Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] KOMPUTER POKŁADOWY

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-05-03, 12:41

Anglika wolałbym nie brać, niestety jest to jedyny na allegro z komputerem pokładowym :/

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-05-03, 12:55

janusz, teraz mówisz o takiej opcji? To bym nie szukał na siłę eurpejskiego do siebie :P
byczynho, do diesla dużo ciężej znaleźć licznik z całym komputerem niż do benzyny... Od kiedy przeglądam allegro pod kątem liczników ten jest chyba jedyny, który widziałem.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-05-03, 13:04

Zielkq, a Ty u siebie masz z komputerem czy masz benzynę?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-03, 13:14

Ciekawe czy Nissan ma takie coś jak Focus - tryb testowy zegarów
http://mr-fix.pl/2010/05/ford-focus-mk1 ... y-zegarow/

byczynho ja bym na Twoim miejscy wziął te zegary i potrenował na nich :D . Może się uda przestawić cały bajzel.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-05-03, 13:23

Czy jest możliwość ustawienia w nowym liczniku takiego przebiegu jaki mam w aktualnym? Jestem strasznie upierdliwy jeśli chodzi o takie duperele i źle by mi się jeździło z tą myślą, że mam przekłamane km.

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-05-03, 13:42

byczynho, benzynę :) Co do stanu przebiegu, to w P11 jest on zapisany w samych licznikach, wyminiając liczniki, zmieniasz tym samym przebieg całości... (z tego co patrzyłem bez pełnego rozbierania licznika, to konieczne byłoby przelutowanie kości ze starego do nowego, aby przebieg pozostał taki sam). Z drugiej strony jaką masz pewność, że przed Tobą nikt tam nie grzebał?

janusz, moja amerykańska serwisówka mówi, że coś takiego jest, ale tam zegary trochę inaczej wygladają, także nie wiem jakie to ma przełożenie dla nas.
Na YT jest jednak taki film:
http://www.youtube.com/watch?v=N2EXvXiOBvA

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-05-03, 13:43

Zwykły licznik trybu serwisowego nie posiada, wersja z komputerkiem pewnie coś takiego ma. Patrzyłem na swój licznik i kreska oznaczająca 110km/h jest dokładnie na środku co oznacza, że zgadzało by się to z tym co pokazuje ten angielski licznik. Moje pytanie, czy te tarcze da się bez problemu przełożyć?

[ Dodano: 2013-05-03, 14:45 ]
Zielkq pisze:byczynho, Z drugiej strony jaką masz pewność, że przed Tobą nikt tam nie grzebał?
Pozdrawiam
Pewności nie mam żadnej ale skoro tak jest to chciałbym, żeby tak zostało :D tą kość trudno przelutować?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-03, 13:46

byczynho to się wiąże z przelutowaniem kości pamięci chyba, ale temat do ogarnięcia. Chyba, że może załatwić to Consultem. Za niedługo pewnie sobie zrobię Consulta i powiem Wam co on może pozmieniać.

Przy okazji http://www.youtube.com/watch?v=N2EXvXiOBvA

I procedura odpalania - serwisówka do P11 dla Europy
Obrazek
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-05-03, 13:53

Kurde, chłopaki, aż nie wierzę własnym oczom, przez ponad dwa lata przeglądania allegro, nareszcie los się do mnie uśmiechnął. Kupiłem białego jednorożca - licznik z kompem do TD :D niestety od anglika, ale będziem kombinować.

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-05-03, 13:54

janusz, to wrzuć to może do "zrób to sam"? :)
U jakiś specjalistów od kręcenia licznikiem widziałem rozpiskę, gdzie P11 figurowała w dziale "trzeba rozebrać i dostać się do kości pamięci". Ale może da radę inaczej?
byczynho, nie wydaje mi się, aby w angielskiej wersji tarcze miały inny kształt niż w europejskiej. Aby dostać się do kości pamięci i tak musisz całość rozebrać, w tym również wyjąć same tarcze. Także nie powinno być problemu z ich podmienieniem.

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-05-03, 13:56

Podkupiłeś białego jednorożca, o którym rozmawialiśmy w innym temacie ;)
A on już tam trochę wisiał i jakoś nikt go nie chciał...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-05-03, 13:59

o kurka... jak go zobaczyłem to się wcale nie zastanawiałem dłużej niż 3 sekundy...

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-03, 14:00

Zielkq żeby ogarnąć temat pamięci w zegarach musiałbym najpierw dostać jakiegoś pacjenta coby potrenować na nim, a najlepiej dwóch. Jeden z Anglii a drugi z Europy <idea> . To nawet miałoby sens - zrobienie diesela z pełnym kompem to tylko byłaby formalność :D .
A to jak jest montowana pamięć to musiałbym najpierw dostać zegary, żeby zobaczyć co kotek ma w brzuszku :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-05-03, 15:00

Znając moje możliwości to lepiej tego nie robić, łapki mi się trochę trzęsą, nie nadaje się do precyzyjnej roboty. A zrobienie tego consultem jest możliwe? Jak taki kabel zrobić?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-03, 15:12

Przelutowanie to akurat najmniejszy problem.
Najpierw ja zrobię Consulta przetestuję i powiem co da się nim zrobić. Tu nie chodzi o sam kabel, trzeba jeszcze zrobić układ do tego.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-05-03, 15:20

A nie można kupić tego gotowego?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-03, 15:53

Wiooreck będziesz robił przeszczep kości pamięci z przebiegiem?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-05-03, 16:04

Jakbym miał stację lutowniczą to oczywiście, że tak. Ale nie mam :/ Szukam w schematach odpowiedzi, czy da radę wpłynąć na zmianę jednostek.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-03, 16:12

Ja mam stację lutowniczą i jak trzeba to też HOT-AIR. Termokompresja tez się znajdzie :D
Ja przekopałem Service manuala i nie znalazłem - a mam do wersji europejskiej.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-05-03, 16:19

To fakt, nie ma nic co by wskazywało na taką możliwość. Jest tylko pin powiązany z kompem (TC - Trip Computer) i tyle. Ale to dziwaki te Japończyki, jakoś np w volvo przyciskiem sobie można zmienić a tu... Zresztą, może mnie jeszcze zaskoczą :)

W p11.144 znalazłem pin podpisany "Units". Ciekaw jestem czy dałoby się przeszczepić zegary od poliftowej do przedliftowej, oczywiście uwzględniając modyfikację w podłączeniu okablowania. Bo to na pewno nie jest plug&play.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-03, 16:28

Trzeba byłoby wejść w tryb serwisowy zegarów i tam ustawić. Bo skoro zegary mają zarówno MPH jak i KPH to to musi się dać jakoś przełączyć.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-05-03, 16:30

Możesz byc pierwszym, który zamontuje zegary poliftowe i opisze na forum. Jak w innych modelach to działa, to dlaczego tu miałoby się nie udać? :)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-03, 16:33

Jest gotowy na alledrogo za 30zł z wysyłką, ale trzeba mieć w laptopie RS232. Ja mam takiego lapa, ale chwilowo nie mam kasy......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-05-03, 16:42

janusz pisze:Bo skoro zegary mają zarówno MPH jak i KPH to to musi się dać jakoś przełączyć.
No właśnie, skoro chciało im się pisać jedne i drugie jednostki na tarczy, to chyba jest jakiś haczyk. Nie mam pojęcia jak się zabrać do tego trybu serwisowego. Jest jakaś możliwość poprzez kombinacje z przyciskami i zapłonem? Bo w niektórych markach jest (np. astra czy focus), czy to tylko kwestia consult'a?

Zielkq pisze:Możesz byc pierwszym, który zamontuje zegary poliftowe i opisze na forum
Pewnie tu też da się coś pokombinować, aczkolwiek na eksperymenty naukowo-badawcze potrzebne są fundusze :D może kiedyś w przypływie tego czynnika i chęci zrobienia czegoś kreatywnego zepsuję jakiś licznik, bądź opatentuje coś ciekawego :D

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-03, 16:45

Wiooreck tak dziś znalazłem, ale to raczej tryb testowy.

viewtopic.php?t=12730


Niech ktoś rozbierze zegary i podrzuci mi zdjęcia płytek PCB, które są w zegarach.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-05-03, 17:14

Tam niby dalej jest możliwość odczytania jakiś błędów z licznika, masz następną stronę?

Dobrze by było, żeby ktoś kto posiada komp pokładowy w samochodzie zrobił taką diagnostykę, to by było wiadomo czy czymś się jeszcze różni.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-03, 17:32

Mam całego service manuala -> http://chomikuj.pl/sethq/Dokumenty/Niss ... pe+version

Wiooreck powiedz, że u siebie już zrobiłeś ten test
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-05-03, 21:28

Ja mam kompa i jak nie zapomnę to jutro zrobie taką diagnostykę.

Tak się zastanawiam, że może ECU będzie wysyłać sygnały "europejskie" czyli KM i Litry i wtedy zostałoby tylko tarcze zmienić. Ale znając życie tak nie będzie ;/

[ Dodano: 2013-05-03, 22:30 ]
Napiszcie tylko jak to zrobić tą autodiagnostykę zegarów

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-03, 21:42

zuh niestety, ale komp już dostaje sygnały o ilości kilometrów. Sygnały z czujnika ze skrzyni idą do zegarów. Tam są odpowiednio obrabiane i przesyłane do kompa. Procek, który siedzi w zegarach przelicza impulsy i wystawia odpowiedni sygnał na licznik kilometrów. Tak więc sygnał dla prędkościomierza i kompa jest taki sam zarówno dla km/h jak i m/h.
Co do przerzucenia galonów na litry to myślę, że to jest powiązane z kilometrami. Jak się przełączy na kilometry to z automatu wskoczą litry.

Nie znacie kogoś kto ma zegary na zbyciu i chciałby je przekazać do celów doświadczalnych? Bo aż mnie korci, żeby rozbebeszyć to i zobaczyć co kotek ma w brzuszku.

Jak zrobić test zegarów to dziś zostało dodane do "Zrób to sam" - link masz w moim poście w tym temacie z godziny 17:45.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-04, 16:29

Do wymiany amortyzatorów potrzebny jest ściągacz do sprężyn. Ja na Twoim miejscu nie bawiłbym się tylko podjechał do zakładu, żeby Ci zmienili. Zaoszczędzisz dużo czasu i ewentualnych nieszczęść jak Ci się ściągacz do sprężyny ześliźnie.

Jeśli będziesz wkładał kompletne amortyzatory razem ze sprężynami od P12 to ściągacz jest Ci raczej niepotrzebny.

Co do liczników to Wiooreck je kupił :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”