, to by było wiadomo czy czymś się jeszcze różni.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Mam całego service manuala -> http://chomikuj.pl/sethq/Dokumenty/Niss ... pe+version
Wiooreck powiedz, że u siebie już zrobiłeś ten test
Wiooreck powiedz, że u siebie już zrobiłeś ten test
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ja mam kompa i jak nie zapomnę to jutro zrobie taką diagnostykę.
Tak się zastanawiam, że może ECU będzie wysyłać sygnały "europejskie" czyli KM i Litry i wtedy zostałoby tylko tarcze zmienić. Ale znając życie tak nie będzie
[ Dodano: 2013-05-03, 22:30 ]
Napiszcie tylko jak to zrobić tą autodiagnostykę zegarów
Tak się zastanawiam, że może ECU będzie wysyłać sygnały "europejskie" czyli KM i Litry i wtedy zostałoby tylko tarcze zmienić. Ale znając życie tak nie będzie

[ Dodano: 2013-05-03, 22:30 ]
Napiszcie tylko jak to zrobić tą autodiagnostykę zegarów
zuh niestety, ale komp już dostaje sygnały o ilości kilometrów. Sygnały z czujnika ze skrzyni idą do zegarów. Tam są odpowiednio obrabiane i przesyłane do kompa. Procek, który siedzi w zegarach przelicza impulsy i wystawia odpowiedni sygnał na licznik kilometrów. Tak więc sygnał dla prędkościomierza i kompa jest taki sam zarówno dla km/h jak i m/h.
Co do przerzucenia galonów na litry to myślę, że to jest powiązane z kilometrami. Jak się przełączy na kilometry to z automatu wskoczą litry.
Nie znacie kogoś kto ma zegary na zbyciu i chciałby je przekazać do celów doświadczalnych? Bo aż mnie korci, żeby rozbebeszyć to i zobaczyć co kotek ma w brzuszku.
Jak zrobić test zegarów to dziś zostało dodane do "Zrób to sam" - link masz w moim poście w tym temacie z godziny 17:45.
Co do przerzucenia galonów na litry to myślę, że to jest powiązane z kilometrami. Jak się przełączy na kilometry to z automatu wskoczą litry.
Nie znacie kogoś kto ma zegary na zbyciu i chciałby je przekazać do celów doświadczalnych? Bo aż mnie korci, żeby rozbebeszyć to i zobaczyć co kotek ma w brzuszku.
Jak zrobić test zegarów to dziś zostało dodane do "Zrób to sam" - link masz w moim poście w tym temacie z godziny 17:45.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Do wymiany amortyzatorów potrzebny jest ściągacz do sprężyn. Ja na Twoim miejscu nie bawiłbym się tylko podjechał do zakładu, żeby Ci zmienili. Zaoszczędzisz dużo czasu i ewentualnych nieszczęść jak Ci się ściągacz do sprężyny ześliźnie.
Jeśli będziesz wkładał kompletne amortyzatory razem ze sprężynami od P12 to ściągacz jest Ci raczej niepotrzebny.
Co do liczników to Wiooreck je kupił
Jeśli będziesz wkładał kompletne amortyzatory razem ze sprężynami od P12 to ściągacz jest Ci raczej niepotrzebny.
Co do liczników to Wiooreck je kupił

赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_